vm 70 250 ce kenkkuilee

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

vm 70 250 ce kenkkuilee

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Nyt hyvät vinkit taas kerran tarpeen. Yleensäkin ko vekotin ei jää ekan starttauksen jälkeen käymään mutta toisella jää ja käy tasaisesti. Kaverillanio vastaava ja sama pikku vaiva, mistähän johtuu. Sitten isompi murhe tuli oikeastaan eilen, kun olin asioilla pystärin kanssa ja sitten vaan ei lähtenytkään enää käymään pikku seisokin jälkeen. Ihmettelyä konehuoneessa ja olihan ohut alipaineletku kokonaan irti. Kumiletkun pätkät pahasti hapertuneet. Laitoin letkun paikoilleen ja olisiko hieman yrittänyt käynnistyä ja tuuppasin sen kumiletkinpätkän vielä paremmin siinä toivossa, että siinä juttu. No lähti kuitenkin käyntiin ja luulin toki, että siinä letkussa juttu. Tänään uskaltauduin pystärin kanssa ostamaan alipainelutkua ja laitoin kaupan pihalla samantien uusiksi ja sitten menoksi mutta kulikine saamui hetken päästä siihen isolle pihalle :D voi v...u ja starttasin sen siihen ruutuun ja kansi auki. Ei mitään ihmeitä havaittavissa. Tietämättään mistään mitään , niin johtoja jne hieman kokeilin ja katselin ja sitten starttausta mutta kun ei niin ei. No helkutti sitten se vaan yhdessä vaiheessa lähti käymään ja en tiedä teinkö mitään järkevää, tuskin. Katsoin parhaaksi viedä sen kotiin , vaikka oli muuta suunnitelmaa sewn suhteen. Ärsyttävä vaiva mutta veikkaa, että joku tietää missä jutun juuri. Nyt kun mietin, niin on voinut kesällä liikennevaloihin tai vastaavaan sammua mutta lähtenyt heti toimimaan uudelleen eli en silleen ole osannut silloin noteerata tilannetta.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

pystäri kiukuttelee edelleen, olin tässä kerran taas ajelulla ja eipä lähtenytkään pienen seisonnan jälkeen käymään, no sitten hinausapua soittamaan ja kun sopiva hinuri kotoa haettiin ja kokeiltiin vielä pystäriä käymään, niin lähtipä. ikävä vika silleen, vinkkejä kaivataan
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Enpä ole vieläkään keksinyt missä voisi vika olla. vika siis sellainen, että jos seisoo hetken, niin voi olla että hyvin starttaa muttei ajatustakaan hörähtää käymään. Jonkun aikaa pidempään seistyään, niin yleensä käynnistyy eli vaikka tunnin . Yleensä kylmää jää toisella starttausella käyntiin ja käy kivasti ryyppy päällä, tämä on siis kutsuen kone ja ruisku. Sellainen vaiva saattaa ilmaantua , kun käy ryyppy päällä, että kierrokset alkaa heijastua, no korjaantuu kun himaan antaa kaasua. mahtaisikohan joku näillä vinkeillä tietää missä vika. Autoon on veljeni aikana laitettu melkoisesti uutta osaa tyhjäkäynnin touhuihin Hesen boschilla ja toiminut sen jälkeen ok . Osien vaihdon jälkeen vuosia tullut muttei kilometrejä ja nyt sitten kun olen coupen hieman ulkoiluttanut. niin alkanut temppuilua. Kaikki vinkit otetaan vastaan ko vanhan kulkineen hyväksi :D
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ettei vaan jostain vetelis ilmoja..? Nimittäin saattaa bensavehkeessäki olla näitä diisselin vikoja... :wink: Tai sit voipi olla sama vika kun itellä oli aikoinaan hondassa eli ajon jälkeen sai ootella tunnin et sen sai käyntiin, ku suuttimet jäi valskaamaan bensasta kertyneen "hartsin" takia ja imas sit sitä kautta benslinjaan "höyrykuplan" joka esti bensan saannin ja jäähdyttyään sieltä haihtu pois... Tähän vaivaan autto suuttimien ultraäänipesu, mut olikos tämä nyt sit ruisku peli..? Eikös nuita k-jetin suuttimia saa mm. motonetistä edukkaasti..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Ruihkupeli kyllä ja mallia vm 70
Avatar
LEJOHE
Viestit: 26
Liittynyt: 09.2.2011 22:44
Paikkakunta: Bonehill

Viesti Kirjoittaja LEJOHE »

Tuli myös ilmavaivat mieleen, kun mulla edellinen 280 ce:n omistaja oli unohtanut suuttimien tiivisteet kokonaan pois. Jos ollut pitempään käyttämättä varastossa, niin saattaapi joku ruiskun tiiviste "letata". Voisit kokeilla vaikka suuttimien kiristystä... :roll:

____________________________________
Toyota Corolla 2L D4D=kauppakassi
w114 MB 280 CE -69=kesäpeli
w115 MB 220D -73=EXä
w111 MB 190D -61=EXä
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

LEJOHE kirjoitti:Tuli myös ilmavaivat mieleen, kun mulla edellinen 280 ce:n omistaja oli unohtanut suuttimien tiivisteet kokonaan pois. Jos ollut pitempään käyttämättä varastossa, niin saattaapi joku ruiskun tiiviste "letata". Voisit kokeilla vaikka suuttimien kiristystä... :roll:

Täytyypi kokeilla kiristystä. Coupe tosiaan seissyt hesan mese pommisuojassa jotain 6-8v ja ei kovasti ole liikuteltu. Jo senkin takia , kun tiedettiin bensavuodosta takana pumpun kieppeillä

__________________________________
Toyota Corolla 2L D4D=kauppakassi
w114 MB 280 CE -69=kesäpeli
w115 MB 220D -73=EXä
w111 MB 190D -61=EXä
Avatar
LEJOHE
Viestit: 26
Liittynyt: 09.2.2011 22:44
Paikkakunta: Bonehill

Viesti Kirjoittaja LEJOHE »

"Täytyypi kokeilla kiristystä. Coupe tosiaan seissyt hesan mese pommisuojassa jotain 6-8v ja ei kovasti ole liikuteltu. Jo senkin takia , kun tiedettiin bensavuodosta takana pumpun kieppeillä"

Letkut ja putket voivat olla myös syöpyneet/kovettuneet. Minulla meni bensapumpun melemmat kumiletkut vaihtoon, mutta seisonta-aika olikin 17 v. Kovaa putkeakin uusin pari metriä... :shock:

__________________________________
Toyota Corolla 2L D4D=kauppakassi
w114 MB 280 CE -69=kesäpeli
w115 MB 220D -73=EXä
w111 MB 190D -61=EXä
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Vaihdoinkin letkuja taakse pumpun luo ja sitten eteenkin ja nyt katselin niitä konehuoneen letkuja, niin päältä murteella jo, ja jos nyt sitä letkua on, mitä ostin bilteemasta oikein pikku kiepin, ettei aina tarvi hakea, niin taisin paskaa ostaa
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Nyt sitten puuhastelin hieman coupen kimpussa. Kiristin hieman suuttimeen keskellä olevaan mutteria ja sitten koitin käydä liittymiä läpi konehuoneessa. Kävikin sitten silleen, että pumppu kyllä pyörähti mutta ei edes startannut. Sitten ihmettelyä mitä tein väärin tai olen vähingossa irrottanut. no löysin tuurilla sitten yhden liittimen siinä virran jäkajan lähettyvillä pienessä metalitelineessä.No hieman puhdistelin sitä palkoista ja sain sen liitin paketin riittävästi kasattua, aika hepposen oloisia liittymiä näin yli 40v autossa. Sittenhän se starttasi , no joskus hyvää tuuriakin. Nyt en sitten osaa vielä muuta kertoa kuin, että lähti hyvin sitten tulille ja ei edes tyhjäkäynnin heijannut kertaakaan . No ajelulle en tällä kertaa uskaltanut vielä. Nyt voi vain arvuutella, että jospa suuttimien kiristys auttoikin, kiitos siitä vinkistä. Laitoin myös vanhojen hapertuneiden sormen vahvuisten letkujen tilalle uudet, nämä noin 5cm mittaiset kaksi letkua oli siinä ilman putsarin lähellä ja niistä sitten meni putken koneen oli jonnekin, no kuitenkin . Jospa viikonlopulle kokeilen miten muuten toimii, vai jääkö jonnekin taas. No kait se siitä selviää :D
Avatar
LEJOHE
Viestit: 26
Liittynyt: 09.2.2011 22:44
Paikkakunta: Bonehill

Viesti Kirjoittaja LEJOHE »

Hyvä, että jotain tapahtui... Ja sitten liikenteen kohinaan! :kuski: Kantsii ottaa ainakin kännykkä mukaan varmistukseksi. :ope:
______________________________
Audi A6 Avant 2,0 TDI -07=kauppakassi
w114 MB 280 CE -69=kesäpeli
w115 MB 220D -73=EXä
w111 MB 190D -61=EXä
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

LEJOHE kirjoitti:Hyvä, että jotain tapahtui... Ja sitten liikenteen kohinaan! :kuski: Kantsii ottaa ainakin kännykkä mukaan varmistukseksi. :ope:
Totta Juu, hieman jo kyselin tyttäreni kaveria, että onkohan hinausapua saatavilla viikon lopulla lähiympyröistä, työpäivänä ei Oikeen uskalla. Silleen joskus juuri käynyt, että ajelulla ja kaskummaa kun eipä käynnisty ja parin tunnin päästä pitäisi olla hommissa, eikä autoa voi yön yli jättää mihinkään. No Juu , hinausapua kuulemma saatavilla����, joku tässä autoharrastuksessa viehättää����
Avatar
LEJOHE
Viestit: 26
Liittynyt: 09.2.2011 22:44
Paikkakunta: Bonehill

Viesti Kirjoittaja LEJOHE »

" No Juu , hinausapua kuulemma saatavilla����, joku tässä autoharrastuksessa viehättää����[/quote]"

Autiluharrastus on yhtä arvoituksellista kuin elämä naiseuden kanssa! :justiina: :shock:
______________________________
Audi A6 Avant 2,0 TDI -07=kauppakassi
w114 MB 280 CE -69=kesäpeli
w115 MB 220D -73=EXä
w111 MB 190D -61=EXä
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Nyt olen coupen kanssa ollut useamman kerran liikenteessä ja eipä ole enää kiukutellut käynnistyksen suhteen eli suuttimien kiristäminen siis auttoi luultavimmin, kiitos vinkistä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”