Paavo välttyi lukulaseilta silmäleikkauksella

Keskustelua autonhoidosta.
Vastaa Viestiin
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Paavo välttyi lukulaseilta silmäleikkauksella

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Isäukon taannoin hankkima Väyrynen sai tänään pienen valojen parantelun...

Aseina haalistumista vastaan käytin Schollin karvalaikkaa, oranssia ja sinistä CG Hex-logic laikkaa sekä Schollin S3 Gold, S17+ ja S30+ aineita, päälleen lamput saivat Dodo Juicen Supernatural Infinity pinnoitteen.

Alussa oli maidonsävyiset umpiot:

Kuva

Kuva

Kiillottelun jälkeen näyttivät he tältä:

Kuva

Kuva

Ja pinnoite päällään:

Kuva

Kuva

Raporttia valotehon parannuksesta kuuluu joko tänään illalla tai sitten ensiviikon alussa...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Loistavaa :idea: 8)

Kurkkaappa umpioitten taakse, onko niihin menevissä johtosarjoissa lisänä noin 15 cm pitkät välijohdot niin että toinen pää on umpion liittimessä ja toinen alkuperäisen johtosarjan päässä.
Jos on niin heitä ne kuuseen sieltä, jotkin jännitteenalentimet. Liitin käy suoraan umpioon.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Täytyypäs huomenna kurkata jos ei sada, kiitokset vinkistä :)

Ja valoa on nyt jo noin 4 x enemmän kuin ennemmin oli...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

...ja jos nuo lamppujen lasit saa irti (niinkuin 124:ssa) niin EHDOTTOMASTI kannattaa putsata myös sisäpuolelta! :D
Ja taas tuli tehoja lisää!
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
trotanen
Viestit: 49
Liittynyt: 08.8.2014 17:55
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja trotanen »

Ite kanssa aloitin tutustumisen uuteen kulkuneuvoon heti valojen kiillotuksella. Lähiumpio vesihiottu (tais olla 1500 ja 2000) ja sitten ajeltu oranssi Hex ja Meguiar´s UC ja UP. Kaukovalo pelkästään myllytetty vstaavasti ilman vesihiontaa.

Kuva
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Aika huomattava ero :shock:
Ja varmasti huomaa kans tienpäällä...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
trotanen
Viestit: 49
Liittynyt: 08.8.2014 17:55
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja trotanen »

Joo, ei kai se ainakaan huonone :lol:

Aattelin tehdä paremmin projektijuttua Kintaan puolelle kun viitsin, mutta katsoppas kuinka paljon terävämpi heijastus on vesihiotussa umpiossa;

Kuva
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Kauheaata vaivaa näette vanhojen halogeni-umpioiden takia. Uutta xenoniumpiota tilalle.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Vaivannäkö on aika paljon edullisempaa kuin uudet umpiot.
Kyllä tässä elämäntilanteessa ainakin auto on ihan viimeinen kohde, johon rahaa laitetaan
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

trotanen kirjoitti:mutta katsoppas kuinka paljon terävämpi heijastus on vesihiotussa umpiossa
Tottakai se on paljon terävämpi koska siitä on hiottu harmaus pois, pelkällä myllytyksellä ei lähde niin helpolla koska umpion "lasi" on täynnä pientä koloa vaikka näyttää ja tuntuu tasaiselta. Hiomalla sen saa sileäksi helpommin
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
trotanen
Viestit: 49
Liittynyt: 08.8.2014 17:55
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja trotanen »

Pidän silti eroa melko suurena, laikalla ajelu oli samanlainen molempiin umpioihin. Varaa olisi vieläkin ottaa paperilla, katsotaan kuinka nopeasti alkaa sumentua ennen uutta hiomista.
Mou kirjoitti:Kauheaata vaivaa näette vanhojen halogeni-umpioiden takia. Uutta xenoniumpiota tilalle.
Eipä tuossa kylläkään paljon aikaa, rahaa tai vaivaa ole. Ja oman käden jäljen näkee heti.

Kuinkas toi vaihto onnistuu?
1. Ebaysta originaalit Ksenon -umpiot "edullisesti"?
2. Kytkentä. Saako johtoihin adaptereita vai kuinka?
3. Korkeuden säätö. Saako jollain orkkisnumerolla säätöosat ja onko niille paikat?

Joihinkin Volkkareihin, esim mk IV -Golffiin homma onnistuu näin. Mutta kuinkas Väykkyyn?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mä vaihoin OEM xenonit omaan. Mitään välikappaleita, adaptereita tms ei tarvinut. johtosarjan liittimet piti vaihtaa eli halogeeniumpiosta ottaa se (ks kuva). ja sitten itse korkeudensäätömoottori kans piti vaihtaa ilmanpainetoimiseen. Eli halogeeniumpiosta otat osat ja laitat ne xenonumpioon. mitään ei siis tarvi ostaa lisäksi jos käyttää vanhoista.

Itse työ oli aivan suopraviivaista BOLT-ON hommaa, menikö siihe puoli tuntia kun veti kupin kahvia välissä. Se oli tosissaa nii suoraviivainen ja nopee temppu, että en ees kuvia ehtiny ottamaan. Yks löyty...

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
trotanen
Viestit: 49
Liittynyt: 08.8.2014 17:55
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja trotanen »

Ohhoh, näppärää puuhaa. Mutta faceliftiin kai tarvis sen automaattisen korkeussäädön?
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Onkos tuo muuten myös katsastusmiehen hyväksymä menetelmä?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Nonniin, otimpa työn alle tuon oman Paavon umpiot:

Lähtötilanne:

Kuva

Tonnisen paperin jälkeen:

Kuva

2000:sen jälkeen:

Kuva

Myllytettynä ja pinnoitettuna Optimum Opti-Coat 2.0:lla:

Kuva

Työvaiheita oli toki pari enemmän kuin kuvia, vesihioin 1000-1500-2000-2500, myllytin ja sitten pinnoitin. Nyt saa yön yli pinnoite kuivua ja kovettua ja huomenna joskus iltapäivällä tuikku paikalleen ja toinen puoli sitten ensi viikonloppuna.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Ja toinen puoli sai saman käsittelyn eilen...

Alkutilanne:
Kuva

Tonnisella hiottuna:
Kuva

Hiottu 1000-1500-200-2500:
Kuva

Kiilloitettuna ja pinnoitettuna:
Kuva

Pitkän lasi alkaa olemaan jo siinä kunnossa ettei hiomalla saanut kaikkea pois kun ei uskaltanut ihan mielinmäärin hioskella, siihen jäi hieman kiveniskukoloa mutta kyllä sekin nyt vähän parempi on kun harmaus on poissa.
Lamppua irrottaessa katkesi tottakai yksi kiinnitysruuvi reikään ja siinä sitten sen kanssa taistellessa sain yhden umpion kiinnikkeenkin rikottua. Alhaalta sen reunassa olevan... No eiköhän siihen jonkun patentin saa väsättyä...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”