JuMulan mersuröntät - tietä riittää

Vastaa Viestiin
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

JuMulan mersuröntät - tietä riittää

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Kuten jotkut teistä muistavatkin on meikäläisen liikkumistarpeista reilut 8 vuotta kunnialla huolehtinut suht hyväkuntoisena hankittu satalankku jolla ilmastonmuutosta ja merivirtojen kääntymistä edistetty jo 350tkm verran.

Vaan nytpä laittoi miettimään seuraavaa kahdeksanvuotissuunnitelmaa. Taustana tässä se että alkaa ruoste tunkemaan paikoitellen maalista läpi, suurimpana syynä kesän mittaan olleet muut kiireet jonka johdosta ei autoa ole kertakaikkiaan kerennyt pestä ja kuurata. Niitä kukkasia ja muutakin vikalistaa kun aloin siinä ynnäillä niin tuli eteen seuraavat vaihtoehdot jatkon osalle;

a) Santapaperia ja kilikalimaalia kukkasten päälle ja sama meno jatkuu. Tällai on pääosa ruostumisesta pysynyt kurissa tähän asti, nyt vaan on muutamalla niin näkyvällä paikalla rusketusta että on korjaukset ruostetta rumempia ainakin tällä taiteellisella silmällä. :oops:

b) Voitan lotossa ja kiikutan rottelon johonkin arvostetulle automaalarille. Ajelen sitten kuukauden päästä onnellisena hyvän näköisellä autolla.

c) Voitan lotossa ja vaihdan uudempaan. Älkää ehdottako mitään tähän liittyvää ennenkuin laitatte ensi lauantain 7 oikein rivin vaikka yv:llä. :idea:

d) Ajan lankun talliin, puran palasiksi ja alan touhuamaan pohjatöitä ja maalausta itse. Ennen sitä ostan tietty toisen lankun jolla sitten ajelen seuraavat kahdeksan vuotta. Tämä nykynen lankku purkaantuu kymmeniksi lihalaatikoillisiksi tavaraa joita sitten ihmettelen vielä kymmenen vuoden päästä niinkuin muitakin rojektiautojenkin osasia. :happy:

e) Ajelen niinkuin tähänkin asti, mutta harvennan pesuväliä vaikkapa vuoteen ettei turhaan kukkaset satu silmään. 8)

f) Kia Ceed
Viimeksi muokannut JuMu S, 17.10.2021 15:15. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

D :wink:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

C.) 3,6,11,18,25,29,37 (kuinka moni uskaltaa jättää tämän rivin väliin?)
F.) kyllä kaikesta huolimatta.
G.) jokeri?

.
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Mazda 6 ?
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ratekiaa ja visijointiva autonpidosta

Viesti Kirjoittaja pt »

JuMu S kirjoitti:b) Voitan lotossa ja kiikutan rottelon johonkin arvostetulle automaalarille. Ajelen sitten kuukauden päästä onnellisena hyvän näköisellä autolla.

d) Ajan lankun talliin, puran palasiksi ja alan touhuamaan pohjatöitä ja maalausta itse. Ennen sitä ostan tietty toisen lankun jolla sitten ajelen seuraavat kahdeksan vuotta. Tämä nykynen lankku purkaantuu kymmeniksi lihalaatikoillisiksi tavaraa joita sitten ihmettelen vielä kymmenen vuoden päästä niinkuin muitakin rojektiautojenkin osasia. :happy:
b) Kun jonkun aikaa kyselee, niin ihan ok hintaisiakin maalareita (laadukkaita) saattaa tulla vastaan, etenkin jos itse purkaa listat, lasit jne pois. Ei taida vielä kuitenkaan olla reikää pintapelleissä?

d) Sen verran kokemusta tuollaisista, että en suosittele 8) Epäröivät etenemiset asian tiimoilta voi katsoa allekirjoittaneen topicista..
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihtoehto a kuulostaa kahdeksan vuoden suunnitelmalta, pitää vaan kovettaa mieli olemaan välittämättä ulkonäön muutoksesta.
Sitäpaitsi, yleensä kuskikin rapistuu 8 vuodessa jonkin verran.

Koko auton maalauttaminen ei luultavasti anna sille kahdeksaa vuotta ilman pintaruosteita.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Itse käyttäisin todnäk vaihtoehtoa A. Vaihtoehto B tulisi muunnelluksi vaihtoehdoksi eli jos purkaisi itse ja rääpisi itse myös pohjat :eec: ja maalari olisi joku jolla pysyy ruisku kourassa ja maalaa suurinpiirtein ilman appelsiinia ja valumia alle kossupullon humalassa. Hinta maksimissaan kori kossua.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

e :lol:
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Ota aikalisä ja vietä laatuaikaa kenturalla terapiakiven kanssa. Auttaa kummasti...

Kuva
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Jaha, täällä on jo asialinjan vastauksia tullut. :D Kiveä halailen aina tilaisuuden tullen mutta kun ei sekään paremmin tiedä. :roll:

Omatkin ajatukset kulkee linjalla a tai e. Mitä noita uudelleenmaalauksia on katsellut niin ammattimiehellä tars väritys teettää, omatekemä on vaan semmonen omatekemän näköinen.

Ainoa jos jollain täysin matalla teollisuusvärillä ylimaalaisi niin saa käsityön leiman peittoon. :idea:

Jos vaan ite alkaa tuota autoa purkamaan niin tarvii oikeasti olla pätäkkää taskussa että saa korvaavan ajopelin siksi kymmeneksi vuodeksi minkä tuo ottaa. :oops:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

tarkistetaan nyt se budjetti kuitenkin ensin.. siis ilman lottovoittoa.

se määrittelee paljon mikä vaihtoehdoista järkevin.

sitten onko varmasti tilaa säilyttää ja kunnostaa autoa ja sen osia (pitäen ne myös järjestyksessä koko sen ajan) jossain kuivassa tilasssa se vuodesta kymmeneen ilman että missään vaiheessa tulee tarvetta "hieman siirtää niitä pois tieltä".

realistisesti ajatellen.. pitäisi katsoa auton mekaanista kuntoa .. jos se on priimaa tavaraa, ja oma tekele on omateleleen näköstä.. niin silloin kannattaisi kyllä sitä ammattilaismaalarin apua harkita jotta saisi moneksi vuodeksi hyvältä näyttävän auton.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Kahdeksan vuoden siivu on erittäin vaikea visioitava autoasioissa. Ei se kilikali vaihtoehtokaan välttämättä vie eteenpäin kahdeksaa vuotta.

Näistä jos yhdistelisi sellaisen, että alle 12 vuotias väyrynen, kilikalilinja sen pintaan ja kahdeksan vuotta eteenpäin?
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Rahaa ei ole Väyrysen ylläpitoon eikä ammattimaalarin palkkaamiseen. Tilaa on purkaa ja varastoida Lankkua. Aikaa ei ole auton purkamiseen ja isompiin hieromisiin. :arrow:

Eiköhän me tuolla kilikalilinjalla edetä, koska ei ole pintaruostetta pahempaa tuo kuppa. Ja auto on muuten paremmassa kunnossa kuin koskaan minun hallussani ollessaan. 8)
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Nuukan miehen vaihtoehto voisi olla ajaa kilikalilinjalla nykyinen paaliin saakka?

Jos näin menee edes muutaman vuoden vielä, niin sitten muutaman tonnin hintaluokkaan on halventunut entistä uudempia autoja. Ei välttämättä parempia, mutta uudempia.

Uusi kallis auto ei ole todellinen vaihtoehto muille ja halpoja uusia ei ole olemassa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Ja esim Motipin kilikaleilla saa ihan kohtuu hyvän jäljenkin.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

740 GLE kirjoitti:Nuukan miehen vaihtoehto voisi olla ajaa kilikalilinjalla nykyinen paaliin saakka?

Jos näin menee edes muutaman vuoden vielä, niin sitten muutaman tonnin hintaluokkaan on halventunut entistä uudempia autoja. Ei välttämättä parempia, mutta uudempia.
That's a kinda sugar papa likes, sano Setseri. 8)
Voi veikkonen, lankkuhan liikkuu näillä eväillä ja tällä huolenpidolla kodin ja päivähoitopaikan väliä vaikka seuraavat 50 vuotta jos ei ikäistään isommaksi kasvanut Datsuni keulaan jossain tule, Delvakkia kaupasta saa ja JuMulla ajokortissa virtaa riittää. :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Späräy-maaleilla olen saanut välttöisää jälkeä moneenkin "kulkineeseen", muutaman ajan (vuosi tjsp.) päästä vaan alkaa lakkaus halkeilla. Jotain olen varmaan tehnyt pielelleen, kun aineet ovat olleet yhteensopiviksi myytyjä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Väyrynen ja kilikalimaalia :wink: Aina kun muut pesi autonsa niin minä maalailin :lol: Lopulta jakso sitte tehä kunnolla pohjat ja maalata vähän isommalla kädellä niin näyttäis olevan nykyäänkin ihan hyvässä kuosissa kun oli joskus nettiautossa ko. kulkine eli ei kukan kukkaa näyttäny olevan. Maalailin joutessani ja sitten tyhmänä menin vaihtamaan, tosin nyt olis mittarissa varmaan 800tkm mut vielä se näyttää jaksavan..... viimeisessä myynti-ilmossa oli jotain 650tkm mittarissa niin ittellä olis tullu se parisataa päälle tuona aikana.

Eli tee itte hyvin pohjatyöt ja käytä maalarilla jos ei ruisku ole tuttu työväline. Menee lankku taas ettei mitään seuraavan miljoonan :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

JaniH kirjoitti:Ja esim Motipin kilikaleilla saa ihan kohtuu hyvän jäljenkin.
Jep. Motipin maalit jopa kestävät pinnassa kiinni ja kestävät kulutusta, toisin kuin Mastonin tökötit.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ite maalasin tenavasta etupuskurin käyttäen Motipin tuotteita (pohjamaali, väri ja lakka) ja kesti ne siinä sen aikaa ku se oli omistuksessa, eli noin 3 vuotta... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Veholta ostetun paikkamaalin kestoikä vaihtelee: Hätsynpikaa teräsharjatun kupan päällä pysyy viitisen vuotta, hyvin kun tekee pohjat niin ainakin 8v tuntuisi pysyvän kiinni. :idea:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Laitapa kuvia autosta niin voimme yhdessä arvoida kylkeen tarttuneen kupan laadun ja samalla näemme auton värin.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Värisävy 702 Rauchsilber on väri.
Ei ole oikeen tuoretta kuvamatskua olemassa, eikä noi ruvet esim Väyrysharrastajien asteikolla niin pahoja. :lol:

Kukkii ruskeana / ruvella: Tunkinkorvat ja ympäristö helmoissa, etuloksut päältä ja sivulistojen ja -vilkkujen ympäriltä, taustapeilin kumikauluksen ympäriltä, tuulilasin ympäriltä konepellistä, pilareista ja katosta. Keskeltä kuskinovea jossa ilkivaltaklommo/naarmu. Pahimman näköisenä a-pilarin juuri joka just näkyy etuloksun ja korin välistä aina kun autoa lähestyy. :evil:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tämä ohje kannattais jo kopsia talteen,jos uskot ohjeita niin ei tarvi uusia ihan heti. Elikkästä jälleenkerran:

KUNNOLLA ruosteet pois ja PENSSELILLÄ kunnon epoksia pohjiksi moneen kertaan :!: pysyy ruosteet poissa ja kauan :wink:

epokseja on monenlaisia ja erilaisiin tarkoituksiin tarkoitettua ja olen pärjäillyt niillä tavallisillakin,itse voit hipostella laittamalla esim upotukseen tarkoitettua epoksia :wink:

jos pensselin pintajälki ei miellytä,hio se siloisemmaksi kapulalla ja 400 paperilla mutta ÄLÄ PUHKAISE PINTAA tai maalaat uudestaan,joskn tässäkohti saattaa jo spraymaalikin riittää,koska itse ruostemonttu on jo piilossa,itse laittaisin epoksia jälleen :wink: Sitte vaan pintaväriä ihan miten tahdot ja hillosilimä päälle niin ei näy virheetkään :wink:

ruosteiden poistoon työkaluina esim "neekerintukka" taikka "somali" ja oikeelta nimeltään vissiin nylon laikka, sen jälkeen vaikka vingulla tai vingun terällä ne viimoset kuopan pohjat puhtaaksi.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Missäväliin se tina tyrkätään? Useimmasti kuppa purkautuu näkösälle asti sisältä ulospäin. Sisäpuolta pellistä ei niin tarkkaan kaitseta. Sievä kerros koritinaa tukkii huokoset röppöpaikan alla. Uus kitti-maali-viritys pysynee kauemmin niskassa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Tottahan tinaakin voi valaa mutta nyt olikin puhet kotikonsteista ja äkkiseltään tekemistä :wink: ei tina ainakaan maalin päällä pysy :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tinahan se pitäisi ruosteet loitolla maailman tappiin, vanha vaikea konsti vaan on parempi kuin mikään kitti. Harjotellahan sitä tuokin kyky pitäisi. :idea:

Toki kitillähän sitä nykypäivänä jo kandee viimeistelyt tasoitella ellei vimpan päälle tosimielellä harrasta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

epoksilla "pakkeloi" yllättävän paljon tuollasessa tilanteessa :ope: voihan ssitä kittiäkin sinne sotkee mutta sen jälkeen melko huonoa sotkee pensselillä epoksia päälle kun hiot sen lähes kokonaan pois. Tärkeintä on että saat vanhat ruosteet pois epoksin alta,tinan läpi ne ei tule tosiaan ihan heti ja eikä kitinkään läpi jos pohjamaalit on kunnossa
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Maalinhuuruista on selvitty ja syksyn verran onnellista autoilua harrastettu. Lankku se on pelannut kuin unelma, muutama pitkään hiertänyt pikkuvaivakin on saatu korjattua :arrow: maantie maistuu hemmetin hyvin... :D :kuski:

Vaan nyt se äijä sitten taas onnistui sopan keittämään, osti pölhö sen toisen satalankun. :kuningasajatus:

Automaattilaatikkovikanen mutta omin voimin liikkuva 300TE joka kaiken lisäksi vähän peräkulmastaan kolhaistu. Lähinnä ison lukkoperän ja isojen jarrujen takia tuli rottelo hankittua, hakusessa ollutta muutakin pisteosaa ja mm ehjä kattoluukku jne.

Täytyy katella viikonlopun yli että missä kunnossa on tuo ostos koriltaan. Sisältä ei ole niin hyvä kun toi sedani. Ajettu kumminkin vaan joku 300tkm. Ei olis iso homma tuohon autoon laittaa ehjättyä laatikkoa alle ja sen eteen jotain M103:n tehoista ja kokoista uudempaa nokivasaraa. :twisted:

Parempikorisesta entrataan ens kesänä ajoauto ja huonompi menee joko purkuun (jos varmari) tai myyntiin (jos toi nykyinen). :idea:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Mikäs tommosessa kartanomallin korissa on kallista ja vikaantuvaa?

Tasonsäätökilkkeet ainaskin :arrow: saako noi ottaa pois ja laittaa tilalle pelkät tyhmät iskarit ja sedanin vahvistetut jouset?
Ruosteet takasivulasien ympärillä :arrow: jos dieselöidään niin pakuksi menee ja tulee vaikka pellit lasien tilalle, ei siis haittaa. :idea:
Takaluukku on ehjä, samoin jopa sen sähköiset liikutussydeemit ainakin muistikuvani mukaan. Jos rikki niin saahan noikin otettua pois häiritsemästä.

Muuta erinomaisen tyyristä ei kait tuommoinen 'Shooting brake' sisällä perus taksikoppaiseen verrattuna, vai? :?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”