verouudistus + tienkäyttömaksut

Täällä voit keskustella otsikon mukaisista asioista.
Vastaa Viestiin
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

En kyllä käsitä minkälainen matikka pää bernerillä on jos rahat ei ole riittäneet tähänkään asti niin miten ne riittää autoilun kuluja alentamalla :shock:
niin mielelläni aina harrastan rautalangasta väännettyä esimerkkiä joka sopisi ministeriöönkin (tosin he eivät tiedä mikä on lanka puhumattakaan rautalangasta :lol:

juoppo pariskunta =valtio
lapset =tiestö
yksityistäminen =kuljetuspalvelu

Viinakaupan vierssä asuu juoppo pariskunta ja heidän kaikki ansiot menevät kyseisen kaupan ostoksiin
heillä on lapsia joilla on vain rikkinäisiä vaatteita kun lapsilisätkin on juotu
jalat loppuu kantamasta ja pidätyskykykin on menetetty niin ainoa vaihtoehto on saada alkomaholi on kuljetuspalvelu
ylimääräinen välikäsi maksaa aina joten pian lapsilla ei ole niitä kirppurtori vaatteitakaan
kuljetus palvelun tuoma alkometri antaa 0 puhalluksella hälytyksen kauppaan ja uusi lasti on noudettavissa automaattisesti

Mielentila tutkimukseen koko eduskunta
Niuvanniemeen positiiviset
Sukevalle nekatiiviset
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Oon aina naureskellut miten ihmiset jotka ei ole mailmaa nähneet niin somessa ja muissa medioissa kiihottuu MV-lehden uutisista ja postaa ja linkittää juttuja miten valtamedia sumuttaa kansalaisia ja pimittää tietoa ja jne.

Nyt tuntuu itsestä vähän samalta. Medioissa suitsutetaan miten autovero poistuu ja mitään seurantalaitetta ei tarvisikaan. Upeaa mahtavaa! Fakta kuitenkin on että valtio / liikenneverkkoyhtiöt tarvii rahaa. Ja se otetaan autoilijoilta. Ja varmaa on että taas tässäkin tehdään ympäristöystävällisiin valintoihin ohjaavaa painotusta. Eli me suurimoottoristen / tehokkaiden autojen omistajat olemma taas häviäjiä.

Sitten on nämä toiset perkeleen älykääpiöt jotka huutaa että "mitä se seurantalaite haittaa kun nyt jo voidaan kännykällä paikantaa..." No se haittaa sitä että jos tekniikka tulee autoihin niin on vain ajan kysymys kun aletaan ajotapaa ja nopeuksia seurata ja sakottaa sitä. Tätäkään kukaan ei uskalla sanoa ääneen tai sitä ei julkaista.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Mou kirjoitti:Oon aina naureskellut miten ihmiset jotka ei ole mailmaa nähneet niin somessa ja muissa medioissa kiihottuu MV-lehden uutisista ja postaa ja linkittää juttuja miten valtamedia sumuttaa kansalaisia ja pimittää tietoa ja jne.

Nyt tuntuu itsestä vähän samalta. Medioissa suitsutetaan miten autovero poistuu ja mitään seurantalaitetta ei tarvisikaan. Upeaa mahtavaa! Fakta kuitenkin on että valtio / liikenneverkkoyhtiöt tarvii rahaa. Ja se otetaan autoilijoilta. Ja varmaa on että taas tässäkin tehdään ympäristöystävällisiin valintoihin ohjaavaa painotusta. Eli me suurimoottoristen / tehokkaiden autojen omistajat olemma taas häviäjiä.

Sitten on nämä toiset perkeleen älykääpiöt jotka huutaa että "mitä se seurantalaite haittaa kun nyt jo voidaan kännykällä paikantaa..." No se haittaa sitä että jos tekniikka tulee autoihin niin on vain ajan kysymys kun aletaan ajotapaa ja nopeuksia seurata ja sakottaa sitä. Tätäkään kukaan ei uskalla sanoa ääneen tai sitä ei julkaista.
On hyä että silmät aukee ja yleensä ne aukee viimmeistään kun aletaan kukkarolla käymään

jos haluat saada markkinoilla tuotteesta hyvän hinnan niin siinä täytyy aluksi olla 2/3 osaa ilmaa
niin menettelee valtiokin ensin ilmoitetaan se kaikista kauhein juttu (mustat lootat)
ja jo ennalta he tietävät että ei mene läpi
seuraavaksi on hyvät edellytykset skenaariohon 1/3 että se menee läpi sitten jälkeenpäin hivuttamalla saadaan se puuttuvakin osa (sitten on se musta loota)
Tämä kaikki onnistuu kun suomalaiset on lampaita

Vaan tuskin kuitenkaan tulee onnistumaan että me vahoilla jo kerran autoveron saanneilla autoilla maksamme uusien autojen autoveron poiston
sen voisin ymmärtää joka ostaa uuden auton niin voi valita autoveron/mustan laatikon halutessaan

Tosin holmölässä kaikki on mahdollista
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Lukupaketti.

http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bits ... sequence=1

Kannattaa katsella. Sivulta 77 eteenpäin oli maksuista...

Trafin laskuri: http://www.trafi.fi/live-laskuri
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

cdi kirjoitti:Onko markus huomioinut että pensaverossa on alvia ja varmuusvarasto maksua pelkän pensaveron lisäksi. Ja alennus koskee vain pelkkää pensaveroa.On pikkuinen vaara että se ei alenekkaan aivan noin paljon,kun kuvittelit. Ja tää oli omaa höpinää tietoa ei ole tarkastettu.
kyllä sen otin. mutta päässälaskeskeltu on aina sinnepäin.

nyt trafin tekemä laskuri tilanteesta kertoo seuraavaa: nyt 1497.17 kilometritaksalla 2217.62 kiinteällä aikataksalla1777.44

eli jotakuinkin oikealla hollilla olin, tulisi 700e lisää kilometriperusteisella, mitä ei ilmeisesti nyt kuitenkaan vielä tule vaan aikaperusteinen. joka toisi lisää 280e vuoteen.

http://www.trafi.fi/live-laskuri/

alkaa olla sillälailla että peruspäivärahalla olevilta työttömiltä loppuu ajelut, ja joltain sairaseläkeläisiltä. ja opiskelijoilta jne jne.

mutta toisaalta mitäs niiden kuulukkaan autoilla. ivät ole niin sanottua nettoveronmaksajaa vaan hyötyjiä. laitetaan ne kuriin ja maksava keskiluokka saa ansaitsemansa veronalennuksen uuteen autoon.

voi asian näinkin miettiä.

ja ajatuskulun hyväksyisinkin, ellei siitä kerätystä veropotista ruokittaisi autoilun lisäksi valtiön virkakyöstilaumoja noin 80% osuudella, niitä jotka virastoissa tekevät muutaman päivän viikossa uutterasti töitä, että maailma olisi meille muille paskenpi elää.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

nämä trafin laskurit ei aukee mulla ollenkaan :shock:
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

jumis kovan käyttäjämäärän takia, odottele vain
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ruuhkaa tuntuu olevan... Kiinnostaa varmaan aika montaa autoilijaa, miten kustannukset tulevat muuttumaan :?:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
x_ismo
Viestit: 86
Liittynyt: 24.10.2012 14:05
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Pappi kirjoitti:Ruuhkaa tuntuu olevan... Kiinnostaa varmaan aika montaa autoilijaa, miten kustannukset tulevat muuttumaan :?:
Pikkaisen enemmän ajavana vuosikustannukset +2000€ autosta. Pyöristä sitten lisää. Maastamuuton suunnittelu on alkanut tosissaan työpaikkojen selailulla Saksasta, sääli kun juniorilla on koulut vielä kesken eikä äitinsä pysty sitä ottamaan niin on pakko ottaa huonossa vaiheessa mukaan.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Pikkuhuomiona kuorma-autot, etenkin kevyt-sellaiset. Alle 3550kg suburbanit ym. maksu 24€/vuosi. Jos ei aiemmin ollut kova subikuume niin nyt on :twisted:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Itsellä nousisi noin 820 aikaperustaisella. Tuohan muka laskee jonkun autoveron määränkin vuotuisiin kuluihin mutta sehän on jo maksettu, kun auto on ostettu. Olen vähentänyt sen pois.

Tuntuu ihan kivalta saasa postiluukusta kerran vuoteen 1300 euron "asiakasmaksu". :?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Juu lisää tulis 1000 ja 2000 tietää sitä että kaks autoa lisää lähtee seisontaan mennään kauppaan yhteiskunnan tukemalla palvelubussilla. Näillä hinnoilla kun säästöt laskee ei palvelubusan kuluja saa millään vuodessa menemään.

Kustannus neutraali? Mitäköhän tuolla tarkoitetaan? Nyt meinataan kulut 2-3 kertaistaa autoilijalta ja koota tuotto yhtiöön joka pitää teistä huolen.

Mistä otetaan 800milj lovi joka tehdään valtion kassaan luopumalla autoverosta? Oletuksena on että uusien autojen kauppa piristyy.........Mites paikataan kauppataseeseen tuleva entistä suurempi lovi .............plussalla olevalla kauppataseella pystytään ainoastaan paikkaamaan jo tähän mennessä kertyneet velat.
Ennustamani konkurssiin johtava kehitys kiihtyy aivan toisiin säfääreihin ja pipilän hallituksen toimesta.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Noin 300eurolla nousis, vähä epäilen...
Helvetin pöliä keksintö kyllä-.-
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Julkisuuteen tuodussa mallissa ei ole oikeastaan mitään muuta uutta kuin yksityinen operaattori keräämässä rahaa. Kun käyttömaksu on aikaa ja sen määrä tulee rekisteriotteen kulutuksesta, miten se eroaa nykyisestä käyttömaksusta? Ei tietenkään mitenkään.

Eli saman voisi tehdä ilman yhtiötäkin, vaikka mitään järkeähän ei siinäkään ole. Koko tavoitteen saisi kasaan näin helposti: Sähköautoille kilometrimaksu matkamittarin mukaan tai konehuoneeseen viranomaisen matkamittari, halitus esittää väylien pitoon lisää rahaa budjetissa. Aika iisiä!
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

sinänsähän tämä on aivan loogista sen mukaan mitkä ovat h(j)allituksen prinsiipit.

lehti uutisissa, jossain jämsän kuusikossa joku työtön ihmetteli että millä pärjää, kun vanhan renaultinromunsa kustannukset nousisivat 300e, ja eleli peruspäivärahalla ja tarvitsi mielestään autoa.

mitäs se köyhä ajelua harjoittaa. kävelköön tai pyöräilköön ruokakauppaan. tai muuttakoon kaupunkiin, ei se kumminkaan sielä maalla mitään töitä saa.

eikä näinollen kaupunkien gryndereiden kukkaroita täytä.

kepun kenttäväki ei ilmeisesti ymmärrä nyt mitä sen nykyinen profeetta tekee.

mutta kun herra kutsuu omiaan niin koko puolue äänestää tuon puolesta. (tai tässätapauksessa rouva)
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lisää maksettavaa tulee minullekin joka tapauksessa, otetaan rahaa sitten mistä vaan autoilijalta. Tämä ei liity mitenkään tänään julkistettuihin suunnitelmiin vaan on kokemuspohjaista tietoa.

Ja sitten aiheeseen lähemmin, vaikka p*skaako tuota pohtimaan, tulee vaan paha mieli.

Nyt ajossa W202 -00 cdi. Kilometrejä 35000/vuosi.
Laskurin mukaan lisää maksettavaa tulossa noin 350€ (per auto, vähintään kaksi on oltava ajossa)
Jos vaihtaa 12-13 vuotta uudempaan lisälaskua tulee enää puolet tuosta eli 175€.

Sitten aikanaan kun siirrytään kilometriperusteiseen maksuun säästyisi kolmisensataa euroa verraten nykytilanteeseen, ja aivan varmaa on että ei säästy vaikka laskuri nyt sellaista ehdottaa :wink:

Ainut hyvä puoli koko systeemissä on se etten asu Nivalassa 8)
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Tuossa ehdotuksessa on semmonen vika, että sähköautot kallistuvat ottomoottorillisiin verrattuna.
Jokaisen paljon ajavan pitäisi ilman muuta tehdä ajonsa sähköautolla.

Rikkaillahan sellaiset jo on. Niiden hankintaa kun olemme me kaikki valtavasti rahoittaneet.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Liikenne ja viestintäministeriössä on 200 peukalonpyörittäjää eiku hommiin.Sitten on tämä monien yhdistelyjen Trafi joka on paisunut (hyvinvointi yhteiskunnaksi) yli äyräiden. Tää menee jo yli valtion muun keskitason.

Ei löydy pipilän hallitusopimuksesta sanaakaan menojen leikkauksesta joita pitäisi ehdottomasti tehdä tai sen tekee rahoittaja.

Lukekaa ja oppikaa:

http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahter ... /#comments
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

berner sanoi että on sallittava että ajo-oikeuksien myyntiyritykset voivat tehdä "kohtuullista voittoa"

syrjäseuduilla valvoisi nykyisellä poliisiautoista tutulla kameravalvonnalla sitten postiautot, niinä 2päivänä viikossa kun postia jaettaisiin, ettei joku päästä ilman maksamatta autollaan maitokauppaan.

pohjolan madmax. postiauto jahtaa mettätiellä enskaa joka ajaa kirkonkylän osuuskaupalta hakemaan makkaraa ja keskikaljaa. koittaen kiilata a1.0 d automaattijariksella enskan kilvetöntä sunnyä ojaan.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eipä oikeestaan muutu mitenkään kulut tuommoisella sähköhimmelillä jossa 27g päästöt ja jos ne keskimäärin alenee, vai ymmärsinkö oikein, niin se on kyllä epäyhtälö :eec:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Laskin tuon oman autoni kulut 25tkm suoritteella kulutuksen ollessa tasan 8ltr/100km.
Antaahan tämä vähän suuntaa mihin ollaan menossa.

Kuva

:?

EDIT: Kilanderin ohjeen mukaan auton arvoksi 10€.
Viimeinen rivi menee sitten näin.

Yhteensä 1800.18 2893.82 2198.00 :?
Viimeksi muokannut Pappi, 19.1.2017 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kannattaa tuossa trafin laskurissa laittaa auton arvoksi 10 euroa, ei tuo " laskennallinen autovero" sotke siinä.
Minä olen sen maksanut autoistani jo, se ei ole mikään vuotuinen kulu eikä kuulu tuohon yhtälöön mitenkään.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

kilander kirjoitti:Kannattaa tuossa trafin laskurissa laittaa auton arvoksi 10 euroa, ei tuo " laskennallinen autovero" sotke siinä.
Minä olen sen maksanut autoistani jo, se ei ole mikään vuotuinen kulu eikä kuulu tuohon yhtälöön mitenkään.
Joo. Ite laskin 0 eurolla. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
220cdi
Viestit: 59
Liittynyt: 01.10.2005 0:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Pappi kirjoitti:Laskin tuon oman autoni kulut 25tkm suoritteella kulutuksen ollessa tasan 8ltr/100km.
Antaahan tämä vähän suuntaa mihin ollaan menossa.

Kuva

:?

EDIT: Kilanderin ohjeen mukaan auton arvoksi 10€.
Viimeinen rivi menee sitten näin.

Yhteensä 1800.18 2893.82 2198.00 :?
Kun tuohon Trafin laskuriin perehtyy hetkenaikaa, niin huomaa mikä vaikuttaa loppusummaan ja millä ei taas ole mitään väliä. Pelkistetysti vain vuosimalli vaikuttaa vähän, Co-päästöt vaikuttavat todella paljon.

Papin laskelmasta voi jättää pois käyttövoimaveron, polttoaineveron ja laskennallisen autoveron.

Selkeästi huomaa, että esim Papilla autoilun kustannukset nousevat lähes 500€, nykyisestä 300€:sta --> 800€:oon kiinteillä asiakasmaksuilla.

Omissa autoissa vaikutus samansuuntaista, toisessa maksut muuttuvat 280€ --> 600€ ja W211 320cdi 03 300€ --> 800€. Toivottavasti jostain löytyy järki ja torppaavat nämä Bernerin pelleilyt
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kuinkas tässä paletissa näkyy ne autot, joissa on kilvissä numerot ensin?

Länsisatamasta päivälippuja Soome liiklusse?

No joo. Kange töömees Aivar ottaa hoitaakseen ja edukseen työmaan kimppakyydit pimeällä taksillaan, kun ei ole sitä seurantalaitetta.

Kun ei ole edes oikeaa suomalaista osoitetta voi vielä laittaa työmatkavähennykset vaikka mistä päin. :idea: :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Peetri pääsee vähemmällä kun ajelee peeta pitkin satamaan ja lautalla yli lasti mukanaan. Minä taas laskennallisesti...

Kuva

Voi prkl että kannustaa :lol: Tämän vuoden alusta käyttövoimavero yli 40€ :shock:

Trafin TOISEN LASKURIN MUKAAN:

VERON MÄÄRÄ
PÄIVÄSSÄ/VUODESSA
Perusvero: 0.316€/115.340€
Käyttövoimavero: 0.110€/40.150€
Yhteensä: 0.426€/155.49€

Hyvin ne vetää - vai vetääkö :shock: :pappa: Paltsu alkaa 22min kuluttua joten vois ajatella jotain muutakin prkl, vaikka töitä :protest:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mielenkiintoista pähkäilyä. Eilen joku esitti kahvipöydässä kysymyksen "poistuuko käyttövoimavero ja perusvero?" Niinpä, ne artikkelit mitä olen lukenut antavat vastauksen että kyseiset verot laskee?

Kokonaan poistuminen saattaisi olla jo ihme?

Kenelläkään ei taida kulut laskea.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ei sen selvityksen mukaan käyttövoimavero laskisi ollenkaan, pelkkä ajoneuvovero hieman.

Ulkolaisista autoista puhutaan myös, niille tulisi maksut myös, n. 14 M€ josta 2M€ raskaalta liikenteeltä. Kuorma-autojen verotuksessa nähtävästi joku EU-direktiivi asettaa ylärajan, joka estää niin kotimaisilta kuin ulkomaisilta kuorkeilta perimästä muuta kuin pienenpieniä tiemaksuja. Suomen halvimmat tiemaksut tulisi olemaan kevytkuorkeilla, vain 24€.

Berneri puhuu että keskimäärin kulut laskee. Sivulause tainnut unohtua otsikoista, ja kokonaisuudessa tuo lupaus kuuluu: Keskimäärin kulut laskee, mutta vain uuden auton ostajilta.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Easy Rider kirjoitti:Kuinkas tässä paletissa näkyy ne autot, joissa on kilvissä numerot ensin?

Länsisatamasta päivälippuja Soome liiklusse?

No joo. Kange töömees Aivar ottaa hoitaakseen ja edukseen työmaan kimppakyydit pimeällä taksillaan, kun ei ole sitä seurantalaitetta.

Kun ei ole edes oikeaa suomalaista osoitetta voi vielä laittaa työmatkavähennykset vaikka mistä päin. :idea: :D
Tilasin puolalaiset kilvet Ebaystä. Niissä on kirjaimia ja numeroita ihan rittävästi.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

220cdi kirjoitti:Pelkistetysti vain vuosimalli vaikuttaa vähän, Co-päästöt vaikuttavat todella paljon.
Vuosimalli vaikuttaa siihen, käytetäänkö kokonaispainoa vai hiilidioksidipäästöjä "asiakasmaksun" perusteena.

Tarpeeksi vanhasta autosta häviää se hiilidioksidikenttä pois.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Takuu- ja kuluttajansuoja-asiat sekä autoverotus”