Juhanimin 200cdi

Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Juhanimin 200cdi

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Ajattelimpa nyt aukaista ihan oman aiheen tälle nykyiselle kulkineelleni,kun muitten topicceja on tullut seurailtua
ja mukavahan niitä on lukea. Eli oma kulkineenihan on tuommoinen w202 200cdi classic vm-99. Varusteita löytyy
automaattiloota, vakkari, persgrillit, vetokoukku, ja....siinäpä oleellisimmat?

Eipä tämä ole kauaa ehtinyt minulla vanhenemaan, ostin tämän 16.4.2013 ja silloin kilometrejä oli mittarissa 283tkm. Nyt
mittarissa on 285tkm mutta paljon on tullut kaikenlaista remppaa tullut tehtyä jo, ja uusia "ominaisuuksia" (vikoja?!)
tuntuu aina vaan löytyvän.

Alkuun kuvittelin saaneeni tämän kohtuuhinnalla, mutta kyllä tästä taisi tulla aika kallis sittenkin...
Ensimmäinen mersu meikäläisellä. Aiemmat "auto" kokemukset Nissan Micra ja Peugeot 306. Kyllä mersu on kuitenkin ajoltaan
(kun on kunnossa) aivan eri maata kuin nuo ropposet.

Muutamia kuvia lähtökohdasta:

Kuva

Kuva


Hieman listaa mitä on tullut tehtyä:

-Pohja & helmat hitsattu ja massattu
-Vasen etulokari hitsattu, oikea vaihdettu
-Jarrulevyt joka nurkkaan
-Takajarrusatulat vaihdettu
-Käsijarrukengät vaihdettu
-Takajarruletkut vaihdettu
-Jarrunesteet vaihdettu
-Ajovalojen "DIY" johtovirityksiä purettu ja vaihdettu ehjät polttimot
-Öljyt & suodattimet moottoriin, automaattilootaan,perään vaihdettu
-Perän huohotin putsattu
-Polttoainesuodatin vaihdettu
-Sisäilmasuodatin vaihdettu
-Railpainesäädin vaihdettu
-Polttoaineputkia vaihdeltu
-Raidetangon pää+alapallonivel vaihdeltu
-Nelipyöräsuuntaus teetetty
-Suuttimien pohjatiivisteet vaihdatettu
-Alipainepumpun öljytiivisteet vaihdettu
-Sisätilan lämmittimelle haara asennettu
-Sammutusventtiili vaihdettu, ja mekaaninen venttiili myös herkistelty
-Virtalukon napsumista selvitelty
-Mittariston kadonneet pikselit löydetty
-Takakelkan etupuslat vaihdettu
-Narinahelat vaihdettu
-Apusimpukka vaihdettu
-Kardaanin kannatinlaakeri vaihdettu
-Webasto asennettu
-Termostaatit (iso 92c+pikkutermari) vaihdettu, +jäähdytysnesteet samalla
-Kiertovesipumppu vaihdettu
-Korkeapainepumpun tiivisteet vaihdatettu
-Tuulettimen ohjausyksikkö vaihdettu
-Polttoaineen siirtopumppu vaihdettu
-Polttoaineen esilämmitin vaihdettu
-Vaihdelaatikon kyb-venttiili,johdinlevy ja pistoke vaihdettu
-Ohjaustehostimen öljyt vaihdettu
-Etujouset vaihdettu + 1 kumit
-Oikea takapyöränlaakeri vaihdettu
-Moniurahihna+kiristin+välirulla

Ja To-Do listaa..:

-Pintaruosteiden poisto


Ja sitten niitä oikeita kuvia...:

Kuva

Kuva


Autosta on joskus ilmeisesti lykätty keula sisään, ja sen takia tuo webastokin puuttuu, ja puskuri on ei-facelift...
Päivittelen topikkia aina tarpeen mukaan..myös kuvien muodossa. :)
Kommentoida saa ja pitää!
Viimeksi muokannut juhanimi, 14.4.2015 18:44. Yhteensä muokattu 23 kertaa.
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Hep, mitenköhän sopisi tuohon 17" vanteet ET 35
Etuvanne 7 tuumaa levee, 225/45
Takavanne 8 tuumaa levee, 245/45.

Mahtuisiko hyvin pyörimään ja muutenkin sopivan kokoiset :?: :idea:

Jos uusia kesävanteita...talvella nyt menee vaikka peltivanteet. 8)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Hyvin ne sinne mahtuu. Itsellä edessä 7,5 et 37 ja takana 8,5 et30 ja takaata sais tulla vanne ulommas varmaan 5-10mm että olis etu ja takavanne samalla tasolla.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miten tuo voi olla noin laho ? :shock: Cee ei ole ollut pahimpia siinä suhteessa, ja itselläni on juuri -99 malli jolla ajettu 380tkm eikä pohjassa mitään ongelmaa.
masterrontti
Viestit: 36
Liittynyt: 19.11.2012 10:04
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

viewtopic.php?t=41905

pikkutermarin vaihto ohje...
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

jolle kirjoitti:Hyvin ne sinne mahtuu. Itsellä edessä 7,5 et 37 ja takana 8,5 et30 ja takaata sais tulla vanne ulommas varmaan 5-10mm että olis etu ja takavanne samalla tasolla.
Eli spaceria melkein vaatisi..? Noh täytyypä katsella jos saisi sopivaan hintaan nuo vanteet niin jos vaikka ostaisi pois ja mallailisi tarkemmin sitten. :wink:
dealer kirjoitti:Miten tuo voi olla noin laho ? :shock: Cee ei ole ollut pahimpia siinä suhteessa, ja itselläni on juuri -99 malli jolla ajettu 380tkm eikä pohjassa mitään ongelmaa.
Sitä kyllä itsekin ihmettelin kun ensimmäistä kertaa auton oston jälkeen alle kurkkasin. Vaikka tiesin/olin kuullut että mersut ruostuvat mutta en osannut odottaa että ihan näin pahasti. No, onneksi pohja ja helmat ovat nyt tiukassa massassa, ja kovaa peltiä alla, päällisiä ruosteita kyllä vielä olisi siellä täällä paikkailtavana. Sitten joskus. :|
masterrontti kirjoitti:viewtopic.php?t=41905

pikkutermarin vaihto ohje...
Tuo olikin jo valmiina kirjanmerkeissäni asennusta varten, kiitos siitä.. 8)
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Tulipa mittailtua kulutustakin ekaa kertaa, 950km ajettu ja 53l meni tankkiin..minun laskujeni mukaan n.5.6l/100km :shock: Ei kyllä ollenkaan paha tälläiselle. Taitaa ainakin tekniikka kohtuu hyvässä kunnossa olla.

Tietääkös kukaan muuten Päijät-hämeen suunnalla mistä voisi saada vähän lisää voimaa meseen? "optimointia" siis...onko täälläpäin mitään "luottopajaa" :twisted:
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Yksinpuheluksihan tämä menee, mutta...

Nyt on meseen uudet renkaat ja vanteet. Edessä 17" 225/45 7,5" ET 37. Takana 245/45 8,5" ET 30. Tulee juurikin sopivasti ulos noilla ET:illä, juurikin kaaren tuntumassa takanakin. On ne kyllä komiat, ainakin omasta mielestä 8)

Kuva

...Mutta, eipä niitä vielä viitsi alla pitää, kun käytin autoa "takuu" pyöränsuuntauksessa ja totesivat että väljää liikaa ei pysty suuntaamaan.

Lisäyksiä To-Do listalle:
-Takakelkan etupuslat
-Narinahelat
-Ohjauksen keskitanko
-Apusimpukka

Osat ovat jo tilauksessa..vielä kun osaisi vaihtaa..no, ainakin kun osat tulevat tietää edes minkä näköisiä ne ovat, auttaa paljon :!: :idea:

Jännä juttu kyllä, että vasta tullut katsastuksesta auto ja noin paljon silti löytyy väljää. Eipä tainnut olla katsuri mersumiehiä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katsastus ei useinkaan ole tae siitä että alusta olisi kunnossa.
Esim. narinaheloissa voi olla pieni välys josta ei hylätä, mutta niiden välys kyllä haittaa ajossa eikä ole mielekästä suunnata väljillä osilla.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

hyvä vannevalinta :-)
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

dealer kirjoitti:Katsastus ei useinkaan ole tae siitä että alusta olisi kunnossa.
Esim. narinaheloissa voi olla pieni välys josta ei hylätä, mutta niiden välys kyllä haittaa ajossa eikä ole mielekästä suunnata väljillä osilla.
Eipä taida olla juu.


Kukahan kaikki nuo laittaisi kiinni :whistle: :?:

Kuva

Kuvastahan puuttuu vielä webasto...kaipa sitä joskus täytyy jaksaa/ehtiä. Kun pitäisi käydä töissäkin tuolla eikä pelkästään korjata kokoajan. :roll:
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Tulipa taas tankkailtua, 1018km/56l = 5.5l/100km.
Kait se täytyy uskoa että on se vaan pihi. Saman verran meni pösön 306 1.9TD:llä löpöä. Enkä ole edes yrittänyt mitenkään "yrittämällä" ajaa taloudellisesti, vaan välillä tunnut annettua kenkääkin niin että mustaa puskee ja karstat lähtee. 8)

Mites muilla on samanlaisten kanssa kulutukset olleet, ovatko samaa luokkaa?
Avatar
ATampio
Viestit: 47
Liittynyt: 15.3.2012 0:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATampio »

juhanimi kirjoitti:Tulipa taas tankkailtua, 1018km/56l = 5.5l/100km.
Kait se täytyy uskoa että on se vaan pihi. Saman verran meni pösön 306 1.9TD:llä löpöä. Enkä ole edes yrittänyt mitenkään "yrittämällä" ajaa taloudellisesti, vaan välillä tunnut annettua kenkääkin niin että mustaa puskee ja karstat lähtee. 8)

Mites muilla on samanlaisten kanssa kulutukset olleet, ovatko samaa luokkaa?
Kadhdittavan vähällä liikkuu. Viimesin tankkaus 7,15 l/100 km. 460 maantietä ja 250 taajamaa. Ollu nousussa juonti ja muutenki laiskistunu. Lienee ilmaröörit tukkeutumassa.
WDB202194 muilla mailla
WDB211004

® Mesen Porkkana-klubi

#EIKIUSITA
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

No ei samanlasesta kulutusta mutta OM604 väyrysessä viime tankkaus 5,87 litraa / 100km, viimeisen 12kk keskikulutus 5,77 litraa. Ei kai tässä kannata CDI vehkeisiin siirtyäkään kun ei tuon vähemmällä pääse :roll: Tosin mulla manuaali...
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

juhanimi kirjoitti:Tulipa taas tankkailtua, 1018km/56l = 5.5l/100km.
Kait se täytyy uskoa että on se vaan pihi. Saman verran meni pösön 306 1.9TD:llä löpöä. Enkä ole edes yrittänyt mitenkään "yrittämällä" ajaa taloudellisesti, vaan välillä tunnut annettua kenkääkin niin että mustaa puskee ja karstat lähtee. 8)

Mites muilla on samanlaisten kanssa kulutukset olleet, ovatko samaa luokkaa?
Pari tankillista ehdin ajaa omalla C220cdi automaatti -99:llä ja kulutukset oli noin kuutta hieman yli.
Kuulostaa siltä että autosi kulutus on "haitarin alapäästä" mutta ei mitenkään hämmästyttävän pieni.
Rassi
Viestit: 109
Liittynyt: 22.12.2011 16:13
Paikkakunta: P-savo

Viesti Kirjoittaja Rassi »

c200 cdi (joku ohjelmapäivitys pitäisi olla tehty) farkku man. reilu 800km viime tankillisella 6,5l satkulle laskettu. Alimmillaan tankkikohtainen laskettu 5,6 ja 3000 km otoksella 6,4. Tässä kesän aikana.
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Nähtävästi kulutuspuoli on kunnossa, ja sitäkautta konepuoli.

Tulipa tuossa vaihdeltua narinahelat. Olipas kyllä harvinaisen tiukassa, kunnes sain kehiteltyä kunnollisen ulosvetäjän.

Kuva

Tuommoinen patentti. Pultti joka on juurikin helan keskireiän kokoinen, johon on hitsattu isomman pultin kanta, joka on helan ulkokehän kokoinen. Pultin toiseen päähän tulee niin iso hylsy että hela mahtuu menemään sen sisään, mutteri, ja pulttipyssy. Hela irtoaa nätisti kahdessa osassa, ensin sisäosa, sitten ulkokehä. Kyllä siinä ensimmäisen helan kanssa meinasikin hermot ja aikaa mennä. :twisted:

Ps. Saa antaa vinkkejä miten on helpointa irroittaa/vaihtaa apusimpukka ja takakelkan etupuslat. :wink: :roll:
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Ruoja kirjoitti:124:n ohje taitaa käydä?
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... jen_vaihto
Apusimpukka oli helppo homma vaihtaa, n. 15 min.

Etupuslat olivat vähän hankalammat. Mutta Ruoja:n linkkaamasta ohjeesta oli kyllä hyötyä. Tarpeeksi kun lämmitti puslia niin että kumi suli ja sai puslan keskiosan tiputettua pois, loputkin lähtivät kampeamalla. Ainoa vaan että uusien asennus oli hieman tiukka homma, vaikka olivatkin pakastimessa ja lämmitin pesiä toholla. Yli puolet sain ne menemään sisään, mutta loput eivät menneet edes pulttipysyyn kanssa väännättäessä. Täytyy huomenna jatkaa uudella yrityksellä, kävin nyt ajamassa :kuski: lenkin puslat hollilla, ehkä ne sen aikana muljahtivat sisään. Saapa nähdä huomenna.
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

No juu, takakelkan etupuslat ovat nyt paikallaan. Pientä tunkkailuahan tuo vaati vielä. Tulipa sitten heitettyä hieman pitempikin lenkki ja kyllä heti huomaa eron, ainakin ohjauksesta on hävinnyt väljää pois, hyvä. 8)

Tulipa vaihdettua tuo kardaanin kannatinlaakerikin vielä. Helppo homma.
To-do-lista vaan pienenee koko ajan, hyvä niin. :wink:
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Tuli vaihdeltua loputkin polttoaineletkut konehuoneen puolelle ja tankkiottimen luoksekin uusi kumiletkun pätkä. Vieläkin se vähän aikaa startatessa "pyörii" ennen kuin tärähtää käyntiin. Onko tässä vehkeessä vielä jotain, mistä se voi hörppiä ilmaa. :?: Eli kaikki letkut/putket on nyt vaihdettu uusine o-renkaineen.

Vai voiko tämä edes tärähtää "heti" käyntiin, kun vähän vain näyttää avainta? Vai onko tämäkin niitä "ominaisuuksia", mites muilla nämä lähtee käymään :?:
Rassi
Viestit: 109
Liittynyt: 22.12.2011 16:13
Paikkakunta: P-savo

Viesti Kirjoittaja Rassi »

Liekkö cdi.n ominaisuus että tarvii ensin tarpeeks railipainetta ennenkun hörähtää. Itellä parin sekunnin luokkaa hankuutus.
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Rassi kirjoitti:Liekkö cdi.n ominaisuus että tarvii ensin tarpeeks railipainetta ennenkun hörähtää. Itellä parin sekunnin luokkaa hankuutus.
Näköjään sinne vieläkin se kupla ilmestyy. Siirtopumpun tiivisteen ja polttoaineen esilämmittimen tiivisteen voisi vielä vaihtaa, sitten alkaa kyllä ideat loppumaan tuon suhteen.

Mutta tulipahan tänään vaihdettua molemmat termostaatit, ja liitettyä webaston vesiletkut, ja samalla jäähdytysnesteiden vaihto. Näkyyhän tuo lämpömittari pitemmälle nousevan nyt.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ei cdi koneinen ikinä tärähdä niin nopeasti kuin edellisen sukupolven moottorit.
Varsinkin jos autolla on ikää yli 10 vuotta, ja ajettu 300-500 tkm niin startti saakin olla vähän pidempi. Siinä vaiheessa kun startti alkaa oikeasti olla pitkä niin kannattaa huolestua että jotain huoltoa edessä 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei lähde kuten vanhemmat "avainta näyttämällä" vaan tarvitsee pari kolme moottorin kierrosta ... mutta ei sahata tarvitse kun on kunnossa.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Eikö tuo helma oo ihan selvästi ajettu johonkin tai nostettu rikki, ruostuuhan se paljas pelti tuollaisessa paikassa, varsinkin jos se on revennyt ja helman sisään on päässyt vesi ja muu paska.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Eikö tuo helma oo ihan selvästi ajettu johonkin tai nostettu rikki, ruostuuhan se paljas pelti tuollaisessa paikassa, varsinkin jos se on revennyt ja helman sisään on päässyt vesi ja muu paska.
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

jolle kirjoitti:Ei cdi koneinen ikinä tärähdä niin nopeasti kuin edellisen sukupolven moottorit.
Varsinkin jos autolla on ikää yli 10 vuotta, ja ajettu 300-500 tkm niin startti saakin olla vähän pidempi. Siinä vaiheessa kun startti alkaa oikeasti olla pitkä niin kannattaa huolestua että jotain huoltoa edessä 8)
Eihän tuossa ole vasta kun 287tkm mittarissa :lol: :roll:
dealer kirjoitti:Ei lähde kuten vanhemmat "avainta näyttämällä" vaan tarvitsee pari kolme moottorin kierrosta ... mutta ei sahata tarvitse kun on kunnossa.
Epäilyttää kyllä vielä hieman tuo siirtopumppu, nyt huomasin että siinä oli pientä hikoilun alkua havaittavissa..kun tyhmyyksissäni/mielenkiinnosta kerran sen menin avamaan, voi olla että vanha tiiviste ei siitä tykännyt. Ja tosiaan tuohon polttoainesuodattimen luo ilmestyy vieläkin aina ilmakupla kun sammuttaa koneen.
xin811 kirjoitti:Eikö tuo helma oo ihan selvästi ajettu johonkin tai nostettu rikki, ruostuuhan se paljas pelti tuollaisessa paikassa, varsinkin jos se on revennyt ja helman sisään on päässyt vesi ja muu paska.


Kuvanottohetkellä tuota oli kyllä ronkittu jo enemmän auki lekan tms. kanssa :twisted: mutta voi kyllä olla kun noin laajalti on ruostunut että johonkin on osunut. Toisella puolella ei ollut noin pahaksi päässyt mutta oli kuitenkin suunnilleen koko matkalta pintaruosteessa :evil: ja pohja....no, siitä ei ole onneksi edes kuvia, en halua edes muistella... hyviä ostoksia nämä. :oops:

Kuva

Suunnilleen tuon tapaista taisi olla toisellakin puolella, ei kyllä kuvia ole..onneksi :!:
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Joo. No nämä on kyllä niitä äärimmäisiä tapauksia, kaks 202:sta omistaneena voin sanoa että aika uskomattoman näköinen. Mulla oli -95 ja 330tkm ajetussa (saksantuonti) jo reikä etupyöränkotelossa, mutta muuten alusta ja helmat oli jokapaikasta ihan hyvät. Ja -99 mallisessa alusta ihan ok, kilometrejä reilu puoli miljoonaa.
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Kysymys.

Kuva

Käytin autoa nelipyöräsuuntauksessa hetki sitten, mutta epäilyttää ovatkohan nuo nyt ihan oikein. Piirros nro.1 esittää miltä eturenkaat näyttävät katsottuna edestäpäin (hieman liioiteltuna, mutta varmasti you get a point), ja vanhat renkaat (sekarenkaat) olivat juurikin kuluneet sisäreunoistaan pilalle. Vaikuttaako se, että auton etupäätä on madallettu joskus juurikin siihen kulmaan, mikä saa renkaat kulumaan tuolla lailla? Takarenkaat näyttävät silmällä katsoen olevan paljon suoremmassa kuin nuo eturenkaat.

Yleensähän, ilmeisesti olen ainakin kiinnittänyt huomiota että renkaat olisivat enemmänkin kuin piirros nro.2 mukaisesti, tai suorassa.

Eli se kysymys siis lähinnä on, että ovatko nuo vieläkin suunnattu päin persettä vai luulenko vain. Ovatko suuntaajat ottaneet ollenkaan huomioon etupään madallusta :?: :idea:

E: pelkään vain, etteivät uudet renkaat ala kulumaan myös epätasaisesti...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”