W211 xenonumpiot halogeeniumpioiden tilalle

Vastaa Viestiin
Pekka Kaleva
Juustokeittomestari
Viestit: 58
Liittynyt: 01.1.2011 15:30
Paikkakunta: Numminen

W211 xenonumpiot halogeeniumpioiden tilalle

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Kun tuo pimeännäkö ei enään tästä muutu paremmaksi ja alkuperäiset halogeenit eivät varsinaisesti luo mitään valoshowta.. :D Niin heräsi ajatus xenoneista ja alkuperäsistä vieläpä. Yhdessä säikeessä jo siitä vähän kyselin..ei siitä oikein irronnut tietoa maahantuojaltakaan.

Toinen umpio löytyi suomesta ja kuskin puoli sakuista. Molemmat taisi olla 270CDI mallista. Lauantaina iski inspis purkamiseen, naapuri tuli vielä jelppimään ja hyvä näin. Puskurin irrotuksessa on hyvä olla kaveri mukana.
Kuva
Keskiritilä irti ja sisälokareiden alta ruuvi & u-lista irti. Muut löytyykin aika helposti.
Sopivuudesta ei sitten ollut varmaa tietoa, no johtosarjat sopivat heittämällä. Halogeenoumpiossa yksi plugi on polttimon "päässä" xenonissa vierekkäin. Rungoista kuvat - jotain näkee kun tihrustaa.
Kuva

Pienen jumppailun jälkeen koitti totuuren hetki. Tuikut päälle ja mitä tapahtui! Toinen syttyi, ei mitään herjoja, pitkät toimivat :D Kokeiltiin ristiin polttimot, sytyttimet ja ballastit. Toisessa umpiossa oli ballasti sökö ja loppukasaaminen siksi kesken. Nyt kun touhunnu noiden kanssa, niin xenon kilkkeet alkaa olla mukavasti hanskassa. (ballasti vrs. poweri)
Kuva
Tommonen tilattu ja sitten saa kasaan. On monessa merkissä sama ballasti. Pitäis olla laillinen kun takana tasonsäätö. Kun saa kondikseen nii täytyy lähtee het yölenkille :lol:
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Ne pelkät ilmajouset ei valitettavasti riitä, se korkeuden säätö pitää olla umpiossa. Tähän sitten tarvitaan anturit utu- ja taka-akseleihin.

Niin se ajovalojen pesuritkihan pitää olla.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Pesurit tuossa purkukuvassa näkyykin.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Pekka Kaleva
Juustokeittomestari
Viestit: 58
Liittynyt: 01.1.2011 15:30
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Paketti kasassa ja koeajo suoritettu. Valoteho on hyvä pitkilä & lyhyillä. Puskurin kiinnityksessä piti kääntää pyörät linkkuun ja siinä kun laitettiin moottori tulille niin xenonit alkoivat räpsytellä ihan pirusti. Herätti kysymyksen että mitäs ny :roll:

Soitin mersuwelholle ja muutamat vinkit sain. Koodattiin sitten autolle tiedoksi, että suhun on integroitu xenonnit. Tämän jälkeen pelitti, kiitos CDIlle.

Tuossa tulikin mainittua, että antureita tulisi olla akseleissa korkeuden säätöön. Manuaalinen säätö ei sitten toimi säätöpyörästä. Onko kukaan perehtynyt noihin antureihin ja onko esim. takapäässä kaikki valmiina kun siellä jo anturi perän säätöön..? Eli keulilta vain puuttuisi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”