s211 esp herja

Vastaa Viestiin
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

s211 esp herja

Viesti Kirjoittaja J_A »

Auto on s211 220cdi -07 facelift. Akun kanssa oli ongelmia pakkasella, jonka johdosta jouduttiin kertaalleen käynnistämään apuvirralla ja akku meni vaihtoon.
Ongelmana on että pari kertaa on virrat päälle laittaessa tullut herjaa, että ESP inoperative ja runflat indicator inoperative, myös speedtronic on inoperative. Herja ei ilmestynyt heti apuvirralla käynnistyksen jälkeen vaan vasta myöhemmin uudelleen käynnistettäessä. Sama on nyt tapahtunut uudellakin akulla pari kertaa, mutta ei joka käynnistyksessä.
Eli kun virrat kääntää päälle,tulevat nuo herjat näyttöön, eikä hehkujen valo pala. Kun virrat kääntää pois ja uudestaan päälle, ei herjoja enää tule ja toimii normaalisti.
Mikä voisi tuon aiheuttaa? Vanha akku oli orkkis varta viikolta 36/06 (lisävarusteena isompi laturi ja akku, ei ollutkaan agm vaan normi happoakku) ja oli jo vaihtokunnossa. Kumma kyllä auto ei herjannut mukavuustoiminnoista mitään, vaikka akku ei enää jaksanut kunnolla starttia pyörittää.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
Torme
Viestit: 42
Liittynyt: 02.3.2008 9:47

Viesti Kirjoittaja Torme »

Mitenkäs pikku akku kone huoneessa?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Faceliftissä Ei oo enää pikkuakkua. Abs-anturi, vaihdelaatikon ohjainboksissa hämminkiä?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Testeriin...
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

Täytynee vaivautua taas piuhan päähän ja ihmetellä sitten lisää, onneksi vielä satunnainen vika joka ei menoa oo haitannu.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

Käyty Hotarin luona piuhanpäässä. Ei anna vikakoodeja, mutta tapahtumamuistista löytyy, että vaihteiston ja jarrujen ohjausyksiköillä ja mittaristolla ollut can-väyläkatkoksia moottorinohjaukseen.

Nyt auto tekee välillä myös niin,että käy käynnistyksen jälkeen pikkuhetken ja sammahtaa, jolloin vikaherjat ilmestyvät (esp ja runflatindicator). Lisäksi pari kertaa tuli sammuessa punainen akun kuva mittaristoon.
Sen jälkeen uudelleen käynnistyksessä ei ongelmaa, mutta muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen pätkäisi, eli sekunniksi tuli valot mittaristoon kuin kone olisi sammunut, mutta pysyi kuitenkin käynnissä.

Sulakkeita hieman ihmettelin,mutta ei näkynyt vammoja siellä suunnalla. Täytyy yrittää viikonloppuna tutkailemaan maadotuspisteitä, nyt ei kerkeä eikä kotipihalla viitsii ryömiä kun ei kuitenkaan mahdu mitään tekemään.

Toivottavasti moottorinohjausboksi ei ole hajalla, liian kalliita kippoja sellaiset...
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

Eipä oo kerenny vieläkää auton alle, ehkä pääsiäisenä onnistuis.
Sama vamma vaan jatkuu. Välillä toimii normaalisti ja välillä heittää herjat kun laittaa virrat päälle. Nykyään myös saattaa pyöräyttää starttia muutaman kerran ja sitten sammahtaa je herjat näytöllä. muutamia kertoja joutunut monta kertaa veivailemaan virtoja päälle ja pois ennenkuin on päässyt liikenteeseen.
Silloin kun pääsee liikkeelle niin auto toimii normaalisti.

Missäs tässä faceliftfarkussa sijaitsee moottorinohjausyksikkö, vänkärin jalkatilassako? Uskaltaako sen liitoksia ronkkia ollenkaan esim kosteusongelman paikallistamiseksi? entä can-väylä, pystyykö sitä testailemaan jotenkin?
Jostain kaaviosta olin ymmärtävinäni, että kaikki kommunikaatiovammaa koskevat laitteet olisivat samassa A can-väyläpiirissä?

Mulla loppuu konstit ja taidot kesken... ja pelottaa että toi etu-SAM ois tosiaan hajalla jotenkin. Ja hirvee ressi ku saa arpoa et pääseekö töihin aamuisin vai ei.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarkistapa että akunkengät on kunnolla paikallaan ja kiristetty.
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

Tuo tuli tänään katsottua, akunkegät oli tiukalla ja jämptisti paikallaan...ei päässyt niin helpolla tällä kertaa.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
aomh
Viestit: 53
Liittynyt: 21.3.2007 13:53
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja aomh »

J_A kirjoitti:Tuo tuli tänään katsottua, akunkegät oli tiukalla ja jämptisti paikallaan...ei päässyt niin helpolla tällä kertaa.
Onko tarkastettu moottorin ja rungon välinen maadoituskaapeli?
- w203 C55T -06
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

Missäs kohtaa motin maadoitus sijaitsee?muutamia etunurkista löytyviä kävin läpi,minne pääsee yläkautta. Ainoastaan kuskinpuolen maadoituspiste etuvalon takana näytti aavistuksen hapettuneelta.
Suihkin niihin crc 5-56 (vai mikä numerosotku olikaan). Vika ilmaantuu vieläkin välillä.
Katsotaan jos onnistuisi tulevana viikonloppuna pääsemään nosturille APP:lle, niin saisi tarkistettua alapuolelta löytyvää tavaraa.
Varmaan kai kannattaa yrittää saada päivitettyä akunohjainlaite myös starilla.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ei se pelkkä suihkiminen auta... sen jälkeen pitää liitoksia myös vähän herkistellä....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

Suurkiitokset Hotarille perjantain sessioista, CDI203:lle puhelintuesta ja ltm:lle (muistinkohan oikein?) hyvästä seurasta.
Jatketaan harjoituksia rassausmiitissä ja suoritetaan koeajoa viikko taas tässä välissä.
Eli ainakin vaihteiston maadoituskaapeli menee vaihtoon, mutta ei takeita että se olisi vian aiheuttaja.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Juu tämähän nötkähti tallille ja yhteys puuttu koneen ohjainyksikköön.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mitäs tälle tapaukselle kuuluu?
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

ei mitään uutta toistaiseksi. Päivitän kun saan jotain aikaiseksi. Eteenpäin on kuitenkin päässyt, vaikka käynnistys on toisinaan pidempi prosessi...
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

Nyt taas tutkittu hiemantuota sitkeää vikaa. Ecun virtoja ohjaava rele ja vieressä ollut joku toinen rele aika hapettuneessa kunnossa, ilmeisesti saaneet kosteutta jostain. Releet on nyt vaihdettu ja päivän verran jo ajeltu ilman herjoja.
Mikäli vikaa vielä ilmenee, täytyy etusam avata ja tutkia onko kosteus päässyt hapettamaan senkin sisältä.
Seurataan tilannetta ja toivotaan että vika pysyy nyt poissa.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

nyt on reilu viikko menty ilman häiriötä, ehkäpä voin huokaista helpotuksesta että pääsi pelkällä releen vaihdolla.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”