ESP defective- visit workshop ja muuta sähköhäikkää??

Vastaa Viestiin
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

ESP defective- visit workshop ja muuta sähköhäikkää??

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

alkoi sitten tuollaista hälytystä antaan, tulee ajossa, cruise toimii, malfunction häviää, kun käyttää sammuksissa, mutta tulee uudestaan jonkinajan kuluttua, en kiinnittänyt huomiota, tuleeko vasta jarrun painamisen jälkeen..
laitoin myös tänään vetokoukun sähköadapterin paikalle, kun vedin kärryä, voisko siinä oleva oikosulku tehdä moista?
Viimeksi muokannut maxpower07, 26.1.2013 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W639 130cdi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: ESP defective- visit workshop?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

maxpower07 kirjoitti:alkoi sitten tuollaista hälytystä antaan, tulee ajossa, cruise toimii, malfunction häviää, kun käyttää sammuksissa, mutta tulee uudestaan jonkinajan kuluttua, en kiinnittänyt huomiota, tuleeko vasta jarrun painamisen jälkeen..
laitoin myös tänään vetokoukun sähköadapterin paikalle, kun vedin kärryä, voisko siinä oleva oikosulku tehdä moista?
Voi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

Poistin adapterin, mutta 7km:n ajon jälkeen vika-ilmoitus tuli taas jarrutuksessa, auto oli senjälkeen pari tuntia lämpimässä ja nyt ei ainakaan antanut koodia paluumatkalla, et olisko ollut kosteutta jossain sopivasti..
W639 130cdi
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

oireet palasi, mutta abs vian myötä, eikä häviä sammuttamalla, saattaa hävitä yhtäkkiä kesken ajon, olen koittanut ladata akkua, josko jännitteet olisi liian alhaalla, mutta ei vaikuta, vika ei ainakaan häviä heti liikkeelle lähdettyä, mutta 20km:n ajon jälkeen saattaa hävitä, koitin summittaisesti kuskinpuoleisen etuanturin irrotusta ja putsausta, jonka jälkeen oireet hävisi liikkeelle lähdettyä, mutta palaa taas auton seistyä pakkasessa.. on myös alkanut kierrokset humppaamaan 1000-1500rpm välillä pienillä nopeuksilla kylmänä, rauhoittuu kun kaasua antaa reippaammin, liittynee ilmeisesti latausongelmaan/alhaiseen jännitteeseen??
W639 130cdi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

maxpower07 kirjoitti:oireet palasi, mutta abs vian myötä, eikä häviä sammuttamalla, saattaa hävitä yhtäkkiä kesken ajon, olen koittanut ladata akkua, josko jännitteet olisi liian alhaalla, mutta ei vaikuta, vika ei ainakaan häviä heti liikkeelle lähdettyä, mutta 20km:n ajon jälkeen saattaa hävitä, koitin summittaisesti kuskinpuoleisen etuanturin irrotusta ja putsausta, jonka jälkeen oireet hävisi liikkeelle lähdettyä, mutta palaa taas auton seistyä pakkasessa.. on myös alkanut kierrokset humppaamaan 1000-1500rpm välillä pienillä nopeuksilla kylmänä, rauhoittuu kun kaasua antaa reippaammin, liittynee ilmeisesti latausongelmaan/alhaiseen jännitteeseen??
Jos vapaalla kierokset seilaa niin virran vähyttä mihin sopii hyvin tuo abs valo,
muita yleisiä syitä paineen säädin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

Mielestäni ei vapaalla seilaa..paineensäädin????
W639 130cdi
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Nooo.... .... ootko mitannu ne jännitteet? Entäs onko jarruvalokytkimen osuus varmistettu? Paineensäädin on railiputkessa. Kannattaisko vaikka lukaist ane koodit ennenkuin alkaa osia vaihtelemaan (jos jännitteet ok)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

lepojännite 12.2v, käydessä 13.5v, kiinanmittarilla mitattuna latausnavoista.. hiukan sais enemmänkin ladata mielestäni..
W639 130cdi
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

eli oireet jatkuu.. eilen sekos vaihteisto, eli d-asennossa satasen matkavauhdissa löi vapaalle ja senjälkeen kohta esp ja abs defective hälytys, auto parkkiin pysäkille ja sammuksiin, käynnistyksen jälkeen taas vaihteet toimii, mutta abs-esp häly jää..
tänään sitten toisella ajokerralla annoin reippaammin lapikasta ja kas kummaa, hälytykset hävis.. mutta muutaman kilometrin päästä pikkutiellä pienemmässä vauhdissa moottorilla jarruttaessa vaihtoi aina ykköselle saakka vaihteet, vaikka vauhtia oli reilut 50 ja kohta senjälkeen taas abs-esp häly.. mittalin pajalla latausjännitettä, niin on 13.5v ja välillä tipahtaa sekunniksi 13v:iin... olisko lopun merkkejä laturilla??
isommalla akkulaturilla ladatessa haukkaa kyllä melko reilusti virtaa, eli kovin hyvin ei ole ehtinyt latailemaan.. ja taas ajoon lähtiessä abs-esp hälyt hävisi, kun lähtee eteenpäin ajamaan, vaihtotapahtuma ei kovin puhdas kuitenkaan ollut heti, kun ei meinannut osata vaihtaa isompaan aluksi..
liekö alijännite sotkenut vaihteiston ohjainboxejakin...
W639 130cdi
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

tänään sain lopulta käytyä paikallisella korjaamolla ja mersu lyötiin koneeseen kiinni, näytti että vasen taka pyörintänopeus kohtuuton :x
niinpä seuraavaksi pitää ilmeisesti koittaa, josko sais mitattua sen anturin, ennenkuin alkaa isommin purkamaan.. missäköhän kohtaa liitin mahtaa farkussa sijaita??

antoi myös koodin ohjauskulma-anturista, mitäköhän se meinaa? :roll:
W639 130cdi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

maxpower07 kirjoitti:tänään sain lopulta käytyä paikallisella korjaamolla ja mersu lyötiin koneeseen kiinni, näytti että vasen taka pyörintänopeus kohtuuton :x
niinpä seuraavaksi pitää ilmeisesti koittaa, josko sais mitattua sen anturin, ennenkuin alkaa isommin purkamaan.. missäköhän kohtaa liitin mahtaa farkussa sijaita??

antoi myös koodin ohjauskulma-anturista, mitäköhän se meinaa? :roll:
ohjauskulma-anturi
ratin kulman tunistelija
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

CDI203 kirjoitti:
maxpower07 kirjoitti:tänään sain lopulta käytyä paikallisella korjaamolla ja mersu lyötiin koneeseen kiinni, näytti että vasen taka pyörintänopeus kohtuuton :x
niinpä seuraavaksi pitää ilmeisesti koittaa, josko sais mitattua sen anturin, ennenkuin alkaa isommin purkamaan.. missäköhän kohtaa liitin mahtaa farkussa sijaita??

antoi myös koodin ohjauskulma-anturista, mitäköhän se meinaa? :roll:
ohjauskulma-anturi
ratin kulman tunistelija
missäköhän sijaitsee? onko yleinen vika?
W639 130cdi
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Kaipa noita menee, mutta useimmiten vika siinä että etutpään alustaan tehty jotain ja ratti vinossa --> anturissa offsettia

http://img11.imageshack.us/img11/8822/s ... sensor.jpg

http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... fce86561f4
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

Siis rattiin en ole koskenut..oli hiukan vinossa, säädin jossain vaiheessa raidepäitä hiukan, että sain ratin suoraan.. mitenkä tuo siihen anturiin vaikuttaa??
W639 130cdi
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

tietääkö joku, missä asti taka-absianturin liitin sijaitsee? ei ainakaan penkinalla näkynyt, eikä kynnyslistan alla olevassa muovikourussa??
joutuukohan paljonkin verhoilua purkamaan?
W639 130cdi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Seuraile johtoa, sieltä ulkopuolelta autoa löytyy liitin. Antureita ei ole hajonnut mutta vetarin nivelen päältä on irtoillut kehiä, yleensä vika siinä.
Ennen "sai" ostaa koko tuhannen euron vetarin, nykyään saa kehää erikseen ja asennukseen löytyy erikoistyökalu mersukorjaamoilta.
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

siellähän se liitin on mukavassa paikassa pyöräkotelossa sisälokarin alla :lol: samalla tuli hiukan ennaltaehkäistyä mersun ruostumista kotelomassalla, pistehitsit näköjään ottaa kohtuuhyvin ruosteen itteensä, pellithän on vissiin galvanoituja harmaasta väristä päätellen ja siitä että maalit irtoilee tehokkaasti kun teräsharjalla rapsuttelee.. :lol:

niin, anturi näyttää ääretöntä vastusta, eli lienee kärähtänyt, eiköhän sen pitäis kuitenkin jotain ohmeja näyttää?? anturi ei suostunut kohtuullisella voimankäytöllä irtoamaan, niin ei voinut reiästä tarkistaa, miltä absikehä näyttää..
W639 130cdi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

maxpower07 kirjoitti:niin, anturi näyttää ääretöntä vastusta, eli lienee kärähtänyt, eiköhän sen pitäis kuitenkin jotain ohmeja näyttää??..
Pitäisi näyttää jotakin ohmeja, jonka voisi tarkistaa vaikka ehyestä pyöränanturista.
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

Jep, on vaan niin hauskoissa paikoissa liittimet, että oikeen ilokseen tekee tarkistusmittauksen, pitää käydä raptecilla mittaamassa irtoanturista..
W639 130cdi
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

vaihdoin anturin, mutta purkuosa oli ilmeisesti rikkinäinen, ei anna mitään jännitettä pyörän pyöriessä, eikä näytä ohmeja eli luonnollisestikin vikakin säilyi..
ilmeni myös toinen ihme vika, trippimittari sekoaa, nollasin pari päivää aikaa ja nyt palasi aikaisemmat kilometrit näyttöön..myös ulkolämpömittari näyttää liikaa pakkasta, mutta lienee anturivikaa??
W639 130cdi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Em. kehäkö oli kunnossa ?
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

silmämääräisesti katottuna, mitä anturin reiästä sai selvää, niin on ehjä..
W639 130cdi
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

Otinpa silmän käteen...ja tehokkaan ledilampun, niin poikkihan se absikehä on...onko tosiaan muovinen tuo alkuperäinen?
Sitten alkaa pikkutalkoot halvan osan vaihtamisen takia...
W639 130cdi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kehän asennukseen on työkalu, voi olla vähän hankalaa ilman sitä saada ehjänä paikalleen.
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

pitää varmaan kysyä lainaksi tai valmistaa sellainen itse, ei näyttänyt mitenkään erikoiselta, kun jonkun ulkomaisen nettikaupan ilmoituksessa katselin..
W639 130cdi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei se ihmeellinen ole, olikohan niin että saa vetää vetarin mutterilla kiekon paikalleen.
En ole kertaakaan käyttänyt mutta työkaverit jokusen kerran.
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

siltä se kuvissa näytti juu, mutterilla kiristää, aika helppo sopivasta putkesta valmistaa..
W639 130cdi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”