Mb 190 1.8
Mb 190 1.8
Nyt on mersusta tullu sellanen murheenkryyni esille että kun käynnistää niin ei oikeen kunnolla lähe heti käyntiin tai niin kuin mielestäni pitäis. mutta itse ongelma on se kun ajelee ja pysähtyy niin ei tahdo pysyä tyhjäkäynnillä, ensin kierrokset seilaa ja lopulta sammuu. mutta kun käynnistää uudestaan niin käy ihan hyvin, ja ajossa ei huomaa mitään. Voisiko olla jotain ryypyn kanssa vai oisko kellään kokemuksia/tietoa?
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Re: Mb 190 1.8
Kaasari vai ruisku?RonnyJ kirjoitti:Nyt on mersusta tullu sellanen murheenkryyni esille että kun käynnistää niin ei oikeen kunnolla lähe heti käyntiin tai niin kuin mielestäni pitäis. mutta itse ongelma on se kun ajelee ja pysähtyy niin ei tahdo pysyä tyhjäkäynnillä, ensin kierrokset seilaa ja lopulta sammuu. mutta kun käynnistää uudestaan niin käy ihan hyvin, ja ajossa ei huomaa mitään. Voisiko olla jotain ryypyn kanssa vai oisko kellään kokemuksia/tietoa?
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Mb 190 1.8
Lisäilmaventtiili saattaa jumitella.
Re: Mb 190 1.8
Tervetuloa forumille!RonnyJ kirjoitti:Nyt on mersusta tullu sellanen murheenkryyni esille että kun käynnistää niin ei oikeen kunnolla lähe heti käyntiin tai niin kuin mielestäni pitäis. mutta itse ongelma on se kun ajelee ja pysähtyy niin ei tahdo pysyä tyhjäkäynnillä, ensin kierrokset seilaa ja lopulta sammuu. mutta kun käynnistää uudestaan niin käy ihan hyvin, ja ajossa ei huomaa mitään. Voisiko olla jotain ryypyn kanssa vai oisko kellään kokemuksia/tietoa?
Tarkista 10A sulake siitä ylivirta/jännite mokkulasta joka on muistaakseni vänkärin puolella akun kupeessa (muovin alla). Kirkas peltilaatikko jossa muovinen kansi, jonka alla sulake tai kaksi varustuksesta riippuen. Jos sulake palanut, niin aiheuttaa myös kuvailemiasi oireita. Auto pelaa mekanisen ruiskun varassa ilman tuota sulaketta.
Onko tyhjäkäynnin säätöruuvilla vaikutusta asiaan? Ruuvi lienee samassa paikassa kuin 2.0 ruiskutenavassa. Ilmanputsarikotelon ja venakopan välissä on lisäilmaluistilta tuleva letku jossa on noin 10mm kokoinen lattakantainen messinkiruuvi. Avaamalla tais tyhjäkäynti hieman kasvaa ja mylly pysyy paremmin käynnissä. Seosruuviin EI kannata koskea ilman pakokaasun mittausvehkeitä, kyseinen kuusioruuvi ilmamassamittarin rungossa.
Ryypyssä ei tuo vika taida kuitenkaan olla.