Mersutohtorin MB-Lanssi
Nyt iski hyvin pieni inspiraatio autoa kohtaan. Otin vähä pinnasta noita ruosteita kiinni, tarkotus vaan paikkamaalata. Ei taida olla sellaista motivaatiota että viihtis alkaa värin vaihtoon ainakaan vielä, se on kuitenki vaan työkalu ja paljon ajettu vanah lanssi. Hyvän jos meinaa tehä niin kaikki ovet pitäs repiä alas ja pokkaukset auki kun osastaan menevät jo läpi pinnasta. Katolta revin jo toisen työvalotöttörön pois sivulta, niin siistiytyy aika paljon. Teippaukset on jo valmiina mainostoimistolla, että saa vähän ilmettä tuohon loistoon.
Pittää joku räpsy ottaa. Keltanen siitä tuli vieläki ja melkein samanvärinen oli tuo paikkamaali mitä ruutailin. Se on kumma miksi nuo maalaukset onnistuu ihan hyvin silloin ku ei ees juuri yritä mitään niinku tässäkin tapauksessa, vaan meeppä kokeileen jotain joka pitäisi oikeasti onnistua niin aina jotain töppiä tulee
joo näkihän sen miten tuon viton kans käviAki P kirjoitti:Pittää joku räpsy ottaa. Keltanen siitä tuli vieläki ja melkein samanvärinen oli tuo paikkamaali mitä ruutailin. Se on kumma miksi nuo maalaukset onnistuu ihan hyvin silloin ku ei ees juuri yritä mitään niinku tässäkin tapauksessa, vaan meeppä kokeileen jotain joka pitäisi oikeasti onnistua niin aina jotain töppiä tulee
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Vissiin yritin kuitenki liikaa ku ajoin auton pihalle ja alko päivä paistaa niin
Jos auto on "vihreä" niin uus väri oli sen rinnalla ruskea ei muutaku "Urho-Matti" . vihreämpi sävy jo on valmiina, eihän tuo oo ku heittää vähä peittoja päälle ja pyyhkäsee karhennukset, häivytyskohat uutta tervaa niskaan. Tuo perusmaalaus homma onkin ihan kivaa kun vaan joku teippais valmiiksi jne. tekis siihen vaiheeseen ja kasais maalauksen jälkeen
Jupi töihin sieltä koulun penkiltä haalarin persausta kuluttamasta
Jos auto on "vihreä" niin uus väri oli sen rinnalla ruskea ei muutaku "Urho-Matti" . vihreämpi sävy jo on valmiina, eihän tuo oo ku heittää vähä peittoja päälle ja pyyhkäsee karhennukset, häivytyskohat uutta tervaa niskaan. Tuo perusmaalaus homma onkin ihan kivaa kun vaan joku teippais valmiiksi jne. tekis siihen vaiheeseen ja kasais maalauksen jälkeen
Jupi töihin sieltä koulun penkiltä haalarin persausta kuluttamasta
Eipä se väri ottanu passatakseen mutta olokoot. Työkone se vain on ja teippaukset tulossa.
5kpl uusia suuttimia pärähti koneeseen kiinni ettei iske mäntään "kuppipistiäinen"
välillä varusteltu traileria 5500kg vetävällä kauko-ohjattavalla sähkövinssillä. Oli sitte purkuautossa renkaita eli ei niin kyytiin tulee
Turbo vislailee siihen malliin että jos sen vielä vaihtais (suurentais)
5kpl uusia suuttimia pärähti koneeseen kiinni ettei iske mäntään "kuppipistiäinen"
välillä varusteltu traileria 5500kg vetävällä kauko-ohjattavalla sähkövinssillä. Oli sitte purkuautossa renkaita eli ei niin kyytiin tulee
Turbo vislailee siihen malliin että jos sen vielä vaihtais (suurentais)
Eilen istuskelin noin 1000km melkeen samanlaisen, mutta niin erilaisen lanssin kyydissä. Siinä oli päivän aikana mahdollisuus kuunnella äänimaailmaa takaosastossa ja muutenkin tutkailla autoa "sillä silmällä".
Mielenkiintoinen kokonaisuus, mutta ainakin Tamlanssi tuntuu säästäneen äänieristeissä "koppiosan" suhteen.
Tulomatkalla kotiin tuli selattua netistä Tamlanssin sivuja. Tuokin rakennetaan modulina valmiiksi. Hienoa tekniikkaa. Valaistus ja ilmastointi oli ihan OK.
Mielenkiintoinen kokonaisuus, mutta ainakin Tamlanssi tuntuu säästäneen äänieristeissä "koppiosan" suhteen.
Tulomatkalla kotiin tuli selattua netistä Tamlanssin sivuja. Tuokin rakennetaan modulina valmiiksi. Hienoa tekniikkaa. Valaistus ja ilmastointi oli ihan OK.
Tulipa tähänki tekninen vika joka vissin tuli kuntoonkin. Satunnaisen epäsäännöllisesti menny vikatilaa ja nyt menny jo melekin joka reissu niin piti alkaa tutkiin. Samalla oireella välillä ongelmia jarrutehostuksessa.
Piti tehä sitte alipainepumppuun 480tkm huolto ja vaihtaa pääty toisesta vanhasta pumpusta kun oli kulunu pääty väljäksi eikä pikkukierroksilla piisannu ahdot. Sitä myöten varsinkin kuorman kans kärry perässä vikatilaan.
Piti tehä sitte alipainepumppuun 480tkm huolto ja vaihtaa pääty toisesta vanhasta pumpusta kun oli kulunu pääty väljäksi eikä pikkukierroksilla piisannu ahdot. Sitä myöten varsinkin kuorman kans kärry perässä vikatilaan.
Ny ois jonkulaista kuvatusta kesätöppösillä.
Eihän tuosta komiaa saa tekemälläkään mutta näillä mennään
Jotenki muuttu lyhyemmän näköiseksi tuo auto noilla uusilla vanteilla.
Rengaskoko taisi olla 235/55/17". Älyttömän hiljaiset Nexenit. Talon hiljaisin auto kun tuli sitä bitumia ym. laitettua.
Eihän tuosta komiaa saa tekemälläkään mutta näillä mennään
Jotenki muuttu lyhyemmän näköiseksi tuo auto noilla uusilla vanteilla.
Rengaskoko taisi olla 235/55/17". Älyttömän hiljaiset Nexenit. Talon hiljaisin auto kun tuli sitä bitumia ym. laitettua.
Viimeksi muokannut Aki P, 19.5.2013 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuli 480tkm huolto kohilleen. Uusiksi meni jakoketju joka oli jopa 1mm venyny, eli cdi:n ketjun vaihto on turhaa.
Turbo vaihdettiin kans kun tohisi siihen malliin jostain. Eikä millään jaksettu ottaa ylähyllyltä 270cdi:stä irti niin otettiin viereisestä koneesta isompi. Ei ainakaan vakiosoftalla huomaa mitään merkittävää vaikutusta. Tahtoo tuo koppi pistää jo 100km/h vauhdissa sen verran vastaan varsinkin tuolla aavikkoperällä että jotain tarvii vielä tehdä
Turbo vaihdettiin kans kun tohisi siihen malliin jostain. Eikä millään jaksettu ottaa ylähyllyltä 270cdi:stä irti niin otettiin viereisestä koneesta isompi. Ei ainakaan vakiosoftalla huomaa mitään merkittävää vaikutusta. Tahtoo tuo koppi pistää jo 100km/h vauhdissa sen verran vastaan varsinkin tuolla aavikkoperällä että jotain tarvii vielä tehdä
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jaa, kyllä mää pääsen 290:llä. Koppa vaan rämäjää ku puolalainen työkalupakki ku vauhtipallossa loppuu viäterit kesken. Osatki ropisoo siinä tärinässä pari kerrallaan koneesta irti.
Viikon päästä koeponnistetaan sitä lämpömittaria. Taitaa tulla täys mälli sekä koppiin että kärryyn.
Viikon päästä koeponnistetaan sitä lämpömittaria. Taitaa tulla täys mälli sekä koppiin että kärryyn.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Jos suoraan lanssista saisi ostettua niin matkailu tms. autoksi ja lisäpenkit taakse. Tuo oli keretty rukata pakuksijani77 kirjoitti:Onkos tuollaista vanhaa Lanssia mahdollista rekisteröidä useammallekin henkilölle kuin 3:lle vai mikä noissa on käytäntö..?
En tiiä pitäskö tuo ens talvena katella saksasta joku valakone uuskoppanen ja lisäpenkit
Nyt tuli pannuun lisää möyryä että onko tämä nyt sitte joku 323cdi mallimerkillä oleva Äkkituntumalla virkisty aika paljon, mutta pitää testailla paremmin ku pääsee oikein töihin. Lievää savua ainakin alkoi löytymään jo jossain kohtaa, ennen ei savunnu yhtään.
Softa on nyt sitä luokkaa että kestävyyttä täytyy säätää sillä oikean puoleisella polkimella.
Softa on nyt sitä luokkaa että kestävyyttä täytyy säätää sillä oikean puoleisella polkimella.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla