Pikkasen tuli Pupetin alkuperäistä viestiä muokattua..
(sorry)
mutta laitetaan kuitenkin kokemuksia/fiilistä kahden viikon ja
reilun 1000 km jälkeen.
Varmistan vielä, että kyseessä ei ole mainospuhe minkään merkin puolesta mitään merkkiä vastaan
vaan omakohtaisesta kokemuksesta ja vertailusta eri merkkien välillä.
Siinä se nyt on, unelmieni täyttymys vuosien takaa: Saab 9-5 Aero wagon vm. 2004 ja vielä Stage 1+ 285Hp, 420Nm softalla,
saa tankata 85:sta 98:n.
Istun kuskin paikalle ja huomaan, että edelleen Saab huomioi kuljettajan ensimmäiseksi, liekö historialla vaikutusta asiaan ?
Penkki on pirun hyvä ja ajoasento löytyy aika nopeasti sähköisiä vipuja käyttämällä, keskikonsoli on "käännetty" kuskia kohden
jotta mitään nappulaa/vipua ei tarvi kurotella.
Automaattivaihteisto aiheuttaa hieman ongelmia koska "vivun" päässä on joku nappi jossa on
S merkintä
ja itse kaaviossa ja koetaulussa on M+ asento
(nappivaihteet)
Voihan vitsi, tässähän on opetteleminen mersun jälkeen..
Laitan kuitenkin D-asennon päälle ja lähden kohti moottoritietä ja muistan entisen omistajan ohjeistuksen = 1800 rpm ja sitten lähtee
mutta muista, että Audin S4:n kanssa älä lähde viivalta koska silloin tulee pataan, ei muuten mutta Quattro lähtee neljällä tassulla...
Nousen rampille ja laitan "hieman" mersumaisesti kaasua jotta pääsen mukaan liikenne virtaan, Ei SAATANA tämähän lähtee lentoon,
äkkiä jalka pois kaasulta, himmaa, himmaa, eihän kukaan huomannut..
Hengitän syvään ja liityn huomaamatta liikennevirtaan ja laitan cruisen päälle ja alan tunnustelemaan uutta tulokasta.
- Ajoasento on oikeasti hyvä jopa parempi kuin mersussa.
- Ohjaus on pirun nopea/tarkka, hyvä vai huono vrt. w124
- Alla olevat renkaat ovat äänekkäämmät.
(ns. jenkkikitkat) vs. MB/Nokian Z2.
- Ajettavuus yleensä, tämä on todella hankala arvioida koska kyseessä
on niin erilaiset autot.
1. MB w124 = arvokasta jopa junamaista menoa eteenpäin, kuutoskone "ärjäisee" tarvittaessa..
2. Saab 9-5 Aero steg 1+ = vähän niin kuin "lämminverinen" hermostunut ehkä jopa tökkivä perusliikenteessä
ja tuntuu odottavan lähtökäskyä koko ajan ja jos sattuu olemaan +60 km/h niin näyttää kyllä närhen "m***t"
lähes kaikille jotka haluavat "haastaa"
- Tässä on oikeasti opetteleminen koska kaasu on niin paljon herkempi kuin
mersussa.
- Sisustan yleisvaikutelma = Saab on hyvä mutta ei pärjää w124:lle.
- Kulutus kaupungissa: välillä "polkien" 14,6 ltr / 100 km....
(E85)
Tämä Topicci tulee saamaan jatkoa kunhan kilometrit karttuvat ja
alamme ymmärtämään toisiamme
( or not ) tämän uusimman tulokkaan kanssa...
T. Masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic