m103 käyntivaivat

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

m103 käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Eikö se olisi järkevä kerätä nuo bensavermeiden käyntivaivat saman topiikin alle :?:

no oma coupen 3.0 bensa kones, se m103 temppuilee seuraavasti,
kylmänä pelaa sen minuutin pari. lähdet ajamaan niin ei vetoja osa kaasulla yhtään ja ekonomy mittari punaselle pohjaan. ~5km sitä että kiihdytellään kaasu pohjassa ja taas höllätään ja uudestaan, niin rupeaa toimimaan niinkuin koneen kuuluukin, eli täysin lämpimänä toimii oikein. sammutat ja ootat jonku 10min niin taas sama homma, mitä nyt tällä kertaa pärjää 2km kaasu "pohjassa" ajamisella :lol:

tehty / vaihdettu
-tulpat vaihdettu
-tulpan johdot vaihdettu
-virranjakaja putsattu ja tarkastettu
-imupuolen läpän akseli voideltu

alakaa neuvot loppumaan näihin bensa vehkeisiin :roll:

eli tiivistettynä, pelaa kylmänä ja täysin lämpimänä, välimallissa pätkii meno ja toimii ainoastaan kaasupohjassa oikein, jaksaa kumminkin käydä tyhjäkäynnin yms, vaikka vähän nilkuttaen.
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kylmänä ja täyskaasulla on Lambdakorjaus poissa käytöstä. Veikkaan että lambdan lämmityspiiri kenkkuaa. Sehän on melko pitkällä putkessa, eikä kuumene itekseen ku polettamalla tosissaan.

Jos vehkeestä siis katti ja lambda löytyy.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Kyllähän tuolla näytti lambda löytyvän kun rupesin tutkimaan, eli sekö olisi siis viallinen?

ja asiasta kukkapurkkiin, miten lienee tämmösen auton dieselöinti josta löytyy katti, -89. sanooko setä että pittää olla vähäpätönen kone vai miten lienee.. no soittamallahan se seleviäis, mutta jos foorumilaisella ois tietoa.
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Joko itse anturi, tai sitten sen syöttö. Muistaakseni soppapumpun rele ruokkii myös lambdan lämmitysvastusta. Mittaa maton alta anturin liittimeltä tuleeko sinne 12V ja anturista onko oikosessa tai vastus poikki. Tutki releen juotokset jos ei sähkö tule anturille asti. Vastuksen johdot anturissa on ne kaksi samanväristä.

Voihan siellä joku muukin tietysti kummitella, oireet äkkiseltään vaan vetäs ajatuksen tuonnepäin.

'89 Ei pitäs vielä olla vähäpäästöiseksi merkitty, mutta tarkista asia.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

12v tuli hetkellisesti auton lämpöjen ollessa n,80 astetta. 2.7 ohm näytti lambdan vastukseksi, liekköhä oikeita määriä? ei pahan hintanen näyttänyt olevan tarvike lambda kumminkaan jos sattuu olemaan mennyt,
vänkärin jalko tilassa oli jonnin verran vettä ja liittimet hapettunut, kuivaus ja kontakti spray:tä saivat perään :lol: äkkiseltään tuntui että rupesi pelaamaan paremmin..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Osta Bosch jos ostat, Joku FAI-tarvikelampta kestää pyhättömän viikon, mutta... :arrow:

Jännite pitäs vissiin olla muutenki ku hetkellisesti. :lol: Kurkkaapas piruuttas KPR:n juotokset. Jos ois huojukosketus :wink: Akkukotelon takaa kessurasian kokonen musta purkki, jossa lukee KPR. Kuori auki ja luupilla syynäämään kaikki isot juotokset. Yleensä murtuu liitinpinnien tinaukset. Kolvilla tippa tinaa jokaseen ja uus mittaus. Ei mene muutenkaan työ hukkaan, jossain välissä kun voi pumppukin topata ja matka katketa jos siellä murtumaa sattuu olemaan.

Muistaakseni '89 lokakuuta uudemmista käy KPR vanhempiin, muttei päinvastoin. Jos tulee rele uusittavaks. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

tutkiskelin vielä asiaa lisää, eli se lämmitys vastus oli sen 2,7 ja välissä 3,4 huitteilla. ite lambdan arvo oli 0,55v kohdilla tyhjäkäynnillä n, 80 asteen lämpösenä. ja lämmitysvastukselle tuli koko ajan sen 12-13v auton ollessa käynnissä. mutta virrat päälle laittaessa vain kävi hetkellisesti.

nyt näyttää että saattaa jopa pelatakkin, huomenna tuon tietää miten käy kun lähtee aivan kylmästä ajamaan.
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Työntääkö se lambda tasasta 0,55V vai heijaako 0,2-0,8V?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

kyllä siinä pientä heittoa oli koko ajan siinä 0,5v kohdilla tyhjäkäynnillä. loppu vain kädet ja jalat kesken niin ei pystynyt kaasuttamaan samaan aikaan. yrittää uudestaan jos näyttää että vielä kakistelleepi. vika kumminkin sinne suuntaan paikallistettu melko varmasti, toivon mukaan oli vain se hapettunut liitos :oops:

iso kiitos Easy Rider:lle :!: :)

ollaan kuulolla rupesko pelaamaan lopullisesti :lol:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Se lambdahan on siellä pelkästään katalysaattorin takia jotta se saa vuorotellen laihaa ja rikasta seosta toimiakseen, siis tasakaasulla.

Eli jos se antaa tasasta 0.5 voltin jännitettä seos pysyy samana ja moottori toimii normaalisti mutta katti ei sillon pelaa.
Sitten jos se lambda menee kokonaan pimeäksi niin sillon seos menee perseelleen ja vedot häviää. Omassa teki juurikin tarvikelambda sen että anto tasaista signaalia ja sitten välillä meni kokonaan pimeäksi.

Vielä kerran ÄLÄ LAITA TARVIKELAMBDAA VAAN OIKEA BOSCH. Säästät nipun euroja.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

lambda sekosi kun ajo lämpimäksi, signaali piuha irti kun ryki, niin rupesi pelaamaan "oikein" mitä ny vei bensaa enemmän kuin laki sallii :lol:

nyt siellä on TARVIKE lambda, semmone yleismalli ja rupesi toimimaan, katsotaan miten pitkäksi aikaa.. ei se niin kallis ollu ettei viitsi kokeilla toimiiko sillä minkä aikaa :lol:

jos sillä tämän loppu syksyn pääsee ja ens kesän niin oon tyytyväinen :wink:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Laitahan sitte viestiä kun se lambda lopettaa toimimasta, niin nähään kauan se kesti :)
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

laitan kyllä, saapa tosiaan nähä miten kauan kestääpi :lol:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

omassa kolmisatasessa tarvikelambda nyt puolivuotta ja n.20tkm.
vielä ok.taitaa olla tuurista kiinni kestääkö kuukauden vai pitempään nuo halpikset.
no tuskin tuo montaa vuotta välttämättä kestää, hankitaan sitten uusi kun leviää.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Voi se olla ettei pelaa ollenkaan jos käy huonoin flaksi
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”