Vanja-enon työkaverin ex-S124 300TD -91

Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Vanja-enon työkaverin ex-S124 300TD -91

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jep. Päivitin sitten harraste-/käyttöauto kantaa tuoreempaan, kun ei tuo pensamobiililla kurvailu sykähdyttänyt. Lankkuhan on meselläkin häivähdyksenomaisesti vaikuttaneen LaIlarin entinen ja ekaa kertaa bongasin sen Meseläisesten 124:t topicista. Seuraavaksi se jäi mieleen sitten myyntitopicista ja kun kerran melekein naapurissa auto oli, niin pitihän se käydä katsomassa. Ehjä ja siisti, ei voi muuta sanoa. Mittarissa oli 369 tkm, joka voi jopa pitää paikkaansakin. Yön yli mietittyäni ja kun S123 Vankkurikin teki nopsaan kauppansa, niin ei muuta kuin pankin kautta kaupoille.

Tässä nyt ensi hätään kuva joka on siellä toisessakin topicissa.

Kuva

Myyntiteksti oli asiallinen ja koeajon jälkeen ei huomauttamista ollu:

Erittäin hyväkorinen ja ryhdikäs Mercedes myytävänä. Kori ja tekniikka kunnossa. Näin hyvällä korilla ja tekniikalla olevaa autoa ikä huomioon ottaen tuskin löytyy tällä hintapyynnillä.

Listojen alla ja koteloissa vaseliinit, takana muovilokarit. Edessä paikalla MB w124 alkuperäiset roiskeläpät ja takaläpät saa mukaan. Mukaan tulee myös 15" mb kasireikä nastat hakka 4 kunnoltaan hyvät. Autossa on alla 17" aluvanteet.

Ilmastointi on juuri täytetty ja pelaa normaalisti. Tasonsäätö sekä ASD toimivat normaalisti. Autossa on kaksitoiminen sähkökattoluukku ja sähkötoiminen takaluukku jotka myöskin pelaavat. Syöttöpumppu säädetty PP-Dieselillä.
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 09.4.2019 5:19. Yhteensä muokattu 29 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Kuva




Kuvia ! :D
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Eipäs hätäillä siellä :axe:

:rollin:

Lisää kuvia voi hätäisimmät käydä pälyilemässä vanhsta Nettiauton ilmoituksesta, jossa myös jokunen sana varustuksesta.

[nettiauto]4940340[/nettiauto]

Itselle tässä täyttyi itselleni asettamat auton perusvaatimukset:

-Mersu
-300D
-automaatti
-toimiva ilmastointi
-farmari

Kuvissa näkyvät 17" Inter action aluvanteet ovat myytävänä. Voin myös vaihtaa päittäin halvempiinkin 15" MB:n peltivanteisiin tai kaivonkansiin/kasireikiin joissa kohtuulliset kesäkumit päällä. Jos kiinnostaa, käy katsomassa ilmoitus kauppatorilta tai laita yv:tä]
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 02.8.2012 23:30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Noniin, nyt näkyy kuvakin 8)


Komia farkku, onnea uuden auton johdosta :pappa:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kiitos. Vakavimmat puutteet ovat

-hyvät kesärenkaat
-15" vanteet
-porkkanavilkut
-vakionopeudensäädin.

Kuten jo yllämaitsin, nuo 17" hirvitykset joutaa pois, sekä voin myös vaihtaa nuo kirkkaat vilkut vastaaviin porkkanamallisiin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mulla ois jonkukuntoset porkkanat olemassa. Niin keulalle kuin kyljillekin.
8-reikäsistä 15" voidaan ehkä keskustella, tosin kaljuilla kumeilla tai ilman :)
Lauantaina Järvenpäässä niin voidaan pähkäillä?
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

^ Alatai jännittävä, vauhdikas sekä vaarallisia momentumeja sisältävä Pyöräsuunnistuksen keskimatkan SM-kilpailu vaatii vankkumattoman huomioni lauantaina, joten joutunemme tyytymään vanhanikaiseen haloofonin kanssa näpertelyyn. Ehkäpä jo tänään perjantaina :?:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Katson mitä porkkanoita laatikosta löytyy kun tänään tallille hilpaisen :) En muista ulkomuistista oliko Depoa, Tyciä vai peräti alkuperäistä Boschin tekelettä.

8-reiät on ainakin alkuperäiset varaosavanteet, muistaakseni KL:stä ostetut. Edustuspuoli ihan ok, takapuoli mustana jarrupölystä, osaan vanteista kokeiltu erilaisia puhdistusaineita vaihtelevalla menestyksellä. Kantteriosumaa ei muistaakseni ollut kylläkään. Näiden kohdalla täytyy harkita mitä tuolle omalle lintalle tekee ennenkuin myyn pois. Jos auto lähtee purkuun tai päädyn vaihtamaan vanteet muutenkin niin lohkeaa kyllä myyntiin :)
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Hannu.H kirjoitti:Kuva

Kuvia ! :D
Lisää kuvia, tänään otettu pesun jälkeen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Reilu tuhannen kilsaa tullut posoteltua ja pelaa niinkuin Mersun kuuluukin. Rekisteröin tän ensi alkuun pakettiautoksi, ja jos tämä jää pitemmäksikin aikaa ja korvaa ennen pitkää meitin farkku Octavian käyttöautona (niinkuin suunnittelin), niin sittenpä voi taas reksiteröidä henkilöautoksi.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Hotarin pajalla kävin polttimoita ostelemassa ja vaihtelemassa kojelautaan. Nyt pelaa kaikki tausta valot lukuunottamatta ilmaritilöiden keskimmäistä ja oikeanpuoleista säätörullaa. Tuumasin jotta jos seuraavassa rassausmiitissä vaihtais, niin siellä vois muutkin lankkujen omistajat joila ei ko. tuikut pala, ihmetellä asiaa kanssa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tehtiin Eseestien kanssa vaihtokaupat ja nyt alkaa lankkuvankkuri jo näyttää paremmalta. Kyllä se vaan niin on että kirkkaat vilkut kuuluvat tuunkinki-autoihin :wink:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ufåjahan tuo juu kaipaisi :idea: Siisti varkku 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tyylikkään värinen farkku.
Onko lampaannahkojen alla miten ehjät penkit ?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kummit näyttää aika isoilta, ettei ny olis ässän pyörät alla :roll:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

dealer kirjoitti:Tyylikkään värinen farkku.
Onko lampaannahkojen alla miten ehjät penkit ?
Kuskin penkissä normi paikka puhki, muuten siistit ja ehjät :D ...ja jämäkät, ei oo Saksan läski-Günther istunut lysyyn
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

touhottaja kirjoitti:kummit näyttää aika isoilta, ettei ny olis ässän pyörät alla :roll:
Saattaa ollakin. Renkaiden koko oli ainoa takaisku mitä vaihtoproggiksessa Eseestien kanssa meni hieman reisille. Renkaiden piti olla 205/60 R 15 mutta olivatkin 205/70 R 15. En sitten enää viittiny alkaa perumaan kun olin jo Lempäälän asti ajanut :lol:

Jos jollain on Ässässä liian pienet, hyvät, vähintään 7-8 mm pintaa olevat 205/60 R 15 tai 195/65 R 15 kummit alla, voin vaihtaa päikseen. Mutta joutaa nuo olla tuossa mullakin alla...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Nuossa on sentään pintaa...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Vanja-eno kirjoitti:Tehtiin Eseestien kanssa vaihtokaupat ja nyt alkaa lankkuvankkuri jo näyttää paremmalta. Kyllä se vaan niin on että kirkkaat vilkut kuuluvat tuunkinki-autoihin :wink:


Ai että, enään ufokapselit nii on perfect :wink:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

eseestie kirjoitti:Nuossa on sentään pintaa...
Kyllä, ja siihen olen tyytyväinen. Mun mielestä ei nuo nyt NIIN isoilta näytä että häiritsisi. Lisäksi vanteet tuntuvat olevan hyvin tasapainotetut. Ainoa miinus noissa renkaissa on se, että nopeassa jarrutuksessa nappaa eturenkaat kiinni eturoiskeläppiin. Ongelma tietty poistuis ottamalla läpät pois, mutta en taida sitä tehdä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Mun täytyy uhrata rahaa ainakin kahteen renkaaseen... Jos tuo ei mene noilla.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

eseestie kirjoitti:Mun täytyy uhrata rahaa ainakin kahteen renkaaseen... Jos tuo ei mene noilla.
...ja mun tarttee uhrata rahaa neljään ufoon :ää:

Mutta kiitos omasta puolestani vaihtokaupoista... :pusuposkelle: Siellä teitin laanilla oli NIIN paljon mielenkiintoista kalustoa, että siellä olis viihtynyt pitempäänkin... :D

Ja asiasta polttoainemittariin. Tuossa on mallia 'eksoottinen' näyttö. Kun vetää takin täyteen niin näyttää niinkuin pitää. Näyttö vajenee tasaisesti ja mutta kun "opiskeijavalo" syttyy (eli siis se toimii), näyttää mittari hieman alle puolta tankkia (noin pari milliä alle puolen tankin viivan). Ajoin varoitusvalon syttymisen jälkeen ehkä noin max. 15 km ja tankkiin meni hieman yli 60 litraa. Eli "opiskelijavalo" syttyy kun tiisseliä on jälellä about 10-12 litraa, 72 litran tankkihan tuossa pitäisi olla. :roll:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuollainen rengaskoko ei kyllä 124:ään sovi, tappaa menohalut ja nopeusmittari näyttää väärin.
Ulkonäkö on mitä on ja varmasti raapii jossain tilanteessa johonkin. Anteeksi.
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Edellisessä farkussa polttoainemittari toimi samanlailla. Toimii täydestä viisariavaillepuoliväliin, ja jumii siihen valon syttymiseen asti.

Kun valo syttyy niin kipinkapin tankille. :idea:


EDIT: Tuossa taitaa olla korjausohjeita kyseiseen ongelmaan. http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... ender.html
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Vanja-eno kirjoitti:...ja mun tarttee uhrata rahaa neljään ufoon :ää:

Siellä teitin laanilla oli NIIN paljon mielenkiintoista kalustoa, että siellä olis viihtynyt pitempäänkin... :D
Taitaa jäädä ufot halvemmaksi...

Mielenkiintoisesta tiedä, wanhoja mädänneitä romuja "laani" täys.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
roster
Viestit: 97
Liittynyt: 15.11.2010 14:11
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja roster »

dealer kirjoitti:Tuollainen rengaskoko ei kyllä 124:ään sovi, tappaa menohalut ja nopeusmittari näyttää väärin.
Ulkonäkö on mitä on ja varmasti raapii jossain tilanteessa johonkin. Anteeksi.
Niin, täytyy kompata.
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Vanja-eno kirjoitti:Tehtiin Eseestien kanssa vaihtokaupat ja nyt alkaa lankkuvankkuri jo näyttää paremmalta. Kyllä se vaan niin on että kirkkaat vilkut kuuluvat tuunkinki-autoihin :wink:

Kuva

:halm:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

dealer kirjoitti:Tuollainen rengaskoko ei kyllä 124:ään sovi, tappaa menohalut ja nopeusmittari näyttää väärin.
Ulkonäkö on mitä on ja varmasti raapii jossain tilanteessa johonkin. Anteeksi.
Saat anteeksi :D

Alkuperäistä rumempi on, myönnetään, mutta paremman näköinen kuin sentinohut nakki ja hirveen kokoset typerännäköiset aluvanteet. Hyvin tuo noillakin renkailla liikkuu... näillä rajoituksilla, eihä Suomessa saa ajaa kovempaa kuin 120 km/h ja kiire kiihdyttelemään ei ole. Kiihtyy vieläkin nopsemmin kuin entinen W124 250D automaatti oikeankokoisilla renkailla, se riittää. Ja kyllä, kuten sanoin, raapii, tosin vain eturoiskeläppään. Se on kumia ja jos vähä kumi ottaa kumiin, ei hirveästi haittaa.
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 12.8.2012 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ookko löytäny ufoja? Kaverille haettiin tänään purkulankku jossa n. kaksi sarjaa erinäkösiä ufokapseleita kontissa. Laita YV. nimim. doberman81 jos tartet.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Hannu.H kirjoitti:Edellisessä farkussa polttoainemittari toimi samanlailla. Toimii täydestä viisariavaillepuoliväliin, ja jumii siihen valon syttymiseen asti.

Kun valo syttyy niin kipinkapin tankille. :idea:


EDIT: Tuossa taitaa olla korjausohjeita kyseiseen ongelmaan. http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... ender.html
Kuten jo mainitsin, mulla oli tankissa vielä se 10-20 litraa löpöä kun valo sytyyi, eiköhän sillä reilusti yli 100 km päästele.

Kiitos korjausvinkistä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”