SECciä ostamassa

Vastaa Viestiin
vese123
Viestit: 116
Liittynyt: 27.8.2007 1:40
Paikkakunta: Lahti

SECciä ostamassa

Viesti Kirjoittaja vese123 »

Terve vaan.

Olen päättänyt toteuttaa pitkä aikaisen haaveeni ja hankkia itselleni secin harraste ja kesä käyttöautoksi.

Koko menneen talven olen jo etsinyt sopivaa mutta kotimaan tarjonta on vaan niin pieni. Kriteerinä olisi lähinnä pyykkilauta kylkinen nahka sisustalla ja 500 koneella ja tosiaan orkkis vehjes eikä mitään tekniikan vaihtoja.

Nyt sitten olisi yksi auto kiikarissa jota olen viikonloppuna lähdössä katsomaan, kysymys kuuluukin mitä ehdottomasti pitää tarkistaa ja syynätä.
En siis missää nimessä haluaisi projektia vaan valmiin auton suoraan ajoon jonka voi talveksi vaan peitellä talvilevolle, toki vanhasta autosta kun puhutaan niin jos joku on varmaan niin epävarma mutta olisi siis hyvä tietää mitä heikkoja kohtia noissa on ettei mene koko kesä vaan tallissa vaan tien päällä.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onhan siinä pari kohtaa mikkä kannattas kattella: takalasin alapuoli (näkee takakontista), takapyörän kaaret, ovien alareunat, sekä listojen yläreunat (kukkiiko) etulokasuojan kaaret ja alareunat etu kallistuksen vakaajan kiinnityskohta korissa, eli akun alapuolelta katottuna ja sulakerasian alapuoli onko ruosteessa :roll: sitten vähän hankalampi kattoo, lämmityslaitteen ilmanottoaukon reunamat, etu ja takalasin ympärykset :wink: jokos niitä pari kohtaa tuli :roll:
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Omalle kohdalle sattuneita vikoja ovat taka-akseliston linkkusysteemin laakerointi, flektin viskon huono tartunta sekä kuskin penkin etureunan korkeussäädön moottorin mykistyminen. Ruostetta 30-vuotiassa autossa yleensä on jossain ja todennäköisimmin sitä on Touhottajan mainitsemissa paikoissa. Kolmekymppisen K-jetroniikin "Parasta Ennen" -päiväys saattaa olla jo ohi joten erilaisiin käyntihäiriöihin ja tyhjäkäynnin seikkailuihin kannattaa varautua.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja sitten se ventiilien naputus ja ontuva tyhjäkäynti, nämäkin on V8 ongelmia, ja jopa isompia vaivoja jos ei halua/pysty itse ruuvata nokka-akseleita yms..

Suurin oire on kuitenkin touhottajan mainitsemat ruoste ruoste ruoste. SEC on kova ruostumaan salaa.

tässä oma SEL takaikkunan alapuoli, auto on lähes 100% ruosteeton joten tämä on lievä vaurio, sijainti on tosiaan takakontin katossa ikkunan alareunassa.
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

timiliinillähän on secci myynnissä, pitäs olla aika timmi kunnossa :wink:
kysyppäs siltä :shock:
tuossa :wink:
viewtopic.php?t=37245&highlight=
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Välttämättä takalasin alakarmin ruoste ei näy kontin puolelta. Omassani oli kontin puolelta vain pienen pieni ruoste kantissa, mutta lasin juuresta ulkopuolelta näkyi muutama rupikohta. Lasi pois ja karmin huulloksesta puuttui lähes puolet. Lasi pysynyt lähes pelkästään ruosteen ja tiivisteen varassa. Karmi on vaihto-osa, jonka luonnollisesti vaihdoin tuohon ommaanki.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
teukka76
Viestit: 6
Liittynyt: 27.11.2010 10:30

Viesti Kirjoittaja teukka76 »

Mites tuommoisen yli 25v vanhan tuontiauton verokäytäntö menee?

560 SEC ois saksasta kiikarissa jos se vaan on jollain lailla järkevää, tuollainen <-1988 tulisi se 25v täyteen.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

teukka76 kirjoitti:Mites tuommoisen yli 25v vanhan tuontiauton verokäytäntö menee?

560 SEC ois saksasta kiikarissa jos se vaan on jollain lailla järkevää, tuollainen <-1988 tulisi se 25v täyteen.
Tullin sivuilta tammikuulta 2013:
MERCEDES-BENZ
560 SEC
5.6 2D COUPE AUT 220KW
N
20130109
19870504
7845,00
3232,14

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... u/1301.pdf

Vuosimallin 1982 380 SEC:in vero oli 461 €. Tapauskohtaisia juttuja.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”