Shadculan W123 240d -85 *käytiin katsastamassa*

Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Shadculan W123 240d -85 *käytiin katsastamassa*

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Allekirjoittaneen avustuksella emäntä sai itselleen otsikon ikiliikkujan. Eli emännän käyttöautoksi tämä tuli.

Tämän vekottimen tarina meidän osalta alkoi tällä foorumilla ilmaantuneen myynti-ilmoituksen parissa torstaina 11.8.2011. Nimimerkki Dealer oli pistänyt tämän myyntiin foorumille ja puolta tuntia ilmoituksen ilmestymisen jälkeen se tarttui minun haukansilmiini. Tässä myyntithreadi: klik

Tästä alkoi kuumeinen soittelu emännälle sadan kilometrin päähän että nyt on auto isolla A:lla myynnissä sopivaan hintaan, samaan aikaan #mese.fi irc-kanavalla ja myynti-ilmoituksessa pohdittiin auton hankkimista ja siirtämistä pohjoisesta etelämmäs Lahden korkeuksille. Välimatkaa oli abaut 400km ja meikäläiset ei olisi siihen irtautunut millään.
Samaan aikaan soiteltiin Dealerille ja kaupat lyötiin lukkoon vaikkei auton kuljettamisesta ollutkaan haisua vielä. Oli se sen verran halpa ja hyvässä kunnossa että pakko se oli saada :)
Tästä tuli sitten emännän ensimmäinen mersu, ensimmäinen ostamansa auto, ensimmäinen takavetoinen ja ensimmäinen diesel. Mielenkiintoisia aikoja siis edessä.
Irc-kanavan avustuksella suostuvainen kuski löydettiinkin ajamaan vekotin etelämmäs. Kaikenkaikkiaan noin kaksi tuntia myynti-ilmoituksen luomisesta oli kaupat tehty ja kuski tiedossa, vaikka vähän ehdittiinkin foorumillakin mainostella mese-viestimäistä kuljetusta, ei siihen tarvinnut ryhtyä. Ystävällinen nimimerkki Niska- kuskasi auton koko matkan etelään odottavaisille uusille omistajille :)

Lintta on siis asustanut pohjoisessa Suomessa suurinpiirtein koko elämänsä. Ja on muuten aito vanha taksi, tästä todisteena ratin vasemmalla puolella keinukytkin jossa lukee notta "Taxi" :D
Rekisteriotteessa lukee että "kardaanin tukilaakeri vaihdettava, ei mitään", tälle siis joko tehdään jotain tai sitten ei, kun ei kerta mitään ole katsurin mielestä prkl :D Muuten ihan perusnormaali 240d. Tekniikka kuosissa, käy nätisti, komia, asenteellinen ja hemmetin mukava. Ulkokuori kaipaa vähän hellyyttä, mutta se on hoidossa.

Kikotin sovittiin saapuvaksi sunnuntaina 14.8.2011 Heinolaan paikallisen meseläisen pihamaalle. Lähiympäristöstä huhuiltiin muitakin paikalle ja saatiin pieni pihamiitti aikaiseksi. Niska- oli vieläpä kikkaillut live-videokuvaa auton liikkumisesta aikaiseksi ja tätä livekuvaa seurattiinkin tarkasti Heinolassa samalla kun odoteltiin autoa saapuvaksi. Irc-kanavalla kommentoitiin kaikenlaista ja uusi omistaja odotteli hermostuneena mimmoinen kasa sieltä pihaan vielä ilmestyy. Auto siis ostettiin täysin kuvien ja yhden puhelun perusteella.
Lopulta pihaan kaartoi valkoinen ratsu, perässään Teppo21 kaksipyöräisellään ja Runtula savustuskopillaan. Mersu sai siis jonkinmoisen saattueen viime metreilleen :)

Pihassa sitten tutkittiin porukalla mimmoinen lintta tuli ostettua. Mitään hälyyttävää ei ollut kun auto oli nikottelematta tullut lähemmäs 400km kertarysäyksellä ja kaikki tuntui toimivan. Kuvia räpsittiin ja nimimerkki Ari66 ystävällisesti vielä taltioi koko homman videollekin

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y4Ml28uknCY[/youtube]

Tämmöinen vehje siis oli:

Kuva

Keskellä lintta "Luihu", taustalla vasemmalta oikealle Teppo21, Runtula, Niska- sekä lintan uusi omistaja Shadcula
Kuva

Ruosteita oli piiloiteltu linttamaiseen tapaan :D
Kuva

Jotain pieniä ruosteita ei oltu edes piiloteltu
Kuva

Dealer nakkasi takakontin täyteen komeita peltivanteita ja talvirenkaita mallia nastattomia :D
Kuva

Komia sininen sisusta. Plyysipäälisten alla aitoa MB-Texiä
Kuva

Hallintalaitenäkymä. Mallia pölyinen vielä :oops:
Kuva

Uusi onnellinen omistaja autonsa kanssa
Kuva

Koeajoa suoriteltiin Hönölän päädyssä ja havaittiin että 4aikuista + takakontti täynnä vanteita = takarenkaat nappaa kiinni kaariin :lol:
Muuta huomattua oli että repsikan etuoven ikkunaveivi on melkein murtunut poikki ja tuulilasille ei ruisku pesunestettä. Noh, korjaillaan. Hintaansa nähden täysin tyytyväisiä ollaan ostokseen ja kotimatka Hönölästä Orimattilaan oli hauska :)

Maanantaina sitten käytiin rekisteröimässä Luihu-Lintta emännän nimiin, käytiin varastamassa tuttavalta vanha kasettisoitin Linttaan toimittamaan radion virkaa sekä ryöväämässä paikallisesta mätänetistä muita tarvikkeita. Kotio päästyä päätettiin ottaa etupellit käsittelyyn ja vähentää ruostetta.
Eli rälläkkä kauniiseen käteen ja puuhaamaan:
Kuva

Hyvä tulee, ei montaa läpireikää :D
Kuva

Komiaa!
Kuva

Vähän rost-remedyä, sinkkiä paukkupullosta, pohjamaalia paukkupullosta ja 737-Classicweissia paukkupullosta, sanomalehti ja kilometri maalarinteippiä, avot:
Kuva

Kyllä kyllä, ei näy ruosteet
Kuva

Achzoo, son valamis. Komiaa tulee vaikka hyvää yrittää
Kuva

Hianosti fiksattu kaari
Kuva

Kuva

Sisustasta pyyhittiin suurimmat pölyt pois ja mankka kikkailtiin paikoilleen. Raadio ei toimi, kiitos 10cm liian lyhyen antennikaapelin, mutta ihme ja kumma kasettisoitin toimi ja pihalta yhdestä raadosta löytyi vanha Kikan C-kasetti, joten mökää saatiin kuin saatiinkin kabiiniin :lol: Huomatkaa kumiankka-avaimenperä. Ostettu nimenomaan tähän autoon
Kuva

Autoa käytiin vielä ulkoiluttamassa iltasella ja osuttiin vanhan tiilitehtaan kupeeseen niin räpsittiin sitten vähän "artistisempia" kuvia
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Huomenna jatketaan, josko saataisiin tutkittua miksei pissapoika pissaa :) Katotaan mitä muuta. Jos vaikka raadion sais kuulumaan.
Tästä alkaa siis uusi kappale tämän lintan elämässä.

Tähänmennessä iso kiitos Dealerille myymisestä, Niska-:lle ajamisesta, Ari66:lle videoinnista, Foxterrierille pihan lainaamisesta, Teppo21:lle ja Runtulalle kettuilusta, eikun sosiaalisesta tuesta :lol: Ja iskälle ja äiskälle, eiku tuottajalle vai miten se meni. Tästä on hyvä jatkaa.

P.S. Isot valokuvat löytyy Täältä :o :o
Viimeksi muokannut Wolfie, 21.12.2011 19:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä ny kelpaa! nuo vanteet kyl pitäs saaha pois :) vaikka orginaali pellit ja pölärit...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Sergey kirjoitti:kyllä ny kelpaa! nuo vanteet kyl pitäs saaha pois :) vaikka orginaali pellit ja pölärit...
Takakontin peltivanteet vois periaatteessa alle vaihtaa, mutta ne pitäis enste maalata rallivärillä ennenku kehtaa laittaa alle. Ja muuta vaihtoehtoa ei just nyt ole. Paitti mun 124:n 16" kiekot nastoilla niin ei ehkä niitäkään :lol: Mutta katsotaan mitä keritään ja saadaan aikaiseksi.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Dodiin. Tänään käytiin taas vähän ostoksilla ja nyt kuuluu jopa raadio :D
Samalla reissulla käytiin tutulla korjaamolla lainaamassa vähän nosturia ja käytiin tutkimassa alapuolta. On meinaan ruosteeton :shock: Sieltä löyty paikkoja joissa ei massaa ole kuunaan ollutkaan eikä siellä ruostettakaan pesi vieläkään :shock:
Kardaania heiluteltiin ohimennen ja kait se tukilaakeri pitäis sieltä vaihtaa. Muodon vuoks vois vaihtaa ne kumikiekot molemmin puolin kardaanin päistä. Ja jotain puslahommaa olis tiedossa sitten kun jaksaa.
Mutta mitään hälyyttävää ei löytynyt :)

Ja pissapoikakin toimii taas. Korjaantui ottamalla moottorista piuhat irti ja laittamalla takaisin. Eli kontaktihärö. Ei sen kummempaa.

Karvanopat eksyi takalasille myös. Ja taustapeiliin sommiteltiin maltanristi roikkumaan.

Siinä kuvia tältäpäivältä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vanteesta bongattiin hauska teksti:
Kuva

Karvanopat:
Kuva

Ja risti :)
Kuva

Semmoista tänään. Tarina jatkuu joskus :)
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Saatte maalata mun Ceehen kanssa etulokarit kun se noin helposti näkyy käyvän! :amis_selittaa:

Komee pelihän tuo on, vähän liian hyvä käyttöautoksi...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Valkoinen on ehkä maailman helpoin maalata, ei näy sävyerot niin helposti eikä rajat, varsinkin jos koko paneelin maalais kerralla :)

Käyttöautoks tuo on just sopiva :D
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

....käytiin tutkimassa alapuolta. On meinaan ruosteeton
Mahtavaa !
Tätähän minäkin vähän jännitin, maajalassa alle kurkistellen näytti kyllä hyvältä.

Satakakskolmosia kun katselee niin näyttää että samoissa hinnoissa ovat rullaavat korit, 5 vuotta taivasalla seisoneet projektit jossa ei ole pohjaa jos jarrujakaan tai tällaiset autot.
Pitää vaan sattua kohdalle...

Kun auton vikoihin käydään käsiksi tähän tapaan kuin Shadcula ja Wolfie ovat näemmä aloittaneet - etukaaren ruosteet korjattu ym. per heti - on syytä olettaa että rönttä on kohtapuoleen mitä mainioimmassa kunnossa.
käy nätisti
Eikös ole nasakka käynti heti kylmästä startattuna 8)

Kiitos kaupoista ja erityiskiitos niska- lle kuljetuksesta.
Hän ei tuntenut ostajaa tai myyjää ennestään mutta noin vain ilmoittautui vapaaehtoiseksi ajamaan mersua etelän suuntaan ... mesehenkeä taas kerran.

Tätä aihetta tulee seurattua, toivottavasti röntän kilometrit ovat vaivattomia.
Viimeksi muokannut dealer, 16.8.2011 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ohoh! Onpas vaan pohja hyvässä kunnossa! Ei ole suolateillä pohjosessa ajeltu :D Vanteet tosiaan kun vaihtaa 14" barokkeihin niin ilme muuttuu. :wink: Noita käsittääkseni saa kohtuu edullisestikin vielä.

Nuo istuinsuojat lienevät ihan alkuperäiset Mersun suojat, kuosi on nimittäin samanlainen kun velour-kangassisustuksessa. Missä kunnossa MB-texit ovat? Varmaankin hyvässä, kestävää materiaaliahan se on ja vielä jos istuinsuojat ovat olleet päällä. :P
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Jos pellivanteita ootte vailla, niin tuosta nurkalta saa tulla hakemaan :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-shadcula-
123-neito
Viestit: 15
Liittynyt: 08.8.2011 14:52

Viesti Kirjoittaja -shadcula- »

Jooo, kaippa se mun itekkin pitää sitten vielä myyjää ja sitten tännepäin meseä kuljetellutta kuskia kiittää. Notta tänks :)
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

hienolta laitteelta näyttää yhä.. ja parempaan päin menee..

sopivan "erilaisen" ensiauton oot ostanut.. onnittelut.

mutta saahan tuolla luultavasti rauhassa ajella tuhansia kilometrejä enemmän ilman erikoisempia "huoltoja" kuin vastaavan hintaisella "tavallisella ensiauto japsikinnerillä"..
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
-shadcula-
123-neito
Viestit: 15
Liittynyt: 08.8.2011 14:52

Viesti Kirjoittaja -shadcula- »

Niin tosiaan ensimmäinen auto josta olen mitään maksanut... Ainakaan rahaa.. :D
Mutta kylläpä tuo varmastikkin yhtä varmatoiminen on kuin nää muutkin tätänykyä lähes pihakoristeet täällä pihamaalla :D
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

dealer kirjoitti:
....käytiin tutkimassa alapuolta. On meinaan ruosteeton
Mahtavaa !
Tätähän minäkin vähän jännitin, maajalassa alle kurkistellen näytti kyllä hyvältä.

Satakakskolmosia kun katselee niin näyttää että samoissa hinnoissa ovat rullaavat korit, 5 vuotta taivasalla seisoneet projektit jossa ei ole pohjaa jos jarrujakaan tai tällaiset autot.
Pitää vaan sattua kohdalle...

Kun auton vikoihin käydään käsiksi tähän tapaan kuin Shadcula ja Wolfie ovat näemmä aloittaneet - etukaaren ruosteet korjattu ym. per heti - on syytä olettaa että rönttä on kohtapuoleen mitä mainioimmassa kunnossa.
käy nätisti
Eikös ole nasakka käynti heti kylmästä startattuna 8)

Kiitos kaupoista ja erityiskiitos niska- lle kuljetuksesta.
Hän ei tuntenut ostajaa tai myyjää ennestään mutta noin vain ilmoittautui vapaaehtoiseksi ajamaan mersua etelän suuntaan ... mesehenkeä taas kerran.

Tätä aihetta tulee seurattua, toivottavasti röntän kilometrit ovat vaivattomia.
Niin, kiitos vaan myynnistä. Oli meinaan halpa isolla H:lla. Tälläkin hetkellä taitaa ensimmäinen leimattu ajokuntoinen w123 olla nettiautossa ~700e :D
Kyllä tuo ruosteeton pohja pisti hymyilyttämään. Pitää tässä ennen talvea vaan laittaa massat niihin paikkoihin missä sitä ei ole ja paikkamassata niitä paikkoja mistä massat on poistumassa. Hyvä siitä tulee :D

Iso kiitos tosiaan myös Niska-:lle, ilman häntä lojuis Luihu varmaan edelleen Haapavedellä.

Korjaukset tosiaan aloiteltiin heti kun sormia syyhytti ja jotain piti tehdä. Tekniikalle kun ei tarvinnut mitään tehdä niin käytiin pinnan kimppuun ja kyllähän se heti siitä parani kummasti. Lisää on vielä tiedossa ajan mittaan, laitellaan nuo pienetkin ruosteet pelleistä kuntoon ja katsotaan mitä sitten. Katossa on vähän jotain syvempiä naarmuja tai lohkeamia maalipinnassa, katsotaan meneekö ihan vaan vesihionnalla ja myllytyksellä vai maalataanko sekin. Helppohan tuo on maalata vaikka paneeli kerrallaan kun oikea sävykin löytyi mätänetin paukkupulloista kerralla :)
Wikke kirjoitti:Ohoh! Onpas vaan pohja hyvässä kunnossa! Ei ole suolateillä pohjosessa ajeltu :D Vanteet tosiaan kun vaihtaa 14" barokkeihin niin ilme muuttuu. :wink: Noita käsittääkseni saa kohtuu edullisestikin vielä.

Nuo istuinsuojat lienevät ihan alkuperäiset Mersun suojat, kuosi on nimittäin samanlainen kun velour-kangassisustuksessa. Missä kunnossa MB-texit ovat? Varmaankin hyvässä, kestävää materiaaliahan se on ja vielä jos istuinsuojat ovat olleet päällä. :P
Barokkeja ei taida tulla alle, emäntä ei niiden ulkonäöstä tykkää. Ehdotin jo :lol: Mutta katsotaan mitä alle ilmestyy, sitä ei koskaan tiedä.

Penkinsuojista ei mitään harmainta hajua mutta istuvan todella hyvin ja ovat mukavat. M-Tex pitäisi olla melkolailla hyvässä kuosissa, kuulemma kuskinpenkissä on normaali repeämä. Ei olla vielä ehditty tutkimaan, mutta tutkitaan kyllä ja katsotaan mitä niille keksitään :)
teppo21 kirjoitti:Jos pellivanteita ootte vailla, niin tuosta nurkalta saa tulla hakemaan :idea:
Tullaan! Jokupäivä kun keritään :) Tullaan vaikka kahdella niin mahtuu :P
NonSenCe kirjoitti:hienolta laitteelta näyttää yhä.. ja parempaan päin menee..

sopivan "erilaisen" ensiauton oot ostanut.. onnittelut.

mutta saahan tuolla luultavasti rauhassa ajella tuhansia kilometrejä enemmän ilman erikoisempia "huoltoja" kuin vastaavan hintaisella "tavallisella ensiauto japsikinnerillä"..
Parempaan päin mennään sillä vauhdilla kun sattuu huvittamaan. Käyttöautoksihan tämä tuli joten ei tästä näyttelyvehjettä rakenneta, mutta fiksaillaan sitämukaa ongelmakohtia kun rahaa, aikaa ja mielenkiintoa on :)

Ja erilaisuus on meille normaalia. Nykyautoista puuttuu se tunnelma ja asenne, siksi tuommoinen käyttikseksi.

Ja mitään ihmeempiä huoltoja tuohon tuskin tarttee tehdä. Tekniikka tuntuu olevan melkein paremmassa kunnossa kuin tehtaalta lähtiessään. Moottorissa ei ainakaan ole mitään tiedossa, voimansiirto pelaa, alustan osissa ei mitään huolestuttavaa näkynyt. Puslia joutuu vaihtamaan joskus ja ölperit vaihtuu kaikista paikoista jollain aikataululla, mutta muuten tuo ei vaadi kuin kovaa ajoa :)
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Niinjuu ja sen verti vielä lisätään. Eli tankilla käytiin maanantaina. Siihenmennessä ajettu trippiin 622.5km, kokomittarilukeman ollessa 542302km. Tankkiin solahti 42.69litraa á 1.29e/litra, yhteensä 55.07e.

Kuva

Eli tästä laskeskeltuna amiksen lyhyellä matikalla saadaan ~6.86litraa/100km kulutus. Tästä siis ensimmäiset ~400km Niska-:n ajamana matka-ajoa, loput päristelyä vaihtelevin nopeuksin, pääasiassa taajaman ulkopuolella.

Tämän jälkeen on päristelty parisataa kilometriä hiekkateitä, vanhoja valtateitä ja muita pienempiä reittejä, pari vähän Lahden keskustassa pörräystä jne. Seuraillaan mihin lukema asettuu.

Ja tiistaina vielä ennenkuin poistuin pk-seudulle takaisin töihin, säädettiin pikkuisen ohjaussimpukkaa. Parilla pienellä säädöllä saatiin ratin ~10cm klappi vähentymään ~1cm luokkaan :) Annetaan sen miettiä siinä hetki ja katsotaan kehtaako vielä vähän kiristellä vai annetaanko olla. Paljon vakaampi siitä kuitenkin tuli.

Todistetta kuinka ihanaa W123 240d on fiksailla, mitään ei tarvinnut purkaa tieltä pois simpukan kiristämiseen :lol:
Kuva

Niin ja repsikan puoleinen etuparkkipolttimo on palanut :cry: Pitää vaihtaa sekin. Tiedä onko enää varaa näin kalliin auton ja näin kalliiden korjausten jälkeen :lol: Maksaahan se melkein euron pari mätänetissä :lol:

To-do listalle lisätään myös mittariston irroitus ja polttimoiden vaihto. Mittariston taustavaloista ainakin vasen laita on pimeä. Merkkivalot tuntuis toimivan, ne kaikki kolme vai neljä mitä siellä on :) Samahan se toki on vaihtaa nekin kun kerta irti ovat.

Mutta mites muut W123 omistajat, onko tuossa kabiinin puhalluksen lämpötilan säätimessä valaistusta niinkuin W124:ssä on? Vai pelkästään puhalluksen nopeuden säätimessä? Yritettiin nykiä tuota lämmönsäädintä irti niin ei se tahtonut inahtaakaan...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katossa on vähän jotain syvempiä naarmuja tai lohkeamia maalipinnassa, katsotaan meneekö ihan vaan vesihionnalla ja myllytyksellä vai maalataanko sekin.
Tuota katsoin minäkin kun pesin autoa, olisiko taksikyltin jättämien jälkien vuoksi aikoinaan maalattu ja sen verran epäonnistunut että maali halkeilee :idea:
onko tuossa kabiinin puhalluksen lämpötilan säätimessä valaistusta
On.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Kangasta väliin, tongeilla kiinni nupikasta, pari Ave Mariaa, kovempaa vetoa ja irtoaahan se sieltä :wink:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

dealer kirjoitti:
Katossa on vähän jotain syvempiä naarmuja tai lohkeamia maalipinnassa, katsotaan meneekö ihan vaan vesihionnalla ja myllytyksellä vai maalataanko sekin.
Tuota katsoin minäkin kun pesin autoa, olisiko taksikyltin jättämien jälkien vuoksi aikoinaan maalattu ja sen verran epäonnistunut että maali halkeilee :idea:
onko tuossa kabiinin puhalluksen lämpötilan säätimessä valaistusta
On.
Joo jotain jännää sille katolle on tapahtunut. Mutta sen näkee sitten kun alkaa tekemään pääseekö helpolla vai joutuuko maalaamaan :)
teppo21 kirjoitti:Kangasta väliin, tongeilla kiinni nupikasta, pari Ave Mariaa, kovempaa vetoa ja irtoaahan se sieltä :wink:
Näin se on tehtävä. Jos siellä kuuluu olla valo, sinne kans laitetaan se valo :D

Semmonenkin hauska idea on käynyt mielessä että metsästäis jostain vanhan taksimittarin ja valon katolle, valoon voi teipata vaikka mitkä tekstit ja heittää katolle kiinni miiteissä ja muuta. Mittari kabiinissa sitten ihan vaan vaikka huvin vuoksi. Saa nyt nähdä, ehkä toteutuukin jokupäivä :P
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Toinen vetari pulttilaipalla toinen ei? :ei_tajuu:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kattos vaan, laitettu toiselle puolelle uusi akseli :shock:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vaan mistä vehkeestä pituus passaa?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Hmm. Näin on näköjään tapahtunut :shock: Täytyypä mittailla jokukerta minkä mittanen risu siellä on.

Missäs kaikissa malleissa on laippaliitos, oisko peräti w124/w201 vetari?
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Wolfie kirjoitti:Hmm. Näin on näköjään tapahtunut :shock: Täytyypä mittailla jokukerta minkä mittanen risu siellä on.

Missäs kaikissa malleissa on laippaliitos, oisko peräti w124/w201 vetari?
Jommasta kummasta se on peräisin, samalla laitettu murikkaan sopiva laippa... :wink: Tuossahan on muuten ideaa nuille 123 miehille jos alkaa vetarit pettää... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

RoopeK kirjoitti:
Wolfie kirjoitti:Hmm. Näin on näköjään tapahtunut :shock: Täytyypä mittailla jokukerta minkä mittanen risu siellä on.

Missäs kaikissa malleissa on laippaliitos, oisko peräti w124/w201 vetari?
Jommasta kummasta se on peräisin, samalla laitettu murikkaan sopiva laippa... :wink: Tuossahan on muuten ideaa nuille 123 miehille jos alkaa vetarit pettää... :lol:
Niin mä vähän veikkaisin pikasesti pohtimalla notta tuoreemman vehkeen laippa sinne on ängetty. Pitänee pitää mielessä jos tuosta ny joskus vetari napsahtaa, laitta si toiselle puolelle kans laipallisen. Kasvaa vetaritarjonta reippaasti siinävaiheessa :)

Se onkin sitten eri asia miten tuo itte laipan naittaminen murikkaan on toteutettu, lienekkö ihan suoraan yhteensopiva... Mistään mitään tietämättä veikkaisin että jonkinmoista modifikaatiota vaatis.

Onneks noilla tehoilla ja rauhallisella ajotyylillä ei ole ainakaan huolta että risu antautuis ajamalla, jos se menee niin se menee vanhuuttaan tai muuten :lol:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ettei olisi uudet 123 akselit pulttilaipalla ?
Vai onko niitä edes uusia tarjolla, onko kaikki kunnostettuja...
Nimittäin laakeroin erään 123 200D perän kesällä ja siinä oli molemmin puolin uudet vetarit, juuri tuollaiset.
Eikä kyllä ollut mitään virityksiä.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

dealer kirjoitti:Ettei olisi uudet 123 akselit pulttilaipalla ?
Vai onko niitä edes uusia tarjolla, onko kaikki kunnostettuja...
Nimittäin laakeroin erään 123 200D perän kesällä ja siinä oli molemmin puolin uudet vetarit, juuri tuollaiset.
Eikä kyllä ollut mitään virityksiä.
Kuten sanottu, mulla ei ole mitään harmainta hajuakaan :lol: Pitäis melkein jostain tutkia ja kysellä jos sais jotain selkoa.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Luin jostakin lähteestä, että ihan viimeisimmissä 123:ssa on ollut pulttilaippaiset vetarit. Paljon fiksumpi systeemi tuo on kun ei tarvitse aina öljypurkkia kun vaihtaa vetarin.

Jos jollakin on periä irrallaan niin kannattaisi kokeilla sopiiko 124:sen laipat.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Samuli H kirjoitti:Luin jostakin lähteestä, että ihan viimeisimmissä 123:ssa on ollut pulttilaippaiset vetarit. Paljon fiksumpi systeemi tuo on kun ei tarvitse aina öljypurkkia kun vaihtaa vetarin.
Eikä lehemän hermoja suojakumiremontissa.. :P
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

taitaa olla vänkärinpuolen alatukivarren sisimmäinen kumit väljä kun tulee ruostetta kumin ja tukivarren välistä :roll:
126:sen 260 asd perän akseli tumppi tais käyvä tavallisen perän vetoakselin reikään, akselista en tiijä mikä sopis, mutta voi olla että samasta kävis vielä akselikin kun on kumminki lyhempi kun tavallinen akseli :wink:
vanhemman mallin ässän akselin nivel käy 123:seen jos vaan viitti mulukata niitä :lol:
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Hieno auto!

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Komia on lintta! Puskureihin päädyt ja helmat alkuperäisesti tummanharmaiksi ja orkkis valkoiset pölärit alle niin jo on superkomia! Paras auto tuollainen W123 mitä on koskaan tehty! Ainiin, ja sen etuhiekkapellin ihan alareuna, siitä kohtaa missä menee se pohjapanssarin etupeltiosakin, on alunperin musta tai siis harmahtava, kannattaa maalata, tekee pieni asia näköä :wink: kuten helmatkin, liian tuninki nyt noin valkoisena :D
® Mesen Porkkana-klubi
-shadcula-
123-neito
Viestit: 15
Liittynyt: 08.8.2011 14:52

Re: Hieno auto!

Viesti Kirjoittaja -shadcula- »

Jussi L. kirjoitti:Komia on lintta! Puskureihin päädyt ja helmat alkuperäisesti tummanharmaiksi ja orkkis valkoiset pölärit alle niin jo on superkomia! Paras auto tuollainen W123 mitä on koskaan tehty! Ainiin, ja sen etuhiekkapellin ihan alareuna, siitä kohtaa missä menee se pohjapanssarin etupeltiosakin, on alunperin musta tai siis harmahtava, kannattaa maalata, tekee pieni asia näköä :wink: kuten helmatkin, liian tuninki nyt noin valkoisena :D
Ne on ny valkoset ja ihan hyvä niin :) Omaan silmään tuota kuitenkin tehdään.

Käytiin eilen pesemässä Luihu ja innostuttiin muutama kuva räpsäisemään, tässä valikoidut:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Isot kuvat löytyy täältä

Tänään vaihdettiin sitten öljyt koneeseen, öljynsuodatin ja ilmanputsari. Samalla kun pelti oli pystyssä ja kirjattiin huoltokirjaan todisteita vaihdosta niin kissa prkl päätti kiipeillä auton päällä. Hyppäsi katolta tuulilasille ja mönki pystyssä olevaa konepeltiä ylös keulamerkin luo, katin painosta konepelti lähti painumaan alas vauhdilla ja kun pelti kolahti alas niin kissa lähti kuin nato-ohjus, jättäen jälkeen kivat kiihdytysraidat kynsillä :ttu:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”