Kartanovankkuri S123 230TE aut

Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanjan Kartanovankkuri MB S123 230TE aut.

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

onre kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti: Uutena vikana huomasin ettei tuo vaihda oleenkaan neloselle :shock:
Mun 280E lähti kakkosella liikkeelle, poislukien kickdown-lähtö lämä tiskissä - kuulemma sen pitääkin toimia noin. Koitas nyt vielä pakkovaihteilla että löytyykö sieltä kuitenkin ne kaikki neljä vaihdetta.
Tälläinen muistikuva mullakin on että lähtisi kakkosella liikkeelle, mutta tuossa on niin hiljainen käyntiääni ettei meinaa oikein kierroksiakaan kuulla :lol:

Oliskohan täällä etelässä jotain 230E:llä + automaatilla ajavaa, joka voisi jossain vaiheessa lähteä koeajolle.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Mulla oli kans ykkönen hukassa, luulin laatikkoa kolmivaihteiseksi, mutta pakkovaihteilla räpeltämällä se kyllä sieltä löyty.
kickdown oli mulla rikki, mut silti muutamaan kiihytykseen otti ykkösenkin mukaan :)
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vanjan Kartanovankkuri MB S123 230TE aut.

Viesti Kirjoittaja onre »

Vanja-eno kirjoitti: Oliskohan täällä etelässä jotain 230E:llä + automaatilla ajavaa, joka voisi jossain vaiheessa lähteä koeajolle.
No minä oon ajanut kyllä sellasellakin jonkun verran, ja sijainti ois kätevästi tässä kehäkolmosen varressa Martinlaakson kohdalla. 8)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanjan Kartanovankkuri MB S123 230TE aut.

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

onre kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti: Oliskohan täällä etelässä jotain 230E:llä + automaatilla ajavaa, joka voisi jossain vaiheessa lähteä koeajolle.
No minä oon ajanut kyllä sellasellakin jonkun verran, ja sijainti ois kätevästi tässä kehäkolmosen varressa Martinlaakson kohdalla. 8)
Sitten kun oon saanu tuon leimaan, niin joku ilta vois käydä vähän ajelemassa.

Kävin tänään töihin tullessa hakemassa uuden (käytetyn) takavalon. Huomenissa asentuu uusi hydrauliputki. Hyvällä tuurilla on leimassa ennen pääsiäistä :D
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

No hitto, ehdottomasti!
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ykkönen ja kakkonen löytyy saletisti. Pakkovaihteilla lähtö meni kolmoselle asti hyvin, mutta sitten en oo varma vaihtoiko tosi nopsaan kolmoselta neloselle, tai sitten ei. Jos lähtee kakkosella D:llä, niin selkeät kaksi vaihtoa on, mutta jos lähtee ykkösellä, niin sitten ei vaihda kolmosta isommalle.

Vankkuri sai eilen uudet hydrauliputket takajalkatilasta perään päin kokonaan, niin meno kuin paluuputkikin. Nyt pysyy perä ylhäällä, ehkä liiankin pystyssä. Joko edestä on jouset kulahtaneet tai takana säätö on liian ylös. Eli puuhaa riittää myöhemminkin.

Asensin uuden kahvan sisälle takaoveen ja nyt on jälkitarkastuksessa käyntiä vaille valmis. Menee vaan pääsiäisen jälkeen kun täytyy jo huomenna lähteä reissuun.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Vanja-eno kirjoitti: Vankkuri sai eilen uudet hydrauliputket takajalkatilasta perään päin kokonaan, niin meno kuin paluuputkikin. Nyt pysyy perä ylhäällä, ehkä liiankin pystyssä. Joko edestä on jouset kulahtaneet tai takana säätö on liian ylös. Eli puuhaa riittää myöhemminkin.

Eihän sille sitten mitään kannata tehdä, etunoja on jees :rock:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

blacklake kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti: Vankkuri sai eilen uudet hydrauliputket takajalkatilasta perään päin kokonaan, niin meno kuin paluuputkikin. Nyt pysyy perä ylhäällä, ehkä liiankin pystyssä. Joko edestä on jouset kulahtaneet tai takana säätö on liian ylös. Eli puuhaa riittää myöhemminkin.

Eihän sille sitten mitään kannata tehdä, etunoja on jees :rock:
Jaa ei :roll:

Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Sanoisin että vähän on sekä että. Ite kun en välitä autoista, jotka raapii jokaista asfaltin epätasaisuutta, laittaisin eka uudet jouset eteen jonka jälkeen arpoisin tasonsäädön kohdalleen niin että ollaan vaakatasossa 8)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

onre kirjoitti:Sanoisin että vähän on sekä että. Ite kun en välitä autoista, jotka raapii jokaista asfaltin epätasaisuutta, laittaisin eka uudet jouset eteen jonka jälkeen arpoisin tasonsäädön kohdalleen niin että ollaan vaakatasossa 8)
Tätä mieltäpuolta olen itsekin. Jousien uusiminen menee vaan keväämmälle kun on nuita muitakin rahamenoja, siihen asti mennään tuolla.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Justiinsa noin se on auton näkönen ei traktorin 8) taakse vain roiskeläpät uudet niin ei oo nii "riisuttu" kun on vain edessä.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Jokos vanja uskaltautuu leikkaamaan polttoainekuluja,sekoittamalla bensaan puolet e85:sta ? Olen ajanut 50/50% eli 95e10/e85 ,tekemättä mitään muutoksia. Toimii hyvin. Kulutuksessakaan ei nyt silminnähden suurta eroa ole. Haju on vähän erilainen putkenpäästä. Aion jatkaa,koska työmatkaajot on toiminut. E85 maksaa n.98 c/litra täs meidän nurkalla.
Star
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jaa :shock: Mä oon ajanut tähän asti varmuudeksi 98E:llä kun en oo ollu varma voiko sinne ees 95E:tä tunkea...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Vanja-eno kirjoitti:Jaa :shock: Mä oon ajanut tähän asti varmuudeksi 98E:llä kun en oo ollu varma voiko sinne ees 95E:tä tunkea...
Jatka vaan sillä ysikasilla :!:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tilannepäivitys:

Rikkoutunut takavalo vaihdettu.
Vanja-eno kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti: Kreivi oli jäänyt vaille leimaa seuraavista syistä:
- Ruostevaurio oik. sisälokasuojassa - hitsataan umpeen tulevana perjantaina
Hitsattu, reikä oli aika kookas. Muita olennaisia pahoja ruosteenalkuja en pohjassa havainnut oikeanpuoleisen helman etupäätä lukuunottamatta. Siellä oli massa kuoriutunut pois ja metalli oli aikamoisessa pintaruosteessa. Putsataan, maalataan ja massataan ennen kesää.
Tarkemmin kun katsoi, niin kuskin puolella myös helman etupäässä vastaavassa kohdassa massa lohkeillut, joten siihen sama käsittely.

Lisää hitsattavaa löytyi oikean puoleista rikkoutunutta takavaloa vaihdettaessa. Takavalon pohjan alla oleva pelti oli rapeaa kuin suolakeksi, joten sinne täytyy jossain vaiheessa hitsauttaa uutta peltiä. Täytyy tutkia myös sama kohta myös kuskin puolelta jossain vaiheessa.
Vanja-eno kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:- Oikean puolen ulompi raidetangon päässä välystä. - vaihdetaan tulevana lauantaina rassausmiitissä hyväkuntoiseen käytettyyn kokonaiseen raidetankoon.
Raidetanko vaihdettu. Työ sujui kerrankin niinkuin pitikin ilman pahempia tökkimisiä
Tuo vaihdettu raidetanko on vanhoja peruja edellisestä S123:sta josta vaihdoin sen varmuuden vuoksi uuteen, turhaan. Siinä on molemmissa päissä nivelissä rasvanipat, joten pitäisi olla pitkäikäinen viritelmä. Vaihdan myös vasemmalle puolelle vastaavan jahka allaoleva kuluu loppuun. Pyöränkulmat pitäisi vielä säädättää.
Vanja-eno kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:- Vasen takaovi ei avaudu - takaoven sisäpuolen ehjä avauskahva oli vaihdettu etuoven rikkinäiseen ymmärrettävästi, mutta ongelmahan vain siirtyi takaoveen. Lisäongelman avautumattomuuteen on tuonut se, että tässä on keskuslukko, joka on rikki. Eli takaovet menevät aina lukkoon kun ne laittaa kiinni. Ensiavuksi otin oven sisäpahvin pois, niin lukkonuppia saa helpommin vedettyä ylös ja ovan saa siis nyt auki myös ulkopuolelta. Sisäpuolelta ovi avataan nyt tilapäisesti kahvan ja lukon välistä tankoa vetämällä.
Saan uuden kahvan tulevana maanantaina, joten sen jälkeen voi jo laittaa ovipahvinkin paikoilleen.
Uusi kahva asennettu, mutta koska aion kunnostaa keskuslukon, niin en vielä heitä pahvia paikalleen, varsinkaan kun katsuri jälkitarkastuksessa alkoi inistä vielä tuosta ettei ovi auke muuta kuin sisäpuolelta. Palaan aiheeseen myöhemmin kun alan kunnostaa keskuslukkoa.
Vanja-eno kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:- Oikean puolen hydraulissa nestevuoto. En ole vielä päässyt tutkimaan vuotaako itse vaimennin vai onko vain joku putki/letku vuotavana... Joka tapauksessa mulla sattuu olemaan jouten pari ylimääräistä S123:n hydraulia tallilla, joten niistä jompikumpi menee korjattavaksi jos tilanne näin vaatii.
Vuoto paikannettu hydrauliputkeen. Putkea oli jo vaihdettu uuteen pikku pätkä, vuotokohta oli heti vanhan putken alkupäässä. Tulevalla viikolla vaihdetaan koko loppuputki uuteen. Itse iskarit eivät näyttäneet vuotavan, kovin olivat kuivan näköiset.
Vaihdettiin koko loppupään hydrauliputkisto, niin meno- kuin paluuputkikin. Iskarit näyttivät tosiaan ihan hyvältä.
Vanja-eno kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Jälkitarkastus on suoritettava 20.4.2012 mennessä, luulisin ehtiväni saada Kreivin valmiiksi siihen mennessä.
Näyttää uhkaavasti siltä että tuohon aikarajaan mennessä ehditään.
No niinpä ehdittiin. Tänään sain leiman paperiin ja katsuri laittoi vielä korjauskehotuksen tuosta takovesta.
Vanja-eno kirjoitti:Uutena vikana huomasin ettei tuo vaihda ollenkaan neloselle :shock:
Kyllä se vaan niin on ettei tuo vaihda kolmosta isommalle. Ei löydy nelosta pakkovaihteillakaan.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

eseestie kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Jaa :shock: Mä oon ajanut tähän asti varmuudeksi 98E:llä kun en oo ollu varma voiko sinne ees 95E:tä tunkea...
Jatka vaan sillä ysikasilla :!:
Niin, näin minäkin käsitin, että kai tuonne ihan tehdaskin suosittelee 98:ia :?: Enemmän tietevät varmistakoot asian :!:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Jos ja kun jossain vaiheessa tuon oman ässän ajoon vielä saan, niin tankkiin laitetaan ysikasia.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Vanja-eno kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Uutena vikana huomasin ettei tuo vaihda ollenkaan neloselle :shock:
Kyllä se vaan niin on ettei tuo vaihda kolmosta isommalle. Ei löydy nelosta pakkovaihteillakaan.
En usko 8) Tuo näytille niin katotaan mikä pykälä jää löytymättä, että onko se sittenkin ykkönen...
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

onre kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Uutena vikana huomasin ettei tuo vaihda ollenkaan neloselle :shock:
Kyllä se vaan niin on ettei tuo vaihda kolmosta isommalle. Ei löydy nelosta pakkovaihteillakaan.
En usko 8) Tuo näytille niin katotaan mikä pykälä jää löytymättä, että onko se sittenkin ykkönen...


Niimpä!
Hiljennä pysähdyksiin asti ja vedä kepukka aivan taakse(olikos se nyt L:lle)
lähde liikkeelle ja huomaat ajavasi ykkösellä jota ei ole ennen "ollut" :wink:
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Juuri näin.

L = 1
S = (1),2,3
D = (1),2,3,4

Se kone vaan kiertää aika korkealta maantieajossa. Huomaat vissiin kun nopeusmittarissa on ne tolppamerkit I, II, III? Ne ei ihan kauheasti heitä täyskaasukiihdytyksen vaihtokohdista. Noissa on oikeasti aika tiheät perät. Mulla oli 280E ja luulin itsekin alkuun että siitä on nelonen mykkänä kun koneen kierrokset tuntui maantieajossa niin kovilta, mutta ei siitä ollut. Siinä on vielä harvempi perä kuin sulla.
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Vielä nopeamman kiihdytyksen saat kun lähdet L:llä kiihdyttäen ykkösellä tappiin ja käytät keppiä vain S:llä ja vedät takaisin L:lle, jolloin loota vaihtaa kakkoselle, muttei enää kolmoselle.
Kun olet saanut kakkosella haluamasi kierrokset, työnnät S:lle ja kun kolmosella on kiihdytetty niin D:lle
20tkm ajelin automaatti s123:lla ja opettelin tuollaisen "täyskiihdytyksen" :)
eikä muute kerää tuollein sataseen vauhtia ku reilu 10s. 300farkkudiisselillä. :shock:

Tai no oli siinä 3" putki, pumppu säädetty ja vapaavirtaus-suodatin.. :roll:
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Vanja-eno kirjoitti: Tänään sain leiman paperiin ja katsuri laittoi vielä korjauskehotuksen tuosta takovesta.
.

Aukooko katsuri teilpäin muutakin kuin kuskin oven? Vai miten se tuollasestaki keksi repiä huomautuksen? :shock:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Se oli jo alkuperäisessä ekassa katsastuslapussa, tää oli jälkitarkastus. Oli ekassa leimassa huomannut sisäkkahvan roikkuvan ja huomannutr ettei ovia aukea millään sisältä päin, sen vielä käsitänkin... Joo, oli muutenkin aika nipon oloinen katsuri, mä olen käsittänyt sen niin, ettei sisään tartte ulkopuolelta päästä muuta kuin kuskin ovesta ja muitten ovien on auettava sisäpuoleta että pääsee tarvittaessa hätätapauksessa ulos. Jos olisin edes tajunnut ottaa tuon vioittuneen keskuslukon sylinterin pois käytöstä = irrottaa sen vaakataossa olevan lukitustangon pystysuoraan liikkuvasta toisesta avaus-ja lukitustangosta, niin ovi aukeisi ulkoakin päin aina ellei sitä lukitse erikseen. No, korjauskehotus tuli ja jollen saa kuukauden sisällä keskuslukkoa toimimaan, otan sen tangon irti siksi aikaa että keskuslukko taas toimii.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

blacklake kirjoitti:
onre kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti: Kyllä se vaan niin on ettei tuo vaihda kolmosta isommalle. Ei löydy nelosta pakkovaihteillakaan.
En usko 8) Tuo näytille niin katotaan mikä pykälä jää löytymättä, että onko se sittenkin ykkönen...


Niimpä!
Hiljennä pysähdyksiin asti ja vedä kepukka aivan taakse(olikos se nyt L:lle)
lähde liikkeelle ja huomaat ajavasi ykkösellä jota ei ole ennen "ollut" :wink:
Kyllä se ykkönen on löytynyt, siitä ei voi erehtyä 8)
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

No toisaalta oon kyllä ajanut sellastakin josta puuttui kolmonen välistä! :twisted:
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Vanja-eno kirjoitti:
eseestie kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Jaa :shock: Mä oon ajanut tähän asti varmuudeksi 98E:llä kun en oo ollu varma voiko sinne ees 95E:tä tunkea...
Jatka vaan sillä ysikasilla :!:
Niin, näin minäkin käsitin, että kai tuonne ihan tehdaskin suosittelee 98:ia :?: Enemmän tietevät varmistakoot asian :!:
Pitkälle yli toistakymmentä tuhatta ajoin 95e10:llä eikä mitään oireita ole ollut sen suhteen. Nyt tänään lähtee 3:s tankillinen 95e10/E85 viiskyt/viiskyt suhteella,eikä ole vielä ollut siitäkään mitään oireita. Kai tuo venynyt :) nokkaketju avittaa vähän kun sytkää myöhästyttää asteen kaks. (Emmä tiä :) ) Kaikki ajakoon millä tykkää,ja mä jatkan tankkaus paikoilla luttaamista,sillä aion käyttää tuon halvan hinnan hyödykseni,kun autokaan ei siitä näytä vielä kärsivän. Leimallekin vien auton tuolla sekoitusbensalla.
Star
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Bomber4 kirjoitti:Kaikki ajakoon millä tykkää...
Jatkan dieselin tankkaamista tuonne W/S123:sen tankkiin... :wink:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

antaakos tuo viina paremmat päästöt moottorista kun vastaavasti tuo 98 :roll: ja mitähän se tekkee katalysaattorille :roll:
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

touhottaja kirjoitti:antaakos tuo viina paremmat päästöt moottorista kun vastaavasti tuo 98 :roll: ja mitähän se tekkee katalysaattorille :roll:
Katista en tiedä mutta päästöt kyllä sinänsä vähenee, joskus nuorena hurjana saatiin kaikennäkösiä katiskoja läpi päästöistä sillä että tehtiin semmonen bensa-masinol-seos josta oli suurin osa tota masinolia ja sillä käytiin päästömittauksessa...
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Keraamiset katit ei kuulemma tykkää,mutta metallikatit ei ole moksiskaan,eli ns. Kisakatit. Tässä mun katiskassa,kun ei ole lampaadaakaan eikä kissaa :) päästöt pitäis olla paremmat. Kattihommissa e85 moottori käy kylmempänä ja keraaminen katti ei saavuta toimintalämpötilaansa kovin helposti.
Star
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”