Jos ET luokkaa 35 niin väittäisin että ei mene, ottaa raidetangon päähänlaurw123 kirjoitti: Valmistumista odotellessa ostin vanteet, ovat kooltaan 16 tuumaa muistaakseni.
W 123 "lang"
Katos kummaa ku ei ollu tullu ilmoitusta vastauksista
Niin, ostin mokomat Rengastien autotarvikkeelta Seinäjoelta. Tuttu myyjä vakuutti, että näiden pitäisi sopia w123:n alle ihan mukavasti (kokemuksen perusteella).
Antoi vielä mukaan pienet aluslevyt jos meinaa tulla hätä...
Pitänee merkata muistiin vanteiden tarkat mitat niin saa laittaa tänne. Ja tietysti kokeilla ihan livenä! Perhana kun täälä vaan sataa niin ei saa hinattua Mersua kotitalliin maalarilta, uusi maali tosiaan vihdoin pinnassa
Niin, ostin mokomat Rengastien autotarvikkeelta Seinäjoelta. Tuttu myyjä vakuutti, että näiden pitäisi sopia w123:n alle ihan mukavasti (kokemuksen perusteella).
Antoi vielä mukaan pienet aluslevyt jos meinaa tulla hätä...
Pitänee merkata muistiin vanteiden tarkat mitat niin saa laittaa tänne. Ja tietysti kokeilla ihan livenä! Perhana kun täälä vaan sataa niin ei saa hinattua Mersua kotitalliin maalarilta, uusi maali tosiaan vihdoin pinnassa
..
Mulla oli joskus 123:ssa 7,5x16 ET35 vanteet ja ne vaati 5mm levikepalat. Vai olikohan 8mm.. No vaati kuitenkin.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
No niin... piitkästä aikaa taas päivitystä tänne
Elikkäs Langistan tuli maalarilta hyvässä kiillossa kotitalliin muutama vikko takaperin. Väri on alkuperäinen "Midnight blue" eli jossain sinisen ja mustan välimaastossa. Taipuuko, taipuuko...
Taipuihan se. Osien kiinnilätkiminen aloitettiin takaa, tosin se puskuri puuttuu vieläkin. (Vink vink jos semmoinen ylimääräinen on... ) Tässä vielä tunnelmapala talli-illasta...
Seuraavassa vaiheessa kiinni laitettiin maski ja valot, hop. Etupuskuri on vielä puunauksessa, mutta suht ehjä. Valoihin tummennukset on tehty ihan perus pensseli mustalla ja vilkkuihin tummennusmaalilla. Maski on mallia "kustom"
Nyt viimeisenä ollaan syöksytty ovien kimppuun, takaovet ovat jo valmiina. Tuo pieni mollukka oven etureunassa kuuluu diskanttikaiuttimelle, harvinaiseen ovipahviin ei raaskittu porata reikää isolle kajarille. Nyt selvittiin pienellä piikillä Kiitos Antti M:n lukoille, myös etuovet tullaan saattamaan vastaavanlaiseen kondikseen lähipäivinä. Kaikkiin oviin löytyi uudet (ainakin uuden veroiset) tiivisteet Venetmäeltä. Myös takaoviin!
Tulevaa suunnitelmaa:
- Etuovet hyvälle mallille
- Päivän, parin sisällä paikalliselle Mersukorjaajalle tasonsäätöä tarkastamaan
- Samalla reissulla uusitaan poltoainepumput, nyt tuntuu löpö loppuvan hetken käynnin jälkeen. Siirtopumppu viallinen / kulunut?
- Puskurit paikalleen
- BAANALLE! -->
Elikkäs Langistan tuli maalarilta hyvässä kiillossa kotitalliin muutama vikko takaperin. Väri on alkuperäinen "Midnight blue" eli jossain sinisen ja mustan välimaastossa. Taipuuko, taipuuko...
Taipuihan se. Osien kiinnilätkiminen aloitettiin takaa, tosin se puskuri puuttuu vieläkin. (Vink vink jos semmoinen ylimääräinen on... ) Tässä vielä tunnelmapala talli-illasta...
Seuraavassa vaiheessa kiinni laitettiin maski ja valot, hop. Etupuskuri on vielä puunauksessa, mutta suht ehjä. Valoihin tummennukset on tehty ihan perus pensseli mustalla ja vilkkuihin tummennusmaalilla. Maski on mallia "kustom"
Nyt viimeisenä ollaan syöksytty ovien kimppuun, takaovet ovat jo valmiina. Tuo pieni mollukka oven etureunassa kuuluu diskanttikaiuttimelle, harvinaiseen ovipahviin ei raaskittu porata reikää isolle kajarille. Nyt selvittiin pienellä piikillä Kiitos Antti M:n lukoille, myös etuovet tullaan saattamaan vastaavanlaiseen kondikseen lähipäivinä. Kaikkiin oviin löytyi uudet (ainakin uuden veroiset) tiivisteet Venetmäeltä. Myös takaoviin!
Tulevaa suunnitelmaa:
- Etuovet hyvälle mallille
- Päivän, parin sisällä paikalliselle Mersukorjaajalle tasonsäätöä tarkastamaan
- Samalla reissulla uusitaan poltoainepumput, nyt tuntuu löpö loppuvan hetken käynnin jälkeen. Siirtopumppu viallinen / kulunut?
- Puskurit paikalleen
- BAANALLE! -->
Sellainen pieni ja mitätöön muodollisuus kuin ylioppilaskirjoitukset on hidastanut projektia... Mutta silti liikkeelle pitäisi päästä vielä ennen lumia (täytyy sen verran kehua, että tässä vaiheessa kaksi ällää olisi tulossa)
Käyntihäiriöt paikallistettiin vuotavaan naftaletkun liitokseen ja joskus väärinpäin ( ) laitettuun naftan esisuodattimeen. On se kumma jos oli hiukkasen löpöstä puutetta...
Tasonsäätöön vaihdettiin iskunvaimentimet ja nykyään systeemi pelaa kuin uutena Samalla uusittiin moottorin ja vaihteiston kumityynyt ja pakoputken alkupuoli. Joku saattaa muistaakin, kuinka putki oli aluksi korjattu (asennus)kaljatölkillä... Nyt näyttää niin siistiltä, että.
Eli, ulkoapäin langi näyttää kutakuinkin valmiilta. Periaatteessa ainut puuttuva osa ovat ovien alalistat (osa kateissa ja loput huonoja) ja alustamassa. Jos moisia oven alapuolisia listoja on jollain ylimääräisiä, niin mulle kelpaa!
Seuraavaksi alustan pesu ja sitten massaus. Pyöränkoteloihin olen lätkinyt pensselillä levitettävää alustamassaa, jäteöljyllä lantrattuna ja ilman. Mitenkäs tuon alustan kanssa? ekana tietty kotelosuoja ja ruostemaali, mutta voiko pensselimassaa lykkiä sinnekkin? Ja päivän tyhmä: lykätäänkö massaa pakoröörin pintaan
Käyntihäiriöt paikallistettiin vuotavaan naftaletkun liitokseen ja joskus väärinpäin ( ) laitettuun naftan esisuodattimeen. On se kumma jos oli hiukkasen löpöstä puutetta...
Tasonsäätöön vaihdettiin iskunvaimentimet ja nykyään systeemi pelaa kuin uutena Samalla uusittiin moottorin ja vaihteiston kumityynyt ja pakoputken alkupuoli. Joku saattaa muistaakin, kuinka putki oli aluksi korjattu (asennus)kaljatölkillä... Nyt näyttää niin siistiltä, että.
Eli, ulkoapäin langi näyttää kutakuinkin valmiilta. Periaatteessa ainut puuttuva osa ovat ovien alalistat (osa kateissa ja loput huonoja) ja alustamassa. Jos moisia oven alapuolisia listoja on jollain ylimääräisiä, niin mulle kelpaa!
Seuraavaksi alustan pesu ja sitten massaus. Pyöränkoteloihin olen lätkinyt pensselillä levitettävää alustamassaa, jäteöljyllä lantrattuna ja ilman. Mitenkäs tuon alustan kanssa? ekana tietty kotelosuoja ja ruostemaali, mutta voiko pensselimassaa lykkiä sinnekkin? Ja päivän tyhmä: lykätäänkö massaa pakoröörin pintaan
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: 07.6.2006 18:11
- Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
Ensiksikin: Vanteet sopivat hienosti auton tyyliin.
Toiseksi: Kerrankin oikein korjattu takajousitus. Onnittelut.
Tässä sivusta seuranneena olen pannut merkille että harva raskii korjata langin tasonsäätöä. Ei arvosteta maailman parasta systeemiä, vai rahapulako sen estää. Toki on poikkeuksiakin, ei sillä.
Toiseksi: Kerrankin oikein korjattu takajousitus. Onnittelut.
Tässä sivusta seuranneena olen pannut merkille että harva raskii korjata langin tasonsäätöä. Ei arvosteta maailman parasta systeemiä, vai rahapulako sen estää. Toki on poikkeuksiakin, ei sillä.
Tulipas siitä komea peli ja vanteet sopii kuin nenä päähän. Pidähän hyvässä kunnossa sitä ja kohtele nätisti uutta maalia ja anna vahaa paljon, tuo samainen sininen väri tunnetaan joissain piireissä "naarmunsinisenä" eli kaikki näkyy jos o kovakourainen pesijä tai käyttää harjapesussa. Laitahan kunnolla kuvia sitten kun olet saanut valmiimpaan kuntoon.
® Mesen Porkkana-klubi
Pohja on nykyään hyvässä mustassa mönjässä, tuttu heitteli massat ja muut suojat pohjaan, itsellä kun ei tuota rasvamonttua ole. Kiitoksia vain Pojanluomalle päin
Leimalle viemistä tihkaisee enää valojen reistailu. Ajattelin kyseessä olevan ns. "palaneiden lappujen syndrooma", joten laitoin tänään eteen kaikki uudet lyhdyt -> vain vilkut syttyi Onko Mersussa joku valorele tms, joka käskee sähkön mennä valoille?
Valokatkaisin ei tihkaise, koska kaikki takavalot palaa kuin bensakanisteri. Myöskin etuvilkut pelittää, mutta ajovaloissa tai sumuvaloissa ei näy tuiketta. Myöskään mittarinvalot ei pala, en tiedä kuuluuko samaan sarjaan. Virtamittarilla mittailtuani ei johdonpäihin valoille tule sähköä. Missä siis voisi olla katkos?
Leimalle viemistä tihkaisee enää valojen reistailu. Ajattelin kyseessä olevan ns. "palaneiden lappujen syndrooma", joten laitoin tänään eteen kaikki uudet lyhdyt -> vain vilkut syttyi Onko Mersussa joku valorele tms, joka käskee sähkön mennä valoille?
Valokatkaisin ei tihkaise, koska kaikki takavalot palaa kuin bensakanisteri. Myöskin etuvilkut pelittää, mutta ajovaloissa tai sumuvaloissa ei näy tuiketta. Myöskään mittarinvalot ei pala, en tiedä kuuluuko samaan sarjaan. Virtamittarilla mittailtuani ei johdonpäihin valoille tule sähköä. Missä siis voisi olla katkos?
No niin, valot rupesivat toimimaan. Liittimet lyhtyjen päässä olivat paksussa p*skassa ja heikosti kiinni, eli kunnon rapsutus ja öljyäminen auttoivat asiaan.
Tänään aamulla koitti sitten se suuri hetki, kun langi rullasi katsastuskonttorin ovesta sisään. Ehkä viestin apeasta yleisilmeestä voi päätelläkin, että hylkäyshän sieltä tuli. Ei, päästöt olivat kohdillaan. Ei, pohja, jarrut ja ohjauslaitteet olivat erinomaisessa kunnossa.
Tietysti homma jäi kiinni niistä komponenteista, jotka piti kaikki vaihtaa uusiin: Mersu repuutti iskunvaimennintestin
Ilmeisesti nyt on käynyt niin, että tasonsäätö oli vielä huonommassa kunnossa, mitä pahimmissa painajaisissani osasin edes kuvitella... Ei riittänyt iskunvaimentimien vaihto, nyt tappolistalle joutuivat paineakutkin, ja siitä johtuu perän joustamattomuus. Eihän siinä joustoa ole, jos systeemit on nestettä täynnä Mietinkin matkalla konttorille, että kummasti vähän perä pomputtaa, mutta kuittasin sen pitkän auton ominaisuudeksi... No, uudet mokomat ovat jo KL:ltä tilauksessa, toivottavasti pian saadaan tuloksia myös.
Inssi huomautti muuten myös vuotavasta perämurikan takakannesta, siis siitä köntistä takapyörien välissä. Saako mokoman tiivistettyä jollain liimalla/massalla? Ja kuinka kinkkinen se pulteilla kiinnitetty "takakansi" on ottaa irti, tuleeko sieltä kaikki öljyt ja sisustat syliin ja saako öljyjä laitettua sitten aikanaan helpostikin lisää?
Tänään aamulla koitti sitten se suuri hetki, kun langi rullasi katsastuskonttorin ovesta sisään. Ehkä viestin apeasta yleisilmeestä voi päätelläkin, että hylkäyshän sieltä tuli. Ei, päästöt olivat kohdillaan. Ei, pohja, jarrut ja ohjauslaitteet olivat erinomaisessa kunnossa.
Tietysti homma jäi kiinni niistä komponenteista, jotka piti kaikki vaihtaa uusiin: Mersu repuutti iskunvaimennintestin
Ilmeisesti nyt on käynyt niin, että tasonsäätö oli vielä huonommassa kunnossa, mitä pahimmissa painajaisissani osasin edes kuvitella... Ei riittänyt iskunvaimentimien vaihto, nyt tappolistalle joutuivat paineakutkin, ja siitä johtuu perän joustamattomuus. Eihän siinä joustoa ole, jos systeemit on nestettä täynnä Mietinkin matkalla konttorille, että kummasti vähän perä pomputtaa, mutta kuittasin sen pitkän auton ominaisuudeksi... No, uudet mokomat ovat jo KL:ltä tilauksessa, toivottavasti pian saadaan tuloksia myös.
Inssi huomautti muuten myös vuotavasta perämurikan takakannesta, siis siitä köntistä takapyörien välissä. Saako mokoman tiivistettyä jollain liimalla/massalla? Ja kuinka kinkkinen se pulteilla kiinnitetty "takakansi" on ottaa irti, tuleeko sieltä kaikki öljyt ja sisustat syliin ja saako öljyjä laitettua sitten aikanaan helpostikin lisää?
Ei sieltä perästä tule kuin öljyt syliin, kun takakannen avaa. Öljyt kannattaa siis laskea hallitusti pois tyhjennystulpasta, on siellä perän oikeassa alasivunurkassa.
Takakannen irrotuksessa ei ole muuta ihmeellistä, kuin muistaa vaan tukea taka-akseliston esim. perän alta, ettei se rojahda alas.
Kannen voi tiivistää liimalla. Sitten vaan kansi paikalleen ja lopuksi uudet öljyt sisään. Öljymäärä on silloin oikea, kun se on täyttöaukon reunan tasalla. Se löytyy siitä takakannesta.
Takakannen irrotuksessa ei ole muuta ihmeellistä, kuin muistaa vaan tukea taka-akseliston esim. perän alta, ettei se rojahda alas.
Kannen voi tiivistää liimalla. Sitten vaan kansi paikalleen ja lopuksi uudet öljyt sisään. Öljymäärä on silloin oikea, kun se on täyttöaukon reunan tasalla. Se löytyy siitä takakannesta.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Perämurikan takakanteen ei edes saa tiivistettä joten ainoa vaihtoehto on tiivisteliima. Takakansi irtoaa ihan helposti. Itse kannessa oli kait n.6-10 pulttia, sen lisäksi on perämurikan/taka-akseliston takatuki joka on kiinni neljällä pultilla korissa. Kaikki ovat kait 10-millisiä. Edellinen kirjoittaja muisti vielä tukea murikan kun sen takatuen irroittaa korista. Niin pitääkin tehdä, hyvä.laurw123 kirjoitti:Inssi huomautti muuten myös vuotavasta perämurikan takakannesta, siis siitä köntistä takapyörien välissä. Saako mokoman tiivistettyä jollain liimalla/massalla? Ja kuinka kinkkinen se pulteilla kiinnitetty "takakansi" on ottaa irti, tuleeko sieltä kaikki öljyt ja sisustat syliin ja saako öljyjä laitettua sitten aikanaan helpostikin lisää?
Kaikki öljyt tulee syliin, ei voi minkään. Heitä ne pois ja liimaa takakansi uudestaan kiinni. Liiman tulisi kuivua n.vuorokauden ajan. Uudet öljyt saa sisään täyttöpropusta joka on murikan yläosassa. Sen saa auki jollain isolla kuusiokoloavaimella. Siihen on monta konstia olemassa kuinka uudet öljyt saa helpoiten sisään. Keksit varmaan jonkun sellaisen itse. Tärkeää on uuden öljyn oikea määrä ja oikean öljylaadun käyttäminen.
Onko pahakin vuoto? Jos kyseessä on vain muutamat tipat niin helppoheikki tarkistaa täyttöpropusta öljypinnan nykyisen tason, pyyhkii vuotaneet tipat ja menee leimalle.
Täytyy sanoa, että Mesellä liikkuu asiakaspalvelun ammattilaisia - toisin kuin katsastuskonttorilla... Sain (taas) odotella 10 minuuttia paperit kädessä kun arvon rouvashenkilöt sumplivat edessäni työvuoroja tietokoneelle
Mutta kiitos nopeista neuvoista, katsellaan huomenna lisää
Niin - ja ei se paha vuoto ole, mutta tuleepahan korjattua...
Mutta kiitos nopeista neuvoista, katsellaan huomenna lisää
Niin - ja ei se paha vuoto ole, mutta tuleepahan korjattua...
Vuotava neste paljastuikin hydraulimömmöksi - luottokorjaaja lupasi ottaa paineakut ja pissivän putken huomenaamulla hellään huomaansa Tiivistelin silikonilla sitten öljypohjan samalla kun lorottelin uudet öljyt koneeseen ja perään. Eikös se ole joku suositus, että kun on moottori tuollai kauan seissyt, niin olisi hyvä vaihtaa uudet öljyt kun on jonkin aikaa käytetty?
Tämä kaikki sekoilu yhdistettynä meinaa sitä, että aivan lähiaikoina Nurmon katsastuskonttori saa luovuttaa kilvet uudelle omistajalle Toivotaan parasta.
Tämä kaikki sekoilu yhdistettynä meinaa sitä, että aivan lähiaikoina Nurmon katsastuskonttori saa luovuttaa kilvet uudelle omistajalle Toivotaan parasta.
Tuossa kun oli juttua noista vanteista, niin kyllähän ne pienet levikepalat tarvitsi, olisko ollu puolen sentin luokkaa, ja eteen siis. Siltikin meni aika hilkulle, vanteista piti napata reunasta painot pois ja liimailla ne vähän keskemmälle niin ei kolise raidetankoa vasten... Mutta menipähän paikoilleen kuitenkin.AM kirjoitti:Jos ET luokkaa 35 niin väittäisin että ei mene, ottaa raidetangon päähän
No niin, Mercedes-Benz w123 Lang 4d sedan 240d on nyt sitten virallisesti kahden kilven välissä Piti oikeen ajella ja totutella muutama päivä, ettei tarvitse pelkällä mutu-tuntumalla kirjoitella kokemuksia.
Ensiksikin: Mieletöön kiitos kaikille neuvoja, osia ja kannustusta tarjonneille! Voinen sanoa, että ilman Meseä en olisi saanut hommaa kunnialla tehtyä. Autohan ei ole ikinä "valmis", mutta tämä on ainakin yhden vaiheen loppu. Kiitos siitä.
Ajotuntumista: Nyt kun tasonsäätö toimii briljantisti, on ajaminen todella leppoisaa. Pienet ja vähän suuremmatkin montut soljuvat lähes huomaamatta, ja viikonloppuna isommalla porukalla kruisaillessa fiilikset säilyvät samoina. Pelkkää positiivista siis. Ohjaustuntuma on hieman epämääräinen, mikä johtunee osin myös kuluneesta simpukasta. Satasen vauhdilla moottorista kantautuva mölinä lähentelee infernaalista, eli viides vaihde tulisi tarpeeseen. Yllätyin positiivisesti myös moottorin kulkuhaluista, sillä painosta huolimatta matkavauhdin saa ylläpidettyä helposti, eikä Mersu jää kiihtyvyydessä paljoa toiselle autolle, Volvo 740d:lle. Tai siis, laiskahan Mersu toki on, mutta vakiopumpulla ja hurjalla massalla odotin jotain paljon pahempaa
Ja lopuksi niitä kauan kaivattuja kuvia:
Edestä
takaa
sivulta
sisältä
nurkasta
Ensiksikin: Mieletöön kiitos kaikille neuvoja, osia ja kannustusta tarjonneille! Voinen sanoa, että ilman Meseä en olisi saanut hommaa kunnialla tehtyä. Autohan ei ole ikinä "valmis", mutta tämä on ainakin yhden vaiheen loppu. Kiitos siitä.
Ajotuntumista: Nyt kun tasonsäätö toimii briljantisti, on ajaminen todella leppoisaa. Pienet ja vähän suuremmatkin montut soljuvat lähes huomaamatta, ja viikonloppuna isommalla porukalla kruisaillessa fiilikset säilyvät samoina. Pelkkää positiivista siis. Ohjaustuntuma on hieman epämääräinen, mikä johtunee osin myös kuluneesta simpukasta. Satasen vauhdilla moottorista kantautuva mölinä lähentelee infernaalista, eli viides vaihde tulisi tarpeeseen. Yllätyin positiivisesti myös moottorin kulkuhaluista, sillä painosta huolimatta matkavauhdin saa ylläpidettyä helposti, eikä Mersu jää kiihtyvyydessä paljoa toiselle autolle, Volvo 740d:lle. Tai siis, laiskahan Mersu toki on, mutta vakiopumpulla ja hurjalla massalla odotin jotain paljon pahempaa
Ja lopuksi niitä kauan kaivattuja kuvia:
Edestä
takaa
sivulta
sisältä
nurkasta
komia on tuo sun näköharha mersu, sitä on käyty vähä aurinkorannoilla kuvailemassa. olis kiva joskus nähdä tuo mersu livenä. kumma kun ei oo tullu vielä kertaakan vastaan vaikka samassa pitäjässä savustellaan
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
On kyllä hieno lanki!!!
Vähän niin kun minun, mut pitempi...
Toivottavasti tuon näkisi myös livenä joskus..
Vähän niin kun minun, mut pitempi...
Toivottavasti tuon näkisi myös livenä joskus..
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kiitos ja kumarrus kehuista
Ja syvä osanotto meikäläisenkin puolesta tuonne Jokelaan päin. Huh huh, ei voi muuta sanoa.
Ekat sadat kilometrit on menny suorastaan loistavasti "uuteen" autoon totutellessa... Kyllähän tuommoinen lotja katseita kerää Tällä tietoa Ilmajoen pienellä kylänraitilla vilisee jo kolme Langia, pitänee joskus järjestää kunnon kokoontumisajot!
ArPi kun ansiokkaasti huomioi jo meidän pirssien samankaltaisuuden, niin tässäpä vielä muutama näpsäys Langista talvikumeilla. Eihän näillä pölykapseleilla ja 14 tuuman nastoilla kauneuskilpailuja voiteta, mutta tarkoitus onkin pysyä tiellä... Meininki on kunnostaa alkuperäiset peltipölkkärit, mutta maalaus ja hionta tarvivat aikaa...
Ylhäältä
Ja sivulta.
Ja syvä osanotto meikäläisenkin puolesta tuonne Jokelaan päin. Huh huh, ei voi muuta sanoa.
Ekat sadat kilometrit on menny suorastaan loistavasti "uuteen" autoon totutellessa... Kyllähän tuommoinen lotja katseita kerää Tällä tietoa Ilmajoen pienellä kylänraitilla vilisee jo kolme Langia, pitänee joskus järjestää kunnon kokoontumisajot!
ArPi kun ansiokkaasti huomioi jo meidän pirssien samankaltaisuuden, niin tässäpä vielä muutama näpsäys Langista talvikumeilla. Eihän näillä pölykapseleilla ja 14 tuuman nastoilla kauneuskilpailuja voiteta, mutta tarkoitus onkin pysyä tiellä... Meininki on kunnostaa alkuperäiset peltipölkkärit, mutta maalaus ja hionta tarvivat aikaa...
Ylhäältä
Ja sivulta.
Huhhuh...Pitkästä aikaa uutta juttua tähän kettinkiin.
Ensinnäkin pitänee todeta, että Merssu on toiminut briljantisti, takana on lukemattomia tuhansia kilometrejä vailla oikeastaan yhtäkään akuuttia vikaa. Toimivuus yllätti jopa minutkin, täytyy sanoa
Valitettavasti nyt on mies vailla autoa, viikonlopun mökkireissulla yöllä oli pakkasta rapiat toistakymmentä astetta, ja kyllähän sen arvaa ettei tuollainen mörködiisseli niin kovassa pakkasessa käynnisty, ei edes apuvirralla (vähän outoa sinänsä...). Auton jouduin sitten jättämään Keski-Suomeen huilaamaan.
Koko kuluneen viikon ajan olen diagnosoinut itsessäni lievää v*utusta, sillä toimiva lohkolämmitin on ollut toista kuukautta pöysällä asennusta odottamassa... Josko sitä nyt saisi viimeisen potkun persauksille vaihdattaa mokoma mötikkä.
Pidemmällä ajomatkalla alkoi hatuttamaan n. 70-90 km/h vauhdissa kuuluva "ulina", jonka taajuus nousee samaa tahtia nopeuden kanssa. Kardaanin tukilaakeri, olisiko? Ääni on lisäksi aika kova, joten mielellään sen saisi kuntoon. Olisiko kellään ohjetta ym. laakerin vaihtoon?
Katsellaan, kuunnellaan
Ensinnäkin pitänee todeta, että Merssu on toiminut briljantisti, takana on lukemattomia tuhansia kilometrejä vailla oikeastaan yhtäkään akuuttia vikaa. Toimivuus yllätti jopa minutkin, täytyy sanoa
Valitettavasti nyt on mies vailla autoa, viikonlopun mökkireissulla yöllä oli pakkasta rapiat toistakymmentä astetta, ja kyllähän sen arvaa ettei tuollainen mörködiisseli niin kovassa pakkasessa käynnisty, ei edes apuvirralla (vähän outoa sinänsä...). Auton jouduin sitten jättämään Keski-Suomeen huilaamaan.
Koko kuluneen viikon ajan olen diagnosoinut itsessäni lievää v*utusta, sillä toimiva lohkolämmitin on ollut toista kuukautta pöysällä asennusta odottamassa... Josko sitä nyt saisi viimeisen potkun persauksille vaihdattaa mokoma mötikkä.
Pidemmällä ajomatkalla alkoi hatuttamaan n. 70-90 km/h vauhdissa kuuluva "ulina", jonka taajuus nousee samaa tahtia nopeuden kanssa. Kardaanin tukilaakeri, olisiko? Ääni on lisäksi aika kova, joten mielellään sen saisi kuntoon. Olisiko kellään ohjetta ym. laakerin vaihtoon?
Katsellaan, kuunnellaan