mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Diesel Webasto
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo lämmitys / ilmastointi
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
pepi



Liittynyt: 22 Lok 2010
Viestejä: 256

 LähetäLähetetty: 30.1.2016 19:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

pepi kirjoitti:
Eilen nykäsin töpsölin pois, tänään testataan kuinka toimii.


Aamulla +2 astetta ja webasto käyntiin. Käytin 20 minuuttia ja tarttasin auton. Ennen tarttia moottorin lämmöt 60 ja eivät laskeneet tartin jälkeen.

Aikasemmin ku oli tuo mukavuusventtiili käytössä niin tuossa tilanteessa moottori olis ollu melkein 80 asteinen ja tarttaus ois ollu pitkä ku anturit antaa väärää lämpötilatietoa. Tartin jälkeen ois moottorin lämmöt laskenu sinne nelijänkympin nurkille.

Ainut mikä vähä harmittaa niin ei oo tienny tästä aikasemmin, no parempi ny ku ei koskaan.

Ihan ehottomasti vaan se töpsöli pois siitä venttiilistä. Auto on S211 facelift ja mallikohtasella jälkiasennus webastolla.
_________________
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jumpstart



Liittynyt: 02 Syy 2015
Viestejä: 56
Paikkakunta: Kuopio

 LähetäLähetetty: 07.2.2016 16:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nopea kyssäri. Onko oikea vesiventtiili ja liitin.

Kohteena 211 e320cdi -08 ja tehdas asenteinen weba thermo top z/c 5kw
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
epk
Herrastuunari



Liittynyt: 07 Mar 2005
Viestejä: 2313
Paikkakunta: 02

 LähetäLähetetty: 07.2.2016 22:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

mistäs sen nyt osaisi kertoa ? orkkikselta näyttää Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jumpstart



Liittynyt: 02 Syy 2015
Viestejä: 56
Paikkakunta: Kuopio

 LähetäLähetetty: 07.2.2016 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos sitä kristallipalloa oikein kovasti hieroo niin saattaa sieltä jotain näkyäkkin Shocked

Mutta joo aiempien viestien vesiventtiiliin ja sen "modaukseen" tämä liittyi. Nyppäsin tuosta tuon liittimen irti ja kasasin pensselit takaisin penaaliin. Pikatesti ainakin kertoi että mitään ei räjähtänyt eikä syttynyt tuleen. Eräänlainen voitto siis...

Kokeilen huomenna kylmällä koneella webaston toimintaa. Vaikka nyt onkin asteen pari lämpimällä niin jos edes 60c lämpenee kone niin suunta on oikea. Idea
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1026
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 23.2.2016 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Autoni webasto on nyt rikki. Enää ei paineilma auttanut
Joskus käynnistyy, joskus ei. Välillä savustaa runsaasti. Siis todella kuin igorin kamaz 90 luvulla.

Vähän käytetty parempaa tyyppiä oleva laite uudemmasta autosta tulossa, mikä pitäisi käydä suoraa paikalleen.
W212 2009-2011? On ollut käytössä tehtaalla Webasto v (venturi) malli josta on netti täynnä moitteita. Vevo siis tulee tilalle. ( Editoitu)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MHe



Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 779
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 23.2.2016 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Voi olla se ohjainkortti sökö... penaalista kun pitää olla ihan omat jutut näissäkin, ei oo halpaa hubaa ostella uusia, vaikka yleismallin osaa sais uutta ja korjattua järkevään kustannnukseen.
_________________
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tontsa81



Liittynyt: 27 Tam 2016
Viestejä: 46

 LähetäLähetetty: 23.2.2016 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Yleensä noi savuttamiset on tulppaan viittaavia vikoja, ei jaksa syttyttää, vain savuttaa, mutta en näihin mersuihin ole perehtynyt....
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1026
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 24.2.2016 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nivalasta löytyi apu vaivaan. Vähän käytetty huollettu orkkis vevo 2012 ja taas toimii. Osa nro A2125003698 korvaa laitteen A2125001898. TT-V on vikaherkkä joka kannattaa korvata vevolla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
338LM



Liittynyt: 26 Huh 2014
Viestejä: 39

 LähetäLähetetty: 16.6.2016 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

markoala kirjoitti:


Toimii. Nyt kiertää heti moottoriin vesi. Ei ole kallista. Oikea sisälokarin etuosa pois. Vesiventtiilin liitin irti, siihen 15-16ohm vastus. Suojaa liittimet. Minä teippasin muuten hyvin mutta vastuksen jätin paljaaksi. Aika näyttää onko toimiva tekninen toteutus.
Kiitos Cardoc ideasta.


Sama vika 212 Eemelissä, 2013 facelift. Muutettava talveksi ehdottomasti. Ja täsmälleen saman tempun vaati myös 2007 500- sarjalainen bemari.

Vaan pääseekö tuohon johtosarjaan yläkautta käsiksi konehuoneen puolelta, ei tarvitsisi purkaa lokareita..?

Toinen juttu on Weban automaattikäynnistys pikkupakkasilla ja lyhyessä ajossa. Lähteeköhän aina päälle turhaan vai onko estettävissä jotenkin?
Siis nimenomaan orggis weba autossa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jackpot



Liittynyt: 07 Mar 2013
Viestejä: 179
Paikkakunta: Tunturi lappi

 LähetäLähetetty: 17.6.2016 12:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hyvä , tästä tuliki mieleen kesä käyttää webastoa. Hyvin lähti tulile. Tuli ittelä vaihettua pirssiä ja webasto ja defan laturi löytyy.
Topseli on ehdottomasti otettava irti jos se kerta noin toimii.
_________________
Mersu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2335
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.6.2016 17:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

338LM kirjoitti:
Toinen juttu on Weban automaattikäynnistys pikkupakkasilla ja lyhyessä ajossa. Lähteeköhän aina päälle turhaan vai onko estettävissä jotenkin?
Siis nimenomaan orggis weba autossa.

Avaimenperän kauko-ohjauspulikalla ohjattava Webaston Thermotop on tehtaan jäljiltä omassanikin, eikä se käynnisty omia aikojaan, vaan käskettynä. Joko kakella, kello-ohjelmoituna mittaripanelin menusta tai suoraan painonapista.

Ja tuulettaa kesällä kun pysäköity auto on lämmityslaitteen asetuslämpötilaa kuumempi.

Tuo moottorin vesikierron pakko-ohjaus tulee tehtäväksi omaanikin tämän kesän aikana. Se oikeasti tarvii sitä Suomen talvessa.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jackpot



Liittynyt: 07 Mar 2013
Viestejä: 179
Paikkakunta: Tunturi lappi

 LähetäLähetetty: 10.10.2016 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Miten tuo tehtaan asentama avaimenperä kalikka toimii, saati ajotietokoneen lisälämmittimen ajan asentaminen ?
Koittanu asentaa ajotietokoneen kautta lämmitys aikaa mutta en saa mitään aikaa sinne laitettua.
Netistä latasin Webaston sivuilta käyttö ohjeet tuolle telestartille (T100) mutta käyttö ohjeet oli monipuolisemmat mitä minusta tuossa mersun omassa kalikassa. Ajan ja herätys kello sympoolin sain sinne kuitenkin nyt laitettua.
Aamulla selviää että miten äijän kävi.

Ai niin, vaihdoin avaimen perä kalikkaan patterin ja siitä kokeillu että pannu syttyy ja sammuu aivan normaalisti.
_________________
Mersu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2335
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 11.10.2016 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tehtaan integroiman Webaston ohjaus auton menuvalikosta toimii siten, että ratin vasemmalla napilla etsitään lämmityslaitemenu:


Lämmityksen menuvalikosta pääsee asettamaan kelloon lähtöajan jolloin auton pitää olla valmis. Kuten kuvasta näkyy, on ajastin tässä pois päältä, mutta painamalla tässä "OK" pääsee asettamaan kelloajan, joita on muutama kappale tallessa. Talletetuista ajoista voi aktivoida haluamansa tarpeen mukaan edes aikaa säätämättä:

_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2335
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 26.11.2016 14:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Epämukavuusventtiilin pakko-ohjaus tehty omaankin autoon.

@338LM: sisälokasuoja irtoaa niin nätisti, että kiertotien etsiminen ei paljon aikaa säästä.

EDIT: muisti palaa pätkittäin: työkohde taitaa olla niin lähellä sisälokasuojaa sen takana, että vaikka yläkautta löytäisikin tiensä säätöventtiilin luokse, niin vaikeaksi menee, jos sisälokasuoja on paikallaan?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.


Viimeinen muokkaaja, 740 GLE pvm 27.11.2016 13:13, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jackpot



Liittynyt: 07 Mar 2013
Viestejä: 179
Paikkakunta: Tunturi lappi

 LähetäLähetetty: 26.11.2016 15:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Saikko ne "nastat" ehjänä auki ja kiini ? Eli ne jolla sisä lokari on kiini . Mie en tohtinu aukassa ko ei ollu uusia laittaa tilale jos hajoaa. 15 ohmin vastus riitti ?
_________________
Mersu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1371
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 26.11.2016 16:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

740 GLE kirjoitti:
Epämukavuusventtiilin pakko-ohjaus tehty omaankin autoon.

@338LM: sisälokasuoja irtoaa niin nätisti, että kiertotien etsiminen ei paljon aikaa säästä.


Taaskaan ymmärtänyt sanaakaan Rolling Eyes ...mitä tämä tarkoittaa ja mitä hyötyä tästä on?
_________________
Itse mennään pyyttonilla ja vaimo ajaa Mersua.
VW Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
W212 250cdi aut. Avantgarde -11
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MHe



Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 779
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 26.11.2016 19:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Smile Tuon venttiilin (kuvassa ylhäällä) tweakkaus ei kierrätä enää nestettä lämppärinkennolle vaan moottorille jolloin kone saadaan lämpimäksi nopeammin. Normisti lämmittää ensin kabiinia ja sitten mottia minkä jaksaa.
_________________
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3668
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 26.11.2016 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kaverin puolesta kysyn, että jos on mennyt alkupäräisasenteisen webaston kauko-ohjain hukkaan, niin vaatiko uusi kauko-ohjain jonkinlaisen ohjelmoinnin että se alkaa toimimaan ja mitähän semmoinen kauko-ohjain maksaa jos joku on semmoisen joutunut hankkimaan?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1026
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 26.11.2016 20:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

http://m.ebay.de/itm/Mercedes-.....Ciid%253A4
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tähtikuljettaja
Mersuvelho



Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 1395
Paikkakunta: Lounais-Suomi

 LähetäLähetetty: 26.11.2016 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meissenkeri kirjoitti:
Kaverin puolesta kysyn, että jos on mennyt alkupäräisasenteisen webaston kauko-ohjain hukkaan, niin vaatiko uusi kauko-ohjain jonkinlaisen ohjelmoinnin että se alkaa toimimaan ja mitähän semmoinen kauko-ohjain maksaa jos joku on semmoisen joutunut hankkimaan?


Vaatii se tietenkin "ohjelmoinnin", muutenhan kaupasta hankitulla varaosalla käynnistyisi kaikki kantaman sisällä olevat mersun webastot.

Ohjeet löytyy WIS:istä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3668
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 26.11.2016 22:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hyvät ohjeet tuli nopeasti, kiitos.

Pitää selata läpi ebay.de, EPC ja WIS.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2335
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 26.11.2016 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jackpot kirjoitti:
Saikko ne "nastat" ehjänä auki ja kiini ? Eli ne jolla sisä lokari on kiini . Mie en tohtinu aukassa ko ei ollu uusia laittaa tilale jos hajoaa. 15 ohmin vastus riitti ?

Vastuksen mitoituksessa uskoin modauksen suunnittelijoita, mutta sen verran tuntui lämpenevän, että varttiwatin vastusta vähän suurempi tehonkesto voi olla paikallaan? Käyttökokemusta ei vielä ole, mutta siinä mielessä se toimi, että lämmitin käynnistyy eikä virheilmoituksia tullut.

Huomasithan, että niissä muovinastoissa on kiilatappi keskellä. Sen ulos vetäminen voi vaatia hieman näpertämistä, kun muoviniitit ovat sisälokarin syvennyksessä, eikä niihin pääse oikein hyvin käsiksi. Kiilan irrottua ontto muoviniitti nousee irti helposti, ellei muuten niin koko lokasuojalla kevyesti vetämällä. Moottoripyörän katteissa ainakin Hondan ohje on koota aina uusilla nastoilla, mutta tuollainen irtokiilallinen korinasta kestää aukomista paremmin, kun sitä ei auota ja kiinnitetä silkalla raivolla kiilatappia irrottamatta. En ollut edes ensimmäinen avaaja, hyvin oli ainakin tuon lokasuojan alle ruoste-estoaineet ruiskutettu. Tasaisesti, mutta pannun kuumia osia tuhrimatta.

Odotan mielenkiinnolla muutoksen vaikutusta kylmäkulutukseen? Jos 15 minuutin lämmityksellä saa 0.6 litraa pois 25 km työmatkan keskikulutuksesta, tulee Webaston kulutus sillä kuitatuksi. En tiedä pääseekö aivan tuohon, mutta tehtaan asetuksilla Webasto tekee vain mukavuutta koneen lämmetessä heikosti. Kovalla pakkasella lähellä -30 astetta on lämmitystehon painotus tehtaan jäljiltä pielessä, kun moottori ei tunnu lämpenevän lainkaan.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2335
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 28.11.2016 19:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eipä menny ihan putkeen. Nohevana jätin vielä töpselinkin kytkemättä illalla, kun kerran oli oikeen tuunattu Webasto. Paitsi ettei aamulla lähde enää käyntiin Telestartilla.

Parkkipaikalle ja napista painaen Weba käyntiin...lähtee, kuten eilen kokeiltaessakin. Takaisin sisälle, vielä kuppi teetä ja harjaamaan hampaat.

10 minuuttia myöhemmin sitten onkin kylmän auton mittaritaulussa akkujänniteilmoitus valmiina odottamassa.

Onhan se noita tehnyt muutaman aiemminkin, mutta vasta pidemmän lämmityksen jälkeen. Eli Akkutalon kautta töihin ja hiipuneen alkuperäisakun tilalle Vartan AGM 95Ah / 850A ja samalla vauhdilla myös peräkonttiin uusi SS akku. Siitä hyvä tuo tehtaan Webasto, ettei hiipuva akku pääse yllättämään. Ilman Webastoa en olisi osannut mistään epäillä akun olevan huonossa kunnosas.

Töistä lähtiessä olikin sitten eri peli. 10 minuutin lämmityksellä -10 asteessa minuutti käynnistyksen jälkeen lämpötila väylällä painui yli +50 asteen.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8031
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 28.11.2016 20:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tonni rautaa ja alumiinia moottorissa, 120l glykolivettä, -20 astetta pakkasta ja lämppärin vartin veivauksen jälkeen koneessa 70 raatia. Nimenomaan veivauksen jälkeen sikäli jos akut on kypsät tai tyhjät. Kamina toimii myös kammella. Kone lähtee myös pulloista käyntiin, jos ei oo virtaa pattereissa.

Mitähän mahtaa olla kilowatit pensasneuvostoliittolaisen tankkivaunun "Webassa"? Taitaa Oilon junior jäähä. Laughing
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1371
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 28.11.2016 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

740 GLE kirjoitti:
Eipä menny ihan putkeen. Nohevana jätin vielä töpselinkin kytkemättä illalla, kun kerran oli oikeen tuunattu Webasto. Paitsi ettei aamulla lähde enää käyntiin Telestartilla.

Parkkipaikalle ja napista painaen Weba käyntiin...lähtee, kuten eilen kokeiltaessakin. Takaisin sisälle, vielä kuppi teetä ja harjaamaan hampaat.

10 minuuttia myöhemmin sitten onkin kylmän auton mittaritaulussa akkujänniteilmoitus valmiina odottamassa.

Onhan se noita tehnyt muutaman aiemminkin, mutta vasta pidemmän lämmityksen jälkeen. Eli Akkutalon kautta töihin ja hiipuneen alkuperäisakun tilalle Vartan AGM 95Ah / 850A ja samalla vauhdilla myös peräkonttiin uusi SS akku. Siitä hyvä tuo tehtaan Webasto, ettei hiipuva akku pääse yllättämään. Ilman Webastoa en olisi osannut mistään epäillä akun olevan huonossa kunnosas.

Töistä lähtiessä olikin sitten eri peli. 10 minuutin lämmityksellä -10 asteessa minuutti käynnistyksen jälkeen lämpötila väylällä painui yli +50 asteen.


Eli toi alkuperäinen webasto ei anna akun tyhjentyä niin, ettei auto lähde käyntiin?
_________________
Itse mennään pyyttonilla ja vaimo ajaa Mersua.
VW Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
W212 250cdi aut. Avantgarde -11
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1026
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 28.11.2016 23:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä näin on. Auto käynnistyy aina. Weba ei . Tämän verran tänään w212 ominaisuuksista.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2335
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 01.12.2016 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyseessä taitaa olla Webaston katkaisujänniteen ja AGM akun yhteisvaikutus? Webasto sammutetaan ajoissa, akun purkausvirta on perinneakkua reilusti suurempi ja se myös säilyy paremmin loppuun saakka, sekä hyväkuntoisen akun varauksen hiipuessa että myös akun vanhennuttua käyttöikänsä loppuun.

Viime talvena sain jo pari kertaa ensi varoituksen akun heikosta kunnosta Webaston ennenaikaisen katkaisun kautta. Silloin varoitus tuli kovalla pakkasella pitkän lämmityksen jälkeen.

Nyt lämmitin käynnistyi vain hetkeksi, toki edellisen illan muutaman minuutin koekäytön jälkeen (lyhyt käyntijakso ei ole hyvä, mutta ei voinut tallissa tohottaa kovin pitkään).

Akku oli niin tainnoksissa, että starttaus jätti moottorin vikatilaan alijännitevaroituksen kera ja akkukaupan kuormitusmittaus paljasti akun huonoksi hyvin nopeasti. Kylmän moottorin käynnistymisestä ei silti voinut erottaa mitään oiretta akun huonosta kunnosta. Ilman Webastoa en olisi tiennyt mistään akun olevan finaalissa. Ilmeisesti hyvä AGM akku pystyy suurella purkauskyvyllään piilottamaan sen, ettei toiseen starttausyritykseen olisi ollut energiaa enää vuosiin, kun ei sitä toista yritystä ole tarvittu?

Uudet akut kyytiin ja vikakoodit pois ja nyt myös SS toimii aktiivisemmin, siis lyhyemmän ajon jälkeen tutun työmatkan ensimmäisessä valoristeyksessä eikä vasta toisessa tai ei lainkaan.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
C-Klasse



Liittynyt: 27 Tam 2007
Viestejä: 887
Paikkakunta: Lapua

 LähetäLähetetty: 04.12.2016 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

MHe kirjoitti:
Smile Tuon venttiilin (kuvassa ylhäällä) tweakkaus ei kierrätä enää nestettä lämppärinkennolle vaan moottorille jolloin kone saadaan lämpimäksi nopeammin. Normisti lämmittää ensin kabiinia ja sitten mottia minkä jaksaa.


Onkos tämä sama logiikka kaikissa Mersun tehdasasenteisissa lämmittimissä? Mitä itse olen Viton Webastoa (vai onkohan se Eberi) käyttänyt niin se lämmittää ohjaamon vissiin ensisijaisesti mutta mitä tuo "mottia minkä jaksaa" tarkoittaa? Ainakin hehkutuksen valo palaa paljon lyhyemmän ajan Webaston jäljiltä.
_________________
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2335
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 04.12.2016 13:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

C-Klasse kirjoitti:
Mitä itse olen Viton Webastoa (vai onkohan se Eberi) käyttänyt niin se lämmittää ohjaamon vissiin ensisijaisesti mutta mitä tuo "mottia minkä jaksaa" tarkoittaa? Ainakin hehkutuksen valo palaa paljon lyhyemmän ajan Webaston jäljiltä.

Oletko katsonut jäähdytysnesteen lämpötilaa väylältä? Ja millä kelillä?

Pikkupakkasessa tehtaan asetukset ovat hyvät, koska ohjaamo on lämmin ja moottorikin sen kolmisenkymmentä astetta mitä hyvällä lohkolämmittimelläkin. Kovalla yli -20 asteen pakkasella sisätilan lämmittäminen moottorin kustannuksella on kovin lyhytnäköistä, kun sisälle puhallettu lämpö katoaa saman tien eikä kylmä moottori ehdi tehdä heti uutta.

Isolle kierrolle lukittuna konttorissa on suunnilleen sama tunnelma kuin Webastoa pienitehoisemman sähkölämmittimen jäljiltä, mutta tilanne alkaa parantua erittäin nopeasti jo valmiiksi lähes käyntilämpöisen moottorin voimin.

Lisäetuna 2 tuntia sähkölämmitetty auto ajaa -10 - -15 asteessa ensimmäiset 5 km talviasetuksin automaatin pitäessä selvästi korotetut vaihtokohdat lähes 2000 kierroksessa. Webastolla lämmitetty ajaa kesäistä alle 1500 kierrosta jo 2 km lähdön jälkeen.

Termostaatti pysyy kiinni 50-60 asteisenakin, joten vierekkäiset jäähdyttimet eivät selitä vaihteiston toiminnan muutosta, joten onkohan sittenkin kyse siitä, että 7G-Tronicin kylmäkäyntiohjelmaa ajetaan moottorin tilaamana kylmän moottorin lämmittämiseksi?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
C-Klasse



Liittynyt: 27 Tam 2007
Viestejä: 887
Paikkakunta: Lapua

 LähetäLähetetty: 04.12.2016 15:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

740 GLE kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti:
Mitä itse olen Viton Webastoa (vai onkohan se Eberi) käyttänyt niin se lämmittää ohjaamon vissiin ensisijaisesti mutta mitä tuo "mottia minkä jaksaa" tarkoittaa? Ainakin hehkutuksen valo palaa paljon lyhyemmän ajan Webaston jäljiltä.

Oletko katsonut jäähdytysnesteen lämpötilaa väylältä? Ja millä kelillä?

Pikkupakkasessa tehtaan asetukset ovat hyvät, koska ohjaamo on lämmin ja moottorikin sen kolmisenkymmentä astetta mitä hyvällä lohkolämmittimelläkin. Kovalla yli -20 asteen pakkasella sisätilan lämmittäminen moottorin kustannuksella on kovin lyhytnäköistä, kun sisälle puhallettu lämpö katoaa saman tien eikä kylmä moottori ehdi tehdä heti uutta.

Isolle kierrolle lukittuna konttorissa on suunnilleen sama tunnelma kuin Webastoa pienitehoisemman sähkölämmittimen jäljiltä, mutta tilanne alkaa parantua erittäin nopeasti jo valmiiksi lähes käyntilämpöisen moottorin voimin.

Lisäetuna 2 tuntia sähkölämmitetty auto ajaa -10 - -15 asteessa ensimmäiset 5 km talviasetuksin automaatin pitäessä selvästi korotetut vaihtokohdat lähes 2000 kierroksessa. Webastolla lämmitetty ajaa kesäistä alle 1500 kierrosta jo 2 km lähdön jälkeen.


En mä osaa katsoa jäädytysnesteen lämpötilaa ja Vitossa ei sitä varten ole edes mittaristos viisaria. Oliskohan jotain -12 ollut kylmimmät ilmat, joissa on Webastoa käyttänyt. Mukavana ominaisuutena Mersu on laitttanut pakettiautoihinkin sähköisen lämmitysvastuksen jolla sisälle tuleva ilma lämpenee nopsaan

Tuossa yksilössä on onneksi lohkolämmitinkin niin sitä voi sitten käyttää niillä keleillä kun on vaarana akun tyhjääminen Webastolla.

Mä olen ajatellut (ehkä virheellisesti?) että Webastolla saadaan ikkunat sulaksi ja moottoriin sen verran lämpöä että se jaksaa pyörähtää hehkutuksen jälkeen siisitisti käyntiin. Tietty, jos haluaa koneen oikeen kunnolla lämpimäksi, pitää Webaston teho pyhittää sitä varten. Kuorma-autossakin kyllä Webasto lämmitti ensisijaisesti ohjaamoa mutta oli jäähdytysnestekin lämmintä sen jäljiltä. Lähti 12-litrainenkin "kuin palmun alta".



.
_________________
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo lämmitys / ilmastointi Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit