Mulukun W126 300SE (leimalla käyty öljynvaihtoa odotellessa)

Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Mulukun W126 300SE (leimalla käyty öljynvaihtoa odotellessa)

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Entinen "Moottori+lodju yhteistoiminta?" -thread

Tuli sitten hommattua tuollaanen W126 300SE, jossa pientä oireilua joka viittaisi alipainepuolelle ja aski ei oikein tunnu vaihtavan pienemmälle kun runttaa pedaalia joten tuokin tukee tätä teoriaa. Kuitenkin aski vaihtaa melko nätisti mitä nyt kierroksilla vähän potkasee sisään vaihteet. Onko tuo tekniikkasysteemi samanlainen kuin W124?

Tai siis kuinka paljon ruiskunalipaine vempeleet olikaan yhteydessä lodjun painesäätimeen ja sitten sellaanen vielä että oliko näissä samanlainen huohotin tankissa kuin W201?

ja joku kuitenkin kysyy niin varusteita on seuraavasti

Code Текст
211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
221 LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
443 Unknown
485 SELF-LEVEL.-DEVICE WITH H.D.SPRINGS AND SHOCK ABS.
506 Unknown
524 PAINTWORK - PRESERVATION
570 FOLDING ARMREST, FRONT
592 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG
603 Unknown
630 ECE - WARNING TRIANGLE
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
441 ADJUSTABLE STEERING COLUMN
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
Viimeksi muokannut Mulqvist, 01.9.2012 8:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Mulla on vastaavassa ässässä vähän samaa vikaa, eli nopeamminkin voisi pudotella pienempää pykälää sisään. Ilmiön huomaa esim. ympyrästä poistuttaessa, kun meno on melko kuminauhamaista. Minuakin kiinnostaa, että pitääkö säädellä vaijeria vai onko alipainepuolella häikkää? Vaikuttaako alipaine vaihtojen pehmeyteen vai mitä kaikkea se tekee?
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7099
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Alipaineella säädetään juurikin vaihtojen terävyys ja vaijerilla vaihtokohdat.

Bensakoneessa laatikon alipaine lähtee suoraan imusarjasta.
Laatikon kyljestä voi säätää.
Kirimällä vaihtaa jämäkämmin ja löysäämällä tietenkin pehmeämmin.

Vaijeria kirimällä vaihdot siirtyy kovemmille kierroksille ja kiihdyttäessä vaihtaa herkemmin pienempää.
Vastaavasti löysäämällä vaihdot siirtyy matalammille kierroksille.
pl kickdown.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Sitten toista kysymystä pukkaa, eli tuo tekee nyt sen että sahauttaa käymään hörähtää ja sammuu. Eli polttoaineesta pulaa(muutenkin tyhjäkäynti vähän matala), joten missäs on yj-rele ja onko kk-suuttimelle jotain halpaa vaihtoehtoa orkkis kun ilmeisesti maksaa vähän enemmän. Sitten vielä yksi kysymys, eikös kone elektroniikaltaan yms. ole vastaavanlainen W124 korin kanssa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

126,elektroniikka, K jetronik , WTF :). Mulla voi olla jossaki jemmassa kk suutin jos siinä vikaa on mutta senhän varmaan oot jo mitannu ja kokeillu suoralla sähköllä naksuuko :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Lähteekö se Runtula muuten rassaamaan :?:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Enpä ole kerinny vielä suutinta koluamaan, kun eilen vasta sain kulkineen alle mutta josko tänään kerkiäis kokeileen samalla kun käy ap-letkut läpi ja ettii sen lodjun vaijerin sieltä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Mulqvist kirjoitti:Sitten toista kysymystä pukkaa, eli tuo tekee nyt sen että sahauttaa käymään hörähtää ja sammuu. Eli polttoaineesta pulaa(muutenkin tyhjäkäynti vähän matala), joten missäs on yj-rele ja onko kk-suuttimelle jotain halpaa vaihtoehtoa orkkis kun ilmeisesti maksaa vähän enemmän. Sitten vielä yksi kysymys, eikös kone elektroniikaltaan yms. ole vastaavanlainen W124 korin kanssa.

Tuossa omassani bensapumppu meni niin horoksi, että se pyöri jatkuvasti, kun virrat käänsi päälle. Eli ei lopettanut muutaman sekunnin jälkeen, kuten normaalisti. Startatessa käyntiinlähtö oli sitten tuskaista, kun painetta ei oikein ollut tarpeeksi. Sahautti ensin aikansa. Vaihdoin uuden (tarvike)pumpun tilalle ja nyt hörähti -20 asteestakin lämmittämättä tulille mukisematta.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Noniin, eli pikaisella silmäyksellä ei löytynyt alipainepuolelta mitään. YJ-rele on vielä perkaamatta koska en mie sitä löytänyt. Samoin tuo suutin kokeilemati, mutta no sen totesin että jotain häikkää on siinä lodjun vaijerissa, liekko poikki tai jotain vai onko näissä tyypillisesti jotain levinny laatikon päästä. Vivuston puolella tuntus olevan kaikki kunnossa. Mutta eipä vaihda ilman kd/pakkovaihde pienemmälle jos tarjoaa vetoa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Kuva

YJ-releen asuinpaikka.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Korjaan, tuota kirjoittaessa oli jo osunut silmiin ja todettu että kaksinaulainen, kumpikin naula hengissä. Ainoa vain että noinkohan tässäkään kattia on joka tarkoittaisi kaiketi sitä että pitäs olla 1 naulanen toi yj-rele. No täytyy purkaa atomeiksi tuo rele ja kahtoa onko kaikki kotona, sitten mittailla tuo kk-suutin että saa virtasta ja sitten kokeilla suoralla virralla että toimaako.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Noniin, tänään tallissa tutkiskeltiin, lisäilmaventtiili(tyhjäkäyntimoottori) toimi niinkuin piti jä jänöt tuli sille. Sitten katottiin että kk-suutin pelaa, ruiskutti joo kun suoralla 12v ajo. Sitten lopetti löpöpumppu pumppaamisen, jäljitettiin vähän aikaa ja sitten käsiin tuli bp-rele joka aukesikin melko pian siitä, sisälle katselua ei ollut irronneita juotoksia ja joku tuota olikin jo paikkaillut. Sitten osui silmiin bensapumpun kärjet joita tiirailtuani hetken ymmärsin miksi oli loppunut pumppaaminen ja toisaalta samalla se ettei tuottoa oikeiin meinannut pumpulla riittävästi olla veto päällä, eli hiomapaperi kouraan ja kärjet puhtaaksi. Sitten todettiin että samat ongelmat jatkuu edelleen sitten kun peli on säätu käymään niin poleskelua hetken verrän ja todettu että laihalla käy kun kerran paukuttelee polettaessa imusarjassa. Joten pieni adjustmentti ruuvista ja auto alkoi käymään paremmin ja samoin alkoi löytyä pintakaasulla vetoja, vielä varmaan hieman joutuu kokeilemaan että josko vielä piirun verran enemmän kirraisi.

Käynnistyvyydestä ei mitään hajua, selvinnee aamullaja jos ei parantunut ollenkaan niin sitten täytyy viritteleen piuhoja väliin että näkee mitä se kk-suutin oikeastaan tekee vai tekeekö mitään.

EDIT: pohja oli melko puhdas autosta, ei ruosteinen. Kuskin etulokarin alareuna on haspantunu poies joten vaihtoon menee se lokari.

EDIT2: Laatikon vaijeri vivustoon ei ollut poikki mutta jostain syystä ei vaan vastaa polkimen pyyntiin mitään. Täytyypä tutkia vähän paremmin.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Missä kuvat?

Onko laatikon vaijeri ihan löysä? Eli ei vedä takaisinpäin? Jos niin saattaa olla laatikon päästä irti. Joskus tullut vastaan, että se vaijerin päässä oleva nippa on rikki ja silloin ei kiinnity laatikossa olevaan vipuun.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Noista unnoun koodeista:
443 from 01.07.1984 " TEMPOMAT (CRUISE CONTROL), AND STEERING COLUMN, ELECTRICALLY ADJUSTABLE"

506 from 01.10.1983 to 31.03.1989 " OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, LEFT AND RIGHT, HEATED (ELECTRICALLY ADJUSTABLE ON THE RIGHT) (L.H.D.)

603 from 01.08.1971 " HEADLAMP WIPER UNIT AND OIL FOR REAR AXLE WITH LIMITED-SLIP DIFFERENTIAL, IN CANISTERS AND CONTAINERS"
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuossa kuvassa se vaijerin pää näkkyy alareunassa melekein keskellä :wink:

Kuva
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Tänään vähän mittailtu, todettu asian laita jotta kk-suuttimen piuhat ok. Lämpöanturi alueellaan, eli ei siinäkään ole vikaa. Taitaa se rele vaan kenkuta jonni verran(juotokset ok, kärjet ok joten varalle rele ja tuo atomeiksi.). Laatikkoon olis tarkotus perehtyä ens vkl jos ei töissä mene se. Nyt sain kuitenkin sotkun jo jotakuinkin kohdilleen, käynnistyvyys parani kummasti vaikke kk-piiri olekkaan pelissä mukana.

Sitten tein löydöksenkin, eli ilmastoinnin kompura on ottanut hatkat konehuoneesta, letkut ja kenno on jääny jälelle. Joten lienee niin että teen koeponnausvehkeet tuohon ja katon pitääko loppu linjasta kamppeet sisällään. Tämä tosin sitten joskus keväällä, josko silloin sais hommattua kompuran jostain.

EDIT: Vaijerissa on vaste, ja löysäsin nyt sitä hieman. Eli oisko tuolta alipainepuolella häikkää, kun eipä tuo nimittäin omin avuin vaihda pienemmälle sitten millään, vasta kun tulee pyörintänopeuden alapää vastaan. KD kyllä toimii.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Alipaine ei vaikuta vaihtokohtiin mitenkään, ainoastaa siihen miten jämäkästi vaihto tapahtuu. Kokeile kiristää vaijeria reilusti.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Vaijeri oli reilulla kiristyksellä kokeeksi tuossa aikasemmin, vaihtokohta siirtyi ylemmäs mutta alaspäin ei suostu vaihtamaan kuorman lisääntyessä. tarvii joko pakkovaihteen, KD:n tai että vauhti laskee riittämiin.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

millasilla nopeuksilla sää noita vaihteita olet kokeillu :roll: ja meinaakko nyt, että neloselta ei vaiha pienemmälle vaikka nopeus putoo alle viienkympin muuta kun keplottelemalla :shock:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

vaihtaa kyllä silloin kun vaihteen alaraja nopeudessa tulee vastaan. Mutta kuorman kasvuun ei reagoi pudottamalla pienempää, vaan pitää vaihteen niin pitkään että nopeus putoaa riittävästi. Taidan kaivaa tuon koneen ja askin pois tuolta ja tipauttaa bemarin m30+tomaatti tilalle. On huolettomampi yhistelmä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mulqvist kirjoitti: Taidan kaivaa tuon koneen ja askin pois tuolta ja tipauttaa bemarin m30+tomaatti tilalle. On huolettomampi yhistelmä.
no mikäs siinä sitten, sehän passaa mulle kyllä :idea:
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Mulqvist kirjoitti:tipauttaa bemarin m30+tomaatti tilalle. On huolettomampi yhistelmä.
:rollin:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Kysytään nyt vielä kerran, kun kukaan ei ole mitään vastannut asiaan. Joten kuorman kasvaessa laatikon sisäinen mekanismi ilmeisesti pykältää itsekseen pienempää eikä ole ulkoisen ohjauksen tekele? Ei tuo kone niin paljoa väännä että jaksaisi aina 1500rpm kolmosella lähtee motarille kiihyttään, joten saa pakkovaihteiden kanssa kikkailla.

Eli aski vaihtoon ainakin tai atomeiksi?

Eseestie: Olisit nyt rustannut edes pari sanaa tuohon. Alkaa vain vaihtoehtona houkuttelemaan entistä enemmän, tuo tekniikanvaihto. Elä kuitenkaan huoli, kevääseen asti pysyy kuitenkin tuo motti tuola keulalla taino voi sekin vielä vaihtua vastaavanlaiseen pakettiin mutta toimivaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Vaihda sinne VeeKasi. :twisted: :halm:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Tänään fiksautui yj rele jossa olikin aika paljon irtonaisia, soppapuoli ei pelaa kuitenkaan ihan kunnolla vielä. Joten sitä tutkitaan vielä jatkossakin, laatikko saa toistaiseksi olla perehtyy siihen sitten kun koneen saa pelaamaan. Tulipa muutenkin todettua että ei se ASD auta jos ei sataa kiloa ole tavaraa kontissa tai kelvollisia renkaita, nyt oli sellaiset kesärenkaatj oita kutsuttiin kitkoiksi.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Kuuntele nyt kun eseestie lausuu järkeviä, m60 sinne on istutettava. :idea:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

_Hämis_ kirjoitti:Kuuntele nyt kun eseestie lausuu järkeviä, m60 sinne on istutettava. :idea:
Ei mitään mutteriwirityksiä :!: :naughty: Vaan M117! :contract:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eseestie kirjoitti:
_Hämis_ kirjoitti:Kuuntele nyt kun eseestie lausuu järkeviä, m60 sinne on istutettava. :idea:
Ei mitään mutteriwirityksiä :!: :naughty: Vaan M117! :contract:
joo, mulla olis jouten M117 lohko, kampiakseli ja männät :wink: sais halavalla :D
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Ei tähän kasikonetta tartte tunkia, kutoskone riittää. Tosin, mitenhän S38B38 toimis 722.3 kanssa yhteen. :?:

Nojoo, pilvilinnoista mullan alle. Eikun siis, kuitenkin nyt on talvirengastalkoot mahdollisesti tiedossa. Eli pitäis jotain keksiä noitten kitkarenkaiden tilalle, mutta tarjonta nastoista on heikkoa. Kesäksi olisi tarkoitus hommata 16" kiekot ja renkaat koossa 225/55/16, eli mukavuudesta tinkimättä. Samaan kokoluokkaan olisi tarkoitus saada nuo talkkaritkin sitten tulevaisuudessa, tai oikeastaan 215/55/16.

Huomenna tilaan rimeltä linkkariavaimella kaken tuohon keskuslukkoon, tulpanjohdot(3 pytyn johdosta bakeliitti murtunu, ja väärän mittarsia johtoja siellä on.) ja sitten viikonloppuna homeet poies kontin verhoilusta sekä bensapaineen mittaus. Voipi tosin olla että pistän tuon määräjakajan atomeiksi, alkaa herätä epäily että vuotaa kammioiden välillä tai voi olla sellainenkin hauskuus kuin imuvuoto. Samalla ois tarkotus kattella vielä kertaalleen ja kokeilla nuo ap-letkut. Vesipumppu pitäs varmaan uusia ens kuussa, samoin vaihelaatikon öljyt ja suodin, samalla voi tutkia vähän sitä venttiilipuolta sieltä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

en kyllä menis aukasee määränjakajaa :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”