v12 moottoreiden tekniikasta, tyyppivioista ja malleista
Tulin mieleeni eikäkö tuli mieleeni että, ,
joko joku omistaa M275 tai vast v12 koneisen bi-turbo mesen??
joko joku omistaa M275 tai vast v12 koneisen bi-turbo mesen??
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Yli 4-litraisten luokan voittaja International engine of the year -kilpailussa on Ferrarin 6,3-litrainen V12:
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/above4.php#3
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/above4.php#3
2004 huhuttiin Mersula olleen kehitteillä V12 diesel henkilöautoon:
http://www.clublexus.com/forums/car-cha ... iesel.html
http://www.autocar.co.uk/car-news/motor ... per-diesel
http://www.clublexus.com/forums/car-cha ... iesel.html
http://www.autocar.co.uk/car-news/motor ... per-diesel
Porsche suunnittelee 800 hv V12-myllyn Putinin tulevaan edustusautoon:
http://www.carscoops.com/2014/10/porsch ... tedly.html
http://www.carscoops.com/2014/10/porsch ... tedly.html
Mersu lupaa oman V12-mottinsakin jatkavan elämäänsä tulevaisuudessa hybridinä:Laaksonen kirjoitti:Tässä tuon F140EB/FC -moottorin LaFerrari-versio hybridinä:
http://www.benzinsider.com/2014/10/dont ... -oblivion/
-800 hv-yhteisteho...
Toivottavasti putin ehtii nähdä ja kokea porsse moottori limonsa ennen kun körmähtää .
http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/putin_krebs-27400
http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/putin_krebs-27400
"Joiden kommenttien mukaan Putinin oletettu syöpä olisi selittäjä hänen toimilleen muun muassa Ukrainassa. Hän haluaa jättää perinnökseen laajentuneen Venäjän samalla tavalla kuin tsaari Pietari Suuri ja neuvostodiktaattori Josif Stalin aikoinaan."
-Toivottavasti hänen seuraajakseen ei tule joku vielä "julmempi Iivana".
-Toivottavasti hänen seuraajakseen ei tule joku vielä "julmempi Iivana".
Mielenkiintoista, jos pitää paikkansa; jo 1941 oli suunnitteilla V12-moottorinen seuraaja 770:lle ja W100:een oli suunnitteilla 7,5-litrainen V12:
http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-E ... p?id=10628
http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-E ... p?id=10628
Todiste moottorin värinättömyydestä:
https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... =2&theater
https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... =2&theater
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A5-5fbcNVwI[/youtube]
Tämä kone tuli viime kuussa sullottua T-34:n uumeniin. Peräisin T-54:stä, ei mene ihan suoriltaan. Apulaitteet eri tavalla asennettu. Jakopää ja apulaitteet on kaikki ratas- ja akselivetoisia, 48venttiiliä ja paineilmakäynnistymahdollisuus. Tässä "starttimoottorina" sukeltajanpullot.
Tämä kone tuli viime kuussa sullottua T-34:n uumeniin. Peräisin T-54:stä, ei mene ihan suoriltaan. Apulaitteet eri tavalla asennettu. Jakopää ja apulaitteet on kaikki ratas- ja akselivetoisia, 48venttiiliä ja paineilmakäynnistymahdollisuus. Tässä "starttimoottorina" sukeltajanpullot.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
No, ei toi putinin versiokaan kyllä oo mitään muuta kuin ruma.ram kirjoitti:Tuossa kiinalaisessa luKsusautossa on kyllä aika lapsellisia piireteitä. Lokareiden kaaret sai oikein tyttömäisesti kikattamaan
M275 mielessä oli jo talvella ostohousut jalassa, mutta ohi meni.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Mersun V12-koneiden valmistus siirtyy Affalterbachista Mannheimiin (ka-moottoritehtaalle):
http://www.worldcarfans.com/11511191012 ... ing-demand
http://www.worldcarfans.com/11511191012 ... ing-demand
A8 jää Audin viimeiseksi malliksi turinapyttyisellä:
https://www.carscoops.com/2018/03/audi- ... del-offer/
https://www.carscoops.com/2018/03/audi- ... del-offer/
Surullista tämä downsizeing-aika. Melkein kiukuksi pistää tällanen pelleily. Miksei sillä samalla osaamisella, teknologialla ja materiaaleilla mitä nyt käytetään, voisi tehdä edelleen isoja monisylinterisiä moottoreita? Kulutus pysyisi samana mutta tehot kasvaisivat vaan edelleen. Se olisi hienoa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Kysynnän ja tarjonnan laki..
Trendi on nykyään se että ostetaan se litranen kolmimukinen hybridikippo.
Pieni moottori on myös varmaan halpa kehittää ja valmistaa siten että päästöt pysyy kurissa, niitä rajoja kun tiukennetaan jatkuvasti.
Kuinka monta ihmistä edes tunnet jotka voisivat astua vehon liikkeeseen ja käydä tilaamassa sieltä v12 moottorisen mercedeksen. Ei oo kysyntää ei oo tarjontaa valitettavasti.
Trendi on nykyään se että ostetaan se litranen kolmimukinen hybridikippo.
Pieni moottori on myös varmaan halpa kehittää ja valmistaa siten että päästöt pysyy kurissa, niitä rajoja kun tiukennetaan jatkuvasti.
Kuinka monta ihmistä edes tunnet jotka voisivat astua vehon liikkeeseen ja käydä tilaamassa sieltä v12 moottorisen mercedeksen. Ei oo kysyntää ei oo tarjontaa valitettavasti.
Eipä ollut kauaa, kun kansanautomerkki Toyotallakin oli V12 kotimaan markkinoillaan:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_Century
https://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_Century
Pian maailmassa on jälleen yksi V12-moottorinen automalli vähemmän:
https://tekniikanmaailma.fi/pian-maailm ... miljoonaa/
https://tekniikanmaailma.fi/pian-maailm ... miljoonaa/
Mercedes-AMG To Slowly Phase Out V12:
https://www.carscoops.com/2018/04/merce ... phase-v12/
https://www.carscoops.com/2018/04/merce ... phase-v12/
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Nyt olisi huutokaupassa edukkaasti tarjolla Mercedes-Benz CL600 V12 BiTurbo, 2007, 5.5 l, Bensiini, Mittarilukema 32 tkm!, Hollola
Ratti on oikealla puolella, siis vasemmalla puolella, mutta valot on vasemman puoleisen liikenteen valot. En tiedä saako muutettua koodaamalla vai joutuuko valot vaihtamaan.
https://huutokaupat.com/828437
Ratti on oikealla puolella, siis vasemmalla puolella, mutta valot on vasemman puoleisen liikenteen valot. En tiedä saako muutettua koodaamalla vai joutuuko valot vaihtamaan.
https://huutokaupat.com/828437
-
- Viestit: 2123
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Mikä se suora-6:sta tekee paremman kuin V-6, vai olenko ymmärtänyt jossakin vaiheessa ihan väärin.
Ajatellaan nyt vaikka 320:tä.
Kuluuko ne vinot pytyt vanhemmuuten alapuolelta ?
Onko siis jotakin olennaista eroa, mikä vaikuttaa jommankumman puolesta tai vastaan ?
Ajatellaan nyt vaikka 320:tä.
Kuluuko ne vinot pytyt vanhemmuuten alapuolelta ?
Onko siis jotakin olennaista eroa, mikä vaikuttaa jommankumman puolesta tai vastaan ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus kirjoitti:Mikä se suora-6:sta tekee paremman kuin V-6, vai olenko ymmärtänyt jossakin vaiheessa ihan väärin.
Ajatellaan nyt vaikka 320:tä.
Kuluuko ne vinot pytyt vanhemmuuten alapuolelta ?
Onko siis jotakin olennaista eroa, mikä vaikuttaa jommankumman puolesta tai vastaan ?
Tuolla esim valoa asiaan. https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_balance (löytyi googlella muutamassa sekunnissa).
Suora kutonen on suhteellisen vähän ravistava tai värisevä. Kuus pyttyä nelitahdissa mahdollistaa nätisti käyvän myllyn.
v6 taasen huonompi kun ne pytyt on menty kallistamaan toisiinsa nähden. Yleensä eri kuin 120 astetta ja joskus jopa lyhennetty kasista. Bokserihan taasen on v moottori joka on tavallaan 180 asteen v moottori.
V12 taasen on ikäänkuin 2 suoraa kutosta niin se taas käy luonnostaan nätisti ja kauniisti. Tais w220 s600 m137 olla 60 astetta v kulma.
Pähkinän kuoressa - mistä suunnasta voimia tulee lähinnä kampiakselille ja millä frekvenssillä. Pyttyjen lukumäärällä toki "tasataan" vääntömomenttia tuottavaa kuvaajaa. Mutta v moottorissa saadaan lisärasitusta rakenteelle esim kampiakselille sillä että voimien suunta tulee kahdesta eri pääsuunnasta. Suorassa kutosessa on kolme pyttyä per kierros tekemässä työtä ja siitä saadaan 120 asteen kulmaluku joka menee tasan kivasti 360 asteeseen. Jos sitten nuista kolmesta työtahdista tulee yksi tai kaksi erisuunnista se saa kampiakseliin ja toki koko myllyyn enempi mutkalle, rauta ja alumiinihan on "kumia" eli joustaa kun joutuu jonkin voiman vaikutuksen alaiseksi. Mekanisesti jäykkää kappaletta ei ole. Timanttikin puristuu ja venyy mutta erittäin vähän ennen murtumistaan. Nuin jotakuinkin olen asiaa joskus mietiskellyt.
Mutta ei hätää. On ykspyttyisiä kakstahtisia - ties kuinkamonipyttyisiä nelitahtisia ja nehän toimii. Osa pikkuisen paremmin kuin toinen ihan mekaniikan oppien mukaan.
Ei kyllä v8 ole v12 veroinen. Itseasiassa v8 on moottorien airmatikki ja v12 on abc alustainen v6 on sitten kai rautajouset ja suora kutonen jotain sieltä välistä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
En usko että tuo värinät tai frekfrenssit ole mikään ongelma tänäpäivänä insinöörille .
Mutta se että V koneessa tulee kaksi pakosarjaa kaksi katalysaattoria ja kaksi kierrätysjärjestelmää eli kaikkea kaksi .
Suorassa rivimoottorissa on vaan halvenpaa rakentaa hienoa teknisiä juttuja
joita nykyauito on täynnä .
Mutta se että V koneessa tulee kaksi pakosarjaa kaksi katalysaattoria ja kaksi kierrätysjärjestelmää eli kaikkea kaksi .
Suorassa rivimoottorissa on vaan halvenpaa rakentaa hienoa teknisiä juttuja
joita nykyauito on täynnä .