v12 moottoreiden tekniikasta, tyyppivioista ja malleista

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

v12 moottoreiden tekniikasta, tyyppivioista ja malleista

Viesti Kirjoittaja ram »

Otsikon tietoja yritin googlailla ilman tulosta. Löytyykö täältä tietoa :?:
tuoreemmat w220 korissa käytetyt moottorit kiinnostaa. Sen verran löysin, että sekä vapaasti henkittävässä ja tuplaturboisessa on öljykierrossa joku O-rengas aiheuttanut päänvaivaa, mutta mitään vakavampia puutteita en ole löytänyt.

Edes moottoreiden tyyppimerkinnät ei ole sata-varmasti tiedossa.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kysyppäs Mika.T:ltä, sehän niitten tusina koneitten kans on hassutellu :D
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mika T. on touhunnut M120 tyyppisen V12:n kanssa joka oli tarjolla W140/C140-korimalleihin. W220 korimallissa on käytetty kahta V12-tyyppiä, aluksi M137 (1999-2002) ja sittemmin M275 (2002-2005).

M137 on vapaastihengittävä, 3-vent./syl., ja teknisesti perustuu läheisesti M112/M113 V6/V8 moottorityyppeihin.

M275 on sitten se biturbo.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Eldorado kirjoitti:Mika T. on touhunnut M120 tyyppisen V12:n kanssa joka oli tarjolla W140/C140-korimalleihin. W220 korimallissa on käytetty kahta V12-tyyppiä, aluksi M137 (1999-2002) ja sittemmin M275 (2002-2005).

M137 on vapaastihengittävä, 3-vent./syl., ja teknisesti perustuu läheisesti M112/M113 V6/V8 moottorityyppeihin.

M275 on sitten se biturbo.
ihan sama :wink: mikalta onnistuu sekin kun saa vaan kymmenen minuttia tutustua ropleemiin :lol:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu varmasti onnistuu, sitä en eppäilekään. Ihmettelen ettei ole vielä tittelöity V12-guruksi tmv. 8)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Mikalta utelin jo aiheesta, mutta hän vaatimattomana totesi hänen tuntemassaan moottorissa olevan näihin yhteistä ainoastaan sylinterien lukumäärä.
Täytyy googlailla noilla moottorityypeillä.
Virossa kävin jo yhtä kandidaattia katsomassa, mutta se oli liian ilmeinen kolariauto :roll:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock: :lol:

Eipä taida olla näillä voorumeillä kovinkaan montaa uudempaa tusinamoottoria.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kyllähän se on niin, että kuutonen on puolimoottori. :wink: :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mootorin johto sarjat on heikko lenkii (molempiin maleihin niitä vaihtanut)
lisäksi jotain yläkerran voitelu onkelmia on ollut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Kumpi parempi... turboilla vai ilman :?:
Nyt on hyvä aika ostaa.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Vähä hölmö kysymys....turboilla tietenkin! 8)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ram kirjoitti:Kumpi parempi... turboilla vai ilman :?:
Nyt on hyvä aika ostaa.
Turboilla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Äh. .. tuota hieman pelkäsinkin... siihen menee kymppi enemmän seuroja. Auto ja verot on kumpikin vitosen enemmän.
täytyy kirjoittaa joulupukille.
Samaa olen tietty itse ajatellut. Tosin samalla rahalla saisi turbottoman 600:sen harrasteautoksi ja pitkän 500:sen käyttikseksi... täytyy ainakin yön yli nukkua :roll:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ram kirjoitti:Äh. .. tuota hieman pelkäsinkin... siihen menee kymppi enemmän seuroja. Auto ja verot on kumpikin vitosen enemmän.
täytyy kirjoittaa joulupukille.
Samaa olen tietty itse ajatellut. Tosin samalla rahalla saisi turbottoman 600:sen harrasteautoksi ja pitkän 500:sen käyttikseksi... täytyy ainakin yön yli nukkua :roll:
ja useita 210, 200 malleja :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Huh... huh.... Sellaiseen ilmoon törmäsin, että

SUBMIT ORDER

Nappulaa on jo hiplailtu. Täytyy varmaan mennä seisomaan assan nurkalle hattu kourassa. Kylttiin voisin kirjoittaa vaikka OPISKELIAN MERSURAHASTO.... anna rahaa, tai soitan hanuriani
Kyllähän kouluun jollakin pitää täältä Mäntsälästä päästä.
Onpahan sitten vanhana muistelemista :roll:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ram kirjoitti:Huh... huh.... Sellaiseen ilmoon törmäsin, että

SUBMIT ORDER

Nappulaa on jo hiplailtu. Täytyy varmaan mennä seisomaan assan nurkalle hattu kourassa. Kylttiin voisin kirjoittaa vaikka OPISKELIAN MERSURAHASTO.... anna rahaa, tai soitan hanuriani
Kyllähän kouluun jollakin pitää täältä Mäntsälästä päästä.
Onpahan sitten vanhana muistelemista :roll:
Herkät nappulat hiiressä vai kuinka noin pääsi käymään,
Onkos se ympäristö ystävällinen malli putket solmussa ettei meteli pääse ulos :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Tästä vähän helpotusta M275 kuumeeseen :kuume:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E4_HrxXtSBU[/youtube]

Sitten hieman ulkolöylytystä jälkilämpöön,,löylyä rupee olemaan..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bhC2QZKPI_4[/youtube]

8)
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Joo... kyllähän ne putket turbojen kohdalla solmuun menevät... Ihan vaan naapureita melumielessä ajattellen. On noita juutuubivideoita tullut kyllä katseltua, eikä ne kyllä yhtään lämpöä laske, kuten ei myöskään vuoden alusta nousevat verot.

On se vaan niin hieno (myönnän olevani hieman tekniikkaan hurahtanut... ... niin ja onneksi eukko on oikeissa töissä...)
Kuva

http://mbworld.org/forums/m275-v12-bi-t ... turbo.html

Tuolla on kivoja juttuja

Solmutonta mallia saa jo tosi halvalla. Yhtä kävin virossa katsomassa ja sen hinta on tällä hetkellä jo 6580 eksua.
http://www.brcauto.eu/ee/car.brc?id=595916&lang=fi
Se oli kuitenkin jonkinlainen kolariprojekti (huono sellainen) ettei se kiinnostanut. Siitä saisi varmasti ihan hienon. Siinä oli ihan kaikki varusteet robottikäsivartta muistuttavaa peräkoukkua myöten. Justiinsa faijan käyttiksellä (ja mun harraste S500) tuolla sohjossa ajelin ja se kyllä vakuutti taas konseptin toimivuudesta.

Sen verran tuota viron vehjettä tutkiskelin, että tuli mieleen, mahtaakohan 600:sten pohjissa olla massa tehtaalta lähtien??
Tietääkö kukaan?

Ihan jo se tekee 600:sesta "järki"valinnan :lol:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

on se vaan niin kaunis tuo M275:nen :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9sojuzV1 ... re=related[/youtube]

Sehä kuulostaa iha samalta ku vanha ruuna pieris 200 litran tynnyriin ja seassa olis sattumia :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

On sulla kyllä aikamoinen ruuna :shock:
Mitä sä sille oikeen syötät :?:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

ram kirjoitti:On sulla kyllä aikamoinen ruuna :shock:
Mitä sä sille oikeen syötät :?:
Kuvia väykkymersusta sinapin kera :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Toisesta suunnasta



Kuinka te saatto tolleen hienosti näkymään noi youtubet tässä suoraan??

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=en ... Z_ulsOYWcQ[/youtube]
Viimeksi muokannut ram, 10.12.2011 2:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

[youtube][/youtube]

Tuosta ylhäältä nuo juutuuppi tagit ja osote väliin.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Tuossa alla olevassa linkissä on ohje:




viewtopic.php?t=15723
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Jännästi ei mulla toimi.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Etsiskelin taas tietoja V12 moottoreista, ja eksyin mbworld sivustolle, jossa jenkeillä on V12 High Mileage club... Siellä "HIGH MILEAGE" clubissa eräskin selittelee, että kun autollaan on jo 37 000 mailia mittarissa, niin vaihtaa öljyt aina 5 tonnin välein ja lähettää ne analysoitavaksi :ei_tajuu:

Tänne voisi perustaa sellaisen LOW MILEAGE clubin... Saiskohan jäseniä :kuningasajatus:

Muutama hyvä kuvakertomus löytyi. Esimerkiksi tulppien ja muiden sytytysosasten vaihdoista.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ram kirjoitti:Etsiskelin taas tietoja V12 moottoreista, ja eksyin mbworld sivustolle, jossa jenkeillä on V12 High Mileage club... Siellä "HIGH MILEAGE" clubissa eräskin selittelee, että kun autollaan on jo 37 000 mailia mittarissa, niin vaihtaa öljyt aina 5 tonnin välein ja lähettää ne analysoitavaksi :ei_tajuu:

Tänne voisi perustaa sellaisen LOW MILEAGE clubin... Saiskohan jäseniä :kuningasajatus:

Muutama hyvä kuvakertomus löytyi. Esimerkiksi tulppien ja muiden sytytysosasten vaihdoista.
Sytkyt osat kannatta pitää hyvässä kunnossa ja tulpat vaihtaa(jos ei varmaa tietoa ole koska vaihdettu"sopiva läpilyönti" liiasta vastuksesta tms johtuen haeskelee helpomman reittin... alkaa ECU:un haeskelu)

Toivotavasti et joudu konehuoneen johtosarjaan tutustumaan(tai no sitten riittä ainakin hetkeksi harrastettavaa...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Yks tuommonen vilkuttaa kokoajan vasurille, lakkaa vasta kun nyppää avaimen pois virtalukosta :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”