Lämmönsäätöpaneelin käyttö

Vastaa Viestiin
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Lämmönsäätöpaneelin käyttö

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Tuossapa alustavasti kuva samanlaisesta lämmönsäätöpaneelista, joka autossa on.

Kuva

Eli tuossa on sellanen probleema, että puhallin puhaltaa koko ajan täysillä.

Mistä nuista napeista voidaan säätää puhalluksen voimakkuutta?

Ja onko tuossa aina ilmastointi päällä, jos "auto" nappi on pohjassa?

Mikä on tuo "EC" nappi ja mitä siitä tapahtuu?
Viimeksi muokannut Lestrange, 14.11.2011 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ne oikeessa reunassa olevat nappulat on siihen tarkotukseen, tolla alimmalla pitäis pyörii hissusseen, keskimmäinen on automaatti (pitäis toimii siis sen sisälämpöanturin ohjaamana) ja ylin puhkuu sit täysillä.

Paitti jos tosta alarivistä on se vasemman puolimmainen pohjassa, nii puhkuu aina täysillä kompura päällä, lasien sulatukseen tarkotettu. Se EC nappula ottaa ilmastoinnin kompressorin pois päältä. Muistaakseni niissä 2 ja 3 nappulassa se kompressorin pyörittely on riippuvainen ulkolämpötilasta.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

autodidakti
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Semmosta pitää vielä kysyä, että onko nuo napit tuossa oikealla aina tuossa järjestyksessä?

Mulla on tuo valkonen rupeli ylimmäisenä, musta rupeli keskellä ja auto-nappi alimmaisena. Kuuluisko auto-napin olla keskimmäisenä?

Sehän kyllä selviäis kokeilemalla. Se ei kyllä juuri puhalla kun on "auto" päällä. Eli taitaa nappi olla väärässä kohtaa.
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Ylärivissä on kolme nuolta ympyrän muodossa. Se taitaa olla sisäilman kierto?

Kun painaa nappia, siitä ei kuulu minkäänlaista naksausta tms.. Eikä mitään erikoista tapahdu puhaltimessa?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Syy ei oo selvinny, mut jostain syystä omassakin tuo nappula ohitettu, lyöty letkut tukkoon sieltä hansikaslokeron takaa.. Kyl joku siihen syyn joskus selitti, miks se on ollut fiksua ohittaa, mut ku ei muista.

Tiemmä joo niiden kolmen pitäis olla aina samassa järjestyksessä, pari 124 ohjekirjaa siunaantunu, niin kyl kaikissa silleen kuvattuna.
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

sv22 kirjoitti:Syy ei oo selvinny, mut jostain syystä omassakin tuo nappula ohitettu, lyöty letkut tukkoon sieltä hansikaslokeron takaa.. Kyl joku siihen syyn joskus selitti, miks se on ollut fiksua ohittaa, mut ku ei muista.

Tiemmä joo niiden kolmen pitäis olla aina samassa järjestyksessä, pari 124 ohjekirjaa siunaantunu, niin kyl kaikissa silleen kuvattuna.
Joo, olis mukava jos jostain sais selville, että miksi on ohitettu tuo sisäilmankierto. Liittyykö sisäilmanhaistelija ja se pömpeli hanskalokeron takana siihen?

Pitääpä vaihtaa nuotten nappuloiden paikkaa nii ei hämää enempää.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

sisäkierto on auki auto sammuksissa
itse en pidä siitä, nimittäin auto ei tuuletu

sisäkierto vaikuttaa tulipellissä läpän asentoon, mistä ilma tulee. Jos toimii hienosti, ei paljoa kuule. Ulkoritilöistä voi kokeilla loppuuko ilmanotto sieltä
autodidakti
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

felmit kirjoitti:sisäkierto on auki auto sammuksissa
itse en pidä siitä, nimittäin auto ei tuuletu

sisäkierto vaikuttaa tulipellissä läpän asentoon, mistä ilma tulee. Jos toimii hienosti, ei paljoa kuule. Ulkoritilöistä voi kokeilla loppuuko ilmanotto sieltä
Missä päin tulipeltiä läppä on?
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

sv22 kirjoitti:keskimmäinen on automaatti (pitäis toimii siis sen sisälämpöanturin ohjaamana)
Tuo anturi on vissiin siinä taustapeilin kupeessa?

Pystyykö toteamaan mitenkään sen toimivuutta? Entä mistä uus anturi?
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Lestrange kirjoitti:Missä päin tulipeltiä läppä on?
Aivan yläreunassa
Missä kennokotelo menee konehuoneen puolelle. Kiertoläpän näkee "hanskalokeron" airbagin takaa. Sen saa irti yhdellä ruuvin aukaisulla
autodidakti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”