Kuinka farkusta takajouset pois helpoiten ?
Kuinka farkusta takajouset pois helpoiten ?
Tasonsäätö löytyy ja toinen iskari vähän märkä,sekä perän korkeutta pitäis tiputtaa. Tarviiko tosiaan ottaa alatukivarren molemmat etummaiset pultit auki jotta saa jousen pois. Iskari tietysti ensin alapäästään irti ? Kyselen ettei tarvitsisi tehdä vaikeimman kautta. Uudemmat korimallit näköjään helpompia. Vieläkö jossakin olis korjaus sarjoja iskareihin,kun muistelisin,että niitä olis joskus ollut ?
Star
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
lähtisköhän nuo silleen että irrottas ensin jarrusatulat levyiltä, sitten iskarit yläpäästään ja tietennii letkut ja sit perän kannatin tyynyn neljä ruuvia ja perä puttookin sitten jo niin alas että jouset saap nostella pois paikaltaan oisko tuo homma jotenkin näin
PS. minä kyllä ottasin koko iskarit ensin poikkeen ja sitten vasta...
PS. minä kyllä ottasin koko iskarit ensin poikkeen ja sitten vasta...
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
kyllä puolitoista kiekkaa alakaa ollee ihan maksimi määrä varsinkin vaikka kakkosen kumeilla, minkäs jouset sulla siinä onBomber4 kirjoitti:Täytyy,jossakin vaiheessa kokeilla noin. Melkoinen työmaa tuntuis kuitenkin olevan,kun ei tiedä heti "oikeaa" perän korkeutta. Jousiin matalat kumit ja jousista 1,5-2 kierrosta pois. Pakoputki on nostettu jo niin lähelle pohjaa,kun näillä eväillä vaan voi.
Helpoiten jouset saa vaihettua silleen, että iskari irti ja puristaa omilla puristimilla jousen kasaan ja ottaa pois
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Juuri näin esim. rassausmiitissä viimeksi vaihdettiin.Bomber4 kirjoitti:Mahtuuko toi iskari putoomaan alakautta pois paikaltaan ja puristimen kierre osa tukivarren reiästä ?
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
En tiedä mannekopasta vaan ainaki satalankusta saa takajouset irroittamalla alatukivarren pultin sieltä perän päästä. Jos vakiojousi on kyseessä niin kannattaa pitää tunkkia alatukivarren alla, pilkotut jouset saakin sitten yleensä ilman tunkkiakin paikalleen.
Puristimia ei siis tarvi ollenkaan ainakaan satalankuissa.
E: Eipä näyttänytkään mannekopan takapään systeemit ollenkaan samoilta.
Puristimia ei siis tarvi ollenkaan ainakaan satalankuissa.
E: Eipä näyttänytkään mannekopan takapään systeemit ollenkaan samoilta.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Eli: -Takapenkki nurin
- kontin aukeava pohjaluukku pois
- takaselkänojan ja kontinpohjalevyn välissä on verhoiltu pala,joka on ruuveilla korissa kiinni,pois. Alta paljastuu koloset joista näkyy iskarin yläpään letkut,auki,myös se pikku "kara" irti iskarista. jokin pytty auton alle ettei valu lattialle öljyt.
- alatukivarresta pultit auki,ja iskari mahtuu putoamaan pois.
- jousipuristimella jousi pois.
Mulla jousi on väriltään sininen ja kolmella punaisella täplällä. jousikumit on kakkoset.
Nyt aletaan ihmetellä iskaria
- kontin aukeava pohjaluukku pois
- takaselkänojan ja kontinpohjalevyn välissä on verhoiltu pala,joka on ruuveilla korissa kiinni,pois. Alta paljastuu koloset joista näkyy iskarin yläpään letkut,auki,myös se pikku "kara" irti iskarista. jokin pytty auton alle ettei valu lattialle öljyt.
- alatukivarresta pultit auki,ja iskari mahtuu putoamaan pois.
- jousipuristimella jousi pois.
Mulla jousi on väriltään sininen ja kolmella punaisella täplällä. jousikumit on kakkoset.
Nyt aletaan ihmetellä iskaria
Star
Ku saat sen iksaris korjattua, nii tuon ton oman katiskan kans sulle laitettavaks. Olin jossain vaiheessa kattelevinani että vasen iskari vuotais.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Taisin saada iskarin korjattua,ja uudella Alapallonivelellä ! Huom. Tähän ei saa mitään osia valmiina. Aikani touhuttuani ja osia metsästäen sekä vähän sorvi yms. koneistus hommia ja avot. ehjätty lepää paikallaan. Testi aika jäi tänään vain lyhyeksi. Ajelen hetken ja totean onnistumiseni vasta sitten....... Tämä ensimmäisen iskari parin korjaus hinnaksi kaikkine ajeluineen tulee paljon enemmän hintaa kuin,että ostaisi suoraan noi uudet,mutta seuraavat ei juuri maksakaan.
Star
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
no ei sulla kuvia olis miten sen homman tehit ja mikä nivel siihen kävi likelle ja koneistus mistä koneistus iskarista ja uudesta osastaBomber4 kirjoitti:Taisin saada iskarin korjattua,ja uudella Alapallonivelellä ! Huom. Tähän ei saa mitään osia valmiina. Aikani touhuttuani ja osia metsästäen sekä vähän sorvi yms. koneistus hommia ja avot. ehjätty lepää paikallaan. Testi aika jäi tänään vain lyhyeksi. Ajelen hetken ja totean onnistumiseni vasta sitten....... Tämä ensimmäisen iskari parin korjaus hinnaksi kaikkine ajeluineen tulee paljon enemmän hintaa kuin,että ostaisi suoraan noi uudet,mutta seuraavat ei juuri maksakaan.
No W*TTU!
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Hmmm...
Ei nuo meikäläisen auton iksaritkaan varmaan huonoimmasta päästä ole viewtopic.php?p=429736&highlight=#429736 73%/71%
Ei nuo meikäläisen auton iksaritkaan varmaan huonoimmasta päästä ole viewtopic.php?p=429736&highlight=#429736 73%/71%
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!