Kuinka farkusta takajouset pois helpoiten ?

Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Kuinka farkusta takajouset pois helpoiten ?

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Tasonsäätö löytyy ja toinen iskari vähän märkä,sekä perän korkeutta pitäis tiputtaa. Tarviiko tosiaan ottaa alatukivarren molemmat etummaiset pultit auki jotta saa jousen pois. Iskari tietysti ensin alapäästään irti ? Kyselen ettei tarvitsisi tehdä vaikeimman kautta. Uudemmat korimallit näköjään helpompia. Vieläkö jossakin olis korjaus sarjoja iskareihin,kun muistelisin,että niitä olis joskus ollut ?
Star
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

lähtisköhän nuo silleen että irrottas ensin jarrusatulat levyiltä, sitten iskarit yläpäästään ja tietennii letkut ja sit perän kannatin tyynyn neljä ruuvia ja perä puttookin sitten jo niin alas että jouset saap nostella pois paikaltaan :roll: oisko tuo homma jotenkin näin :wink:
PS. minä kyllä ottasin koko iskarit ensin poikkeen ja sitten vasta...
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Täytyy,jossakin vaiheessa kokeilla noin. Melkoinen työmaa tuntuis kuitenkin olevan,kun ei tiedä heti "oikeaa" perän korkeutta. Jousiin matalat kumit ja jousista 1,5-2 kierrosta pois. Pakoputki on nostettu jo niin lähelle pohjaa,kun näillä eväillä vaan voi.
Star
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Bomber4 kirjoitti:Täytyy,jossakin vaiheessa kokeilla noin. Melkoinen työmaa tuntuis kuitenkin olevan,kun ei tiedä heti "oikeaa" perän korkeutta. Jousiin matalat kumit ja jousista 1,5-2 kierrosta pois. Pakoputki on nostettu jo niin lähelle pohjaa,kun näillä eväillä vaan voi.
kyllä puolitoista kiekkaa alakaa ollee ihan maksimi määrä varsinkin vaikka kakkosen kumeilla, minkäs jouset sulla siinä on :roll:
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

En tiedä jousista mitään,kun en ole langan vahvuutta vielä mitannut. Ajattelinkin 1,5 kierroksella ja ykkösen kumilla aloittaa.
Star
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Helpoiten jouset saa vaihettua silleen, että iskari irti ja puristaa omilla puristimilla jousen kasaan ja ottaa pois
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Mahtuuko toi iskari putoomaan alakautta pois paikaltaan ja puristimen kierre osa tukivarren reiästä ?
Star
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Bomber4 kirjoitti:Mahtuuko toi iskari putoomaan alakautta pois paikaltaan ja puristimen kierre osa tukivarren reiästä ?
Juuri näin esim. rassausmiitissä viimeksi vaihdettiin. :wink:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

En tiedä mannekopasta vaan ainaki satalankusta saa takajouset irroittamalla alatukivarren pultin sieltä perän päästä. Jos vakiojousi on kyseessä niin kannattaa pitää tunkkia alatukivarren alla, pilkotut jouset saakin sitten yleensä ilman tunkkiakin paikalleen.

Puristimia ei siis tarvi ollenkaan ainakaan satalankuissa.

E: Eipä näyttänytkään mannekopan takapään systeemit ollenkaan samoilta. :oops:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Juu yykaakoo on ihan erilainen kuin muut kopat :) täytyykin koittaa hotarin keinolla.
Star
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Eli: -Takapenkki nurin
- kontin aukeava pohjaluukku pois
- takaselkänojan ja kontinpohjalevyn välissä on verhoiltu pala,joka on ruuveilla korissa kiinni,pois. Alta paljastuu koloset joista näkyy iskarin yläpään letkut,auki,myös se pikku "kara" irti iskarista. jokin pytty auton alle ettei valu lattialle öljyt.
- alatukivarresta pultit auki,ja iskari mahtuu putoamaan pois.
- jousipuristimella jousi pois.

Mulla jousi on väriltään sininen ja kolmella punaisella täplällä. jousikumit on kakkoset.
Nyt aletaan ihmetellä iskaria :ei_tajuu:
Star
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Ku saat sen iksaris korjattua, nii tuon ton oman katiskan kans sulle laitettavaks. :twisted: Olin jossain vaiheessa kattelevinani että vasen iskari vuotais. :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Katotaan mitä tuolle iskarille keksis :roll:
Star
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kerroppa sitten mulle kans :roll:
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Taisin saada iskarin korjattua,ja uudella Alapallonivelellä ! Huom. Tähän ei saa mitään osia valmiina. Aikani touhuttuani ja osia metsästäen sekä vähän sorvi yms. koneistus hommia ja avot. ehjätty lepää paikallaan. Testi aika jäi tänään vain lyhyeksi. Ajelen hetken ja totean onnistumiseni vasta sitten....... Tämä ensimmäisen iskari parin korjaus hinnaksi kaikkine ajeluineen tulee paljon enemmän hintaa kuin,että ostaisi suoraan noi uudet,mutta seuraavat ei juuri maksakaan.
Star
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Bomber4 kirjoitti:Taisin saada iskarin korjattua,ja uudella Alapallonivelellä ! Huom. Tähän ei saa mitään osia valmiina. Aikani touhuttuani ja osia metsästäen sekä vähän sorvi yms. koneistus hommia ja avot. ehjätty lepää paikallaan. Testi aika jäi tänään vain lyhyeksi. Ajelen hetken ja totean onnistumiseni vasta sitten....... Tämä ensimmäisen iskari parin korjaus hinnaksi kaikkine ajeluineen tulee paljon enemmän hintaa kuin,että ostaisi suoraan noi uudet,mutta seuraavat ei juuri maksakaan.
no ei sulla kuvia olis miten sen homman tehit ja mikä nivel siihen kävi likelle ja koneistus mistä koneistus iskarista ja uudesta osasta :roll:
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Mä laitan kuvia kunhan tästä saan perattua kuvat yms. tietoa.
Star
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kun ette kerran usko,että uuden pallonivelen istutin niin....
Vanha
Kuva

vs. uusi

Kuva

Alemmasta puuttuu vielä tuo reikälevy,joka on nyttemmin paikallaan....
Star
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

No W*TTU! :shock:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Omalla vähän vain kurvailin ja näytti iskarit jopa öljyä pitävän. Kyllä kannattaa vuotavat/kolisevat iskarit korjata,nyt kun tietää ainakin mitkä osat sopivat minun työstökoneille ja taidoille. Touhottajaa ei ole unohdettu ;)
Star
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Hmmm... :tuumaus:

Ei nuo meikäläisen auton iksaritkaan varmaan huonoimmasta päästä ole :arrow: viewtopic.php?p=429736&highlight=#429736 73%/71% :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

en noista osaa sanoa mitään ,mutta jos tuntuu niin korjata niitä pystyy. Mikäli kromipinta varsista ei ole pilalla.
Star
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

loppuuko tuolla korjauksella terävä kolahtelu kuopissa/asfaltin halkeamissa?
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kyllä loppuu,mikäli se on iskarista ollut kiinni.
Star
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Niin en ole aivan varma mutta yks mersumies sano että johtuupi niistä! On siinä kyllä muutakin kun ei nouse perä,mutta enemmän on haitannu tuo kolahtelu kun ei tunnu kovin mukavalta :(
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kyllä se useinmiten johtuu iskarin alapallon väljyydestä.
Star
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Remppasin toisenkin. Tihkunut tämäkin ,mutta ei varsinaisesti vuotanut niinkuin tuo toinen. Tämä vain kolisi pahasti. Tihkun syy vissiin tämä:

Kuva
Star
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Noita alapallojahan saa mersulta ihan uusiakin noihin tasonsäätöiskareihin.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Jaa saa,mulle myytiin ei oota. Mitäs ne sitten maksaa ? Vertailun vuoksi vain. No ei sen väliä olisi ollutkaan kun molemmista oli kierteet hakkautuneet p**kaks.
Star
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

oliko tuo uus pallo mahdollisesti X5 bemarin reaktiovarren pallonivel? Näyttää vaan niin kovin tutulta :roll: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”