W211 OM642 (280 cdi V6) hehkujen vaihto
W211 OM642 (280 cdi V6) hehkujen vaihto
Tere, toivotan itseni tervetulleeksi foorumille
Ranskalaisia autoja mulla on tähän asti pääosin ollut, niistä olen tykännyt. Mutta kun kävin koeajamassa tällaista W211-korista. Olin täysin myyty. Aiempi historia yhden tähden autoista on muutaman vuoden takainen 190E koeajo. Vieläkin harmittaa ettei faijani silloin lähtenyt siihen. Oli se vaan hieno ja hyvä
Hankin tuollaisen facelifti eemelin vuodelta 2006. Vee kutonen dieseli hyrisee konehuoneessa, mutta Vehon *-testeri sanoi että kakkospytyn hehku on pimiä.
Jakoavain pysyy kyllä kädessä, mutta mitäs spesiaalia pitää ottaa huomioon jos hehkutulppaa rupean itse vaihtamaan? Pelottaa tietty että jos tulppa napsahtaa poikki. Tai vielä pahempaa jos siitä tippuu jotain pyttyyn irroittaessa. Ducatossa hehkujen vaihdossa ei ollut mitään spesiaalia, kone kylmä, räikkä käteen, tulppa pois, uusi tilalle. Onko yhtä simppeliä tässä?
Veho tahtoo yhden tulpan vaihdosta noin 200 euroa. Voisin sillä mielummin vaikka maksaa lyhennyksiä
Ranskalaisia autoja mulla on tähän asti pääosin ollut, niistä olen tykännyt. Mutta kun kävin koeajamassa tällaista W211-korista. Olin täysin myyty. Aiempi historia yhden tähden autoista on muutaman vuoden takainen 190E koeajo. Vieläkin harmittaa ettei faijani silloin lähtenyt siihen. Oli se vaan hieno ja hyvä
Hankin tuollaisen facelifti eemelin vuodelta 2006. Vee kutonen dieseli hyrisee konehuoneessa, mutta Vehon *-testeri sanoi että kakkospytyn hehku on pimiä.
Jakoavain pysyy kyllä kädessä, mutta mitäs spesiaalia pitää ottaa huomioon jos hehkutulppaa rupean itse vaihtamaan? Pelottaa tietty että jos tulppa napsahtaa poikki. Tai vielä pahempaa jos siitä tippuu jotain pyttyyn irroittaessa. Ducatossa hehkujen vaihdossa ei ollut mitään spesiaalia, kone kylmä, räikkä käteen, tulppa pois, uusi tilalle. Onko yhtä simppeliä tässä?
Veho tahtoo yhden tulpan vaihdosta noin 200 euroa. Voisin sillä mielummin vaikka maksaa lyhennyksiä
Eli kone kylmänä, eikä hehkuillekaan mitään erityisiä lämmityksiä? Jostain joskus muistelen lukeneeni ohjetta 12V / 5 min suoraan tulpalle ennen irroitusta. Mutta ei ole mielikuvaa mihin autoon tällaista sovelletaan.
Onko raadin mielestä WD40 riittävää irroitusöljyä, vai onko olemassa jotain enempi pro'ta?
Olisko heittää tietoa hehkun kiristysmomentista?
Onko raadin mielestä WD40 riittävää irroitusöljyä, vai onko olemassa jotain enempi pro'ta?
Olisko heittää tietoa hehkun kiristysmomentista?
Olikohan niin tuossa Wis/asran ohjeessa , että turboon menevä muovinen putkisto pois (liittimet, huohotusputki), sen jälkeen liitin hehkusta, 8mm pitkällä hylsyllä hehku irti max 25nm voimalla moottorin ollessa 90 asteen lämmössä ja takaisin uusi 11nm tiukkuuuteen ja lopuksi imuputkisto paikalleen..
Näin tein tunti sitten...
Samalla huomasin et ilmanputsarteilta turboon menevä muoviputkisto halki turbon päästä.. Saa**nan tunarit siellä huollossa..
---------------------- Page 1-----------------------
AR15.20-P-4111TI Remove/install glow plugs
ENGINE 642 in MODEL 211
1 Remove engine trim panel
2 Remove engine intake air duct downstream of air filter
3 Unscrew distributor leak oil line (1) Leak oil line on charge air distribution line
4 Detach electrical couplings for glow plugs Pliers
5 Unscrew glow plugs (R9) Glow plug (R9) breaks if loosening torque > 25 Nm.
Remedial action:
Heat cylinder head to around 90 °C / 195°F (e.g.engine warm-up). Glow plug to cylinder head Socket
"Function Line" recirculated air warming *WH58.30-Z-1001-28A
cabinet (Heraeus)
"ATP Line" heating oven (WTBBinder)
Cleaning
6 Clean glow plug recess Cylindrical brushes, Perlon 10 mm diameter
Cylinder brushes, Perlon 6 mm diameter
7 Install in the reverse order
Common rail diesel injection (CDI) OM642
© Daimler AG, 13.7.2011, G/03/09 / ar15.20-p-4111ti / Remove/install glow plugs
ENGINE 642 in MODEL 211
Leak oil line on charge air distribution line M6x23 Nm 12
Glow plug to cylinder head Nm 11
Näin tein tunti sitten...
Samalla huomasin et ilmanputsarteilta turboon menevä muoviputkisto halki turbon päästä.. Saa**nan tunarit siellä huollossa..
---------------------- Page 1-----------------------
AR15.20-P-4111TI Remove/install glow plugs
ENGINE 642 in MODEL 211
1 Remove engine trim panel
2 Remove engine intake air duct downstream of air filter
3 Unscrew distributor leak oil line (1) Leak oil line on charge air distribution line
4 Detach electrical couplings for glow plugs Pliers
5 Unscrew glow plugs (R9) Glow plug (R9) breaks if loosening torque > 25 Nm.
Remedial action:
Heat cylinder head to around 90 °C / 195°F (e.g.engine warm-up). Glow plug to cylinder head Socket
"Function Line" recirculated air warming *WH58.30-Z-1001-28A
cabinet (Heraeus)
"ATP Line" heating oven (WTBBinder)
Cleaning
6 Clean glow plug recess Cylindrical brushes, Perlon 10 mm diameter
Cylinder brushes, Perlon 6 mm diameter
7 Install in the reverse order
Common rail diesel injection (CDI) OM642
© Daimler AG, 13.7.2011, G/03/09 / ar15.20-p-4111ti / Remove/install glow plugs
ENGINE 642 in MODEL 211
Leak oil line on charge air distribution line M6x23 Nm 12
Glow plug to cylinder head Nm 11
Viimeksi muokannut joskami, 13.7.2011 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
Hessumobiili:
http://www.hessumobiili.fi/tiedostot/61 ... hehkut.pdf
Kaikki dieselmoottorit: 611, 612, 613
Hehkutulppien vaihto
Mercedeksen yllä mainittujen dieselmoottoreiden
hehkutulpat saattavat rikkoontua irrotuksen yhteydessä.
Noudata siksi tarkasti seuraavaa menettelytapaa:
1. Suihkuta hehkutulppien kierteille
kiinnileikkautumisen estoainetta.
2. Saata moottori käyttölämpötilaan ajamalla.
3. Suihkuta kierteille uudestaan kiinnileikkautumisen
estoainetta.
4. Kierrä rikkoutuneet hehkutulpat ensin auki enintään
35 Nm voimalla. Jos arvo ylittyy, lämmitä moottori
uudestaan käyttölämpötilaan ja suihkuta kierteet
uudestaan.
5. Syötä kaikkiin toimiviin hehkutulppiin virtaa noin 5
minuutin ajan (erillisellä kaapelilla suoraan 12 V).
Tämä saa aikaan itsepuhdistuksen. Kierrä myös
vahingoittumat hehkutulpat auki enintään 35 Nm
voimalla. Toista menettely tarvittaessa.
6. Poista mahdolliset palojäljet (hiili, ruoste)
sylinterinkannen aukosta, ennen kuin asennat
uudet hehkutulpat. Tätä varten on saatavana
useilta työkaluvalmistajilta erikoistyökalu (ks. kuva).
Se on päällystetty rasvalla. Kierrettäessä työkalua
sylinterinkannen sisään epäpuhtaudet tarttuvat
rasvaan.
7. Kiinnitä uudet hehkutulpat paikoilleen 18 Nm
vääntömomentilla.
http://www.hessumobiili.fi/tiedostot/61 ... hehkut.pdf
Kaikki dieselmoottorit: 611, 612, 613
Hehkutulppien vaihto
Mercedeksen yllä mainittujen dieselmoottoreiden
hehkutulpat saattavat rikkoontua irrotuksen yhteydessä.
Noudata siksi tarkasti seuraavaa menettelytapaa:
1. Suihkuta hehkutulppien kierteille
kiinnileikkautumisen estoainetta.
2. Saata moottori käyttölämpötilaan ajamalla.
3. Suihkuta kierteille uudestaan kiinnileikkautumisen
estoainetta.
4. Kierrä rikkoutuneet hehkutulpat ensin auki enintään
35 Nm voimalla. Jos arvo ylittyy, lämmitä moottori
uudestaan käyttölämpötilaan ja suihkuta kierteet
uudestaan.
5. Syötä kaikkiin toimiviin hehkutulppiin virtaa noin 5
minuutin ajan (erillisellä kaapelilla suoraan 12 V).
Tämä saa aikaan itsepuhdistuksen. Kierrä myös
vahingoittumat hehkutulpat auki enintään 35 Nm
voimalla. Toista menettely tarvittaessa.
6. Poista mahdolliset palojäljet (hiili, ruoste)
sylinterinkannen aukosta, ennen kuin asennat
uudet hehkutulpat. Tätä varten on saatavana
useilta työkaluvalmistajilta erikoistyökalu (ks. kuva).
Se on päällystetty rasvalla. Kierrettäessä työkalua
sylinterinkannen sisään epäpuhtaudet tarttuvat
rasvaan.
7. Kiinnitä uudet hehkutulpat paikoilleen 18 Nm
vääntömomentilla.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Kiitos!
Erityisesti lämmittää tämä ohje:
Voisko joku vielä suomentaa nämä ohjeen osaset. En ymmärrä, vaikka kuvittelin englantia jonkin verran tajuavanikin:
Erityisesti lämmittää tämä ohje:
Tietääpähän käyttää momenttiavainta irroituksessakin. Jännä että Hessumobiilin ohjeessa puhutaan 35 Nm'n voimasta. Tosin ei siinä ohjeessa ole OM642'sta mainitukaan.Glow plug (R9) breaks if loosening torque > 25 Nm
Voisko joku vielä suomentaa nämä ohjeen osaset. En ymmärrä, vaikka kuvittelin englantia jonkin verran tajuavanikin:
Glow plug to cylinder head Socket
"Function Line" recirculated air warming *WH58.30-Z-1001-28A
cabinet (Heraeus)
"ATP Line" heating oven (WTBBinder)
Hehkut on nyt vaihdettu, laiskotti (tai pelotti?) ja ulkoistin homman korjaamolle. Samalla meni vaihtoon suuttimien liekkirenkaat, eli pohjatiivisteet. Auton käyttäytyminen jopa hieman muuttui. Kaasuvaste on nyt herkempi. Ei tarvi niin syvälle survoa pedaalia.
Suuttimien tyyppi tässä on piezo ja kuuleman mukaan samat ulosvetimet eivät käy mitä rivikoneissa käytetään. Diesel-asennus Vantaan Ilolassa ei myöskään voinut tehdä suutintestiä laitteistollaan, se ei tue piezoja.
Hehkujen kontrolleri menee seuraavaksi vaihtoon, koska edelleen ilmoittelee hehkuvikaa. Ei voi mitään...
Suuttimien tyyppi tässä on piezo ja kuuleman mukaan samat ulosvetimet eivät käy mitä rivikoneissa käytetään. Diesel-asennus Vantaan Ilolassa ei myöskään voinut tehdä suutintestiä laitteistollaan, se ei tue piezoja.
Hehkujen kontrolleri menee seuraavaksi vaihtoon, koska edelleen ilmoittelee hehkuvikaa. Ei voi mitään...
T.mupez kirjoitti:Hehkut on nyt vaihdettu,
Hehkujen kontrolleri menee seuraavaksi vaihtoon, koska edelleen ilmoittelee hehkuvikaa. Ei voi mitään...
Sama vika täälläkin..Hehkurele palanu..
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
Kävin eilen hakemassa tuohoon omaan autoon (mb E320 cdi V6 -06 facelift) uudet hehkut kun yksi on rikki, aattelin vaihtaa kaikki kerralla. Myyjä möi ja kehui noita boschin duratem-hehkuja. Onko porukalla kokemuksia niistä?
Sitten sellainen kyssäri jostakin luin, että hehkun kierteeseen pitää laittaa jotakin rasvaa kun hehkun ruuvaa kiinni. Mitäköhän rasvaa minä siiheen kierteeseen laitan? Mitään kuparitahnaahan siiheen ei voi laittaa kun on alumiini kansi.
Oiskohan kellään antaa vinkkejä?
Kiitos jo etukäteen.
Sitten sellainen kyssäri jostakin luin, että hehkun kierteeseen pitää laittaa jotakin rasvaa kun hehkun ruuvaa kiinni. Mitäköhän rasvaa minä siiheen kierteeseen laitan? Mitään kuparitahnaahan siiheen ei voi laittaa kun on alumiini kansi.
Oiskohan kellään antaa vinkkejä?
Kiitos jo etukäteen.
Eilen sitten vaihdoin nuot "kynttilä". Pari päivää laitoin hehkujen juureen CRC 5-56:sta aina ajon jälkeen (ihan lammikot tuli hehkun juureen).
Elen otin momenttiavaimen käteen ja laitoin avaimeen kymmenen nyyttonia. Kaikki paitsi yksi lähti tuolla n. 10NM:rillä, se yksi lähti n. 12NM:rin voimalla.
Sitten putsailtiin ja harjattiin. Uudet hehkut "keraamisella rasvalla" paikalleen ja kiristys 10NM:riin. Tiedän, että WIS sanoo kiristykseksi 11NM:riä mutta tiukempaan nuot tuli kuin entiset. Ja kannessa tiivistyspinnat olivat hyvät, mitä taskulampulla niitä tiirasin. Ei ollu vuotanu hehkun juuresta.
Uudet tulpat ovat Bosch Duraterm, joille valmistaja ilmoittaa kolmen vuoden takuun. Aika hyvä. Valmistajan varaosanumero on 0 250 403 008-4N3.
Tosi moni kertoo ja kirjoittaa kauhutarinoita noista "kynttilöiden" vaihdosta, en yhtään vähättele.
Niin tuossa eilen tuli mieleen, että onkohan öljynlaadulla mitään merkitystä siiheen kuinka karstaiseksi tulpat menee?
Omalla autollla huoltokijan mukaan on ajettu ainoastaan Mobil 1 ESP-öljyllä, mitä nyt yhdessä huollossa täälä Suomessa lorottivat Shellin öljyt vaikka pyysin Mobilit. Lyhyesti sanottuna niin autolla on aina ajettu vähän tuhkaa muodostavilla öljyillä. Alla kuva noista minun entisistä tulpista ja niissä ei mielestäni oo karstaa nimeksikkään. Yksi noista tulpista on mykkä. Tulpat on ruuvattu tehtaalla autoon ja niillä on ajettu muutama sata kilsaa vajaa 250 000km.
EDIT: Autoni on MB E320 cdi vm. -06 facelift, moottori on tuo kyseinen OM642
Elen otin momenttiavaimen käteen ja laitoin avaimeen kymmenen nyyttonia. Kaikki paitsi yksi lähti tuolla n. 10NM:rillä, se yksi lähti n. 12NM:rin voimalla.
Sitten putsailtiin ja harjattiin. Uudet hehkut "keraamisella rasvalla" paikalleen ja kiristys 10NM:riin. Tiedän, että WIS sanoo kiristykseksi 11NM:riä mutta tiukempaan nuot tuli kuin entiset. Ja kannessa tiivistyspinnat olivat hyvät, mitä taskulampulla niitä tiirasin. Ei ollu vuotanu hehkun juuresta.
Uudet tulpat ovat Bosch Duraterm, joille valmistaja ilmoittaa kolmen vuoden takuun. Aika hyvä. Valmistajan varaosanumero on 0 250 403 008-4N3.
Tosi moni kertoo ja kirjoittaa kauhutarinoita noista "kynttilöiden" vaihdosta, en yhtään vähättele.
Niin tuossa eilen tuli mieleen, että onkohan öljynlaadulla mitään merkitystä siiheen kuinka karstaiseksi tulpat menee?
Omalla autollla huoltokijan mukaan on ajettu ainoastaan Mobil 1 ESP-öljyllä, mitä nyt yhdessä huollossa täälä Suomessa lorottivat Shellin öljyt vaikka pyysin Mobilit. Lyhyesti sanottuna niin autolla on aina ajettu vähän tuhkaa muodostavilla öljyillä. Alla kuva noista minun entisistä tulpista ja niissä ei mielestäni oo karstaa nimeksikkään. Yksi noista tulpista on mykkä. Tulpat on ruuvattu tehtaalla autoon ja niillä on ajettu muutama sata kilsaa vajaa 250 000km.
EDIT: Autoni on MB E320 cdi vm. -06 facelift, moottori on tuo kyseinen OM642
Ja se mykkä on alimmainen kuvassa. Yleismittarilla mitattuna kaikkien resistanssi n. 0,5 ohmin luokkaa. Alimmaisen resistanssi melkein 1000 ohmia.XUX63 kirjoitti:Onpa ihme ettei erotu joukosta Mulla erottui ja selkeesti. Ehjät olikin sitten vastaavassa kunnossa kuin nuokin.Yksi noista tulpista on mykkä.
EDIT: Tuo mykkänä oleva hehku kerkesi olla koneessa kiinni rikkinäisenä n. 4 päivää. Ajokilometrejä kertyi varmaan sellainen 200-300 kilsaa.
Pitäis varmaan ostaa noilla kilometreillä Smartti.
Tänään sytty taas hehkunvalo. Oiskohan nuo Berun tulpat parempia?
Tosiaan bossit kesti hieman reilun vuoden, mielestäni liian lyhyt aika hehkuille.
EDIT: Beruthan noissa on ens asennustulpat, kuten kuvassa ylhäällä näkyy.
Tosiaan bossit kesti hieman reilun vuoden, mielestäni liian lyhyt aika hehkuille.
EDIT: Beruthan noissa on ens asennustulpat, kuten kuvassa ylhäällä näkyy.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Mullakin oli kaikki vanhat BERU:ja. Se yksi kiinni jäänyt oli eri sarjaa. Kuvassa alimpana . Saku oli varmasti kokeillut momenttiavaimella että irtoaako. Ei ollut irronnut niin oli jättänyt vaihtamatta... Mulle sitten jäi musta-pekka kouraan...
Juuttunut oli muuten kuskin puolella lähinnä rintapeliä olevassa pytyssä.
Dealerihan sen sieltä sitten poimi pois.
iCloudissa ehkä tarkempi kuva, en tiedä vaan kuinka kauan se siellä säilyy
https://www.icloud.com/photostream/fi-fi/#A55oqs3q34hCj
Juuttunut oli muuten kuskin puolella lähinnä rintapeliä olevassa pytyssä.
Dealerihan sen sieltä sitten poimi pois.
iCloudissa ehkä tarkempi kuva, en tiedä vaan kuinka kauan se siellä säilyy
https://www.icloud.com/photostream/fi-fi/#A55oqs3q34hCj
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Se hehkunvalo sitten kummittelee satunnaisesti kun tekee kylmäkäynnistyksen. Elein sitten ku se teki sen niin otin puhelimen käteen ja tilasin BERU:n hehkut.204 kirjoitti:Entä takuu??pepi kirjoitti:Tänään sytty taas hehkunvalo. Oiskohan nuo Berun tulpat parempia?
Tosiaan bossit kesti hieman reilun vuoden, mielestäni liian lyhyt aika hehkuille.
EDIT: Beruthan noissa on ens asennustulpat, kuten kuvassa ylhäällä näkyy.
Edelleen kaikki hehkut lähti viimmeistään 13 Nm:n voimalla irti, osa lähti hieman helpommin mutta kymmenen ei riittäny.
No boschin tulpat pois ja hieman tarkempaan syyniä tulppia kohtaan. Huomasin, että kolme tulpista on kieroja jengan ja sen lämpiävän osan väliltä (vaikiasti selitetty) ja runko ois painunu niistä kasaan.
Katotaan mitä varaosaliike sanoo huomenna ku vien ne takas. Bosch ilmoittaa hehkutulppien kiristysmomentiksi 8-10Nm:riä ja ne oli tasan tarkkaan kiristetty tuohoon kymppiin, stahlwillen momentilla. Saa nähä millainen keskustelu saadaan käyntiin.
EDIT: ei enään bosch:n tulppia tuu tohon meitin pirssiin.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Boscheiln liittyen. Yhteen erilaiseen moottoriin olen laittanut n.130 tkm sitten Bosch duratermit eikä vielä ole kärähtänyt. Alkuperäiset berut kesti 120-130tkm siinä. Ja toisessa samanlaisessa autossa yksi beru oli taas pimeä oltuaan siinä n.130tkm. Samoin omaan vanhaan 646 koneiseen tuli samat boschit ja ne oli minun aikana siinä n. 100tkm eikä ongelmaa. En voi tuomita duratermejä huonoiksi. Olisikohan niin että 642 moottoriin duratermit ei ole hyvä valinta? Johonkin toiseen ehkäpä on.
Tuossapa olisi alhaalla kuva noista hehkuista. Hehkut on tosiaan asennettu marraskuun 2011 alussa ja ajettu n. 40 000 km. Onneksi ne tuli suosiolla ulos.
On tässä hommassa se hyvä puoli, ettei nuo hehkut jumitu ku ne vaihtaa kerran vuodessa.
EDIT: Ylin hehku on kuten näkyy niin mesen alkuperäinen ja neljä alinta on jotaakin muuta sorttia.
On tässä hommassa se hyvä puoli, ettei nuo hehkut jumitu ku ne vaihtaa kerran vuodessa.
EDIT: Ylin hehku on kuten näkyy niin mesen alkuperäinen ja neljä alinta on jotaakin muuta sorttia.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Kuvasta päätellen aika kuumana on käyneet, kun on noin kieroksi menneet.
Onko autossa virtapuoli kunnossa?
Katkaiseeko hehkurele virrat niin kuin pitäisi.?
Tuo hehkuvalon vilauttelu voi olla vika releessä ja antaa virtaa liian kauan, tai ajoittain pitkiä aikoja,koko ajon ajan ja sitten kun käynnistää uudelleen voi pelata oikein.
Oletko joutunut antamaan tai saamaan lisävirtaa?
Onko akku kunnossa?
Ei ne noin heikkoja saa olla .
Ostitko jostakin kivijalkaliikkeestä,meinaan onko varmasti 1-laatua.??
No,jospa nyt kestäisi.
Oma suora kuutonen 8 vuotta vanha ja vain yksi hehku on vaihdettu,kop,kop
Onko autossa virtapuoli kunnossa?
Katkaiseeko hehkurele virrat niin kuin pitäisi.?
Tuo hehkuvalon vilauttelu voi olla vika releessä ja antaa virtaa liian kauan, tai ajoittain pitkiä aikoja,koko ajon ajan ja sitten kun käynnistää uudelleen voi pelata oikein.
Oletko joutunut antamaan tai saamaan lisävirtaa?
Onko akku kunnossa?
Ei ne noin heikkoja saa olla .
Ostitko jostakin kivijalkaliikkeestä,meinaan onko varmasti 1-laatua.??
No,jospa nyt kestäisi.
Oma suora kuutonen 8 vuotta vanha ja vain yksi hehku on vaihdettu,kop,kop
Kaks noista kuudesta oli ihan suorat, eikö ne kaikki ois ollu kieroja jos sielä releessä ois ongelmia?
Virtaongelmia ei mielestäni autossa ole tai en ainakaan oo niitä huomannu. Lisävirtaa ei oo tarvinnu antaa eikä ottaa, akku on n. 1,5 vuotta vanha Vartan G14 AGM-akku.
Tuosta, että katkaseeko tuo rele sen hehkutuksen niin se pitää vielä selvitellä.
Hehkut on ostettu ihan valtakunnallisesta liikkeestä ja soitin ja kysyin takuusta. Vastaus oli, että on niillä jonkinlainen. Tämän vastauksen saatuani otin yhteyttä suoraan Bosch:ille ja tänään olin puhelinyhteydessä sinne. Lähetin heille myös kuvat hehkuista ja olivat ihan ihmeissään, rupesivat selvitteleen asioita suoraan heidän omalta kantiltaan.
Tuli positiivinen kuva, että kuinka suhtautuivat asiaan. Todella ystävällisiä ja asiallisia, siitä iso plussa.
Virtaongelmia ei mielestäni autossa ole tai en ainakaan oo niitä huomannu. Lisävirtaa ei oo tarvinnu antaa eikä ottaa, akku on n. 1,5 vuotta vanha Vartan G14 AGM-akku.
Tuosta, että katkaseeko tuo rele sen hehkutuksen niin se pitää vielä selvitellä.
Hehkut on ostettu ihan valtakunnallisesta liikkeestä ja soitin ja kysyin takuusta. Vastaus oli, että on niillä jonkinlainen. Tämän vastauksen saatuani otin yhteyttä suoraan Bosch:ille ja tänään olin puhelinyhteydessä sinne. Lähetin heille myös kuvat hehkuista ja olivat ihan ihmeissään, rupesivat selvitteleen asioita suoraan heidän omalta kantiltaan.
Tuli positiivinen kuva, että kuinka suhtautuivat asiaan. Todella ystävällisiä ja asiallisia, siitä iso plussa.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Vaihdoin juuri kakkoshehkun koneeseen kun siitä tuli vikakoodia. Kaikki hehkut on vaihdettu pari kuukautta sitten, ja nyt tämä yksittäinen alkoi oireilla. Eilen ennen vaihtoa testasin uudella hehkumoduulilla, että josko vika olisi ollutkin moduulissa, mutta ei, joten vaihdoin vanhan moduulin takaisin, kunnes sain vaihdettua uuden hehkun. Nyt uusi moduuli paikallaan, mutta silti tulee vikakoodia, voisiko teoriassa olla niin, että vialla hehku ehti polttaa uudenkin boksin eilisen testin myötä?
Pystyykö hehkumoduulin testaamaan mittaamalla jotenkin?
Mitä mieltä olette, eikös tuo ole palanut kun vertaa uuteen vastaavaan?
Pystyykö hehkumoduulin testaamaan mittaamalla jotenkin?
Mitä mieltä olette, eikös tuo ole palanut kun vertaa uuteen vastaavaan?