722.6 5-V automaatin huuhteluöljynvaihto-ohje

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
anselmi123
Viestit: 12
Liittynyt: 20.7.2019 21:38
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Oks kukaan kokeillut öljyä vaihtaa tuommosella alipaine öljyimurilla? Eli imisi mittatikun rei'ästä sen mitä tulee ja laittais uutta tilalle. Aattelin jos esim. 20tkm välein vaihtais tuolleen ja sitten 40tkm välein käyttäisi pohjan irti ja suodattimen vaihto jne.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

anselmi123 kirjoitti:Oks kukaan kokeillut öljyä vaihtaa tuommosella alipaine öljyimurilla? Eli imisi mittatikun rei'ästä sen mitä tulee ja laittais uutta tilalle. Aattelin jos esim. 20tkm välein vaihtais tuolleen ja sitten 40tkm välein käyttäisi pohjan irti ja suodattimen vaihto jne.
Semmonen tuntuma, että mittatikun putkesta ei pääse pohjalle asti.
Eli siellä on stoppari edessä mihin mittatikku osuu?
naftale_n
Viestit: 74
Liittynyt: 09.8.2006 17:36
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Sanokaa mitä sanotte mutta näin se on, huuhtelemalla se paranee. Ton vaivaisen 590 ajetun lintan kulku se vaan paranee vanhetessaan.

Öljynvaihtoa laiminlyöty auton alkutaipaleella, rempassa johdinlevy+kyb. Tämän jälkeen tehty 4kertaa huuhtelua ja öljynä käyttänyt 2kierr Fuchs ja nyt siirtynyt motonetin Commaan. Toimii hyvin ja kerta kerralta muuttuu kirkkaammaksi.

Liftisedaniin alkaa sama kuntoutus. Toivottavasti olisin ajoissa :roll:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

naftale_n kirjoitti:Sanokaa mitä sanotte mutta näin se on, huuhtelemalla se paranee. Ton vaivaisen 590 ajetun lintan kulku se vaan paranee vanhetessaan.

Öljynvaihtoa laiminlyöty auton alkutaipaleella, rempassa johdinlevy+kyb. Tämän jälkeen tehty 4kertaa huuhtelua ja öljynä käyttänyt 2kierr Fuchs ja nyt siirtynyt motonetin Commaan. Toimii hyvin ja kerta kerralta muuttuu kirkkaammaksi.

Liftisedaniin alkaa sama kuntoutus. Toivottavasti olisin ajoissa :roll:
Commasta, laitoin yhteen ties miten paljon ajettuun commaa ja se oli viimeinen öljyvaihto siihen lootaan. Sattumaa varmaan. Huuhtelemalla tulee kyllä kerrasta kirkasta.

Millään imurilla ei saa tarpeeksi pois, kokeiltu on.

Paras on ottaa lootalle palaava linja poikki syylarin ja lootan välistä ja laskea siitä ulos vanhat. Täällä on ohjetta riittämiin huuhtelulle.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

anselmi123 kirjoitti:Oks kukaan kokeillut öljyä vaihtaa tuommosella alipaine öljyimurilla? Eli imisi mittatikun rei'ästä sen mitä tulee ja laittais uutta tilalle. Aattelin jos esim. 20tkm välein vaihtais tuolleen ja sitten 40tkm välein käyttäisi pohjan irti ja suodattimen vaihto jne.
Huuhteluvaihto 60tkm välein on hyvä. Saa toki vaihtaa tiheämminkin jos haluaa, mutta tuolla välillä pysyy öljy siistinä.
motonetin Commaan
Tästä yleisöljystä kirjoittelinkin taannoin täällä.
oulaistenliikenne.fi
anselmi123
Viestit: 12
Liittynyt: 20.7.2019 21:38
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Juu aattelin vaan kun tuolla imurilla ainakin näppärästi vaihtuu moottoriin öljyt, niin vois olla tuohon lootaöljyihin kanssa sopiva. Pitääpi joku kerta ihan testimielessä kokeilla paljonko saa imastua öljytikun rei'ästä.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Eiköhän sillä vaihdu noin saman verran kuin tulpasta valuttelemalla eli se noin puolet. Lootaöljyissä ei kuitenkaan saa sieltä öljypohjasta/imemällä vaihdettua kuin sen puolet eli ei kuitenkaan kaikkea.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pitää olla tosi ohut imupilli jos aikoo saada sen tikun putken kautta pohjaan saakka, kun edessä on stoppari mittatikulle. Propustakaan kun ei saa öljynvaihtoa varten öljyjä ulos ellei ole myös turbiinissa proppu niin imurilla kokeileminen on sikäli turhaa.
oulaistenliikenne.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dealer kirjoitti:Pitää olla tosi ohut imupilli jos aikoo saada sen tikun putken kautta pohjaan saakka, kun edessä on stoppari mittatikulle.
Joo. Tosi hidasta hommaa. Itse joskus imaissut isolla apteekkiruutalla ylimääräistä öljyä pois laatikosta ja letkun ulkohalkaisija ei saa olla paljon 5 mm suurempi. En viitsisi 3 litraa sitä kautta imeä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Pitää olla tosi ohut imupilli jos aikoo saada sen tikun putken kautta pohjaan saakka, kun edessä on stoppari mittatikulle. Propustakaan kun ei saa öljynvaihtoa varten öljyjä ulos ellei ole myös turbiinissa proppu niin imurilla kokeileminen on sikäli turhaa.
Näin on, kumma kun ei uskota.

Kokeilin 722.328 lootasta n 4-5mm paineilmaputkella imeä niin hidasta oli ja ulos tuli murto osa lootan öljyistä vaikka välillä pyöräytti moottoriakin. Sain muistaakseni alussa 1.5 litraa ja kokonaisuutena ehkä jopa 2.5 litraa kun pyöräytti moottoria välillä.

Ei ole järkeä vaihtaa 2.5 litraa öljyä kerrallaan ja käyttää pumppu kuivaksi useita kertoja.

Eli joka vaihdolla vaihtuisi 1/3 osa.

1 vaihto 2.5L = Poistuu 33.3% vanhaa, jää 66.6% vanhaa, vaihtunut 33.3% uutta.
2 vaihto 2.5L = Poistuu vanhaa 22.2%, poistuu uutta 11.1% jää 44.4% vanhaa vaihtunut 55.5% uutta
3 vaihto 2.5 L= Poistuu vanhaa 14.8%, poistuu uutta 18.5% jää 29.6% vanhaa vaihtunut 70.4% uutta
4 vaihto 2.5 L= Poistuu vanhaa 9,87%, poistuu uutta 23,45% jää 19.75 % vanhaa vaihtunut 80.25% uutta.

Eli 10 litraa mennyt jolla saatu 80% vaihtumaan isolla hommalla verrattuna 10 litralla huuhteluun jolla vaihtuu lähes 100% ja työmäärä pieni.

Korostan että saa pumppailla aikalailla että saa 2.5 litraa ulos. Lisäksi öljypohjaan jää kaikki paska jota pitäisin erittäin huonona juttuna. Suodatinkaan ei vaihdu alipaineella mikä taas on erittäin pahaa juttua erittäin pahempi juttu.

Selvisikö asia nyt? Ehkäpä alipanieelle on parempaakin käyttöä?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”