Kesäauto, -82 200D 3.0 DTIC

Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kesäautoni vaihtoi omistajaa Kokkolan suuntaan.
Toivotaan hyviä kilometrejä :idea:
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kiitokset vaan!
Pitänee tässä ilmoittautua.
Eli minullehan Kokkolaan tämä tuli, ja AIVAN riemukasta ajoa on ollu.
Kertakaikkiaan mukava kapistus!!
Työkaverit on ollu kovin hämmentyneitä tämän ikäisen auton hankinnasta, mutta eipä niillä tällaista olekkaan. Ei voi olettaa että ymmärtäisivät..
Eipä silti en minäkään aina itseäni ymmärrä.
Pitää lukea ahkerasti voorumia ja tutkiskella värkkiä, eli turhanpäiväisiä kysymyksiä on tulossa vielä tämän auton tekniikasta!!!!
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Ensimmäiset n.700km takana.
Kulutus oli ensimmäisellä tankillisella 8,6 sadalla. Kylillä pyörittelyä ja työmatkaa pääosin 100 rajoituksilla.
Kojetaulun säätöpotikassa vaikutti olevan kosketushäiriötä koska valot paloivat vain himmeimmällä säädöllä.
Koitin päästä alakautta taulua irroittamatta tinaamaan foorumin ohjeiden mukaiseen paikkaan ohituksen. Melkein onnistui, kolvi oli liian heikkotehoinen.
Tyydyin sitten työntämään liuskojen väliin johdonpätkän, ainakin valot toimivat nyt. Pitää kyllä tinata vielä se kunnolla.
Pesin viikonloppuna ja vetäsin vielä vahankin päälle, ynnä mustaa kumi/muovihoitoainetta puskureihin.
Eipä tuo dealerin jäljiltä niin likanen ollut, mutta pitihän se vielä imuroidakkin.
Vielä pitäisi hoitaa alustan öljyäminen ennen räntäsateita, tällä kun piti liikkua talvellakin.
Ohjauksessa taitaa olla hieman väljyyttä keskiasennossa, ehkäpä sitä voi kiristellä, jossain taisi olla ohjeita siitäkin.
Kovasti kaipaa sitä 5-vaihdetta maantiellä, mutta tällä mennään nyt.
Ohitukset käyvät kyllä kivuttomasti näillä välityksillä!!
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Hauskoja päiviä taas takana useita!
Polttoainesuodattimet sain viimein vaihdettua, vaihto ei vaikeaa ollutkaan, mutta ilmausta piti vähän treenata.
Käsipumppua lutkuttelin pitkään, starttailin välillä, ei lupaillut yhtään.
Monta kertaa toistin rutiinit, sitten piiiiiitkän starttauksen aikana alkoi:
tsut......tsut....tsut..tsut... ja käyntiin valtavan savupilven saattelemana.
Jälkeenpäin aloin aprikoida josko olisi pitänyt se sammutinvipu kääntää ylös pumppaamisen aikana?

Sitten toiseen asiaan.
Töistä tullessa kuului konehuoneesta PLOP! ja alkoi vihellys kuulua selvästi.
Oho! Nyt tästä tuli vapari!
Turbon painekotelo (vaimikäsenytonsiinä päälimmäisenä?) pullahti ylös.
Kaksi kolmesta kumityynystä oli murtunut, eikä klemmarit jaksaneet vastustaa valtavaa ahtopainetta.
Tein pikaisen palautusasennuksen ja vekotin toimii taas.

Muttamutta..
Letkuissa oli huomattavan paljon öljyä ja kotelon ollessa irrallaan, oli roiskinut konetilaankin. Eikai se niin saisi olla?
Onko tähän tullut sellainen hukkaava öljynkierto. :wink:
Näyttäisi siltä että puhaltimelle tuleva voiteluöljy pääsee ilmapuolelle. Mistä?
Ei oikein ole kokemusta näistä puhaltimista. Olisiko syytä huolestua?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaksi kolmesta kumityynystä oli murtunut
:shock: Mielestäni laitoin uudet tyynyt, onpas ollut todella heikot.
Näyttäisi siltä että puhaltimelle tuleva voiteluöljy pääsee ilmapuolelle. Mistä?
Ei oikein ole kokemusta näistä puhaltimista. Olisiko syytä huolestua?
Ainahan ahtoputket on öljyssä sisäpuolelta mutta rajansa kaikella - joutuuko moottoriin lisäämään öljyä ? :?
Turbohan se täytyy valskata jos öljyä tulee ylenmäärin.
Itse ajelin turbotettuna vähän (jotain alle 1000 km) enkä sillä matkalla huomannut öljyä kuluneen.
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Jaa, siellä kuiteskin normaalistikin on öljyä ahtoputkissa.
En osaa sanoa onko tämä sitten normaali määrä.
Olen kyllä kerran öljyä lisännyt kun alkoi alamerkki lähestyä. Kilometrejä ehkä 1500 alla.
Miten sitten tuo synteettinen öljy, jospa mineraalit pysyisi paremmin sisällä.
No talvella ehkä kumminkin synteettiset varmistaisi voitelun..
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Menneekö huohotinletku imeskely puolelle? Ei kannata varmaan mineraaliöljyjä sen tähen laittaa.
Jos huohotin menee imuputkeen, niin koita vettää se maah...."keräily astiaan". Kovaa ajua vaan ja seuraa tilannetta. :lol:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Huohotusletku oli "vapaana" tyyliin :maasta sinä olet tullut ja maaksi sinä olet jälleen tuleva.
Jatkoin letkua vähän ja tökkäsin pään runkopalkin sisään, apu se on pienikin apu ruostesuojaukseen. :lol:
Jotenkin kuulosti niinkuin vihellyskin olisi muuttunut toisenlaiseksi tuon irtoamisen jälkeen..
Pah! Taitaa olla kuvittelua vaan.
Mikä merkitys tuolla huohotuksen menolla imupuolelle / ulos on öljyvalintaan?
Avatar
Rammstein69
Viestit: 180
Liittynyt: 01.10.2005 14:26
Paikkakunta: Humppila city

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Edit: En osaa lukea. Sori. :oops:
BORN TO LOSE-LIVE TO WIN
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

ruostetta

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Dealeri vaikutti hieman huolestuneelta tämän talvikäyttösuunnitelmista.. :lol:
Ruostesuojaus on hoidettu nyt paremmalla tavalla kun tuo pelkkä huohotusletku.
Ihan öljy/massa seos on nyt pohjassa ynnä koteloissa.

Öljynkulutuksesta ei oikein vielä ole selkeää kuvaa, mutta tuolta ylämerkistä puoleen väliin (ehkä) väheni nopeammin, kun sitten väheneminen hidastui.
Voi olla jotain tekemistä myös ajonopeudellakin. Rajoitusten mukaan mä muutenkin ajelen, mutta kokeilin vähän pudotella polttoaineen kulutusta.

Tuo turpon ääni ON kyllä muuttunut, ei vihellä vaan jotenkin "kihisee?". :?
Mahdollista vuotoa en ole vielä löytänyt, mutta kaivellaan tässä vielä lisää.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ruostesuojaus on hoidettu nyt paremmalla tavalla kun tuo pelkkä huohotusletku.
Hienoa ! :D
Tuo turpon ääni ON kyllä muuttunut, ei vihellä vaan jotenkin "kihisee?".
Jos se ahtimesta kuuluu ja öljyä kuluu niin kyllähän se on toisen turbon etsintä tilalle.

Tuli mieleen... mitä turboukot sanoo, voiko turbo vaurioitua kun ahtoputki on irti, sehän kiertää vallan mahdottomasti kun ei ole vestusta, vai olenko väärässä ?
Se selittäisi äänen muuttumisen ahtoputkivaurion yhteydessä.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

dealer kirjoitti:
Ruostesuojaus on hoidettu nyt paremmalla tavalla kun tuo pelkkä huohotusletku.
Hienoa ! :D
Tuo turpon ääni ON kyllä muuttunut, ei vihellä vaan jotenkin "kihisee?".
Jos se ahtimesta kuuluu ja öljyä kuluu niin kyllähän se on toisen turbon etsintä tilalle.

Tuli mieleen... mitä turboukot sanoo, voiko turbo vaurioitua kun ahtoputki on irti, sehän kiertää vallan mahdottomasti kun ei ole vestusta, vai olenko väärässä ?
Se selittäisi äänen muuttumisen ahtoputkivaurion yhteydessä.
Periaatteessa kyllä voi jos pakoputkessa ei ole sen verran vastusta ett olis jonkin moiset pako paineet, ainkin nois muutamissa kuorkeissa joissa putket on avarat niin voipi karata yli kierroksille ahdin ahto putken hajottua
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Voihan Belsebuubi!
Tuo puhaltimen kihinä kyllä johtui ihan omasta mokasta: vuoto!!
Painekotelon pullahtamisen korjasin pikaisesti rautalangalla. :oops:
Eikä tullut kiristettyä kunnolla, nyt laitoin (yhden) uuden kumikorvakkeen kotelon kiinnitykseen. Ja tietty klemmarit löysälle, korvake kiinni ja klemmarit kireälle ja katso: kihinä loppui!!
Eipä kyllä viheltelekkään enää, niinkuin aluksi??

Piti varmuuden vuoksi hankkia ahtopainemittarikin, kyllä puhallin toimii.
Jonka tietty voi päätellä liikkumisestakin.. :roll:
Sille mittarille ei oikein mitään luontevaa paikkaa oikein ole, joten ei se taida pysyvästi tuohon jäädä. (ja päriseekin vielä)
Putsarin otin irti ja kokeilin siipiä, sitä poikittaisvälystä oli kyllä, akselin suuntainen pieni välys kyllä tuntui sormin.
Eli pitänee hankkia uusi puhallin (saa tarjota jos sellainen nurkissa pyörii).
Öljyn kulutus tuntuu hidastuvan puolen välin saavutettuaan.. ??

Kaasuvivuston iskarin kävin hankkimassa kun tuntui nytkyttävän välilla.
Varaosakeskuksen katalookit ei tunteneet enää 123:n iskaria, mutta muistelivat 124:n iskarin sopivan ja niiin sopikin.
Tosin kaasun palautuminen muuttui hieman ärsyttäväksi, kun palautuu jonkinlaisella viiveellä, eikös sitä voinut säätää sieltä pumpusta?
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Satakakskolmoseen EI sovi satalankun kaasuvipuston iskari. Toimivat eri suuntiin!! Omaanikin tilasin KL:stä halpuuden houkuttelemana ensin 124 iskarin, mutta ei sopinut, kun toimi vikapäin. Piti sitte tilata 123 iskari sinne, ja nyt pelaa.
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

No niin tietysti!
Sehän selittää tuon huonon palautumisen.
Ei pidä sokeasti luottaa myyntimiehiin :roll:
Vaihtaessa hieman ihmettelinkin sitä että hidastivat eri suuntiin, arvelin sitten erilaisuuden johtuvan hajoamisesta.
Taidampa laittaa vanhan takaisin vähäksi aikaa. Kiitos!!
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Tere taas!
Ensimmäinen öljynvaihto on tehty. n. 7000 km ajettuna, tuon ahtimen läpivuodon takia (kai) öljyä olen lisännyt yhden 4l. kanisterin tänä aikana.

Tuli hankittua hieman sokkona käytetty garretti, kun oli ollut paikallaan 4-pyttyisessä 123:ssa. Ei tullut varmistettua jos se olisi STT:n sarjasta, ei ollut!
Vaan oli peräisin VW 1,6DT:stä, on pienemmällä laipalla eikä näinollen suoraan sovi Stt sarjaan. Myyn pois jos joku tarvii, on kuulemma vuosi sitten rempattukin. Edelleen saa tyrkyttää ahdinta Stt sarjaan.

Jarrupoljin karkasi alta yhdessä tiukemmassa hidastuksessa, takapiirin jarruputki oli melkoisen hapero, ja sepä on nyt vaihdettu uuteen.
Talvirenkaat on melekosen liukkaanoloiset, tai josko tuo mahoton voima vaan haittaa. No onhan sivusladissa mukava mennä, niinkauan kun pysyy lapasessa.

Joku hehkuista saattaa olla huonompi tai sitten joku suuttimista, koska pakkasesta startatessa ilman lämmitystä käypi kolmella pytyllä ensin mutta kierroksia antaessa tulee mukaan.
Ostin biltemasta lisävalokiinnitysraudan kilven alle, olis Hellan kolmetonniset, joita keulalle haikailin, mutta kovin on isot!
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Mersuun kuuluu ainakin omasta mielestä isot lisävalot. :ope:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Mää voi sopivaan rahaa ostaa ne kovin isot lisävalot pois, niin ei tartte murehtia. :twisted:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

mersuun ei kuulu valoja lainkaan :pappa: ettäs tiedätte :lol:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Karvanaama kirjoitti: Tuli hankittua hieman sokkona käytetty garretti, kun oli ollut paikallaan 4-pyttyisessä 123:ssa. Ei tullut varmistettua jos se olisi STT:n sarjasta, ei ollut!
Vaan oli peräisin VW 1,6DT:stä, on pienemmällä laipalla eikä näinollen suoraan sovi Stt sarjaan. Myyn pois jos joku tarvii, on kuulemma vuosi sitten rempattukin. Edelleen saa tyrkyttää ahdinta Stt sarjaan.
W123 300D turbon orkkis turbo vois olla soppeli tuohon. Sopii suoraan paikoilleen stt pakosarjaan (t3 laipalla) eikä olis liian pieni tai isokaan. Pitää kahtoo vähän miten hommat etenee, multa sellainen saattas tulla ylimääräiseks jos päätän tehä pikku päivityksen omaan 300D turboon.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Karvanaama kirjoitti: Myyn pois jos joku tarvii, on kuulemma vuosi sitten rempattukin.
Oliskohan tuo miten hinnakas :?: :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Maksoin siitä pikkupuhaltimesta 150e + pk, sillä se lähtee eteenpäinkin.

jari_w123: Ehdotuksesi on vallan kiinnostava, muutenkin haikailin VÄHÄN isompaa tilalle kun normaaliajossa 80-90 vauhdissa ahtopaine on n.0,4-0,5 bar.
Eikös se viittais liian pieneen ahtimeen?
Jos vaikka vertailtais joku päivä noita puhaltimia?
Pitempi välitys voisi auttaa tuohon jonkin verran, tarkoitus onkin vaihtaa 3,46 perä keväämmällä.

Kyllä mää ainakin kokeilen noita isoja lamppuja keulalle, jossain näin kuvankin kun 123:n keulalla oli kahdet isot lamput. Samalla tavalla kun B-ascona ralliautoissa tapasi olla. Tykkäsin!
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Alunperin orkkis 300D turbossa on ahtoja joku 0,5bar satasen vauhdissa, on kyllä heti valmis vetämään jos pitää ohittaa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Karvanaama kirjoitti:Maksoin siitä pikkupuhaltimesta 150e + pk, sillä se lähtee eteenpäinkin.
Pitää konsultoida tuota yhtä raudanvääntäjää, notta mites paha tuo ois istuttaa lankisen keulille...
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Juu ohi pääsee mukavasti kun ahistusta on jo valmiiksi.
Aattelin vaan josko tuo turha paineistus nostaa kulutustakin tasaisessa ajossa.
Tai onko sillä sitten mitään väliä kuiteskaan, kokeilemalla kai se selviää..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuossa 123.ssa vääntöä onkin varsin alhaalta, helppo ajaa.
Pitempää välitystä se kaipaa ja mikä ettei isompaa ahdintakin - ja syöttöjähän on vara kääntää suuremmalle :whistle:
...tuon ahtimen läpivuodon takia (kai) öljyä olen lisännyt yhden 4l. kanisterin tänä aikana
Joo, ei varmaan mene koneesta mistään ellei ole tullut jotain vauriota ja mikäpä sen olisi hajottanut. Turbosta se menee.
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kuvathan on aina kivoja.
Tuossa tämän päivän tilanne, porpetit on alla ja maski vaihui mustaksi.
Musta sopii mun silmään paremmin kuin harmaa, on jotenkin.. öö.. ryhdikkäämpi?
Tuo etuhelma pitäisi jaksaa krapata siistimmäksi.


Kuva
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Pieniä päivityksiä on loman aikana tehty ja oltu tekevinään.

Ahtopainemittari on roikkunut letkunsa varassa talven yli, hankin kaverilta vanhan keskipanelin, missä ajovalojen korkeussäätökin on.
Nakertelin siihen reijän, just ja just meni paikalleen mittarin kanssa.

Soittimen hankin uuden ja kaveritkin on irvistelly kun siinä on usb-tikullekin paikka. "Siirryit sitte tälle vuosituhannelle".
Takaluukkuun ilmestyi samalla semmonen subbari ja vahvistin kun halavalla löyty. Poikaa nauratti kun vanha mieski tuommoseen hurahti.

Perä vaihtui nyt sitten 3.92 -> 3.46: een.
Ensin yritin itekseni tallissa, en saanu tarpeeksi korkealle normaali pukeilla. Keskeytin rojektin ja kinusin apua.
Mentiin kaverin tallille ja koukusta taljalla kattoon roikkumaan, johan alkoi mahtua alle koheltamaan.
Alkuperäinen oli siis se pulttiperä ja vaihdokas se "toinen malli ei laippoja".

Vetarit kävivät samat kuitenkin, lukuunottamatta sitä että välistä piti ottaa pois shimmiprikka, muuten ei lukkosokkia olisi saanut paikalleen.
Ei kai tuo haittaa..?
Välitykset muuttui: Ennen riippuen rengastuksesta mittari näytti 10-15km/h liikaa. Nyt näytti 4km/h liian vähän navigaattorin mukaan sadan vauhdissa.
Olevinaan kierrokset laski korvakuulolta, ei kuulunut vonkunaa eikä jyristyksiä eilisillan koeajolla. Hyvin meni, ei mitään rikottu..

Edit: Juu ja vaihoin yhden hehkunkin. Resistanssia oli kyllä joku 12ohm, mutta ampeereja ei ottanut lainkaan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Perä vaihtui nyt sitten 3.92 -> 3.46: een.
No niin ! Nyt alkaa olla paikat kohdallaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

On muuten komia heinäkuun kuva Mesekalenterissa 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”