NonSenCe 300td:n väkertämis-korjaus-huoltamis-blogi

NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

iski talvi ja lumi. taitaa jäädä tuo töpseli irti ihan koko talveksi.

ja veronpalautuksista voisi vaikka vihdoinkin ostaa sen ylläpitolaturin.

ctek 5.0 polar. se taitaa tällä hetkellä olla se "paras" vaihtoehto. monipuolinen, tehokas sekä erikseen talvi ja ulkokäyttöön soveltuva. '

vai onko muita ehdokkaita suurin piirtein samaan hintaluokkaan? alle 90e. ja akkuhan oli 100ah normaali akku.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Noita ylläpitolatureita kahellessa kannattaa huomioja, jotta miten se käy lataamaan. Etenkin jos on mielessä että laturi lataa silloin kun auto on "piuhassa". Tuohon kyseiseen tarkotukseen ostin joskus laturin mutta se piti aina "käynnistää" ennenku kävi lataamaan, ei hyvä jos oli kellokytkin välissä. Tuossa ctek 5.0 polar laturissa näyttäs olevan jonkunlaista automatiikkaa, saattas olla ihan pätevä peli.
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

polar5.0 oli joululahjojen joukossa.. ja niin oli benttonin bx1pro:kin.. joten päätin palauttaa sen kalliimman nyt ainakin aluksi. on sille 80eurolle käyttöä nyt enemmän kuin 40eurolle.

laturi ei ole vielä kiinteästi kiinni. piti ensiviikonloppuna laittaa mutta taas luvataankin yli 10 asteen pakkasia.. jää tekemättä kun pitäisi pihalla tehdä.

benton tyhmä siksi että siinä on 6mm lenkkiliittimet.. ja tietenkin mersun akkunapojen ruuvit ovat jotain 8mm kokoluokkaa. (ja ihankuin olisi kaikissa muissakin autoissa ollut aina..) eli pitäisi siis välittömästi rikkoa liittimet ja "nollata" takuu koska laitetta ja sen varusteita on "muokattu".

katsotaan nyt sitten miten tuon halpiksen kanssa menee. oliko tyhmä idea palauttaa polari vai ei.

----------------
auto katsastettu 7.1. läpi meni heittämällä. pakokaasutkin jotenkin ok kai 1.9 tms. jarrut hyvät ja käsijarrukin toimi!! (en olekkaan sitten viime katsastuksen jälkeen edes käyttänyt kertaakaan. automaatti ja tasainen kaupunki.)

vikoja jota löytyi: pakoputki katkeemassa välipöntön edestä. etuparkki polttimo palanut. ei ongelmia siis.

ja joo, mutta se 1 pytyn suutin supsuttaa taas. PERKELE!
-------
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

helvetti. netti katkesi ja multa meni tähän kirjotettu pitkä sepustus hukkaan ihan sen takia.

äääh.. lyhennetty versio siis:

mitään en oo autolle oikeastaan tehnyt muutakun tankannut..

torstaina vaihdettiin kesäisemmät renkaat alle rengasfirmassa. samat kitkat kuin viime vuonnakin.. en saanut niistä heiltä hyvitystä vaikka ovat ok kuntoiset eivätkä kauhean vanhatkaan. (toinen firma joka hyvitystä lupasi oli niin kiireinen että eivät olisi kerinneet vasta kuin ensiviikolla alkamaan vaihtamaan renkaita mulle.. joten menettivät diilin sen takia.. ainakin näin aluksi)

mutta jos olisin etukäteen tiennyt mitä hintaa tämä firma pyytää rengassarjan vaihtamisesta toisiin.. niin olisin vaihtanut ihan itse pihalla ne sittenkin. se 26euroa on näes jo ylittänyt pihiyskipurajan ja laiskuusmomentin kynnyksen. 20e olisi vielä ok. mutta ykli 25e on liikaa pelkästä vaihdosta ilman tasapainotusten yms tarkistusta.

tänään tarkistin automaattivaihteiston öljyt.. ok. (536tkm tai jotain)
normaalit öljyt.. aika ok. lisäsin litran.. sen verran se on ennekin vienyt.
pesunestettä pitää hakea lisää.. oli puolillaan
syyläri neste ok. vähän voisi laittaa.
takajousituksen hydrauliikkanesteet.. ovat mustat! ja hieman vajaa. pitää lisätä kun muistaa hakea tölkin varastosta.

automaattivaihteiston öljyjen ja suodattimen vaihto olisi myös tässä kesällä tehtävä. (samalla myös muut öljyt ja suodattimet kai saisi vaihtaa)

uuden syylärinkin voisi ehkä ostaa kesällä. viime vuonnahan sen vain paikkasin ja jouduin vielä heittämään stp mönjää purkin mukaan.. en tykkää ideasta. joten pitäisi puulata tyhjäksi koko järjestelmä.

lisäksi vaihdoin palaneen jarrupolttimon. poliisisetä siitä jo jotain mutisi pari viikkoa sitten kun puhalluttivat.. samalla mutisi jotain talvirenkaista vaikka oli itse liukastua jäällä kävellessään auton vierelle.. tosin hiljeni kyllä huomatessaan että mulla oli silloin jo renkaat takatilassa odottamassa vaihtamista.

aiemman päivityksen parkkipolttimo on yhä vaihtamatta. ei ollutkaan varapolttimoa enää löytyvillä nyt kun asian muistin. pitää ostaa uusi.

akkulaturi on ollut erittäin hyvä ostos/lahja.. tuo akku kun tyhjenee tasaiseen tahtiin edelleen virtavuodon takia.. tuo on kätevä vehje.. senkun tökkää töpselin kiinni ja se lataa akkua samalla asetuksella kuin aiemmin kunnes akku on täynnä.

jos vaikka saisi tänä kesänä jossain vaiheessa auton parkkiin viikoksi pariksi.. saisi kaikki pikkuviat korjata rauhassa ilman että auton pitää olla ajokuntoinen päivän päätteeksi. millään viitsisi ostaa mitään halpaa käppyrää sitä varten.. ennemminkin haluaisi halvan harraste autoksi kelpaavan edelleen siksi kakkos autoksi.. mutta kun mun budjetti ja vaatimukset eivät ole näemmä realistisia kys. autojen myyjien pyyntihintoihin verrattuna. :)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

vieno tsupsutus ääni on nyt muuttunut selväksi huff-puff-puff puhaltamiseksi. ja suuttimessa on pieni noro sellaista mustaa pikeä valunut ulos.

vitttuuuuuh! miksi pitää olla muka niin kiireinen ja köyhä ettei kerkee asialle tekeen mitään ajoissa.

huomasin kun tarkistin nesteet kun pitää lähteä parinsadan kilsan reissulle huomenna. (ei ollut vielä tota kiiltävän mustaa pikinokimönjää viime viikolla näkyvissä eikä se minusta silloin kyllä kovaan puhallellut käteen tsupsuttaessaan.)

-renkaiden pulttien kireys tarkistettu. (jo aiemmin mutta mainittten silti tähän)

-vaihdoin etuparkkipolttimon ja taka parkkipolttimon ( takimmainen oli vain hapettunut mutta vaihdoin uuden tilalle kuitenkin kun se oli jo kädessä.. hapettunut on hanskalokerossa nyt varapolttimona)

-pieni ruostereikä siellä vararenkaankotelon pohjassa on.. pitänee yrittää korjata kesällä.

-vaihdoin väliaikaisesti pienen spl dynamics vahvarin mtxn tilalle, ja kannoin 10" peerlesin takaisin autoon matkaa varten. on kivempi kuunnella zz toppia kun tulee ees jotain bassoa.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

uuden pitkän blogi ajatus katkelman vuoro..

koska eilen: ja niin sanoi se pakoputki "NAPS poikki" tampereen "motarin" loppuessa liikennevaloihin.

aika miehekkäät mörinät siinä tulikin kun suoralla putkella prötkötteli.. ensin kun pysäsin valoihin etsin tietekin jotain isoa viritettyä moottoripyörää.. sekä jotain isokoneista jenkkiä joka siina mörisisi lähellä.. mutta kun ei näkynyt ainoatakaan ja valoissa kesti jonkin aikaa siirsin vaihdekepin neutraalille ja kappas ääni vaimeni hieman..

voi vittuh. SE onkin mun auto joka tässä pärisee! aargh,, mitä hajos mitä hajos??? onko se vaan pakoputki.. mistä meni, onko ihan etupäästä poikkiirti. knääh.. valot vaihtuu.. tuntuu tehot olevan hukassa.. tai siis.. ei ehkä uskaltanut painaa normaalisti kaasua kun pitää nin kovaa metakkaa. öljynpaineet normaalihkot ehkä hieman matalat, lämmöt on ok. möristään eteenpäin.. vitun ruuhka aika.

-oisko se sittenkin se keskipöntön liitos jossa oli alkava halkeama.. saattais se olla mutta miksi tää tuntuu nii nuhaselta ajaessa. te kaikki muut mänkää hittoon siitä hidastelemasta tieltä.. mun pitää päästä täältä isolta tieltä toiselle puolelle kylää.. jos auto onkin rikki niin mitä lähemmäs pääsee "perille" sitä parempi. hajotkoon jos hajoo. hinataan loput tai viedään huoltoon jos tarttee kunhan ny vaan pääsis täältä pois.. hmm. särkänniemen parkki.. jos sinne laittaisi auton parkkiin ja pyytäisi apuja.. mutta ei.. ei sinne kannata mennä siellähän maksaa parkkeeraus.. eikun eteenpäin pruttkuttaen ruuhka aikaan läpi kekkoset ja paasikivet (tiet).

haa luteet.. mä tairan päästä perille.. joo kaikessa hiljaisuudessa jhahahahah kaikki kävelijät väistää tieltä vauhdilla ja varmistavat olan yli etten ajele pyörätiellä.. he hee. tää aiheuttaa paheksuntaa. kivaa.

auto parkkiin ja eikun konepelti auki.. kaikki ok täällä.. sitten makaamaan auton viereen kurkkimaan alle. joop.. siitähänse on välipöntön kohdalta irtipoikki. siitä missä se pieni nokilika oli halkeemassa näkyvissä pari kk sitten. (nää pari peräperää käydyt tampereen reissut sen rikko juu.. nääsville syytä kaikki.)

jos olisin viinaan menevä niin olisin korkannut sen vodkapullon takaluukusta.. vitutti nääs nääs.

eikun vierailemaan tänne tultiin joten annetaan auton olla ja lahota siinä yön yli.. mietitään sitten mitä tehdään asian eteen kun on pakko.

joten tänään sitten mietintää mitä tekee.. yrittääkö sitä tekohengittää pihapiirissä plastic puddingilla ja lonkerotölkin metallilla. ja siten korjailee sen paremmin kotona. ajaa vaikka sillä katkenneella vaikka kotiin jos ei pikafiksi korjaa. on vaan juuri pöntön päästä ratkennut poikki. paha paikka fiksailla.

vai yrittääkö sitä hakea motonetista varaosaputken ja asentaa sen pihassa.. ei hitto se on kauheeta hommaa pihassa.. pakoputkirempat voivat olla vartin hommia tai tuntikausien taistelua.. parempi että olisi nosturi.. joten etsintää onkohan tampereella ainuttakaan nosturipaikallista tee-itse hallia. jo vain.. tuossa lähistöllä on hervannan wanha bensis.. sieltä löytyy.

ok päätös ..kokeillaan jos löytyy oikea osa. ja jos sen saisi paikalleen. ja jos ei.. niin jos se on oikeen lainen niin voihan sitä sitten kotona alkaa heti rakentelemaan vaikka helatorstaina. joten motonetin tiskille jonottamaan 30 muun ihmisen kanssa.. ja tarpeeksi kun pähkäili niin löytyi se luultavasti oikeanlainen pönttö. (14-3638 etu/välipönttö 300d/300td). sitä ja rostoffia mukaan. varmuuden vuoksi.. ei pelkkä crc aina riitä vaikka sitä olikin jo autossa.

ja sitten.. tuurilla oli nosturi tyhjä wanhallabensiksellä.. aikaa ei tietenkään enää ollut ruhtinaallisesti vaan iski kiireen.. kello on 19.50. 1h 10min sulkemisaikaan.. aarrhhh.. (ei ole kallis minusta se paikka.. 10.50e eka 30min ja sitten laskutus muuttuu kai johonkin minuuttiperusteiseksi.. mulla meni noin tunti ja alle 20e maksoi. ja siellä oli saksinosturi eikä mikään halpa pilari malli. ja on siinä monta pesupaikkaa vieressä myös. mutta vain yksi nosturi.)

oli taas hieno juttu kun oli auto täynnä piilossa olevia "jos vaikka niitä joskus tarvitsisi" työkaluja.. oli useita pareja hanskoja ettei kädet kärsineet vaikka kuumaan putkeen jne ruosteiden terävien reunojen kanssa repi. oli myös räikkäsarjaa erimittaisilla hylsyillä ja lenkkiavain sarja.. vasaraa ja ruuvareita pihtejä jne. oli niiiiiiiin paljon kätevämpää tehdä remonttitöitä "oikeilla" työkaluilla jopa vieraassa paikassa.

putki irtosi etupäästään helposti.. ruosteöljy toimii. mutta se pönttö osa.. jumankauta kun sitä väänsi ja kääsi ja veti.. narisi ja ruosteet irtosi että pyörii kyllä mutta ei tule ulos.. vääntää ja repii.. hakkaa vasaralla ja vääntelee ruuvarilla niitä putken apuhalkeemia auki.. mutta ei tu mitää.. kello käy.. joo-o kiirettä tulee vielä.. yli 30min sitä on jo väännetty irti..

onneks oli sisko mukana ja pystyi ottamaan takapöntön irti ja laittaa lattialle.. hän seisoi takaosan päällä ja piti sitä paikallaan sillä välin kun mä ähräsin polvillani sitä samperin välipönttöosaa irti. ei lähe vaikka sisko on lentää vääntäessä ympäri hallia. hiki lentää ja sydän runnoo itteään rinnasta ulos.. tässähän loppuu joko usko tai kunto.. hitto lisää vasaraa. meisseliä rostoffia.. lisää voimaa ja vääntöä ja repimistä.. ja sitten yhtäkkiä se narskahtaa oudosti.. ja sitten se solahtaakin ulos pikku nykimisellä. SUCCESS!

okeejj.. nyt on homma helpompaa kun ollaan voiton puolella.. vanhat irti kokonaan.. kello on noin puoli kahdeksan.. ei ongelmaa.. pulssi saa hieman laskea stressin kanssa.. koska nyt kerkee asentaan vähintään siis ton uuden osan paikalleen.. vaikka mikä pikku vika vastustaisi niin sen ainakin saa tässä ajassa.. ei siis ongelmaa vaikka ei kerkeisikään tai saisi sitä viimistä vaimennin osaa väännetyä jonon jatkoksi. menisi se auto yhdelläkin vaimentajalla jo sen vähän yli 100km kotiin hieman hiljaisemmin kuin suoralla putkella.

uusi väli/etuvaimennin putki kiinni.. ja ei menny kuin hetki tähän. hyvin siis sopi motonetin osa paikalleen. ok kokeillaan se takapönttökin.. jos ei hetkessä mene mennää ilman.. mutta vastoin väsyneen miehen pessimismiä.. se meni ihan helposti.. tongeilla sai venytettyä vanhat kannakkeet ehjänä paikalleen ja putketkin solahtivat paikalleen.. hieman vasaraa että sai ne ylös väännetyt halkeemat hieman tiukempaan kasaan ja uusi klemmari paikoilleen.. hylsyt ja räikkäväännin taas helpotti hommaa vrt jos olisi ollut pelkät kiintoavaimet mukana.

ok. kaikki on pultattu kasaan.. eikun auto alas saksinosturilta ja maksamaan lasku pois.. auto ulos pihaan eikä kauheesti pörise enää.. tutkitaan jokupäivä kiinnitykset paremmin ja että vuotaako jostain.. jaa.. ruhtinaallisesti aikaakin jäi, yli 10minuuttia aikaa ennenkuin paikka meni kiinni.. normaalilla työtahdilla olisi jäänyt tekemättä. raivosekopää lisätään voimaa jos tekniikka ei riitä toiminnalla kerkesi juuri ajoissa.

mutta aika vähiin menivät mehut kyllä miehestä ton pika projektin kanssa.. vaati aika ronskisti voimia ennenkuin irtosi toisistaan.. joten oli kyllä kädet vetelinä ja hiestä litimärkä ja ruostepölyä, hiekkapölyä ja mustaa diesel karstaa oli päästä varpaisiin.. ei kerinnyt yhtään siisteillä ja varoa.. (näin jälkikäteen olisi kyllä pitänyt vaan ettiä ne suojalasit sieltä takaluukusta myös.. siinä olisi voinut käydä ilkeesti niiden ruosteiden palasten lennellessä kun sitä putkea pajavasaralla hakkasi irti. vaikka sulkikin silmiä pahimmissa huitaisuissa. turha vaara siinä oli kuitenkin)

ja sitten auton lastaus ylimääräisillä huonekaluilla ja kotiin ajamista auringon laskun aikaan..

joo kyllä tää pakoputki kesti kotikylään saakka ainakin aika äänettömänä. tutkitaan vaikka viikonloppuna niitä liitoksia uudelleen. nyt hieman väsyttää jo.. tääkin kirjoitus vei aika reippaasti aikaa. kun tuli taas tälläinen vittumikävittumuavaivaa blogi vuodatus tyyppinen kuvaus operaatiosta.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

tilasin kl-varaosista (osilta/osalta?) diesel ruiskijan + alaprikan.

ja automaattivaihteiston suodattimen ja tiivisteen jos vaikka saisi nekin tässä kesällä vaihdettua.

parin viikon päästä voisi olla mahdollista viedä auto huoltoon jonnekkin perjantai päiväksi. minne porin suunnalla viedä? RasKone? J.Johansson? joku muu mikä?

toivotaan nyt vaan että ei tarvitsisi tuota etukammiota repiä irti ja alkaa säätää sen kanssa.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

ööh.. onko tämän päivityksestä oikeasti näin kauan aikaa? hyi hitto miten aika rientää!

joo.. mitään en oo korjannut kesän aikana.. ajellut aas onnellisen tietämättömänä ja vähät välittävänä lähes ehjällä autolla. (miten niin oon vähään tyytyväinen ja aiemmissakin autoissa on ollut aina jotain pikku vikaa tms)

noh kyllä mä kiristin sitä supsuttavaa suutinta hieman sillon aikoja sitten ja hiljeni hetkeksi.. ja on sitten tässä jossain vaiheessa alkanut taas supsuttaa silloin tällöin.. oikeastaan vain kun auto on käytetty kuumaksi ja rasitettu enemmänkin konetta (peräkärryä vetäessä tai ajeltu rankemmalla kädellä pidempään) joten useimmat kerrat kun konepellin olen avannut ja katsonut mitä sinne kuuluu se on ollut ihan hiljaa. :)

nyt uusin vika on tuo vilkkuviiksi.. eli pitkien valojen katkaisijassa ongelmaa. viiksi hieman liikahtaa kuskia päin ..eli heiluu.. niin pitkät valot sammuu. pitää tutkia saisiko pelkällä putsauksella toimimaan taas ok vai onko isompikin vika.

......ja näin varmistettiin ettei tämä viesti ketju tipu toiselle sivulle.. kadoksiin. unohduksiin. :)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

kaksi päivää on valoviiksi toiminut nyt normaalisti. (enhän mä mitään pitkää matkaa oo ajanut mutta nuo normaalit pyörimiset) ja toistaiseksi ainoa "korjaus" on ollut että suhuttelin paineilmaa ja kontaktikleaneriä sinne varren juureen pikkasen. nyt kun viikseä heiluttaa niin ei sammu pitkät enää, pitää ihan naksauttaa pois päältä. -katsotaan kuinka kauan tää fiksi riittää korjaukseksi.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

tänään ekaa kertaa pitkään aikaan temppuili viiksi taas.

ja auton tsupsutuskin on nyt korjautettu. vihdoinkin. uusi etukammio ja rempattu/uusi suutin laitettu paikoilleen.

se kauan korvia myös häirinnyt kitkutus ja kitinä äänikin selvisi ja korjattiin.. visko vika kuulemma.

autoveronkin maksoin, hieman myöhässä tosin.

ja sitten voisikin harkita huomenna pyhäpäivän kunniaksi vaihtaa tuulilasinpyyhkijän taas uuteen.

sitten voisi ensiviikolla harkita että josko repäisisi ja yllättäisi itsensä lisäksi kaikki muutkin ja kävisi kokeilemassa auton katsastamista kuukausia etuajassa eikä viimeisenä päivänä tai sen jälkeen niinkuin usein käy.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

ajeltu on taas vaan kiltisti.

katsastettukin kuukauden etukäteen (eli joulukuussa 13 jo)
läpi meni mutta käski korjata:
-valoviiksen (tiesin)
-etujarruletkut (pari pientä halkeamaa näkyy)

itse totesin että tuulilasilla ei voi enää ensivuotta ajaa. niin naarmuinen on jo aurinkoa vasten ajaessa.

talvirenkaatkin on asennettu alle (hyi hitto kun pyysivät jotain 25e siitä hommasta)

tänään 11.1.14 sataa lunta tännekkin. ja ensi viikko luvattu -10 pakkasiakin. talvi siis tulee vihdoinkin. (masentavaa)

ja tuon talven takia vaihdoin sen tuulilasinpyyhkijänkin nytten vihdoinkin.. kun satuin löytämään sen takaluukusta tavaroiden alta.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

eilen ei sammunut auto vaikka avaimesta käänsi.

kolmannella yrittämällä sammui.

tänään on auto toiminut normaalisti sen 8 sammutuskertaa mitä tehnyt jo.

missäskussasvikasittenon? ja miten sen testaisi?
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

outo laite on tää auto ollut.

siinä kun ei oo ollut oikeestaan mitään vikaa ja korjattavaa..

vuoden vaihteessa hajosi akku. motonetin shnzjnaider silveri sai tarpeekseen. yks kenno paukahti pimeeksi. kesti 2vuotta ja noin 4 tai 5 kk. (2v takuu).

autossahan on yhä se pieni jatkuva virtavuoto joka sitä akkua rasittaa. (pitänyt jo kohta kaksi vuotta se etsiä ja korjata hahah) ja tästä johtuen tuskin siinä mikään yuasa tai boschilainenkaan kestäisi paljoakaan pidempään. epäilen että ei saisi sille 20-40% kalliimmalle hinnalle kunnon vastinetta.

joten ostin ihan samanlaisen sznaijder 100ah silver akun romun tilalle.
(5.1.2015. muistutukseksi itselle jos se taas hajoo)

tänään kävin auton katsastamassa. leimankin sain.

inssi kylläkin mainitsi/epäili kylläkin että etujousi taitaa olla kohta katkeemassa alakiepistään. että kannattaisi se vaihtaa varmuuden vuoksi. tai ainakin tarkkailla onko se menossa vai ei.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

outo laite on tää auto ollut.

siinä kun ei oo ollut oikeestaan mitään vikaa ja korjattavaa..
Näissä on hyvin vähävikaisia yksilöitä, yleensä ottaen ne joissa on vuosien varrella aina korjattu ilmenneet viat eikä odoteltu että on ihan pakko korjata. Saattaa mennä vuosia hyvin vähillä korjauksilla vaikka kilometrejä tulisi reilusti ja vaikka auto on neljännesvuosisadan ikäinen...
vuoden vaihteessa hajosi akku. motonetin shnzjnaider silveri sai tarpeekseen. yks kenno paukahti pimeeksi. kesti 2vuotta ja noin 4 tai 5 kk. (2v takuu).

Pari "snaideria" olen asiakkaiden autoista vaihtanut pois ihan hiljattain, molemmat testerin mukaan vaihtokunnossa ja molemmissa käyttöönotto 2013.
Lisäksi yksi "mersukoon" akku jonka merkkiä en muista, isolla luki kyljessä +30% ja lupaus EN1000A. Liekö ollut lähellekään luvattua edes sen reilun vuoden ajan mitä oli kestänyt. Sitten oli vielä yksi tällainen joka oli hyytynyt parissa vuodessa.

inssi kylläkin mainitsi/epäili kylläkin että etujousi taitaa olla kohta katkeemassa alakiepistään. että kannattaisi se vaihtaa varmuuden vuoksi. tai ainakin tarkkailla onko se menossa vai ei.
Varmaan pintaruosteessa, jousi ei oikein voi olla melkein poikki tai kohta poikki :shock:
oulaistenliikenne.fi
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

joo. harmi että joutui hyvä auto mun käyttöön.. ahahah. -hidas korjailemaan niitä pikku juttujakin jokka eivät sinänsä menoa haittaa mutta voisi olla hyvä korjata että olisi auto ehjä.

ja joo.. tämän uuden akun kuoltua en varmaankaan enää sellasta osta. (ja jos sen saa sovitettua tohon kesäjenkkiin niin voisi sen siihen laittaa ja ostaa mersuun parempi)

joo. paukahtanee jousen voimasta kai lähes kerralla naps jos on mennäkseen.

tulipa mieleen nuo vanhan ramblerin etujouset ostohetkellä. taisi toinen olla kolmessa osassa ja toinen neljässä.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

perkeleen helevetin snaideri. niin oli auto ja akku täysin pimeenä taas tänään.

alle 3v näyttää mittarilla ja kojelautaan ei syty edes valoja. eilen toimi täysin ongelmitta mutta nyt perkele tänään kun piti lähteä töihin ihan dead.

uus akku kesti siis lähes 4kk. (5.1-26-4) vittuperkle.

onneksi sentään kotipihaan ja sunnuntaina hajosi eikä jonnekin muualle pahempaan paikkaan. mutta perkele tollasta romua. eka snaijaider silver 100ah kesti juuri minimin minkä vaadin ja oletan halvan akun kestävän.. takuuaika + vähän. tää on ihan perseestä tälläne muutaman kuukauden kestäminen. eikä mitään varotusta oo tullu. ei kertaakaan tyhjentynyt nolliin eikä oo poppivehkeitäkään ollut rasittamassa. latauksessa on ollut tälläsellä fiksulla latausautomaatilla parin viikon välein varmuuden vuoksi jos on ollut lyhyttä ajoa vain. eli ei hyvä ei snaideria enää. koskaan.

mikä uudeksi akuksi

yuasa vai bosch 5 sarja?

bossin sais motonetista.. yuasa parin sadan metrin päästä akkuliikkeestä.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

osti eilen bosch akun (s5013) 27.4. toivotaan että tämä vaikka kestäisi sen verran minkä akun kuuluisi kestää.

eli muistaakseni oli tämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/900039/B ... 175xK190--

mittasivat siellä pikatesterillä joka ei edes tunnistanut sitä akuksi. mutta eivät voineet kuitenkaan heti antaa takuuseen uutta akkua/korvausta. piti jättää sinne latailtavaksi ja tutkittavaksi vuorokaudeksi. ihme touhuu. mutta ei sitten kukaan ottanut tänäänkään yhteyttä motonetistä .. joten taisivat olla samaa mieltä että menee takuuseen rikkinäisyys.. ja toivotaan että palauttivat rahat sinne ostoksiin käytettäväksi. odotellaan huomenna vielä yhteydenottoa varmuuden vuoksi.

--------
edit: kaksi päivää oli siellä latauksessa ja sitten käskivät tulla hakemaan shaideri kotiin kun heidän mukaan on ehjä. kyllähän se taas virtansa on pitänyt sen jälkeen vaikka ei olekkaan enään autossa ollut käytössä. ollut vara starttiakkuna autotallissa kuukauden.

edit2: yhä pitää virtansa ok muutaman kuukauden jälkeenkin. kai se ehjä oli. pitää kysyä siskolta haluuko se ostaa sen omaansa. vai täytyskö se laittaa myyntiin.
---------
takalasin pyyhkijän moottoriin menevän töpselin irroitin takaluukusta myös tänään. ei pitäisi enää mennä mitään virtaa siihen suuntaan. pitää katsoa sitten kesämmällä (lomalla) näitä takaluukun vikoja tarkemmin.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

kesämenijamitääneitehnytaaskaan..

tai no.. laitoin mä vähän maalia ja pakkelia takapuskurin alla olleisiin ruostekohtien päälle ettei paljoa pahemmaksi enää mene äkkiseltään.

-----
pakoputki vuotaa kokoajan vähän enemmän.

pari kk sitten epäilin että vuotaakohan se ja nyt sen jo kuulee hyvinkin että pärisee liikaa ja väärästä kohdasta.

eli kyseessä on se etummainen putkilo. ekan kannakkeen kohdalla yksi puhkireikä. ja koneen tuplaputkien yhteen liittymiskohdassa on sitten isompaa reikää.

katselin mitä motonetit ja muut mersun osia myyvät liikeet pyytelivät putkesta ja kun halvimmat oli jossain 180e luokassa ajattelin että taidampa sittenkin kokeilla pelkkää pakoputkitiivistemassaa laittaa reikäkohtien päälle ensin. mutta kun ebay osasi tarjota hieman halvemmalla osan.. niin päätin tilata sitten sieltä kuitenkin. ei tartte viritellä tilkkeitä.

eli saksan ebaystä putkelle hintaa pyytelivät 97euroa postikuluineen. toivottavasti on sitten oikeanlainen.

---------
ajattelin jos sieltä ebay.destä tilaisin myös vaihteistoöljytkin.. mannol dexron IIi, 10 litraa alle 40e posteineen.

tuskin tuo paljoa huonompaa voi olla kuin "laatumerkki" öljy.. dexroni luokituksia kuitenkin. ja saksassa on käsittääkseni kanssa ihan kunnossa oleva laatutarkkailu vaatimukset..
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

kesämenijamitääneitehnytaaskaan..

tai no.. laitoin mä vähän maalia ja pakkelia takapuskurin alla olleisiin ruostekohtien päälle ettei paljoa pahemmaksi enää mene äkkiseltään.

-----
pakoputki vuotaa kokoajan vähän enemmän.

pari kk sitten epäilin että vuotaakohan se ja nyt sen jo kuulee hyvinkin että pärisee liikaa ja väärästä kohdasta.

eli kyseessä on se etummainen putkilo. ekan kannakkeen kohdalla yksi puhkireikä. ja koneen tuplaputkien yhteen liittymiskohdassa on sitten isompaa reikää.

katselin mitä motonetit ja muut mersun osia myyvät liikeet pyytelivät putkesta ja kun halvimmat oli jossain 180e luokassa ajattelin että taidampa sittenkin kokeilla pelkkää pakoputkitiivistemassaa laittaa reikäkohtien päälle ensin. mutta kun ebay osasi tarjota hieman halvemmalla osan.. niin päätin tilata sitten sieltä kuitenkin. ei tartte viritellä tilkkeitä.

eli saksan ebaystä putkelle hintaa pyytelivät 97euroa postikuluineen. toivottavasti on sitten oikeanlainen.

---------
ajattelin jos sieltä ebay.destä tilaisin myös vaihteistoöljytkin.. mannol dexron IIi, 10 litraa alle 40e posteineen.

tuskin tuo paljoa huonompaa voi olla kuin "laatumerkki" öljy.. dexroni luokituksia kuitenkin. ja saksassa on käsittääkseni kanssa ihan kunnossa oleva laatutarkkailu vaatimukset..

tolla hinnalla kun vaihtaa kaksikin kertaa useammin ne öljyt
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

nyt on uusi tuulilasi asennettuna. (juha väre asensi, 290e)

ja kyllä oli lähes suorastaan ilo ajella kirkkaalla naarmuttomalla lasilla aurinkoakin vastaan.. niitähän oli siellä taivaalla vain yksi.. ennen näkyi miljoonia pienois aurinkoja naarmuista heijastuksena.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

nyt on etummainen pakoputken osa myös vaihdettu.

monien manausten ja hirmuisen ähinän ja puhinan kannustamana. olivatten vähän ahtaissa kohdissa ja aika kaukana ne pultit ja mutterit ylettää. sekä alhaalta ja ylhäältä käsin. yksikään ei ollut tiukassa mutta se ylettäminen ja työkalujen ja nyrkkien mahtuminen teki tiukkaa.

viimeistä kahta kiinnittäessä niitä muistaakseni ei nähnyt kumpikaan "asentaja" vaan puolittaisella tuurilla ja tuntoaistien perusteella saatiin kierteilleen pitkien jatkovarsien jne avulla. auto nosturilla ja toinen äijä ylhäällä konehuoneessa maaten, ja toinen yritti tehdä jotain auton alapuolella.

-------
mitäs sitten pitäs korjata.. nuo räpsyvät valot.. ajovalot. sisävalot. mittariston valot.. kaikki välkähtelee.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

valojen räpsyminen korjautui jo aiemmin syksyllä kun vaihtoi jälleen kerran sen jännitteen säätimen laturin taakse.. oisko se kerran vuodessa aina vaihdettu nytten. aika nopeesti kuluvaa tavaraa ollut.. eikä mersun tekemäkään kestänyt yhtään kauempaa kuin motonetin harakiri.. joten ostin motonetista tällä kertaa kaksi kappaletta. on sitten toinen varaosana jo valmiiksi seuraavaa kertaa varten omassa hyllyssä.

----------

miksi minun turvavyö on märkä sateella? siis jos auto on parkissa pihassa ja sataa. niin turvavyö on märkä, ihan kelalta saakka nihkeänä.. (yläosa kastuu ja sitten valuu alaspäin?) mistä siihen kotelon sisälle pääsee muka sadevettä? kattoluukullinen auto mutta eikös niiden kaukaloiden valumavedet mene jonnekin muualle kuin ovipilarin suuntaan?
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

osti nettimarkkinoilta käytetyt 16" vanteet. hyväkuntoisilla 205/60 hankook kinergy renkailla. (lähetyskulut noin 60e ennakon kanssa)

vanhat 16" vanteet kun täristävät yli 80kmh nopeuksissa häiritsevästi.. ja onhan niissä ollut ne pari vuotta jo vaihdettavaksi ajatellut nokian rsi kitkat päällä kesärengas käytössä (vm 07 jos väärin muista).. korkea aika siis ehkä vaihtaa uudempiin.

olivat aika pinttyneissä jarrupölyissä joten vein ne fixus liikkeeseen vannepesulle. maksaa 10e, kerrankin hinnoittelu ihan järkevä minusta. en viitsinyt alkaa siihen hintaan enää itse ostamaan pesuaineita (vähintään 7e kai) ja sitten vielä alkaa itse jynssäämään puhtaaksi. hinkataan sitten lisää jos ei heidän toimesta tule puhtaiksi t

viitsisikö sitä vielä vahatakin ne ennen alle laittoa. sekin olisi eka kerta kai kun niin tekisin. hah. mutta olisi sitten hieman helpompia pestä myöhemmin.

---edit: juu kannatti viedä. useamman tunnin sanoivat niitä hinkanneensa sielläkin puhtaaksi. tiedä sitten mitä ihmeen tatinaa niissä oli.. alustamassaa tms.

vahasinkin ne.

kaksi alla. edessä aika ahtaalta näyttäisi nuo 205/60/16 olevan. autokin näyttää enemmänkin nelivetomallilta nytten. sen verta korkeempi profiili on näissä hankookeissa vrt aiemmat 55 sarjan nokialaisissa. katsotaan kun saan loput paikalleen ja kokeiluajelut tehtyä.. tarviiko ostaa matalempi sarjalaiset kumit eteen.
----
mitään en ole taaskaan autolle tehnyt.. aiemmat viat ovat yhä olemassa. mutta kun autolla vielä pääsee kulkemaan niin ei ne haittaa.

öljyjen vaihto olisi edessä kesällä ainakin.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

ei mahu eturenkaina kunnolla. jarruttaessa raapaisee sisälokariin.
piti olla sen pari senttiä isommat kai halkaisijaltaan.. mutta olivatkin lähemmäs neljä.

ei menny kuin strömsöössä tämäkään. eli pitää tuhlata lisää rahaa ja ostaa eteen toiset renkaat.. kokoa 55. pah.

----
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

ostin käytetyt 205/55/16 renkaat eteen kktakalalta. 60e. (9.5 tms) mahtuu pyörimään.

-ja cutlassiin valtarenkaalta 225/60/15 nokia hakkaset (20.5)
ehkä mahtuvat.

21.5 yritin pähkäillä mistä ihmeestä vettä tulee takaluukun perällä olevaan lattiakoteloon. (3s istumarivin jalkatilan kolo). koko talven ollut märkänä, en keksinyt mistä sitä tulee.. ainakaan vielä.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

auto vahattu ekaa kertaa mun aikana tuossa pari viikkoa sitten. (turtle ptfe nestevaha ja collinite 476 kovavahalla.) kivasti se kiilsi sen illan.. seuraavana päivänä kiiltoa ei enää näkynytkään. kiitos vaan kauheesti siitepölykerrokselle.

katotaan kiiltääkö vielä ens viikolla (luvattu sadetta niin auto peseytyy siinä niin näkee oliko vahasta mitään iloa vai ei)

......
takaluukkun vuotaneen veden vuotokohtaakaan en ole löytänyt vaikka kaadellut useampia kastelukannullisia auton takaosaan. tämän hetkinen eoäilys on kuitenkin hieman rapsakan tuntuisissa (ruosteisissa) takasivuikkunoiden alaosissa.

milläköhän sen voisi korjata jos se sieltä tulee.. ei kauheasti innosta repiä ikkunaa irti ja alkaa mitään isomaa ruosteen korjailu urakkaa alottamaan.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

me ollaan oltu sopivassa aselevossa auton kanssa koko kevät ja kesä.. (jos ei vesi vuotoa lasketa) sähköisen virtavuodon kanssa siis ollaan oltu status quo tilassa.

oireet ovat pysyneet hallinnassa.. pieni virtavuoto siellä on ollut edelleen mutta ei haittaavasti. viikon parin välein kun lataa akun ei ole ongelmia (erittäin lyhyitä työmatkoja suurinosa ajelusta joten ei kerkeä lataantumaan ajellessa kunnolla)

aselepo siis oli hyvä, kunnes eilen sitten oli taas sota käynnissä.

kerran ajelin viikon aikana autolla ja hieman tuntuikin akku tyhjältä mutta unohdin laittaa laturin kiinni yöksi. joten tänään sitten akku täysin tyhjä.. 5v näytti. jossain siis hirmu vuoto tai oikosulku.

akunnapa irti ja herättelin toisella akulla ja älylaturilla sen akun taas henkiin.. nousi 12v jo ennenkuin aloin ettimään virtavuotoa. pihtimittari johtoon.. ja virtaa menee "vain" 1,5-2a jonnekkin.. ei se nyt noin tyhjäksi päivässä parissa vedä akkua.

ja sitten yhtäkkiä pihtimittari näytti hetkellisesti 22-25amppeeria tippuen takaisin "normaalimpaan" 2a lukemaan.. hetken päästä taas samat 24a vilahtaa näytössä. eli joku kytkee tai yrittää kytkeä jotain vähän väliä.

sulake 9 irti (ensimmäinen syyllinen on vanha syyllinen) ja heti auttoi. kulutus tippui noin 1a. ja napsahtelu loppui. okeej.. joku uusi vika ..eikun sulake kiinni ja nyt yhtäkkiä kuulinkin vaimean napsahduksen läheltäni. ja pihtimittari ilmaisi hävikki piikin.. ok.. napsunta aiheuttaa siis tuon.

hetken etsittyäni totesin että napsahdus ääni kuuluu kuskin etuoven sisältä.

mitä sähköistä siellä ovessa on joka on 9 sulakkeen takana? eihän siellä pitäisi olla mitään siihen piiriin kuuluvaa?

mitä sähköä oveen menee.. peilin säädöt, ikkunan sähköt, ovilukon joku kytkentärele? ..kaikki tuntuivat toimivan ihan ok.. ikkuna ovenlukot ja peilin säätäminen.. napsuminen jatkui jos sulake oli kiinni.

olisiko ovien lukkosysteemiin kuuluva osa todennäköisin vian lähde? yrittää esim avata tai lukita itsekseen vähän väliä? (ovet ei kyllä aukea ja sulkeudu lukosta itsekseen)

noh nyt on akkulaturi lataamassa akkua yön yli.. 9 sulake on irti myös.

ehkä huomenna puran ovipaneelin pois ja alan tutkimaan tarkemmin.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

eilen/edellispäivänä virtaa katosi. tänään ei.

ei sitten yhtään (0.2-0.3a eli ns kellon verran). oli se 9 sulake sitten paikallaan tai ei. kulutus ei noussut edes siihen yhteen joka siellä on ollut yleensä.

eli kauniisti ilmaistuna: että mitä vithua!?

kaikkea mä eilen räpläilin mutta illan päätteeksi se virtahävikki tosiaan oli 1-2a ja piikittäin se 24a. sitten otin sulakkeen irti ja laitoin akun lataukseen.

tänään sitten tarkistus.. jaa.. miksi ei virtaa kulu. eikun sulake 9 paikalleen. ja ei ei häviä virtaa vieläkään?

eli mitä vithua?

että mä sit vihaan autosähkövikoja.. etenkin tälläsiä jokka ei oo jatkuvia. miten etsit vikaa jota ei ole. kysyn vaan?

purin ovipaneelin.. (oli muuten aika helppo irrottaa)

kattelin ja tökein kaikkea mikä liikkuu ja mikä ei liiku. kaikki tuntui olevan sielläkin ok.

rasvasin samalla sitten laakerirasvalla hieman ikkunamekanismin osia myös. (sattumalta kun senkin löysin kun etsin teippiä kosteussulkumuovin uudelleen kiiinnitystä varten)

vaikka vikaa en oven sisältä keksinyt, niin oli siitä irroituksesta muuta hyötyä sentään.. keksin mikä ihme siellä oven sisällä töhrii ikkunan alareunaa kun sen laskee alas.. oli tehtaan vaimennusmatto kuoriutunut auki ja se osui ikkunaan. leikkasin repaleen pois.

ja samalla sain vihdoinkin kiristettyä ne koristepuupaneelin mutterit. paneeli on pärissyt löysänä siinä jo pari vuotta. on ollut päältäpäin teipillä vaimennettuna tähän saakka. (jos oisin tiennyt tuon paneelin irtoavan noin pienellä työllä olisin avannut sen jo aiemmin ja kiristänyt mutterit.)

harmi kun ei ollut ruuvilukitetta eikä vaimennusmattoa helposti löytyvillä.. olisi voinut tehdä nää extrahommat vielä paremminkin. :D

----
nyt taas odotellaan koska seuraavan kerran alkaa virtaa katoamaan. jos sillä kerralla ehtisi alkaa etsimään tai vähentämään vaihtoehtoja ennenkun vika korjautuu itsekseen.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

että mä sit vihaan autosähkövikoja..
Minä rakastan niitä :pusuposkelle: Tosin ei omissa autoissa :shock:
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

sinä rak...?? ei jumankauta miäs! :D

tai siis.. saatko siitä suurta palkkaa kun niitä etsit muiden autoista? siinä tapauksessa sen voisi ehkä ymmärtää. :D
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”