Kilanderin J€€P
Kilanderin J€€P
Tarttui tänään kotimatkalla Saksasta tuommoinen Jeep Cherokee 2,5 crd M5 sport matkaan.
Eihän tuommoiselle nelosautolle paljoa käyttöä ole,mutta jokavuotiseksi traditioksi tullut Valkjärven kotiseutumatka ei hiluksilla suju,kun matkassa 4-5 henkilöä.
Myös Kolin mökkireissuilla 2-4 henkeä ja koira.Niin silloinhan tällainen on ihan sopiva peli.
Käyttöohjekirjan mukaan 2002 malli,mutta marraskuussa 2001 otettu käyttöön.
270 000 km.ajettu.
Ilmastointi,vakionopeudensäädin,ratio ja cd,nuo nyt ainakin löytyy.
Laitetaas pari kuvaa siinä kunnossa kun sen ostin.
Jotain pientä hiomista,nuo tarrat laseista lähtee,pieni madallus ja 26" kromatut kaivonkansivanteet erittäin suurella positiivisellä insetillä .
Eihän tuommoiselle nelosautolle paljoa käyttöä ole,mutta jokavuotiseksi traditioksi tullut Valkjärven kotiseutumatka ei hiluksilla suju,kun matkassa 4-5 henkilöä.
Myös Kolin mökkireissuilla 2-4 henkeä ja koira.Niin silloinhan tällainen on ihan sopiva peli.
Käyttöohjekirjan mukaan 2002 malli,mutta marraskuussa 2001 otettu käyttöön.
270 000 km.ajettu.
Ilmastointi,vakionopeudensäädin,ratio ja cd,nuo nyt ainakin löytyy.
Laitetaas pari kuvaa siinä kunnossa kun sen ostin.
Jotain pientä hiomista,nuo tarrat laseista lähtee,pieni madallus ja 26" kromatut kaivonkansivanteet erittäin suurella positiivisellä insetillä .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tietysti kummin koko olis hyvä tietää ennen ostotarjouksen jättöä
Niin, oliko tää muuten just niitä jeeppejä joiden ohjekirjassa lukee notta nelivetoa ei saa käyttää juuttuneen ajoneuvon irroittamiseen??
Niin, oliko tää muuten just niitä jeeppejä joiden ohjekirjassa lukee notta nelivetoa ei saa käyttää juuttuneen ajoneuvon irroittamiseen??
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Pitää kattoa huomenna kun selviää,kummikoko.Lerssinen kirjoitti:Tietysti kummin koko olis hyvä tietää ennen ostotarjouksen jättöä
Niin, oliko tää muuten just niitä jeeppejä joiden ohjekirjassa lukee notta nelivetoa ei saa käyttää juuttuneen ajoneuvon irroittamiseen??
Ei oo niitä jeeppejä (piti varmistaa ohjekirjasta).
Vaihdekepin vieressä on semmonen lyhyempi vipu;2h,4h,N,4l asennot löytyypi.
Grand cherokeeta tuli katteltua,mutta niitten quadradrive (jatkuva neliveto) pisti arveluttamaan,toimiessaan varmaan hyvä-vikatilanteessa käy kylmä puhuri lompakon suunnassa..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kovasti paljon aikaa mennyt auton siivoamiseen,noin sotkuista autoa (sisältä) harvemmin nähnyt.
Tarrat laseista lähti hyvin,liima ei niinkään .
Ensimmäinen askel kohti katu-uskottavampaa citymaasturi lookkia otettu,päiväledit asennettu.
Viikon päästä maanantaina aika varattu ammattilaiselle,tummentaa takaosaston lasit .
Tarrat laseista lähti hyvin,liima ei niinkään .
Ensimmäinen askel kohti katu-uskottavampaa citymaasturi lookkia otettu,päiväledit asennettu.
Viikon päästä maanantaina aika varattu ammattilaiselle,tummentaa takaosaston lasit .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
No niin,nyt on jeeppi omissa nimissä.Kävi kätevästi että sai samalla reissulla siirrettyä bonukset,60%,hiluxista tähän.
Liikennevakuutus 205 euroa/vuosi,ja laaja osakasko 72 euroa/vuosi.
Odotettu paketti Oulusta saapui matkahuoltoon.
Kumho kl-12,255/55-18" m+s pallot.
Liikennevakuutus 205 euroa/vuosi,ja laaja osakasko 72 euroa/vuosi.
Odotettu paketti Oulusta saapui matkahuoltoon.
Kumho kl-12,255/55-18" m+s pallot.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tänään hitsailin kiinnitysrautoja,saa lisää valoa keulalle.
Myös kauan odotettu paketti (4kpl.) Tampereelta saapui.
Niin oli kiirettä ennen iltavuoroa,ettei ehtinyt vanteita sovittaa paikalleen-toivottavasti sopii..
Huomenna tuo jo selviää,komian näköset oli SusiRacen vanteet
Myös kauan odotettu paketti (4kpl.) Tampereelta saapui.
Niin oli kiirettä ennen iltavuoroa,ettei ehtinyt vanteita sovittaa paikalleen-toivottavasti sopii..
Huomenna tuo jo selviää,komian näköset oli SusiRacen vanteet
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Perjantai-iltana kävin näyttämässä Jeepille menoa Viipurin keskustassa.Lauantai-maanantai Estoniassa.
Joku pimu ajeli citymaasturilla Pärnu maanteella.Oikein kylkiputket laitettu.
Näkyi siellä Järvekeskuksen parkkipaikalla ihan oikeakin maasturi.
Reissu meni mukavasti,vaikuttaisi ettei tuo Jeeppi ole edes kovin janoinen.Mitään tarkempia kulutuslukemia ei pysty sanomaan muutaman tuhannen kilometrin perusteella-kympin kahtapuolen se vie.
Paluumatkalla tuli huomioitua kehnot takajouset (kyydissä 20-30 pahvilootaa),mutta siihen on tulossa parannusta kun Offroadtarvikkeeseen tulee sopivia vietereitä.
Mutta seuraavaksi ikkunoitten kimppuun,ja tankki projekti pitäisi aloittaa.
Joku pimu ajeli citymaasturilla Pärnu maanteella.Oikein kylkiputket laitettu.
Näkyi siellä Järvekeskuksen parkkipaikalla ihan oikeakin maasturi.
Reissu meni mukavasti,vaikuttaisi ettei tuo Jeeppi ole edes kovin janoinen.Mitään tarkempia kulutuslukemia ei pysty sanomaan muutaman tuhannen kilometrin perusteella-kympin kahtapuolen se vie.
Paluumatkalla tuli huomioitua kehnot takajouset (kyydissä 20-30 pahvilootaa),mutta siihen on tulossa parannusta kun Offroadtarvikkeeseen tulee sopivia vietereitä.
Mutta seuraavaksi ikkunoitten kimppuun,ja tankki projekti pitäisi aloittaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ei kait ne pelkät laatikot painakilander kirjoitti:Paluumatkalla tuli huomioitua kehnot takajouset (kyydissä 20-30 pahvilootaa),mutta siihen on tulossa parannusta kun Offroadtarvikkeeseen tulee sopivia vietereitä.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Eilen tuli käytyä Tuikun kaakkoiskonttorilla,jeeppi sai ohjelmistopäivityksen 2010 luvulle.
Vetoa tuli kyllä kivasti lisää.Paluumatkalla ohitin jopa muutaman moottoripyörän .
Nunnanlahdessa melkein jouduin peurakolariin,kaksi valkohäntäpeuraa seisoi vt 6 :lla keskellä päivää
Vetoa tuli kyllä kivasti lisää.Paluumatkalla ohitin jopa muutaman moottoripyörän .
Nunnanlahdessa melkein jouduin peurakolariin,kaksi valkohäntäpeuraa seisoi vt 6 :lla keskellä päivää
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Auto on kyllä komia (ja kun vielä tulee muutamat työvalot katolle ja..) eikä lie hullumpi ajella tielläkään?kilander kirjoitti:N.50 heppaa ja liki 110 nm.lisää .libzane1 kirjoitti: paljukas tuikun konttori toi pershevosia lissee?
Ja asiaankin. Tuohan oli nyt sillä 2.5crd kone?
Kun tullut katseltua autoja, joissa 2.8crd ja aika samanlaisia kait nuo on koneina, joten kuin työkone se oikein on?
Nopiasti veikkaisin, että pitää mennä persedyno kalibroimaan Ruotsin laivalle, jotten nuin hirveästi valehtelisi
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Ei ollenkaan hassumpi kone tämä.vajaa kuukausi ja 4500 km.tullut mittariin..
Vakiona tuossa 143 heppaa ja 343nm.,nytten reilu 190hp.ja 450 nm.
Ei tunnu pickupin jälkeen työkoneelta ,mielellään tällä ajelee,vaikka clk seisoo pihassa.
Offroadtarvikkeen hepun mukaan 2,8 crd sama kone kuin tämä,porauksella vain suurennettu.
Vakiona tuossa 143 heppaa ja 343nm.,nytten reilu 190hp.ja 450 nm.
Ei tunnu pickupin jälkeen työkoneelta ,mielellään tällä ajelee,vaikka clk seisoo pihassa.
Offroadtarvikkeen hepun mukaan 2,8 crd sama kone kuin tämä,porauksella vain suurennettu.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ja mikä mersumiehen kannalta mielenkiintoista,noissa jeepin vanteissa 5x114,3 jako..jotain juttua kuullut epäkeskopulteista,en oo vaan semmoisia ikinä nähny.Meniskö nuo semmosilla meseen?Marco kirjoitti:Tänään tuli nähtyä Jeeppi livenä. Komia peli. Varsinkin ne huulivanteet huoh....
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Vaatii vanteissa riittävän isot pultinreiät sekä jämäkät sovitteet, eikä salli kuin reilun pari milliä eroa jakoympyrässä. 98 100 101,6, 108 110 112 114,3. jne. Ainiin eikä tuo juttu oikeen onnistu 14mm pulttisissa autoissa.
Volvon pulteista voisi yrittää tuommoset 14x1,5mm:set tehdä sorvaamalla niihin isompireikäset kartiot ja sitte vaan kairaamaan vanteesta reiät 16,5mm:siksi. Kauhia revohka...
E: Ainiin onnistuisi kai se 14x1,5-12x1,5 pinnapulteilla ja epäkeskomuttereillakin, yhtä kaikki hankalaa. Tai ottamalla Volvon irtokartiopulteista kartion kohalta sorvissa hoikemmaks, jolloin menee ehkä pultin lujuus...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tämä on joku Itävaltalainen,VM valmiste.Roisto kirjoitti:Tere,
Onko tuo CRD nyt minkä firman moottoreita? Etkös sinä jotain mersupohjaista mielinyt?
t.
Risto
Kyllä kiikarissa oli Grand Cherokee mersun 2,7 cdi:llä ja automaatilla.
Mutta raha ratkaisi,sain tämän silleen sopivasti,että kokeilee nyt Jeeppeilyä tällaisella.
Ihan positiivisia kokemuksia,vielä,ollut.
Noin kuukausi ja semmoinen 4500 km.takana.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
No nyt on jo ollut vikaakin.Matkamittari ja osamatkamittari alkoivat elää omaa elämäänsä .
Auton kun sammutti ja lukemaksi jäi vaikka 273 458,seuraavan kerran kun starttasi,saattoi lukema olla 273 436 km.
Pääsääntöisesti vähenteli lukemia,joitain lyhyitä ajoja ei "muistanut"ollenkaan.
Trippimittari huijasi enemmän,500 km:n ajoista tallentui ehkä puolet.
No lähetin viimeviikolla mittariston Keminmalle tutkittavaksi.
Ei ole kummonen loota,ei silti viittinyt ite alkaa tutkimaan kun ei oo sitä tinakolvia vieläkään tullut hankittua.
Tänään tuli takasin,ja ainakin näin äkkiseltään tuntuu toimivan.
Kosteutta ollut jostain syystä ja hapettunut,tinaili juotoksia uusiksi ja samalla vaihtoi kaikki taustavalot.
Takaosaston lasit lopultakin tummennettu.
Auton kun sammutti ja lukemaksi jäi vaikka 273 458,seuraavan kerran kun starttasi,saattoi lukema olla 273 436 km.
Pääsääntöisesti vähenteli lukemia,joitain lyhyitä ajoja ei "muistanut"ollenkaan.
Trippimittari huijasi enemmän,500 km:n ajoista tallentui ehkä puolet.
No lähetin viimeviikolla mittariston Keminmalle tutkittavaksi.
Ei ole kummonen loota,ei silti viittinyt ite alkaa tutkimaan kun ei oo sitä tinakolvia vieläkään tullut hankittua.
Tänään tuli takasin,ja ainakin näin äkkiseltään tuntuu toimivan.
Kosteutta ollut jostain syystä ja hapettunut,tinaili juotoksia uusiksi ja samalla vaihtoi kaikki taustavalot.
Takaosaston lasit lopultakin tummennettu.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Pientä hifistelyä tuli perjantaina harrastettua,kun tuli ostettua metabon pikkurälläkkä-mallia biltemasta pääsi tulemaan savu ulos.
Siispä töitten jälkeen auto talliin ja takatassut ilmaan,jarrurummut pois.
Siinä toinen vielä "alkuperäisessä"kuosissa.
Alkuun piti pajavasaralla (1kg.) kolistella enimmät vuosien liat ja ruosteet irti,sitten pääsi jo vähän metaboa koeajamaan.
Sieltähän löytyi Bochin valmistamat rummut.
Sitten pensselillä mustaa hammeria päälle.
Aiheeseen kuulumaton kuva.
Siispä töitten jälkeen auto talliin ja takatassut ilmaan,jarrurummut pois.
Siinä toinen vielä "alkuperäisessä"kuosissa.
Alkuun piti pajavasaralla (1kg.) kolistella enimmät vuosien liat ja ruosteet irti,sitten pääsi jo vähän metaboa koeajamaan.
Sieltähän löytyi Bochin valmistamat rummut.
Sitten pensselillä mustaa hammeria päälle.
Aiheeseen kuulumaton kuva.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----