Kannattaako ottaa projektiksi?
Kannattaako ottaa projektiksi?
Uusi satakakskolme harrastajan alku kyselee.
Kesällä olisi autokortti tuloillaan ja pitäisi pirssi saada rakennettua. Tämmöinen kuvan valkoinen farkku olisi tarjolla. Kannattaako alkaa enään rakentamaan tämmöisestä metsälöydöstä autoa. Auto on ollut naapurillani vielä neljä vuotta sitten ajossa ja muistan kuinka aina kuolasin sen perään.
Minulla on ollut aikaisemmin w123 sedan ja tykästyin automalliin ajollisesti ja ulkonäöllisesti niin, että olisi halu alkaa tästä rakentamaan autoa. Tekniikka tässä on 240D
Kiitos jo etukäteen.
Kesällä olisi autokortti tuloillaan ja pitäisi pirssi saada rakennettua. Tämmöinen kuvan valkoinen farkku olisi tarjolla. Kannattaako alkaa enään rakentamaan tämmöisestä metsälöydöstä autoa. Auto on ollut naapurillani vielä neljä vuotta sitten ajossa ja muistan kuinka aina kuolasin sen perään.
Minulla on ollut aikaisemmin w123 sedan ja tykästyin automalliin ajollisesti ja ulkonäöllisesti niin, että olisi halu alkaa tästä rakentamaan autoa. Tekniikka tässä on 240D
Kiitos jo etukäteen.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
pelasta ihmeessä jollei ole aivan mahdoton rojekti pohjaltaan, ne kaaret on vähäisimpä hommia, mutta se pohja sitte on jo isompi juttu jos aivan murea on.
Jos siellä pohjassa on se alkuperäinen alustamassa ja se on pinnaltaan ehjä ni älä riko sitä pintaa ennen leimaa, ne mätäviat kyllä löytää sisäpuoleltakin, siis ne mitkä se katsurikin löytää alapuolelta, yks paikka on kaasupolkimen juuri ja yleensäkin ne etukulmat jalkotilassa, sitte "vararengas" kotelot takana, tukivarret edessä ja takana ja helmat.
Osiahan kyllä näihi(kin) vielä löytää ku pikkasen kyselee, ja jos koppa on aivan loppu ni korinvahtoa peliin ni sillä se "ura urkenee".
Ja tervetuloa joukkoon.
Jos siellä pohjassa on se alkuperäinen alustamassa ja se on pinnaltaan ehjä ni älä riko sitä pintaa ennen leimaa, ne mätäviat kyllä löytää sisäpuoleltakin, siis ne mitkä se katsurikin löytää alapuolelta, yks paikka on kaasupolkimen juuri ja yleensäkin ne etukulmat jalkotilassa, sitte "vararengas" kotelot takana, tukivarret edessä ja takana ja helmat.
Osiahan kyllä näihi(kin) vielä löytää ku pikkasen kyselee, ja jos koppa on aivan loppu ni korinvahtoa peliin ni sillä se "ura urkenee".
Ja tervetuloa joukkoon.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Kiitoksia. Kyllä se kuume alkaa olla jo niin korkealla, että tästä teen vekottimen vaikka tulee isoakin hitsausta vastaan.
Osapuutteita on takalasi ja valkoiset etuovet, ettei nuita täytyisi alkaa maalailemaan. Saa ilmoitella jos on teillä ylinmääräisinä sellaisia.
Kunhan saan rojektin omalle pihalle, pitää laittaa hieman parempia kuvia ja vähän kuvia myös työn edistymisestä.
Osapuutteita on takalasi ja valkoiset etuovet, ettei nuita täytyisi alkaa maalailemaan. Saa ilmoitella jos on teillä ylinmääräisinä sellaisia.
Kunhan saan rojektin omalle pihalle, pitää laittaa hieman parempia kuvia ja vähän kuvia myös työn edistymisestä.
ja täällä sitteneuvotaan sen offtopikin kanssa, ja siitä ei nii kannata hermostua se kuuluu tavallaan asiaan.
Ymärrät ku käyt ekassa isommassa miitissä näyttäytymässä, sen jälkeen et luultavasti olekkaan ennallasi
Mmutta eikun miittiin sitte vaan
Ymärrät ku käyt ekassa isommassa miitissä näyttäytymässä, sen jälkeen et luultavasti olekkaan ennallasi
Mmutta eikun miittiin sitte vaan
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ei muutaku kilvityskuntoon ,konttorin kautta leima hakia ja edellämainitussa kunnossa ei muutakun teippailemaan linttaklubin tarrat takapaksiin
Ei vaan ,onnea projektille! Ittellä oli tuommoinen ,tosin 2+3 paku ja 300TDT. Mukava kampe ajeleskella, ja ei nuita vanhoja mersuja koskaan liikaa ole tien päällä.
Ei vaan ,onnea projektille! Ittellä oli tuommoinen ,tosin 2+3 paku ja 300TDT. Mukava kampe ajeleskella, ja ei nuita vanhoja mersuja koskaan liikaa ole tien päällä.
penkin jalkojen juurista näkee hyvin onko se läpimätä pohjasta vai ei. Monesti penkit o kiinni vain pyhällä hengellä, eli edellä mainitulla tajuttoman hyvällä ja paksulla pohjamassalla, joka on nykyään 30v myöhemmin kuin mustaa lasia.
Muista myös se, että on helpompi korjata iso reikä kuin monta pientä. eli leikkaa surutta vaan isoa palaa pois jos haperoo löytyy.
tuolla olis muutama klassikkopaikka joita omasta oon korjaillu: Photobucket kuvia
Muista myös se, että on helpompi korjata iso reikä kuin monta pientä. eli leikkaa surutta vaan isoa palaa pois jos haperoo löytyy.
tuolla olis muutama klassikkopaikka joita omasta oon korjaillu: Photobucket kuvia
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kuten jo edellä moni sanoikin, niin ehdottomasti kuntoon jos ei aiva toivoton tapaus ole. Näitä ei ole liikaa liikenteessä!
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Kyllä kaks kertaa miettisin.
Helppohan se on täällä kehua ja usuttaa projektin kimppuun mutta vaatii ihan älyttömästi töitä ja pitkää pinnaa saada 123:nen, metässä neljä vuotta seissyt ja ennestään jo ruostevikainen auto siihen kuosiin, että sitä voi edes viedä leimalle, muusta kunnostuksesta puhumattakaan.
En sinua enkä taustojasi tunne mutta suosittelisin etsimään helpomman projektin eka autoksi.
Helppohan se on täällä kehua ja usuttaa projektin kimppuun mutta vaatii ihan älyttömästi töitä ja pitkää pinnaa saada 123:nen, metässä neljä vuotta seissyt ja ennestään jo ruostevikainen auto siihen kuosiin, että sitä voi edes viedä leimalle, muusta kunnostuksesta puhumattakaan.
En sinua enkä taustojasi tunne mutta suosittelisin etsimään helpomman projektin eka autoksi.
Viimeksi muokannut Jiitek, 11.4.2011 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
ehottomasti komppaan JiitekkiäJiitek kirjoitti:Kyllä kaks kertaa miettisin.
Helppohan se on täällä kehua ja usuttaa projektin kimpuun mutta vaatii ihan älyttömästi töitä ja pitkää pinnaa saada 123:nen, metässä neljä vuotta seissyt ja ennestään jo ruostevikainen auto siihen kuosiin, että sitä voi edes viedä leimalle, muusta kunnostuksesta puhumattakaan.
En sinua enkä taustojasi tunne mutta suosittelisin etsimään helpomman projektin eka autoksi.
Kiitoksia mielipiteistä ja neuvoista. Muutettiin juuri harmikseni pohjoisemmaksi, joten täytyy katsoa auton pohjaa kun pääsen sielä käymään. Kaupat on jo tehty, joten mitä luultavimmin yritän mersun pelastaa. Laitan lahopaikoista kuvat kun pääsen ne ottamaan niin saatte uudelleen arvioida projektin kannatavuutta
Nonniin. vasta nyt pääsin mersun luona käymään. En kuitenkaan saanut sitä vielä kotia työn alle. Pahimmat ruosteet olivat kuskin penkin alla (n.20x30cm reikä), sekä helmoissa oli jieman laitettavaa.. Kromikaarien alla ei ollut kuin rapeaa ruostetta. Pohja näytti siltä, ettei sitä ollut hitsattu kuin kuskinpenkin alta ja vänkärin puolen helmasta. Oli pieniä kohtia, mistä sain vasaran läpi, mutta niitäkin vain kaksi.
Vahingokseni oli tietysti kameran akku loppu, joten kuvia ei tullut, mutta lisään niitä kun taas pääsen käymään.
Vahingokseni oli tietysti kameran akku loppu, joten kuvia ei tullut, mutta lisään niitä kun taas pääsen käymään.