MB 300CD Turbo ja sen konehuone ja aiheen vierestä

Vastaa Viestiin
turbocompound
Viestit: 114
Liittynyt: 19.10.2010 22:54
Paikkakunta: Tukholma

MB 300CD Turbo ja sen konehuone ja aiheen vierestä

Viesti Kirjoittaja turbocompound »

Ihailin tuota ja samalla kun katselin moottoria niin huomasin että sehän onkin erinnäköinen kuin mitä olen ennen nähnyt. :o
Ilmanputsari, mistä se sen ilman ottaa ja turbon lämpösuoja.

Hehkureleen yläpuolella joku vika koodin luku pistoke.(sähköauto :twisted: )

Kaikista "puuteista" huolimatta ottaisin sen heti omaan talliin jos saisin. :mrgreen:

Ajokuvassa tankki melkein tyhjä ja silti kehutaan säästeliääksi autoksi. :roll:
Mukava texti lukia muuten. Jotenkin saa semmoisen kuvan että siinä ei ole muita kuin hyviä puolia. :lol:

Kuva

http://californiaclassix.com/archive/85 ... _c318.html
Viimeksi muokannut turbocompound, 22.1.2011 1:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Joo, tuo taitaa olla kalifornian mallia oleva W123 vm joku 84-85. Siinä on hiukkas suodatin ja muita saaste himmeleitä ja sen takia ilmansuodatin on eripaikassa missä pitäis. Diagnoosipistoke mikä tuossa näkyy niin siitä saadaan ulos moottorin kierrosluku ja ehkä jollain erikoistyökalulla ruiskuennakko sekä lataus jännite :lol: :lol: että varsinainen sähköauto :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
turbocompound
Viestit: 114
Liittynyt: 19.10.2010 22:54
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja turbocompound »

Mutta yhdessä kuvassa on kyltti jossa lukee NON CATALYST. :roll:
EGR ja sen semmosta kyllä varmaan on.
Ilman suodattimen paikka on mitä parhain ei sen puoleen.
Ei vaan ollut ennen sattunut silmään tuomosta.
Nyt tiedän miksi muissakin malleissa on reikä siellä lokasuojassa. :D
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Nuita on varmaan montaa mallia jenkki versioina ja yksi on sellainen missä on ekaks pakosarja, sitten hiukkas suodatin ja sitte turbo :roll: . Just tuommoseen kuvassa olevaan malliin olis ollu turbojakin tarjolla mut en uskaltanu tilata koska en ollu varma käykö se tuohon euromalliin. Turbon kompurapuolellakin on joku ylimääräinen venttiili, mikähän sen tarkoitus on?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

80 luvulla turpotin 617 koneen ja tilasin moposportista siihen ahtimen oli kuulemma oikein alkuperäinen malli taisi maksaam silloin 3125 mummoa

niin se venttiili on dumppi paineen se purkaa siihen turpon imukanavaan ei sillä venttiilillä ollut mulle mitään käyttöä ihmettelinkin että minkälainen ohjaus systeemi siinä on ollut alipaineella toimiva oli
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Tämä on kyllä erittäin haluttava auto. Olisi ihan mukava ajaa
arkiajotkin tuolla, seuraavat 2 miljoonaa kilometriä. Taitaa
noutaja tulla ennen kuskille kuin autolle.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
turbocompound
Viestit: 114
Liittynyt: 19.10.2010 22:54
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja turbocompound »

Empä tiennyt että oli jo W123:ssa hiukkassuodatin kokeilua.
Sen tiesin että OM 603 koneissa sitä kokeiltiin suurin piirtein noihin aikoihin amerikan versioissa.
Muistaakseni niistä luovuttiin koska menivät tukkoon ja korvattiin diesel-katalysaatoreilla jo siihen aikaan.
Kyllä mersu on ollut edellä käviä. :D

Takapenkkin pitäis olla kolmen istuttava lukee tekstissä joten siihen varmaan löytyy jokin tyyny.
Vähän epämukava muuten pitemällä matkalla.

Myös Airbagiä/ABS varusteita näkyy harvoin noissa W123 vaikka muuten on niin turvallisuus tietosta varustusta/varoituksia autoissa.
Siis amerikassa.

Tuossa jäähdytinneste säiliön ja imuilmaputken luona oleva vastus on mille? Oma veikkaus sisäilmatuulettimelle.

Kyllä tuo ois varmaan mukava ajella muuta en minä sitä mihinkään suolatuille teille veis.

Ei nuo ilmasia ole tuolla "ison rapakon" takanakaan. 8)
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

turbocompound kirjoitti:Takapenkkin pitäis olla kolmen istuttava lukee tekstissä joten siihen varmaan löytyy jokin tyyny.
Vähän epämukava muuten pitemällä matkalla.

Tuossa jäähdytinneste säiliön ja imuilmaputken luona oleva vastus on mille? Oma veikkaus sisäilmatuulettimelle.
Takapenkkiin luulisi olevan "tyyny" tallessa, ainakin omissa korinvaihto coupé koreissa oli takapenkin keskiosaan semmoinen "tyyny"... :roll:

Itsellä myöskin vahva veikkaus tuolle sisätilan puhaltimelle, samannäköinen ainakin on... :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”