S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...

Vastaa Viestiin
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Lähteekös koko Ö-pohja pois?
Jos purat alhaalta , kun ei ylhäältä helpottanut :!:
Periks ei anneta :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Koko öljypohja ei lähe pois muuten kuin nostamalla koko keksintö pois reiästä. :evil:

Jos ei sitten kansien irrotuksen jlk pääsisi konetta sen verran nostamaan kolossaan että öljypohjan sais pois.
Tuolla koneen alla kun menee kaksi runkopalkkia...

Siitä kai se on nyt lähdettävä että kannet pois.... ei kyllä jaksais...
Pakosarjat näyttää olevan mielenkiintosen hankalasti kiinni. :lol:

Ei kai venttiili voi jumia auki noin että osuisi mäntään joka kopauttaa venttiilin kiinni??
kone kyllä käy tasaisesti tyhjäkäyntiäkin. pl. nuo naputus.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mää oon ottanu 320:sen kannen sarjoineen irti. Pöyvällä sitte hyvä ruuvata. Onko niin ahas ettei tule nuin?

Mittoilikko/vertailikko nokka irtaallaan venttiilinpäijen korkeuksia?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Easy Rider kirjoitti: Mittoilikko/vertailikko nokka irtaallaan venttiilinpäijen korkeuksia?
En silmämäärästä kummemmin. Kovin näytti olevan kaikki samalla tasolla.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

HEP!!!

Onko WIS ohjelmistossa mitään sylinterikanteen liittyviä mittoja?
Esim venttiilivarren maksimi pituuksia mitattuna esim venakopan tiivistepinnalta tai nokka-akseleiden laakeripukkien pinnoilta mitattuna :?:

Voisin vielä mitata nuo venttiilivarsien pituudet ennen ku otan kannet ylös.
alkaa nimittäin hieman tuntua siltä että hydr,nostajissa on säätövarat tapissa. Kylmänä ei naputusta saa kuulumaan mutta kun kone hieman lämpenee niin naputus alkaa ja sen sa myös lämpimänä kuuluviin tuolla suuttimen johdon irrotuksella...

Ja mistäs löytys "endoskooppi" jolla pääsis kurkkiin tulpanrei'istä sylintereihin...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jaa ei vissiin ole kellään toimivaa WIS:iä

No ei siinä... niputin osat nippuun.
Ihimetellään joskus lisää jos jaksaa...
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Perkule kun ei aikaisemmin hoksinu mikan wissin (w=t) kaipuuta, pitää penkua jos löytäs jotain. Mutta mikä sitä venttiiliä ois nyt muka lyhentäny vai mitä haet?

Yks jenkkivirma möi joskus halvalla usb-endoskooppia, oliko 45dollaria kotiovelle. Kannattaa laittaa epayhyn hakuun.
Tähdellisen parantola
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tapio89 kirjoitti:Mutta mikä sitä venttiiliä ois nyt muka lyhentäny vai mitä haet?
No oisko nuo venttiilit painuneet sen verta kanteen ettei nostajissa enää säätövarat riitä...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mika.T kirjoitti:
tapio89 kirjoitti:Mutta mikä sitä venttiiliä ois nyt muka lyhentäny vai mitä haet?
No oisko nuo venttiilit painuneet sen verta kanteen ettei nostajissa enää säätövarat riitä...
mitä jos ajelis venttiilin varsista palanmatkaa pois siihen tarkotetulla konneella, taikka vaihtas uuvet istukat ja eihän noita istukoita siinä etes montaa ole vaikka vaihtas kaikki 8)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No jotain semmosta mieki ajattelin. Tosin meinasin muokata noita vanhoja nostimia. Rälläkällä.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Mika.T kirjoitti:
tapio89 kirjoitti:Mutta mikä sitä venttiiliä ois nyt muka lyhentäny vai mitä haet?
No oisko nuo venttiilit painuneet sen verta kanteen ettei nostajissa enää säätövarat riitä...
Mutta eikö se venttiili ois sillon käytännössä auki jossei säätövara riitä ja naputusta ei tulisi? Eikö se naputus tule sillon kun on olemassa välys ja hydr. nostaja ei riitä sitä kuromaan?
Voip olla että mulla on jäänyt tarinan kulussa joku asia pimentoon mutta kunhan lärisen joutavia täällä.
Tähdellisen parantola
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Niin sitä vois kyllä kuvitella.

Otappa noista paskoista sitte selevää.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Kuulostaa ihan samalta vialta mikä mulla oli, kiertokangen laakeri. Joissakin tapauksissa se oireilee tyhjäkäynnillä ja joissakin kuormittaessa.
Mersuja
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva


Siinä pikku viteon pätkä. Ääni kyllä erottuu tuostakin. Aika erikoisesti tuo kamera ottaa nuo äänet.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

uusikkos sää ne nostimet tohon :roll:
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Olettaen että audiona nauhoitettuna ääni hiukan terävöityy niin tuo kuulostaa kyllä yllättävän paljon samanlaiselta miltä omassa autossa kun äänen nauhoitin puhelimeen ja siitä sitä kuuntelimme. Tahtikin oli sama. Omassa ei livenä ollut ihan noin terävä ääni mutta nauhoitettuna se terävöityi metallisemmaksi, eli kuulosti juurikin tuolle.

Ketjunkiristin se tuskin on. Kiertokangen laakeri paikallistettiin kumi letkulla kuuntelemalla ja se osui ja uppos nelos sylinterin kohdalle. Koputus alkoi kuulua vasta hiukan lämpimänä. Pytyn yksi kerrallaan sammuttaminen varmistaa tuotakin oiretta hyvin.
Mersuja
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

touhottaja kirjoitti:uusikkos sää ne nostimet tohon :roll:
Jep.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Miten öljynpaineet?
Melkein ainoaksi vikapaikoiksi jäävät männäntappi/kk laakeri. :?

Ja öljypohjahan ei liene helppo ottaa tuosta pois. Ois kuikkinu sinne alle että mille näyttää.
Tähdellisen parantola
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Öljynpaineet on oikein hyvät. Kylmänä pysyy sinne ~60c saakka tapissa ja kuumana tyhjäkäynnillä reipas 2kiloa.

Öljypohja ei todellakaan lähde helposti irti. Eka auto ilmaan ja sitten kone irti ja nostaa niin ylös kuin nousee ja sitten etu apurunko tiputtaa alas.
Sitten jäähytin ja ilmastoinninkenno+puhaltimet keulasta pois.

Sitten vaan toivoa että öljypohja mahtuu jostain pois.

Mutta sieltä sitä vikaa on lähdettävä hakemaan.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Öljypohja on aika työläs irroitettava M112 koneessakin. Laskelmat tais olla irrotukselle ja takaslaitolle muistelen että lähes koko päivän tunnit on sille korjaamon ohjeiden mukaan varattava :o

Mutta jos laakerit mennyt niin pukillehan se on nostettava koko kone ja siitä se irtoaa helpommalla.
Mersuja
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Mika.T kirjoitti:Öljynpaineet on oikein hyvät. Kylmänä pysyy sinne ~60c saakka tapissa ja kuumana tyhjäkäynnillä reipas 2kiloa.

Öljypohja ei todellakaan lähde helposti irti. Eka auto ilmaan ja sitten kone irti ja nostaa niin ylös kuin nousee ja sitten etu apurunko tiputtaa alas.
Sitten jäähytin ja ilmastoinninkenno+puhaltimet keulasta pois.

Sitten vaan toivoa että öljypohja mahtuu jostain pois.

Mutta sieltä sitä vikaa on lähdettävä hakemaan.
Oisko tuo sitten mahdollisesti männätappi? Kun kerran öljynpaineet kuullostaa noin hyville. Kyllä jo tuommoisen äänen saattelemana luulisi öljynpaineista huomaavan jos se olisi kk-laakeri..
Mulla oli joskus muinoin M103 ja siinä huomasi nostajankin vuodon öljynpaineesta. Tai siis se vuoti kunnolla. :lol:
Tähdellisen parantola
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No männäntappia tässä nyt on useampi veikannut.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mika.T kirjoitti: alkaa nimittäin hieman tuntua siltä että hydr,nostajissa on säätövarat tapissa. Kylmänä ei naputusta saa kuulumaan mutta kun kone hieman lämpenee niin naputus alkaa ja sen sa myös lämpimänä kuuluviin tuolla suuttimen johdon irrotuksella...

Ja mistäs löytys "endoskooppi" jolla pääsis kurkkiin tulpanrei'istä sylintereihin...
Mika.T kirjoitti:No männäntappia tässä nyt on useampi veikannut.
Nää ei nyt vaan mielestäni käy yksiin. Jossei nosturi sääjä välystä, niin mitä sen on tekoa männännaulan kanssa? Mistä aatellen meinaat että ois varat loppu? Toissaalta jossei venttiili oo kierossa, niin ei sen mitta millään opin lyhenekään jotta sinnepäin loppus varat ja alakas naulaamaan. Välys olis imuventtiilin painuessa kanteen taas "miinusmerkkistä". :arrow: Jumalaton sutkutus ja tulet paukkuu imusarjassa. Kai se pakonenkin paukkus jotaki putken nokkaan.

Endoskooppia taitaa saaja mm. Piilteemasta tai Klaas Uulssonilta. Kait sennii joku nettiputka kuiten halavimmin myö.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joo tuo nostajien säätövaran loppu oli väärä diagnoosi. Ei se tosiaan naputusta aiheuta jos venttiilit painuu kanteen.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Minähän en mikään ammattilainen ole mutta jos kyseessä männäntappi niin eikös äänen pitäis silloin tulla pikemminkin jo heti kylmänä, vaurioituneelle kk-laakerille pikemminkin on yleistä se että ääni alkaa kun moottori saa hiukan lämpöä ja öljyt ohenee.
Mersuja
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Möhkölle ei ole tehty mitään.. Tänään käytin käynnissä...
Paska vehe.. ei ole korjaantunut itekseen. Ei ole näemmä Chritinen vikaa tässä (kään)

Kuva

Siitä näkyy vähän kierrosaluetta millä ääni kuuluu.
Öljynpaineetkin on hyvät.

Kamera tuntuu ottavan tuollaisen terävän äänen aika rajusti. Ei se luonnossa noin selvästi naputa. :shock:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Vastaan nyt hätäpäissäni aluksi, kun en ole vielä koko juttua lukenut, että eikös noissa M120 koneissa ollut samaa vikaa kuin M119:ssä....eli ne muoviset öljyputket kannessa alkaa falskata vanhuuttaan ja oire kuuluu nostajien naputuksena :idea: Vai pettikö muistini taas? :oops:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

piippu kirjoitti:Vastaan nyt hätäpäissäni aluksi, kun en ole vielä koko juttua lukenut, että eikös noissa M120 koneissa ollut samaa vikaa kuin M119:ssä....eli ne muoviset öljyputket kannessa alkaa falskata vanhuuttaan ja oire kuuluu nostajien naputuksena :idea: Vai pettikö muistini taas? :oops:
Ei taija olla, kannet on käytännössä samanlaiset ku M104:ssä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu ei ole näissä niitä muovisia öljyputkia.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Möhköstä napattu taas kerran kone auki. Tällä kertaa mennään vähän syvemmälle...

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”