Puhallin pimeni

Vastaa Viestiin
Avatar
tjjr91
Viestit: 46
Liittynyt: 14.11.2010 23:06

Puhallin pimeni

Viesti Kirjoittaja tjjr91 »

Nyt rupesi mesu kummittelemaa. lämmittelin autoa vähän aikaa ja pidin puhallinta melko isolla (3 asennossa). ja sitten sammutin ja annoin olla auton noin 10min sammuksissa ja siten lähdin ajamaan ja ihmettelin e miten ei lämmintä tule noo huomasin et sehä oli mennynnä iha pimiäksi koko helahoito.. mikä voi olla vika? sulakkeen katoin ja oli ehyt. vaihdoin kuienki varalta.. en ole ennen huomannut tähän viittaavaa. eli ei ole moottori ääntänyt. moottoria koitin koputella mut ei puhu mitään.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

klassikko: moottorin hiilet.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
tjjr91
Viestit: 46
Liittynyt: 14.11.2010 23:06

Viesti Kirjoittaja tjjr91 »

joo katsotaan.onkohan ne vaihdettavissa ne hiilet? vai pitääkö koko moottori ostaa? tänkke vaan vinkistä :)
Avatar
tjjr91
Viestit: 46
Liittynyt: 14.11.2010 23:06

Viesti Kirjoittaja tjjr91 »

ja puhallin toimii.. eli ei ollut mitään vikaa.. en onneksi kerinnyt alotamaankaan purkutoimenpidettä:)
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

kannattaa varautua 8) pian pääsee
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Joo, motin vaihto on edessä. Omassa aikoinaan teki ihan samoin. Välillä ei inahtanutkaan ja kun kopasi vähän keskikonsolin kylkeen, niin lähti pyörimään. Sitten pimeni kokonaan.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
tjjr91
Viestit: 46
Liittynyt: 14.11.2010 23:06

Viesti Kirjoittaja tjjr91 »

noo minun jotu kopasta sulakerasiaan niin alko toimiin :D joku kosketushäikkä ehkä ?
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Tuossa ainakin yksi tuli vastaan missä sulakepidikkeen alapää oli siististi sulanut muovien läpi muutaman millin alaspäin jolloin sulake alkoi kantamaan pidikkeen ympärysmuoveihin.

Ei muuten välttämättä ihan heti huomaa jos ei hoksaa tarkemmin katsoa jos toki nämä mersuekspertit tietävät nuo jutskat jo heti kättelyssä.
Avatar
tjjr91
Viestit: 46
Liittynyt: 14.11.2010 23:06

Viesti Kirjoittaja tjjr91 »

Jiitek kirjoitti:Tuossa ainakin yksi tuli vastaan missä sulakepidikkeen alapää oli siististi sulanut muovien läpi muutaman millin alaspäin jolloin sulake alkoi kantamaan pidikkeen ympärysmuoveihin.

Ei muuten välttämättä ihan heti huomaa jos ei hoksaa tarkemmin katsoa jos toki nämä mersuekspertit tietävät nuo jutskat jo heti kättelyssä.


joo minä epäilen että minulla on tämä vika kun painaa siittä sulakkeen tinnista niin alakaa toimiin..
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jiitek kirjoitti:Tuossa ainakin yksi tuli vastaan missä sulakepidikkeen alapää oli siististi sulanut muovien läpi muutaman millin alaspäin jolloin sulake alkoi kantamaan pidikkeen ympärysmuoveihin.

Ei muuten välttämättä ihan heti huomaa jos ei hoksaa tarkemmin katsoa jos toki nämä mersuekspertit tietävät nuo jutskat jo heti kättelyssä.
Ite en tehny asialle muutaku mahutin sinne messinkikoneruuvin ristikannalla sulakkeen alle korokkeeks.

Sori off-focuksesta, mutta periaatteen näkee hyvin. Ei oo iso ero. Mulla oli farkussa puhaltimen sulake tolleen ja coupessa vasen ajovalo.

Kuvassa sulaketaulu kyljellään, eli sulaketaulun alapinta. Kaksi nastaa sulanut, toinen ei toiminu, toinen toimii. eli 1 ja 2mm painunut vrt. vakioon.
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
tjjr91
Viestit: 46
Liittynyt: 14.11.2010 23:06

Viesti Kirjoittaja tjjr91 »

nyt alakaa pikkusen luottamus loppumaan. 5 sulaketta palanu ja nyt ei auta sulakkeen vaihtokaan. oli nääs palanu se koko pesä. siis sulanut. kertokaa missä vois olla vika että hajottaa sulakkeet? puhallinta ei ole pidetty 4,3 asennossa vaain 1,2 asento ollu käytössä..
Mersedes-Benz 300TDT
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

124:ssa ei pyöriny äsken puhallin ollenkaan. Ei edes nyrkillä kojelaudasta käynnistämällä. Puhallin moottoreineen vaihdettu noin kuukausi sitten, ei kylläkään uusi. Entinen hiipui pikku hiljaa ennen kuin mykistyi lopullisesti.

Mutta nytpä lähtikin yllättäen pyörimään täydellä nopeudella, ja kaikki nopeudet pelasi normaalisti.
Herätteeksi kaipasi ainoastaan kuljettajan oven tehokkaan kiinni läimäytyksen.
Eiköhän tämäkin vika nyt sitten viittaa enämpi sinne em. sulakerasian kuluneisuuteen. Ei kai hiilet hypi noin jyrkästi täyspimeydestä täyskierroksille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”