mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Kuinka irrotetaan 123:sen koko virtalukko???

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
pupetti
saranapuolen kulkija

Mesen münchhausseni


Liittynyt: 20 Hel 2008
Viestejä: 4217
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 23.10.2010 13:47    Viestin aihe: Kuinka irrotetaan 123:sen koko virtalukko??? Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

En löytäny sellasta linkkiä josta näkis oikeen kuvia kattelemalla kuin se tehään,(tykkään katella kuvia).

Mitä ilmeisemmin on mulla joku härö siinä virtalukon pohjassa ku ei lämppärin moottorille etene virta, se toimii sille että laitan webaston päälle ni sitte pyörii auton omakin lämppärin moottori, muttako sen pitäis toimia ilman sitä webastoaki, nytte vaan ei toimi.

Oon jo jonku aikaa asia ihmetelly ja tutkinu, ja nytte muistu mieleen että hetkeä enneko se lopetti toimintansa ni käänsin virta avainta hehku asentoon, sitte yhtäkkiä se lämppäri ei lähtenykkään päälle, no sammutin kulkineen ja pari kertaa avainta ku käänteli ni alko toimimaan, no nytte ei enää sekään auta, ni pitää saaha KOKO virtalukko pois kolostaan jotta pääsee kattomaan mikä siellä renailee.

Sen verran oon asiaa tutkinu jotta mittaristo pitää ottaa pois eestä, mutta mitä sitte Question Question Question

Kiitoskia jo etukäteen....ja vasempaan takajalkaan.
_________________
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
pupetti
saranapuolen kulkija

Mesen münchhausseni


Liittynyt: 20 Hel 2008
Viestejä: 4217
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 23.10.2010 16:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Shocked Herrajumala sentäs Shocked
Jo kolmatta tuntia menny eikä kukaan oo väläyttäny yhtikäs mitään,nukutteko te HÄ Exclamation Question
_________________
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Pimpula



Liittynyt: 13 Huh 2008
Viestejä: 426
Paikkakunta: Varpaisjärvi

 LähetäLähetetty: 23.10.2010 16:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joukkueemme arvaa: Mittaristo pois, avain 1-asentoon, rattiputkesta meisselin kärjellä lukitusnappi alas ja vetämällä koko mööpeli irti, pohja taitaa olla lukossa kolmella ruuvilla kiinni. Näin lähti ainakin minun 123:sta irti.

Tais joutua avaamaan myös sen klemmarin mikä on m6 pultilla kiinni siinä putkessa.
_________________
Once you get fat you never come back.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pupetti
saranapuolen kulkija

Mesen münchhausseni


Liittynyt: 20 Hel 2008
Viestejä: 4217
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 23.10.2010 17:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

jaha, no menee huomiselle irrottaminen.

Kiitos kuitenkin, ehkäpä se tuolla vihjeellä site irtoaa, ku pitää tutkia se koko höskä ja tarpeenvaatiessa uusia, siinä pääse helpommalla tutkimaan sen mihinkä kohtaa se virtanen toppaa ku sulakkeelta lähtee.
_________________
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 6020

 LähetäLähetetty: 23.10.2010 19:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

irrota akun maajohto, mee kajjuttaan ja poista ratin alta suoja pahvi, sitten irrota mittari, tämän jälkeen käännä virta-avvainta ykkös tai kakkos asentoon ja samalla koita missä virta-avaimen asennossa irtoo vetämällä ja samalla hiukan longottaen johto pistoke lukon tkapäästä, sitten kun pistoke on irti löysäät virtalukon kaulalta kymppimillin avvaimella ruuvia reilusti ja sen jälestä painat jollakin pienellä tapilla lukon lukitustappia ohjausakselin tyvipäästä ja samalla vedät lukkoa lämppäriin päin, voi ehkä tuntua siltä että tila loppuu lukon ulostuloon mutta hiukan kääntelemällä se sieltä tulee ja käsissä sitten vaihat sen lukon pohjan, jos vaan haluat kattoo lukonpohjan sissään niin tätä hommaa ei kannata alakaa tekkee Rolling Eyes
anteeksi kiero vastaukseni mutta katto se konsolin kytkin ensin Wink
kuva 201:stä mutta 123:ssa samanlailla Wink kuvassa näkkyy se löysättävä panta ja lukitus tappi Laughing
ja tuossa se lukon pohja sitten on, ovat sitten erilaiset tiisselissä ja pensakoneessa Arrow


kun nappaat sen lukkopatruunan pois paikoiltaan, saat pikkasen sill enemmän pelivarraa Shocked
tän enempään en pysty näin johtojen kautta Crying or Very sad
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pupetti
saranapuolen kulkija

Mesen münchhausseni


Liittynyt: 20 Hel 2008
Viestejä: 4217
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 24.10.2010 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu,u, no tietysti sitte avasin koko höskän, pohjiaan myöten, ja samperi ku irtos ne piuhat siitä nipusta mikä tulee siihe phojaan, sitä auki nytkytellessä en sitä huomannukaan ku oli pää alaspäin asennossa, no tuosta kirjasta kattelin jotta tulevat oikiaan paikkaan, ja nytte juon kupin kaffetta ja meen ne takasin laittamaan.

Varsinaista syytä siihe minkä takia se virtanen ei mene sinne lämppärin moottorille en oo vieläkään löytäny, vaan nytte tiiän jo sen verta mihinkä sen pitäis tulla, ja mitenkä siitä edetä, ja sen tutkiminen vaati jota se akunkenkä on kiinni akussa, nytte se ei oo, en uskaltanu alkaa irrottelemaan mitään niitä sähköpiuhoja ilman että otin virat poikkee.

Kuviaki oon parit ottanu, mutta laitanapa niitä sitte ku se on kasassa, ja toiste en ala ite tuommosta hommaa tekemään, jollen vaiha hilpakkeita vallan uusiin, nytte en oo mitään vaihtamassa.

Nii ja se valomuistin hilpake siinä rattilukossa on rikki, voisko se vika olla siinä, huomasin ku koskin sitä ni lens kansi pois ja sisukset tuli onneks kädelle, sellanen julmetun pien jousi ja valakonen muoviosa, taian jättää se pois kokonaan, ku ei se oo ku hemmetin harvoin pikkisen surhatanu, saaha siihe liitettyä toisenki laisen, jos sille päälle sattuu, muistaakseni mulla on jossaki sellanen valohälytin, se on sitte eri asia jotta missä se majailee, se tulee kiinni valokatkaisijan ja virtalukon välille menevään piuhaan.
_________________
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 6020

 LähetäLähetetty: 24.10.2010 17:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

no, niinpä niin tuumaus miksen mää varottanu niistä johoista ope
tossa olis ässän piuhojen paikat ja värit Wink tää on vähän sillai, että kun humalaiselta kaatuu pullo ja itte ei pysty sitä nostaa pystyyn niin sannoo vaan että äänes kuulen mutten auttaa voi banni











koita noilla kytkyllä, tää on 83 mallisen ässän lukosta Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pupetti
saranapuolen kulkija

Mesen münchhausseni


Liittynyt: 20 Hel 2008
Viestejä: 4217
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 24.10.2010 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu, samanlaillaha nuo johot on mullaki, ja nytte ne on kiinni jo, kirjasta tiirailin ja kattelin, ja sitte vaan tyrkin ne paikoileen ja suurimman homman tein juurikin sen kannen kanssa joka nuitte johtolitten päälle tulee.

Kattelin siinä sitte muutenki koko hommaa ni huomasin että on siihe varmaan lukon pohja vaihettu, ja jotaki muuta "räpelletty" ku sen näköstä oli jälki...tai naarmut ja jälet, mutta kasaan sain ku pikkisen järjestelin sitä kui ne johdot menee sinne sisään, paikkoja en vaihtanu, mutta siitä sisääntulosta niitä suoristelin jotta sain sen kannen kunnolla kiinni.

Siinä sitte huomasin että mittariston muovi/lasi on rikottu ku on sen reunasta väkisin yritetty sitä aukoa, ja sitä hämmästellessä jäi enste se öljynmittarille tuleva putki löysälle ja ku tarttasin ni sain kenkälle öljyä.

No siinä mitään, tiukkasin sen putken, mutta se piuhojen koko pohja pitää hakia toinen....tai ite asiassa koko virtalukko, ku siellä sisässä oli öljyä joka tuli valuen ulos ku aukoin koko höskän, en tiiä mitä jäi kiinni laitamati mutta ei sammu enää avaimesta, ja ku tuli kylymä ja pimiä ni olkoon huomiselle, sammuha se vaihteellaki tai koneen kyljestä.

Mutta toinen mittaristo ja koko virtalukko täytyy hommata kele se virtalukon pohja ja sisus oli sen verta "mössössä" siitä öljystä ja rasvasta että oikeen kauhistutti, missään muussa vehkeessä nähny nui paljon rasvan ja öljyn sekotetta, tuossa touhottottajan kuvassaki on ei mitään verrattuna siihe mitä minä löysin.

Noo, huomiseen menee se sammumisen tutkiminen, kuvia koitan tänään vielä ehtiä laittaa.
_________________
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 6020

 LähetäLähetetty: 24.10.2010 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

onko ne letkut oikein päin siellä lukossa Rolling Eyes kun ei sammu Shocked
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pupetti
saranapuolen kulkija

Mesen münchhausseni


Liittynyt: 20 Hel 2008
Viestejä: 4217
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 24.10.2010 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mielestäni ne laitoin oikiappäin, mutta saatto olla että jäi löysälle, ja koitin niitte paikkaa vaihtaa, muttako oli mittari jo kiinni ni en tiiä kui onnistu, sammuu se sitte pumpun kylestä painamalla, huomiselle menee ku asiaa tutkin.

Pakko hakia se toinen runko ja pesä, sen verta oli huonossa hapessa se koko höskä, ja kun oli kädessä koko helahoito ni luulenpa että on vika siinä virtalukossa itessään, onha siinä välillä ollu sellasta vikaa ettei oo tykänny sammua kunnolla, kertaalleen vaihoin valojen korkeus säätimestä letkujen paikkaa ni taas hetken pelas mutta aika piiiitkällä viiveellä on tykänny sammua, vähä sillee ku vanhat raktorit tuppaa tekemään, sillee röööönnnn, plopplop plopplop....pöts.

Mutta eiköhän se siittä, oikiastaan hyvä ku tuli autottua se höskä, ei muuten ois tienny että se on aiemminki avattu ja jotaki sille tehty, huonosti ja väkivalloin oli vaan avattu ja kiine laitettu, ja on muuten pirkuleen ahdas paikka irrotella se runko lukkoineen Twisted Evil
_________________
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
pupetti
saranapuolen kulkija

Mesen münchhausseni


Liittynyt: 20 Hel 2008
Viestejä: 4217
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 25.10.2010 13:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oli kaikki letkut oikiappäin, mutta yks oli irti siitä valojen säätönamiskuukkelista.

Noo, nytte ku on kunnossa ja kasassa ni paljastu sellanen vika ku maadotus, kyllä se ny koittelee, moottorin lämpömittarista aamusella huomasin ku näyttää vähän mitä sattuu, samoiten tankin mittari näyttää omiaan, se ny on sitä teheny koko ajan enkä oo onnistunu sen korjaamisessa.

Mutta se maa vika, se laittaa ja teettää taas enempi hut...tutkimista ja paikkojen rapsuttelua, johtojen uusimista ynnä muuta sellasta kivaa pientä, ja ahtaisiin paikkoihi näppien työntämistä, vaan onha se toisaalta hyvä että on tekemistä ei pääse "totuus" unehtumaan, vaan jaksaakos sitä kylmällä ilmalla kauaa ropata Question Question Question
No en minä ainakaan, enkä tänään ku on nuo mukelot kotona, vasta huomenissa menevät kouluihinsa.
_________________
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 6020

 LähetäLähetetty: 25.10.2010 14:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

eikös se moottorin lämpöanturi maadota hissukseen koneen lämmön noustessa eikä lämpömittari maadotu mittaristosta Rolling Eyes
voihan se olla että se tankkikaan ei saa tarpeeksi maita että näyttö olis vakaa, taikka jos on tuunattu mittarin anturi, mitä eppäilen kyllä enemmän kuin maa vikkaa Wink pallaakos se polttoaineen merkkivalo mitenkä, virta päälle ja valo pallaa ja käynnistää niin valo sammuu, tietysti edellyttäen että tankissa meno vettä enemmän kuin se n. 8-10 litraa Laughing
onkos se moottori maadotettu erikseen maakaapelilla korista konneeseen Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pupetti
saranapuolen kulkija

Mesen münchhausseni


Liittynyt: 20 Hel 2008
Viestejä: 4217
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 25.10.2010 18:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tankin mittarin maadotus pitäis olla kunnossa, mutta siinä palo se "tyhjää" valo kokoajan ku mersu mulle tuli, syy oli poikennu ohut piuha siinä tankin anturiputkessa, eikä auttanu sen korjaus, muutako että se valo sammu, ja niinhä sen pitiki, mutta nyt ei syty ollenkaan muuten ku silloin ku laittaa vaan virrat päälle.

En oo niitä kaikkia maadotus kohteita kattonu mutta kesällä ku laatikko oli irti ni silloin putsasin sen laatikon ja rungon välisen kohdan ja sen jälestä on ilmaantunu lisää maadotus vikaa.
_________________
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
E200D



Liittynyt: 25 Lok 2010
Viestejä: 234
Paikkakunta: Hamina

 LähetäLähetetty: 14.9.2011 2:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Niin, mitens sen tyhjäntankin valon kanssa on? Shocked Mulla ei syty, ku on virrat päällä ja hehkuttelee, mutta ku tankin imeksin putsarinvaihtoa varten tyhjäksi, valo välkähteli. Eikös se saa maata vai onko joku viksumpi selitys. Rolling Eyes
_________________
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pupetti
saranapuolen kulkija

Mesen münchhausseni


Liittynyt: 20 Hel 2008
Viestejä: 4217
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 14.9.2011 7:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Se pitää nostaa se putki kokonaisuudessaan pois tankista, onnistuu ku hattuhyllyn kautta ottaa eli hattuhylly pois ni tulee esiin riittävästi tilaa...jollei sulla oo sitä ensiapulaatikkoa siinä.

Sitte vaan tiiraamaan onko se hemmetin ohut lanka ehjä...tai sitte siellä sisuksissa on julmetusti sontaa joka pitää saada pois.

Netistä kyllä löytyy ohjeetki kuvien kanssa...mutta ny ei oo aikaa niitä ettiä.
_________________
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 6020

 LähetäLähetetty: 14.9.2011 8:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top



tällänenhän se on sisästä, ja siinähän ne langat näkkyy Wink



tässä anturin yläpää Wink



suojaputki kiinni kuvan mukasessa kolossa, mikä irtoo putkee hieman nostamalla ja vähän pyöräyttämällä Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit