Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Kappas kimmo on vaihtanu veturin vähä tuoreempaan, komee peli :wink:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Sisu Polar Daimlerin sivuilla
-Milloinkohan 1. liikenteessä? :roll:
Kuva
Avatar
HannuT
Viestit: 65
Liittynyt: 27.4.2008 0:44
Paikkakunta: Yli-ii

Viesti Kirjoittaja HannuT »

Saattaa tovin kotvia, että ainakaa enemmässä määrin.
Mersu toistakytä tonnia halavempi samoin kaanija ja volovo.
Ja ei sitä varmaan moni tohi muutenkaa ostaa enneku tullee kenttäkokemusta, että miten pelittää yksiin MB-Sisu-Fuller jne..
Avatar
kerosiini
Viestit: 766
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Olis ny kuitenki pysyny erossa niistä mersun koneista ja laatikoista :cry:
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 17.5.2021 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Laaksonen kirjoitti:
pupetti kirjoitti::
Suomalaistaha sisussa ei oo ollu mitään pitkiinaikoihin.......muutako merkki ottassa.
Onhan Sisu niitä harvoja, joka tekee itse akselinsa ja myös muille:
http://www.sisuaxles.com/ :naughty:
Sen verran noista Sisun akseleista, että vetomestarissa se on lähestulkoon ainoa osa, joka kestää satamakäytössä koko koneen eliniän. Ainoa paikka, jota joutuu korjaamaan on etuakseliston navat ja olka-akselit, mutta nekään ei hajoa heikkouttaan vaan välinpitämättömien käyttäjien takia.

Sisun akseleista ei paljoa puhuta, mutta siinä on yksi sellainen Suomalainen tuote, josta voidaan olla ylpeitä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Jonski
Viestit: 12
Liittynyt: 19.10.2010 21:40
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Tietääkös täällä kukaan, että minkä merkkiset/malliset lisävalot on ne semmoset missä ikäänkun hevosenkenkä parkkina sen umpion ulkokehällä?
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Jonski
Viestit: 12
Liittynyt: 19.10.2010 21:40
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Niinpäs näkyyki olevan, kiitos
Jonski
Viestit: 12
Liittynyt: 19.10.2010 21:40
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Eipä vaan tsenon malleista tunnu löytyvän noita parkkeja :?
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Raskaassa kalustossa lumi tekee mukavia
Kuva
Onko tää sitä napajäätä
Kuva
Tää taitaa olla sitä puuteri vuorausta jota naiset käyttää

Kuva
Sitten kun sitä on liikaa
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Menee vähän topicin aiheen ohi, mutta koska minä tämän topicin aikoinan perustinkin, niin kirjoitan tänne mitä tykkään. No asiaan:
Seitsemän vuoden harkinta-ajan jälkeen Komatsu kiinnittää oman tuotemerkkinsä punaiseen metsäkoneeseen. Valmet-tuotemerkki siirtyy historiaan.
Kuva
http://autokanta-com.directo.fi/konepor ... 34=3036802

Mielestäni ihan hyvä juttu, koska nimi Valmet turhaan kummitteli Ruotsissa valmistetuissa metsäkoneissa. Emoyhtiö Valmethan hajoitettiin 90-luvulla tuhannen... päreiksi:
Valmet Oy oli suomalainen vuonna 1946 perustettu konepajateollisuutta ja laivanrakennusta harjoittanut valtionyhtiö, joka vuonna 1999 sulautettiin Rauma Oy:n kanssa Metso Oyj:ksi. Nimi Valmet pohjautuu sanoihin Valtion Metallitehtaat.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valmet

Maataloustraktorit ovat muuten jo n. 10 vuotto olleet Valtra-merkkisiä. :wink:
Kuva
trucker
Viestit: 49
Liittynyt: 26.10.2010 5:56

Viesti Kirjoittaja trucker »

:twisted:
Viimeksi muokannut trucker, 24.5.2011 5:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Aagan jakaria näyttää
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
trucker
Viestit: 49
Liittynyt: 26.10.2010 5:56

Viesti Kirjoittaja trucker »

piku kirjoitti:Aagan jakaria näyttää
meinaatko että poikki pitäis polttaa?
ei oo vaihtoehtona :lol:

lämmittää sitä kyllä vois, ja takoa niin maan perusteellisesti...
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Onko tuossa pulttimutterin päässä rasvanippa....joskus ollu :?: :?:
Siinä mun mielestä kuuluis sellanen olla, mutta taitaa se pikkisen lämpöä tarvita ja sellasen lattaraudan jolla sitä voi kunnolla lyyä alapuolelta, puoleen ku sen saa ni helpottaa...luultavasti, tai sitte ei saattaa se tehä senki jotta kanittaa tasan siihe puoleen eikä liiku mihinkään...ei millään konstilla, silloinha se on poikkastava.

Eiköhän tuollasen tapin lukkoineen saa jostaki romikselta missä on purettuna raskasta kalustoa, en tiiä nekä muista enää mistä silloinnen työnantaja sen hommas...vai tekikö itte ja säästi :roll:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Rekkamiehille uusi lehti:
http://www.raskaskalusto.fi/ 8) :kuski:
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Näytenumeron lähettivät :!:

Kirjoitusasu artikkeleissa sama kuin Ajolinja-lehdessä. Joka kuulema vaihtuu tähän lehteen :roll:

Taitavat olla toimittajat samoja :roll:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Kimmo Koo kirjoitti:Taitavat olla toimittajat samoja :roll:
No ei kai niitä alaa vähänkään tuntevia toimittajia taida Suomessa olla kovinkaan montaa.

Kirjoitusvirheitä on, ainakin tuossa näytenumerossa, vähemmän kuin Ajolinjassa. Minusta tuo kirjoitusasu muistuttaa kyllä enemmän Klassikot ja Vanhat koneet lehtiä. Toisekseen Ajolinja on keskittynyt ainoastaan kuljetuskalustoon ja alaan, kun taas tuo Raskas kalusto kirjoittaa myös työkoneista ja koneurakoinnista.

En ehkä riennä tältä istumalta tilaamaan, mutta irtonumeroita voi kyllä ostella aina välillä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mersulta uusi 12,8 l rivi-6:
Kuva
http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... world.html
tehot 420-510hv
Esitellään 1. Axorissa, sittemmin tulossa seuraavaan Actrokseen johonka 16l Detroit Dieselit nyk. V8:ien tilalle. :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Suomalainen Sisu kuorma-auto täyttää 80 vuotta
Kuva
http://www.autokanta.com/koneporssi/yri ... 44=3357552 :beerhug:
Toivottavasti kesällä nähdään jo Polareita liikenteessä :!: :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Polar verrattuna Renault-hyttiseen:
Kuva
Tuossa Renault-hyttisessä kieltämättä pyyhkijät nätimmin piilossa lepoasennossa. :?
Lisää kuvia täällä. :wink:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

-Mitäs merkkiä tämän foorumin rahtarit oikein kannattavat, kun eivät mun Mersu/Sisu-jutut tunnu ketään kiinnostavan :?: :ei_tajuu:
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Eikö se ole jo tullu selväksi :?: :roll:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mitkä ominaisuudet siis tekevät Volvosta Mersua paremmin kuorma-autona :?: :?
Kuva
Avatar
giisseli
Viestit: 94
Liittynyt: 31.8.2007 23:30
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja giisseli »

Eilen pääsin hieman käyttään tommosta työkonetta, missä oli mersun kaksoisahdettu V8 diesel. Oli muuten aika makian kuulonen. 8)

Tarkka koneen tyyppi oli om422a, löytyisköhän tosta koneesta jostain vähä tietoa? Nopeesti en googlella löytäny.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

giisseli kirjoitti:
Tarkka koneen tyyppi oli om422a, löytyisköhän tosta koneesta jostain vähä tietoa? Nopeesti en googlella löytäny.
-Tilavuus on ainakin 14618cm3: http://www.engine-parts.cn/en/showroom/ ... _benz2.htm :wink:
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Laaksonen kirjoitti:Mitkä ominaisuudet siis tekevät Volvosta Mersua paremmin kuorma-autona :?: :?
Vuodesta -98 FHlla ajaneena Volvo on luotettava, selkeämpi käyttää, tehokkaampi(käytöltään vääntävämpi) pikkuvika sietoisampi, vaihteisto helpompi käyttää, ei "konekivääri-ääniä" kun missaa vaihtamisen, ohjaamo on viihtyisämpi(materiaali) Volvo ei ole niin "klohmon karu" kuin Across.

Mersuista ei käyttökokemuksia kuin satunnaisilta ajoista mutta annoin nekin tässä ilmi mitä niitä oli. Tietysti muiden "asiantuntioiden" kokemuksista keskustelleena olen tullut samaan tulokseen että "MERSU voi lopettaa KA-valmistuksen ja VOLVO HA- valmistuksen"
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kimmo Koo kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti: "MERSU voi lopettaa KA-valmistuksen ja VOLVO HA- valmistuksen"
-Muuten ehkä osuvasti sanottu, mutta sittenhän länsinaapuristamme loppuisi melko todennäköisesti ha-teollisuus kokonaan. :?
Kuva
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Laaksonen kirjoitti:Mitkä ominaisuudet siis tekevät Volvosta Mersua paremmin kuorma-autona :?: :?
Tukkikuskien juttujen perusteella mersun vaihteisto ei sovi mettäautoteillä rypömiseen ja huolto on todella ala-arvoisesti hoidettu, volvon miehet pääsee lähes suoraan pikahuoltoon kun taas veholla pelkkää huoltoaikaa vatuloidaan jo päivätolkulla :? eikä auto tahdo tulla kuntoon sitten siellä huollossa edes
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”