kardaanin tunnistus - mistä tukilaakeri?

Vastaa Viestiin
lavetti300daut
Viestit: 23
Liittynyt: 20.7.2007 18:06
Paikkakunta: tre

kardaanin tunnistus - mistä tukilaakeri?

Viesti Kirjoittaja lavetti300daut »

Kuva

lähikuva:
Kuva




ei vaikuta 123:sen tukilaakerilta, mutta mistä tämä on? -ja miten ihmeessä sen saa irti??? irrotin tuossa välilaipassa olleet neljä pulttia, mutta silti patentti on nipussa, ja vaikka laipan saisi auki, on tukilaakerin molemmin puolin viisteet joiden yli laakeria ei saa!

kiitos kaikista vinkeistä.
Viimeksi muokannut lavetti300daut, 28.3.2008 10:30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
kerosiini
Viestit: 766
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Merkitte kardaanit että boorit tulee samoihin kohtiin sitte ku asennat takasin. Sitte vetaset kardaanin pätkät erilleen ja kardaanin takapätkään jää itse laakeri+kannatin. Laakerin edessä on pyöreä peltinen prikka/sokka/mikä lie joka pitää naputella ja vääntää irti, sitten pitäis laakerin ja kannattimen sujahtaa pois. Niin tosiaan onhan se vähän tiukassa mutta naputtelemalla se sieltä pois tulee.

En tiä ottaako nuista ohjeista mitään selkoa, kertokoot joku muu paremmin :D
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
lavetti300daut
Viestit: 23
Liittynyt: 20.7.2007 18:06
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja lavetti300daut »

hienoa, kiitos nopeasta vastauksesta, kyllähän siitä selkoa saa.
Mutta; minkä tukilaakeri tuo on? 124-foorumissa veikattiin että se on pakettiautosta?
ei ne siellä varaosaliikkeessä mitään kuitenkaan tiskillä tunnista...
Avatar
kerosiini
Viestit: 766
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Öö niin tosiaan näyttääki hieman erilaiselta. En kyllä mene mitään veikkaileen mutta koita kattoa löytyykö mistään kohti varaosanumeroa, siitä selviäis aika paljon.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
lavetti300daut
Viestit: 23
Liittynyt: 20.7.2007 18:06
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja lavetti300daut »

kardaanin tukikumi ainakin on 123:sta. siis laakerinkin on oltava samasta- ja varmaan koko putkihässäkkä. Sen 46 millisen mutterin puuttuminen tekee virityksestä oudon näköisen. mitenkähän sen saa irti tuosta?
lavetti300daut
Viestit: 23
Liittynyt: 20.7.2007 18:06
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja lavetti300daut »

irtosihan se kunnon prässillä, oli hyvä etten ruvennut ite mäiskimään...
edittiÄ.
perkele kun en ruvennut ite; olivat laittaneet laakerin a) väärinpäin b) merkeistä piittamatta eri asentoon!
siis kaikki pitäis tehdä ite
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

lavetti300daut kirjoitti:irtosihan se kunnon prässillä, oli hyvä etten ruvennut ite mäiskimään...
edittiÄ.
perkele kun en ruvennut ite; olivat laittaneet laakerin a) väärinpäin b) merkeistä piittamatta eri asentoon!
siis kaikki pitäis tehdä ite
No niiinpä! Tuntuu vähän että ei enää korjaamoissa ole asiantuntemusta tai sitten ei vain enää välitetä! :(

Meidän 123:sta uusittiin kardaanin tukikumi/laakeri ja takajarrut, samalla vaihdettiin vaihteisto ja perä... nyt kardaani vatkaa kuin viimeistä päivää yli 60 nopeuksissa, vietiin takaisin niin epäilivät että rengas ei ole tasapainossa??? miten rengas olisi voinut menettää balanssin 3 päivässä korjaamon lattialla :?:

tasapainottivat takarenkaan ja ongelma jatkui samana.

lisäksi olivat kasanneet takajarrut väärin ja käsijarrupalat olivat väärässä asennossa ja laahasivat, tämän korjasin itse kun alkoi v***ttaa :evil:

pitää tuota kardaania mennä montulle tiiraamaan mikä hitto siinä voisi olla vikana, oiskohan kiristäneet sen tukikumin jotenki väärin... kohdistusmerkit on kuulemma kohdallaan korjaamon mukaan
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”