VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tämmönen tarttu matkaan... Ford Focus 1,8 TDCi 2009
955204F3-D59C-4275-AFCE-80D9C6F0A7AD.jpeg
955204F3-D59C-4275-AFCE-80D9C6F0A7AD.jpeg (394.23 KiB) Katsottu 16882 kertaa
4C484F20-3368-4997-B829-BFC949FF95C8.jpeg
4C484F20-3368-4997-B829-BFC949FF95C8.jpeg (398.32 KiB) Katsottu 16882 kertaa
EF9A8B30-360F-45FA-88AB-4C2816851A38.jpeg
EF9A8B30-360F-45FA-88AB-4C2816851A38.jpeg (395.57 KiB) Katsottu 16882 kertaa
87601EB4-0C4B-4B62-A9C8-F8BE9A481603.jpeg
87601EB4-0C4B-4B62-A9C8-F8BE9A481603.jpeg (417.15 KiB) Katsottu 16882 kertaa
6607FB3B-87B5-455F-8394-A11A470BFB33.jpeg
6607FB3B-87B5-455F-8394-A11A470BFB33.jpeg (426.3 KiB) Katsottu 16882 kertaa
0076A65C-733E-4514-B612-43F90B2F04C3.jpeg
0076A65C-733E-4514-B612-43F90B2F04C3.jpeg (425.34 KiB) Katsottu 16882 kertaa
92F42E85-0643-4102-9161-1FE0AFA0D4A1.jpeg
92F42E85-0643-4102-9161-1FE0AFA0D4A1.jpeg (431.25 KiB) Katsottu 16882 kertaa
06D96D9D-7245-4570-BFDE-FE4F30785E83.jpeg
06D96D9D-7245-4570-BFDE-FE4F30785E83.jpeg (318.6 KiB) Katsottu 16882 kertaa
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 15.3.2021 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hieno väri !

Joko on tilattu taakse oranssit vilkut ? :no:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Mou »

Ja eteen jenkkimallin umpiot joissa oranssi sivuvalo?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mou kirjoitti: 27.2.2021 12:05 Ja eteen jenkkimallin umpiot joissa oranssi sivuvalo?
Ei sovi, maski ja konepelti erilainen.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

dealer kirjoitti: 27.2.2021 7:59 Hieno väri !

Joko on tilattu taakse oranssit vilkut ? :no:
Nuo kiinni olevat valot ovat orggikset, niillä mennään, rouva on niihin tyytyväinen kun kysäisin että vaihetaanko...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Häävimpi malli kun nahkaa ja alcantraa. Vanteet 17” tyylikkäät.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Paljon noita tuli selattua nettiautossa, tämä oli lähes naapurissa. Koriltaan siisti, pientä ruostetta oli takapyöräkaarien alareunojen kanteissa sekä pikkurillin kokoinen rupi takaluukun alareunassa. Pohjastaan fordmaisen pintaruosteessa. Ajettu 265 tkm ja siihen on juri tehty koneremppa. Tarina kertoo että kiertokangen laakeri oli alkanut naputtaa mutta ajo jatkui ja lopulta loppui kuin kosahti. Uutta koneessa koko jakopää hihnoineen, männät, kiertokanget laakereineen, nokan ja kampuran laakerit sekä perhanasti tiivisteitä niin koneessa kuin turbossa. Termostaattikotelo ja termostaatti uusittu, EGR putsattu ja uudet tiivisteet. Takajarrut rempattu samalla. Just leimattu. Kytkin tarkistettu koneremontin yhteydessä. Auton myyjänä toimi autokorjaamo asiakkaan lukuun ja ko. korjaamo on tehnyt konerempan eli ammatilainen on ollut asialla eikä sorapiha-asentaja. Mukaan tuli uudet kesärenkaat ilman vanteita. Sisustan siisteys ja auton yleisilme vakuutti ja hinta oli mielestäni kuntoon nähden enemmän kuin kohtuullinen. Focuksella on neljä aiempaa omistajaa, joista eka omistaja piti autoa noin viisi vuotta.

Miinuksina oli katsastuksessa tullut huomautus oikean puolen ajovalon korkeudensäädön toimimattomuudesta, antenni on katkennut ja vanha kanta on jalan sisällä ja kojelaudalla olevan säilytyslokeron lukkotappi on katki ja luukku on jatkuvasti auki. Valitettavasti tän Focus mk2 faceliftin valon korkeudensäätö on integroitu umpion sisään, joten koko umpio menee vaihtoon. Myyjä lupasi tilata firmansa kautta uuden umpion heidän sisäänostohintaan. Antenni jää minun harteille ja luukku korjataan myyjän toimesta jollen viitsi itse.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ajossa tullut pari Engine Malfunction ilmoitusta, pari rouvalle ja yksi minulle. Myös lohkolämppärin haarakappale oli kadonnut konerempan yhteydessä. Kun noudin Jaguaria korjaamolta, niin käytettiin tätä vielä nosturilla. Konerempan tehnyt asentaja tsekkasi lohkon haarakappaleen puuttumisen, korjasi muutaman repsottavan pakoputkea yllä olevan lämpösuojan kiinnityksen ja huomautti että moottorin alatukikumi on tiensä päässä. Sovittiin että tuon Focuksen seuraavalla viikolla tukikumin vaihtoon, samalla asentavat puuttuvan haarakappaleen, lukevat vikakoodit ilmaiseksi (syyn selvitessä jatkotoimenpiteistä sovitaan erikseen) ja korjaavat kojelaudan säilytyslokeron rikkinäisen kiinnityksen. Samalla otin matkaan uudet kesärenkaat jotka kuuluivat kauppaan. Olivat jotkun mitkälie. merkkiset, kerron myöhemmin kun nyt muista nimeä. Toistaiseksi olen tyytyväinen kyseisen korjaamon asiakaspalveluhenkisyyteen niin Focuksen kuin Jaguarinkin osalta.

Muuten Focus on ollut ihan passeli vekotin. Rengastuksesta sen verran, että allaolevat Gislavedin nastarenkaat ovat aika karmeat. Paistoleima oli 2015 eli kuusi vuotta vanhat ja sen huomaa. Hieman täristää alhaisilla nopeuksilla ja ovat äänekkäät, näin kitkoihin jo tuttuneille.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tilasin tänään luottorengasmieheltäni tähän uudet kitkat, samanmerkkiset (Sava) kuin ovat Jaggessakin ja osoittautuneet erittäin hyviksi. Kuvaillessani kaverilleni nyt alla olevien Gislavedien ominaisuuksia, epäili että on vyö poikki jostain renkaasta. Ens viikolla käyn laitattamassa alle, kun samasta paikasta löytyi myös Fordin omat peltivanteet, joille uudet renkaat tulee. Gislavedit joutaa roskiin ja aluvanteille laitatan auton mukana tulleet tuliterät Kiinan kumit, merkiltään Sailun Aterezzo Elite. Kesällähän se sitten näkee onko niistä mihinkään.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tänään alle uudet kitkat ja jopa loppui pompotus ja tärinä alhaisilla nopeuksilla. Hiljaisempikin on nyt. Posti toi myös orggis Ford-pölärit, mutten ehtinyt vielä hakemaan. Palaan asiaan kuvien kanssa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Nyt pölärit paikallaan. Kuva ennen:
Liitteet
IMG_4543.JPG
IMG_4543.JPG (89.1 KiB) Katsottu 16507 kertaa
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ja jälkeen:
Liitteet
IMG_4544.JPG
IMG_4544.JPG (97.28 KiB) Katsottu 16507 kertaa
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti: 27.2.2021 20:46 ... Ajettu 265 tkm ja siihen on juri tehty koneremppa. Tarina kertoo että kiertokangen laakeri oli alkanut naputtaa mutta ajo jatkui ja lopulta loppui kuin kosahti. Uutta koneessa koko jakopää hihnoineen, männät, kiertokanget laakereineen, nokan ja kampuran laakerit sekä perhanasti tiivisteitä niin koneessa kuin turbossa. Termostaattikotelo ja termostaatti uusittu, EGR putsattu ja uudet tiivisteet. Takajarrut rempattu samalla. Just leimattu. Kytkin tarkistettu koneremontin yhteydessä. Auton myyjänä toimi autokorjaamo asiakkaan lukuun ja ko. korjaamo on tehnyt konerempan eli ammatilainen on ollut asialla eikä sorapiha-asentaja...
Vanja-eno kirjoitti: 06.3.2021 9:11 Ajossa tullut pari Engine Malfunction ilmoitusta, pari rouvalle ja yksi minulle. Myös lohkolämppärin haarakappale oli kadonnut konerempan yhteydessä. Kun noudin Jaguaria korjaamolta, niin käytettiin tätä vielä nosturilla. Konerempan tehnyt asentaja tsekkasi lohkon haarakappaleen puuttumisen, korjasi muutaman repsottavan pakoputkea yllä olevan lämpösuojan kiinnityksen ja huomautti että moottorin alatukikumi on tiensä päässä. Sovittiin että tuon Focuksen seuraavalla viikolla tukikumin vaihtoon, samalla asentavat puuttuvan haarakappaleen, lukevat vikakoodit ilmaiseksi (syyn selvitessä jatkotoimenpiteistä sovitaan erikseen) ...
Taisi tulla iskettyä käsi paskaan... Lauantaina kun olin juuri saanut asennettua uudet pölärit alle ja läksin käymään kaupassa, niin kaupassa käytyäni yritin startata. Eipä startannut, piippasi vain Engine malfuctioinia eikä inahtanutkaan. Ei auttanut vanha avain virtalukosta pois ja ovet lukkoon, minuutin odottelu ja uusi yrityskään. Annoin sitten seistä tunnin verran ja uusi yritys, eikä inahdakaan, vaan piippaa engine malfunctionia. No, mikäs siinä, soitto vakuutusyhtiöön ja hinuri paikalle. Hinautin Focuksen tallin pihaan, kun eivät suostuneet hinaamaan Hyrylään Focuksen myyneelle korjaamolle, koska lähempänäkin oli korjaamoita. En viitsinyt soitella myyjälle kun oli viikonloppu, pitää yrittäjänkin saada pitää vapaata. Tämähän ei ollut eka kerta kun tämä teki näin. Nimittäin kun oltiin rouvan kanssa menossa katsomaan tätä, niin myyjä soitti että varttukaa hetkinen, auto ei käynnisty. No, silloin olivat läppärillä lukeneet koodit, kuitanneet vian ja auto käyntiin. Mentiin sitten kuitenkin katsomaan tuota kun auto kävi ja myyjä vakuutti että auto käydään läpi ja vika korjataan. Kovasti olivat silloin sitten käyneet liittimiä läpi, tsekanneet ja putsanneet niitä kun epäilivät tilttauksen johtuneen kosteudesta, silloin oli nimittäin aika märkä keli... kuten muuten oli nyt lauantaina kun tämä nyt sitten tilttasi.

No, kun Focus kyörätään pihaan hinurilla, niin tokin paikalla sattui juuri olemaan tallikaverini, joka näistä Fordeista tietää jos jonkin verran. Avauduin hänelle mikä on auton historia ja mitä on tapahtunut, niin sanoi epäilevänsä että pumppuvika aiheuttanut koko ongelman ja auto on toki korjattu mutta pumppu jätetty korjaamatta. Eli vähän niinkuin vertauskuvallisestai, että jos olis kansipahvi palanut kun syylarissa on reikä, tehdään kansiremppa muttei korjata syylaria. Paikalla saapasteli naapuritallin Fordeista vielkä enemmän tietävä ja kuultuan mitä on tapahtunut, niin epäili myös pumppuvikaa ja höpötteli vajaista rail-paineista yms.

No, tänään pitäis alkaa neuvotella myyjän kanssa. Saa nähdä miten käy. Pyydän myyjän paikalle läppärinsä kanssa ja saa tehdä vikadiagnoosin ja katsotaan hörähtääkö Hoppa tulille. Mutta sitten alkaa se, että miten tästä eteenpäin. Pysykää kanavalla...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Soitin auton myyjälle ja se pyysi kokeilemaan vanhaa akunkenkä irti "buuttausta". No, eipä toiminut, joten sovittiin myyjän kanssa, että tulee huomenna läppärin kanssa ja kuittaa vian. Jos ja kun lähtee käyntiin niin Focus lähtee heidän pajalle. Myyjä oli eri mieltä siitä, että vian aiheuttaisi huoltamaton ja viallinen pumppu. Hän höpötti että on selvä väylävika ja siitä lähdetään. Että mihin tässä nyt sitten uskoo. Täytyy ainakin tentata paremmin siitä mikä alunperin aiheutti sen konerikon jonka vuoksi Focus rempattiin.

Onneksi on "Salamasorsa" jolla rouva voi liikkua sen aikaa kun Focusta ropataan.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Myyjän piikkiin syöttöpumppu tarkastukseen. Jos alkaa yskimään niin pura kauppa. Jos auto myydään kunnossa olevana niin kyllähän sillä pitää pystyä ajamaan.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Onkos näissäki vp44 syöttöpumppu? Vai olikose vp30. Ainaki vanhemmissa foortin tiiseleissä ollu.
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Pappi kirjoitti: 15.3.2021 19:52 Myyjän piikkiin syöttöpumppu tarkastukseen. Jos alkaa yskimään niin pura kauppa. Jos auto myydään kunnossa olevana niin kyllähän sillä pitää pystyä ajamaan.
Kaupan purku on ongelmallista. Auton omisti rahoitusyhtiö, haltijana yksityishenkilö jonka puolesta konerempsn tehnyt korjaamo myi autoa. Korjaamo vastaa tekemästään remontista ja teknisestä toimivuudesta. On luvannut korjata kaikki moottori viat ja vikailmoituksen.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Mou »

Vanja-eno kirjoitti: 16.3.2021 2:11 Kaupan purku on ongelmallista. Auton omisti rahoitusyhtiö, haltijana yksityishenkilö jonka puolesta konerempsn tehnyt korjaamo myi autoa. Korjaamo vastaa tekemästään remontista ja teknisestä toimivuudesta. On luvannut korjata kaikki moottori viat ja vikailmoituksen.
On kyllä mielenkiintoinen kuvio. Vähän haiskahtaa että edellinen omistaja ei ole kyennyt suoriutumaan rempan laskusta ja korjaamon kanssa tehty tällanen myyntisopimus. Nää on aina mielenkiintoisia kun muutaman tonnin auto on osarilla ja huoltakin pitäs huoltaa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mou kirjoitti: 16.3.2021 8:22
Vanja-eno kirjoitti: 16.3.2021 2:11 Kaupan purku on ongelmallista. Auton omisti rahoitusyhtiö, haltijana yksityishenkilö jonka puolesta konerempsn tehnyt korjaamo myi autoa. Korjaamo vastaa tekemästään remontista ja teknisestä toimivuudesta. On luvannut korjata kaikki moottori viat ja vikailmoituksen.
On kyllä mielenkiintoinen kuvio. Vähän haiskahtaa että edellinen omistaja ei ole kyennyt suoriutumaan rempan laskusta ja korjaamon kanssa tehty tällanen myyntisopimus. Nää on aina mielenkiintoisia kun muutaman tonnin auto on osarilla ja huoltakin pitäs huoltaa.
Niin, siinähän oli kuvio semmoinen, että tuo Focus otti ja hajosi edellisellä omistajalla syksyllä 2019. Se seisoi lähes vuoden kun ei ollut rahaa kunnostaa sitä. Lopulta päädyttiin tähän että Focus korjataan ja myydään korjaamon toimesta ja ostaja maksaa lopun rahoituksen pois ja korjaamolaskun.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Soitin siis maanantaina myyjälle ja kun Focus ei hörähtänyt tulille akunkenkäbuuttauksella, niin sovittiin, että hän tulee tiistaina vikakoodinlukijan kanssa paikan päälle. Myyjän piti tulla paikalle vähän jälkeen klo 13 ja meninkin tallille jo aika tasan klo 13. Odottelin ja puuhastelin tallilla puoli viiteen asti ja soitin sitten myyjälle, että ootko tulossa? Pahoitteli kovasti ja sanoi että oli unohtanut, eikä tänään enää ehdi. Sovittiin sitten seuraavalle päivälle klo 14 jälkeen uusi yritys. Tällä kertaa myyjä ei unohtanut vaan tuli paikalle. Vikakoodit näyttivät yhteysvirheitä ajoneston ja mittariston väylässä yms. Kuittaamalla ne, Focus hörähti tulille heti. Sammuteltiin, käynnisteltiin ja heiluteltiin avainta virtalukossa, mutta vika ei uusiutunut. Sovittiin että ajetaan peräkkäin heidän korjaamolle jossa Focus pääsee tarkistukseen ja työn alle sitten heti seuraavana päivänä.

Miettimään vaan jäin, että onko näissä Focuksissa ollut jotain johtosarjaongelmia tyyppivikoina tms.?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Toisella palstalla eräs ammattiasentaja epäili ongelmien johtuvan mittaristosta, mikä onkin ollut etenkin näissä mk2 Focuksissa tyyppivika. Oireet sopisivat hyvin tuohon ja kun hieman muistia kutiteltiin, niin Jaggea hankkiessani vilkuilin myös juuri mk2 Focuksia ja vastaan tuli silloin nettiautossa parikin yksilöä maininnalla 'mittaristo vaihdettu / korjattu'. Tämä on nyt ollut kohta viikon pajalla ja viime torstain jälkeen ei ole kuulunut mitään.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Juu, vikahan oli sitten mittaristossa. Viime perjantaina soitin pajalle kun Focus oli siellä ollut yli viikon. Kertoivat että mittaristo menee Elehuollolle korjaukseen tällä viikolla. Tuskin ehtii pääsisäiseksi valmiiksi, mutta postiivista olisi jo sekin että viat loppuisivat tuohon ja saisi vihdoin rouva ajaa ostoksellaan.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hyvä, että etenee. Ja aika hyvin on palvellut tuo korjaamokin. Joku luihumpi paikka olisi saattanut lopettaa puhelimeen vastaamisen. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Roisto kirjoitti: 30.3.2021 12:08 Hyvä, että etenee. Ja aika hyvin on palvellut tuo korjaamokin. Joku luihumpi paikka olisi saattanut lopettaa puhelimeen vastaamisen. :D

t.
Risto
Tänään soittivat korjaamolta, että valmista on. Siispä noutamaan ja noudettaessa ei tosiaankaan puhettakaan että minun tarvitsisi maksaa mistään mitään. Avaimet käteen ja selkeä tiivistelmä missä vika oli ollut eli mittaristossa ja niiden kylmäjuotoksissa. Pahoittelivat että tästä nyt tuli tämmöinen vaiva meille. Toivottavasti nyt on kunnossa. Mutta sanansa mittainen ja hyvin asiakasta palveleva korjaamo, olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Jatkossakin vien autojani tuonne laitettavaksi mitä en itse jaksa laittaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hyvä että löytyy vastuunsa kantavia myyjiä. Josko nyt toimisi ja pääsisitte ajamaan vokuksella.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Rouvan Vokuksessa on semmonen kiva säilytyslokero tuossa kojetaulun päällä. Se lukittuu semmoisella jollain tapilla paikoilleen ja aukeaa kun painaa kantta, kyllähän te tiiätte... No tästäpä oli myyntihetkellä se tappi poikki ja luukku auki koko ajan. Hieman häiritsi se, joten myyjä korjasi asian siten että poisti luukun joustosaranan pois käytöstä, että luukku on sitten kiinni koko ajan. Kyllähän luukun toki auki sai, kun reunasta nosti, muttei pysynyt auki vaan meni heti kiinni. Hankalaa tuota oli availla reunasta nostamalla, ja ajon aikana oli jopa hankalaa. Värkkäsin sitten vanhasta avaimenperästä nupin jolla luukun saa auki helpommin.


IMG_4555.jpg
IMG_4555.jpg (79.36 KiB) Katsottu 15660 kertaa
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Mou »

Toihan on hieno ja persoonallinen ratkaisu. Ja pallo antaa sen verran painoa ettei luukku aukeile kovassa kilvanajotilanteessa.

Katselin ylempänä noita sun kuvia ja tuota moottoritilan kuvaa... Ei näytä olevan minkäänlaista murkulaa akun ynnä- tai miiinuskaapelissa. Hyvä. Mulla kävi myynnissa '12 mallinnen Grande C-Maxi ja siinä oli joku hirveen hieno ekovihreäpandansilmä-älylataus joka nuuhki joteensakkin akun varausta ja ties mitä ja sen perusteella sääteli latausta. Esim tasakaasulla ajaessa latasi vain 13v ja sitäkin vain sykleittäin. Sitten moottorijarrutuksella latasi 14,4v. Aivan paska keksintö pohjolan olosuhteissin autoon jossa on Webasto. Sen olsi kuulemma saanut pois niin että olisi muuttanut koodausta siten että autossa mukamas olisi tupla-akku varustus.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Mou »

Kaveri toi mulle '08 Focuksen mittariston. Auto kuulemma sammuili tärähdyksissä. Juottelin mittariston riviliittimen 32 pinniä uudestan ja nyt on kuulemma auto pelannut virheettömästi.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tällä on nyt huristeltu menemään vailla ongelmia. Pieni napaus kuuluu kun lähtee liikkeelle tai tiessä kuoppaa, veikkaisin jotain koiranluuta tai raidetangon päätä. Seuraavan kerran kun saa nosturille niin täytyy yrittää tutkia.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kolmisen viikkoa sitten antoi kesken ajon ENGINE MALFUNCTION ja heitti "turva-ajotilaan". Yritin pikabuutata eli virrat pois ovet lukkoon ja ovet auki virrat päälle ja kyntiin. Lähti muttei häiriö poistunut. Nilkutin Focuksella kotipihaan ja parin päivän päästä laiansin kaverilta vikakoodin lukijaa ja läppäriä. Lukija väitti ettei saa yhteyttä vaikka kuinka monta kertaa tarkistin liitokset yms. Irrotin lukijan ja pakkasin sen muine tilpehööreineen poisvientiä varten ja piruuttani kokeilin jotta toimiiko. Ja kas, toimihan se. Juttu tuntui hämärältä, joten ajoin Focuksen tallille pois pihalta tilaa viemästä. Seuraavana päivänä tilasin ajan korjaamolta vikakoodin lukua varten. Muutaman päivän päästä vei Focuksen korjamolle (toimi ja kulki ihan normaalisti) ja sieltä tuli diagnoosi että kakkossuutin on sökö. No, mikäs siinä sitten. Tilattiin uusi suutin ja paja laittoi Fockuksen kuntoon.

Vajaa viikko sitten pukkasi taas ENGINE MALFUNCTION ja 'turva-ajotila' päälle. Tällä kertaa pikabuuttaus auttoi ja pääsin kotiin helpommin, tosin matkalla piti pari kertaa buutata. Vein seuraavana päivänä Focuksen paikalliseen amikseen, jossa kaveri on autopuolen opettajana. Kesälomalle lähdön ohessa luettiin koodit ja tällä kertaa syyttävä sormi osui ykkössuuttimeen. Harmi vaan että rahat oli aika finiitto, kun piti lähteä mökkireissullekin. No, laitoin sitten biilin seisontaan ja odottamaan tilipäivää ja lomalta paluuta.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”