Kiertovesipumppu

Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

-jarkko- kirjoitti:
veppe kirjoitti:Riittääkös tuollaisessa kaksiputkimallissa vain tukkia toiset putket, vai tuleeko jotain ihmeitä toiminnassa eteen :?:
Siis täh? Pumppu on siis mallia tulo-lähtö eli kaksiputkinen,joissakin mersun malleissa on ollut 3-putkinen eli 1 putki liittyen webastoon?
Aijaa :lol: Minä luulin, että yksiputkinen tarkoittaa normaalia tulo-lähtö ja kaksiputkinen sellaista, missä on apukuskin puolelle ja kuskin puolelle kokonaan omat letkunsa. Mutta ne olikin näköjään vain närhenkulkusilla ne erilliset putket :oops:

Mulla on muuten 3-putkinen, eli lähdössä on toinen, ohuempi haara. Näytti menevän pissapojan säiliön lämmitysputkelle ;)
Edit: Ja taitaapa olla vaunussa kans 3-putkinen, kun siitä on tukittu se ohut lähtö. Olisko laitettu mersun vanha kiertovesipumppu :lol: Tai sitten se on ilmausta varten siinä se ylimääräinen lähtö :roll:
Avatar
ShakeWell
Viestit: 61
Liittynyt: 11.2.2008 8:20
Paikkakunta: Savolaisten ameriikka (Kotka)

Viesti Kirjoittaja ShakeWell »

mjo33400 kirjoitti:Primus lämmittimien kiertovesipumppuja ( magneettivetoinen ) vaihdetaan juuri tohon samaan pumppuun ja minulla oli käsitys, että pumppu on suoravetoinen. Aina oppii jotain uutta tässäkin iässä. :lol:
Kyseinen pumppu maksaa Motonetissa 74,50 euroa ja til.nro: 38-6750.
Kuva

Tuolla numerolla motonetistä sai kiertovesipumpun mutta liittimet eivät täsmänneet eikä ko. liikkestä löytynyt liittimiä. Pitänee viedä huomenna takas/ vaihtaa yleismallin pumppuun... tai ottaa rahat.

Nyt kiinni olevaan orkis pumppuun on vaihettu hiilet ja ollut käytössä 1kk. Nyt se pätkii... Ois tos tietty toinen samanlainen johon vaihtelin hiilet viikonloppuna... Uus ois aina uus..
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Silloin kun laitoin pumpun koodin saitille niin motonetista sai alkuperäisen Bosch-pumpun, mutta nykyään sieltä saa täyttä paskaa kun ostavat pumput mistä halvimmalla saa ja saman koodin alle. Pitää olla tarkkana kun ostaa koska sieltä voi löytyä myös Boschin pumppu samalla koodilla.
Printterin pumppu ainakin on sama, tosin en tiedä hintaa Veholla.
Transporterin lisälämmittimen pumppu on myös sama WW:llä.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

KL-Varaosilla tais olla 65 euroa, Bosch. :roll:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Pystytkö varmistamaan, että on Bosch?
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pystyn toki, huomenna. :roll:
Siinä keltaisessa Bosch laatikossa ne on aina.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Toi olisi tärkeä tieto kun sitä tarvitaan muuallekkin. :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva

Tuommonen. :roll:
Hinnan muistin väärin :oops: se on 55 euroa.
Tosin hinnasta en voi luvata kuin sen että tuo yksi pumppu joka meillä on hyllyssä (tuli viikko pari sitten) on sen hintainen, lisää kun tilaa niin näkee mitä maksaa.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Kiitos Dealer!
Toi on tosiaan aito Bosch, mutta oliko tuo malli suoravetoinen vai magneettivetoinen, oletko koskaan aukaissut? :roll:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Mangneetti.......................sama pumppu kun BMW:sä. :shock:
sen vuodon voi korjatakkin. :roll:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
pikku-ukko
Viestit: 31
Liittynyt: 02.11.2010 14:20

Viesti Kirjoittaja pikku-ukko »

Herätetääs tämä henkiin,vaihdoin itselle tuon pumpun ja siinä oli vanha juuri kolmiputkinen mut uudessa kaksiputkinen mut vaihdoin vaan päät (sopivat kuin nenä päähän toisiinsa ) mut nyt heräsi kiinnostus tuohon kolmanteen putkeen eli mitä virkaa sillä on
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

liittyshkö webastoon,.
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.


Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Koonari
Viestit: 1
Liittynyt: 10.5.2011 18:32

Viesti Kirjoittaja Koonari »

Se kolmas pienempi putki tai lähtö liittyypi pissapojan lämmitys järjestelmään. Eli meneepi niille... itellä on menossa vaihtoon juurikin tuo pumppu...
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

mitäs se voi merkata kun mulla on toi töpseli irti tosta pumpun päästä. lämmintä kyllä riittää kabiinissa näillä keleillä hyvin. lähes kättä poppaa maksimissa.

kiertää ilmankin siis nesteet ok. mitä sen tehtävä siis on siinä välissä?
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Moska
Viestit: 408
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Tyhyjäkäynnillä ja rest napin takaa siitä on eniten hyötyä. Näillä keleillä varmaan piisaa vaikkei ois termostaattiakaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”