Lindan w123 kuulumisia

Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

Juu, tämä on jo opittu, lisäksi vettä pönikkä ja kaffetta termariin. Kyllä sitten pitäis pärjätä. Ja vielä kun jotain lukemista varaa, ja vaikka vähän kirjallisia töitä salkkuun. On tullut kirjoitettua jokunen rakennustapaselostus autokorjaamolla...

Ja meillehän ei siis ikinä tule muita kuin näitä 'purukumilla paikattavia' autoja, eli mitään hienoa elektroniikkaa, joka mykistää koko auton, ei meidän mäelle tule. Täältä kun on jo korjaamollekin pitkä matka. Uudenaikaisin 'elektroniikka', mitä huolin on tupakansytyttimeen tökkäistävä puhelimen- tai tietokoneen laturi. Tuiki tarpeelliset.
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

namnam kirjoitti:Paimioon autokorjaamolle, jossa oli vain yksi henkilö päivystämässä, korjaaja oli kuulemma Mantsesterissa korjaamomessuilla.
Pitipäs sattua, siellähän net voorumin AkiP ja ppd oli kanssa. Ja oli siellä joku kolomaskin, ennyt muista kuka :?:
namnam kirjoitti:Tulos: nivel menossa, kardaani vaihdettava, kumit kakkana edes ja takana.
Kyllä sinun pitäsi se ehtiä ja raatsia ajella tuonne tiilerin tykö, tulisi käytyä nuot potentiaaliset leviämispaikat läpi. Ossulla vähän huonoa tuuriaki, mitä isse ajellu koko ikäni erinäkösillä sattumarotteloilla, niin ei ole silti edes tienpäällysnilkutuksiakaan juuri sattunut. Tai mitä nyt joskus omaa tyhmyyttä, kun on pitäny leikkiä :oops:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

Antakaapas ajo-ohjeet tiilerille nyt het putkenaan, saatan vaikka antaa ittelleni synttärilahjaksi Lindan kokovartalotarkistuksen. Ihan tosissani, sen verran oon utelias.
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

KÄÄK ! :huh:
Minen nuista 123-korisista tiiä juuri mittään, ihan oikeasti. :(
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

dealer kirjoitti:KÄÄK ! :huh:
Minen nuista 123-korisista tiiä juuri mittään, ihan oikeasti. :(
Elä yritä :niinpaniin:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
502900
Viestit: 35
Liittynyt: 06.11.2007 11:33

kotimatkalla

Viesti Kirjoittaja 502900 »

Ihan tämä tarina kuulostaa siltä, kuin olisit meillä käynyt kahvilla Paimiossa.

Mulla on se sininen 124 farkku, tai niitä on oikeastaan kaksi samanlaista. Toinen se vanhempi on emännän ja hieman nuorempi on minun, vaikken sitä oikein koskaan saa ajaakkaan.

Kyllä mersu on vaan siitä mukava auto, että ihminen pystyy korjaamaan, jos jotain tulee. Meillä vaan on omat kokemukset sellasia, että huolettomia kilometrejä saa ajella kauan ja paljon. No vanhemmiten tulee kaikkee kremppaa.

Hyviä kevätkelejä lindalle
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Mulla on vaan coupe mersu. :roll:

Ja on lauantai!

Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

dealer kirjoitti:KÄÄK ! :huh:
Minen nuista 123-korisista tiiä juuri mittään, ihan oikeasti. :(
Samanlainen korjattava kuin W124 mutta kaikki on vaan vähän helpompaa ja yksinkertaisempaa paitsi takapyöränlaakerin ja etualanupin vaihto :wink: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onpas se nyt harmi kun kartaaki alko jyrryyttää :cry: mutta eiköhän se ensviikolla ole taas entistä ehompi :D
joo tiilerihän sen kattos silimän räppäyksessä ja pistäs samalla sen kuntoon jos on tarvetta :D :D
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Korjaa viat kuntoon ja sittenhän sillä taas menee ainakin seuraavat seitsemän vuotta. On muuten helevetin halpoja nuo 123 voimansiirronkin osat ku vertaa ns.nykyautoihin.
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Korjauta viat ja uusia voi tulla jo samana päivänä lisää tai sitten se kestää vuodenkin ilman kummosta laittoa.
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Re: kotimatkalla

Viesti Kirjoittaja namnam »

502900 kirjoitti:Ihan tämä tarina kuulostaa siltä, kuin olisit meillä käynyt kahvilla Paimiossa.

Mulla on se sininen 124 farkku, tai niitä on oikeastaan kaksi samanlaista. Toinen se vanhempi on emännän ja hieman nuorempi on minun, vaikken sitä oikein koskaan saa ajaakkaan.

Kyllä mersu on vaan siitä mukava auto, että ihminen pystyy korjaamaan, jos jotain tulee. Meillä vaan on omat kokemukset sellasia, että huolettomia kilometrejä saa ajella kauan ja paljon. No vanhemmiten tulee kaikkee kremppaa.

Hyviä kevätkelejä lindalle
Jep, nätti auto sulla ja kahvikin hyvää. Melkein arvasin että mersumies on foorumilla mukana.

Eli nyt olen sitten bongannut ensimmäisen foorumilaisen minäkin, jeeees!
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
känkkä
Viestit: 50
Liittynyt: 01.6.2006 20:51
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja känkkä »

[quote="namnam"]Mitä, eikös 50 ole vielä hurjia nuoruusvuosia? Nythän ne parhaat seikkailut on menossa!

Minä kun aina tungen itseni kaikista tyhmistä paikoista läpi, ihan niinkuin tuo avatar-shettis.

Jee. 50 ja hirveästi on tekemättä. Melkein kaikki uutta.Täälläkin. Mistä tuo shettis on mennyt läpi, kun tuonnäköinen on? :shock:
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

Mulla näyttää vaihtuvan avatar aika usein, shettiksen jälkeen oli kuningatar, nyt on KARVAMERSU. Huomaa tähden asento.
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

namnam kirjoitti:Mulla näyttää vaihtuvan avatar aika usein, shettiksen jälkeen oli kuningatar, nyt on KARVAMERSU. Huomaa tähden asento.
joo niinhän se tekee :D laittasin ittellekkin mutten osaa :oops: :oops:
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

Minä teen avattaret tällä:


http://www.ilkkajaaskelainen.net/tools/avatar.php


(lapset neuvoivat, kiva kun on nörttejä perheessä)
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

namnam kirjoitti:Minä teen avattaret tällä:


http://www.ilkkajaaskelainen.net/tools/avatar.php


(lapset neuvoivat, kiva kun on nörttejä perheessä)
Mahtava linkki nyt minäkin osaan tehä avattaret kiitos paljon namnam :wink: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

jari_w123 kirjoitti:
namnam kirjoitti:Minä teen avattaret tällä:


http://www.ilkkajaaskelainen.net/tools/avatar.php


(lapset neuvoivat, kiva kun on nörttejä perheessä)
Mahtava linkki nyt minäkin osaan tehä avattaret kiitos paljon namnam :wink: .
Kaikkea näemmä oppii, kun vanhaksi tulee, minäkin sain jonkinlaisen avattaren aikaiseksi.
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Enins kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:
namnam kirjoitti:Minä teen avattaret tällä:


http://www.ilkkajaaskelainen.net/tools/avatar.php


(lapset neuvoivat, kiva kun on nörttejä perheessä)
Mahtava linkki nyt minäkin osaan tehä avattaret kiitos paljon namnam :wink: .
Kaikkea näemmä oppii, kun vanhaksi tulee, minäkin sain jonkinlaisen avattaren aikaiseksi.



Tuohan oli vuoden löytölinkki :shock: Nyt saa vihdoinki kuvista avatareja enempiki :D
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

LINDA PÄÄSEE KOTIIN!

Neljän bussilla pääsen lähtemään Paraisille, Linda on saanut alleen touhottajan lähettämän vetoakselin ja muut tarppeelliset osat ja vasen takajarru on fiksattu. Voi elämä. Ihanhan sitä on jalaton täällä saaressa ilman autoa.

Eilen vein sen pökötin Reuvenille Korppooseen, ja sovin samalla ruohonleikkurin huollon. Tulin bussilla kotiin, ja mukavaahan se oli kyyti, vähän vaan kylmänlaista, kun on Lindan lämppäriin tottunut. Kuski oli nuori kaveri, joka jutteli kovasti alkumatkasta. Mukava on tunnelma Saaristotien (nykyisin Vainion liikenteen omistama) busseissa. Vuoroja on vaan liian harvakseltaan.

Ei ole oman Lindan voittanutta, ei. Tämän viikon varmaan vaan ihailen viimeisimmän korjaamokäynnin tuloksia, ensi viikolla pitää sitten keksiä uudet kujeet. Ja maaliskuun alussa nokka kohti Mänttää...
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kyllä se on aina niin upeaa jos kulkineesta saa jonkin häirinneen pikkuvian koriattua, ihan tuntuu niinkun uudella autolla taas ajelisi, vai mitä :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jovihava kirjoitti:Kyllä se on aina niin upeaa jos kulkineesta saa jonkin häirinneen pikkuvian koriattua, ihan tuntuu niinkun uudella autolla taas ajelisi, vai mitä :?:
omalta kohalta myönnän kyllä tunteen :D
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

Kyllä oli juhlava tunne kun pääsin taas Lindan rattiin, eikä ole yhtään siitä latistunut, vaikka olen jo monena päivänä saanut sompailla täällä kuolemanliukkailla teillä. On se mersun kyyti kuin höyhenillä kelluisi, verrattuna tuollaiseen pieneen ranskalaiseen.

Tässä muuten toissapäivänä hämmästyin rankasti, kun meidän pihatie oli täynnä paloautoja, ja ambulanssikin siellä oli. Pieni uusi Fiat oli vetänyt piruetit Saaristotiellä ja pyörinyt katolleen meidän ojaan. Kuljettaja ja matkustaja selvisivät verinaarmuilla, vauhtia oli ilmeisesti vähän, kun turvatyynyt eivät lauenneet, mutta pellit olivat rusinapintaiset joka puolelta. Takaikkuna oli mennyt rikki, ja takapenkillä nukkunut koira lähtenyt livohkaan. Naapureiden kanssa etsimme koiraa, ja omistaja sen loulta sitten löysi illan hämärissä, aivan läheltä.

Se kyllä harmittaa rankasti, että yksikään ohikulkija ei pysähtynyt, vaikka kaksi ihmistä roikkuu katollaan olevassa autossa turvavöissä, eikä pääse irti. Oli vielä tuttu pariskunta, joten sitäkin enemmän kiukuttaa heidän puolestaan, eivätkä edes ole mitään nuoria ihmisiä, kuljettajalla on yli viidenkymmenen vuoden ajokokemus.

Ja se ihmetyttää, että minä tumpelo selvisin vaikeuksitta Korppoosta Nauvoon samana aamuna, kitkarenkailla, vanhalla pökötillä. Ajoin kyllä tosi hiljaa, joten takana oli jono kiukkuisia ihmisiä. Mutta minä ja auto olemme ehjiä. Kumma juttu.
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

namnam kirjoitti:Se kyllä harmittaa rankasti, että yksikään ohikulkija ei pysähtynyt, vaikka kaksi ihmistä roikkuu katollaan olevassa autossa turvavöissä, eikä pääse irti.
Karpollakin on mielipide tästä asiasta:

http://www.youtube.com/watch?v=KCZMvJ8M ... re=related
Kein siknatuur
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Lykkään nyt tähän tän kysymyksen ku tässä siitä on ollu juttua.

Missäs kaukaa tää tiileri asustaa, jos meidänki mersut kattelis läpi, jotain löysiä niveliä niissä on molemmissa. Ajattelin jo aiemmin, että jos ajais ne miehen rekan kyytiin, sillo ku sillä on pressukärri peräs ja täräyttäis molemmat tarkastukseen yhtä aikaa :)

Tai sit jos o liika kaukana, olisko kettää lähempänä.
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä olen töissä Huoltokeskus R.Lintosella Ylivieskassa. :roll:
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

no sitä ajattelinkin että jossai kaakana :oops:
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

namnam kirjoitti:Ajoin kyllä tosi hiljaa
:arrow:
Mutta minä ja auto olemme ehjiä.
Jolloin se ei enää olekaan
Kumma juttu.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

Linda ja mies hehkuvat riemusta. Oltiin eilen Mäntässä touhottajan luona, Lindaa syynäämässä. Voi, kun oli lohdullinen tuomio, tulee siitä Lindasta vielä ihan käyttöauto, saadaan aikuisten oikeasti katsastuskuntoon. Kyllä siinä ihmeteltiinkin, millä lihaksilla Linda on edellisen kerran leiman saanut. Ja on touhottajalla teoriakin siitä...

Olihan siellä auton alla kaikenlaista kivaa nurippäin ja liittimet löysällä ja kardaanikaan ei ole kohdallaan. Oi voi. Kyllä ei Linda lähde tästä pihasta yhtenkään tumpelon käsittelyyn enää, sen vannon. Pitää olla sellainen korjaaja, joka on perillä autoista, eli mersuista. Tai sitten varustettu tavallisella maalaisjärjellä, ei sellaisella, että huijataan vähän muijaa ja otetaan rahat pois. :lol:

Mies on sitä mieltä, ettei Lindaa edes saisi koskea, jos ei ole varustettu touhottajan taidoilla. Onpa tainnut Linda-neito viedä sydämen. Kohta vie lompuukinkin, touhottajan korjauslista on sen verran pitkä. :shock: :D
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

Niin ja kyllä alkaa jo vakavasti vaikuttaa siltä, että perheeseen tulee se toinen mersu, farkku, miehelle. Vähän uudempi kuin Linda, vähän enemmän varustusta. Tuossa yhdeksänsadan kilometrin ajomatkalla sitä ehtii kaikenlaista pohtia. (Eli nyt haetaan Fritziä tai Heinzia, yhdeksänkymmentäluvulta)

Niinkuin nyt sekin kiinnosti miestä, että mistäs se Linda-nimi nyt oikeasti tuli, Lampeniuksestako. Meinasin pudota kuskinpenkiltä, oikea vastaushan on 'lintta po svenksa'. Leikkimielisesti ehdotin, että erotukseksi Lampeniuksesta meidän neito olisikin Stormskärs-Linda. Läpi meni. Hih :lol:
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”