Tuore ja onnellinen Mersun omistaja ymmällään

Vastaa Viestiin
HokeyCokey
Viestit: 3
Liittynyt: 30.10.2007 22:09
Paikkakunta: Kerava

Tuore ja onnellinen Mersun omistaja ymmällään

Viesti Kirjoittaja HokeyCokey »

Tervehdys,

tulin hankkineeksi elämäni ensimmäisen mersun mallia 200D vm 83. Laite on loistokunnossa, ajettu rapiat 650 tkm - kone vaihdettu puolimatkassa. Punaruskea ylpeyteni on kotoisin suolaamattomien teiden Lapista eikä ruosteesta ole siis tietoakaan. 8)

Kun en ole moista ennen omistanut eikä käsikirjaakaan myyjältä enää löytynyt, olen joutunut tutustumaan nippeleihin ja nappeihin ihan käsikopelolla - useimpiin onkin löytynyt järkiperäinen selitys ja käännettäessä/painettaessa aina jotain on alkanut palaa, pyöriä tai liikkua.

Mutta. Mikähän mahtaa olla se kojetaulussa ratin vasemmalla puolella oleva muovisen avaimenperän näköinen vipstaaki, joka pyörii käännettäessä mutta mitään reaktiota ei ole havaittavissa? :?: :roll:
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Käsi kaasu .
Siitä menee vaijeri tai ainakin pitäs mennä kaasuvivustoon , muistaakseni pystyy säätämäänkin .

Onnea ostokselle ja tervetuloa joukkoon huimaan
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no sehän se :D käsikaasu
ainiin tervetuloa :idea:
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jone77 kirjoitti:Käsi kaasu .
Siitä menee vaijeri tai ainakin pitäs mennä kaasuvivustoon , muistaakseni pystyy säätämäänkin .

Onnea ostokselle ja tervetuloa joukkoon huimaan
Juuh. AIka hidas välitys siinä kyllä on, ei se ihan parista asteesta koneen kiepit vielä vaihdu.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
HokeyCokey
Viestit: 3
Liittynyt: 30.10.2007 22:09
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja HokeyCokey »

Kiitoksia ystävällisistä toivotuksista ja ripeistä vastauksista,

tämähän sähäkkä foorumi on :D
AIka hidas välitys siinä kyllä on

Hyvä tietää, luulin jo löytäneeni ensimmäisen vian...

Ja tietämykseni ohuuden näin paljastuttua jatkokysymyksen varmaan arvaattekin: mihinkähän tarkoitukseen tätä käsikaasua on tarkoitus käyttää?
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kylmäkäynnistyksissä sitä voi käyttää helpottamaan koneen tyhjäkäyntiä,eli kun kone on kylmä käännä se täysille eli vasemmalle ja koneen lämmettyä käännä se pois päältä oikealle.Yleensä autoissa tuo toimii automaattisesti mutta ei W123 dieselissä :wink: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Kuvittele vanhan bensakoneen ryyppy. Nyt siirry ratin taakse ja jatka edellä annetuilla tiedoilla.

Isäukko osti ulkomaan komennukselta uutena vm. 82 w123 240D:n. Ajoi sillä 20 vuotta. Arveli ehkä yhden käden sormilla laskettavan määrän kertoja käyttäneensä ko. vipstaakia. Tarpeellinen siis. 8)

-Fantasos-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Juu, minullakin oli diesel-pystäri joskus, mutta eipä sitä hantaakia oikeastaan koskaan tarvi.
Mutta, olen sen verran laiska raaputtelemaan laseja, että laitan lenkkarin kaasupolkimelle ja polttelen tupakan, niin lasit on yleensä "raaputettu". :lol:
Tulin siihen tulokseen että hantaaki on diisselimersussa juuri ikkunoiden raaputtamista varten. :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HokeyCokey
Viestit: 3
Liittynyt: 30.10.2007 22:09
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja HokeyCokey »

No niin, tuo ryyppy-vertaus tuo mieleen muistumia liki 30 vuoden takaa, sellainenhan oli niissä ensimmäisissä kinnereissä, joita nuorena miehenä tuli hinattua pihaan pientä laittoa varten :D Ja nyt kun asia selvisi, niin ko. värkin käyttö & säätö löytyi jo Alfamerin manuaalistakin. Aamulla kokeilin rohkeasti ja toden totta - tyhjäkäynnissä oli havaittavissa lievää muutosta.

Jatkan perehtymistä tähän vanhan hyvän ajan arvokkuutta henkivään herrasmiehen kulkuvälineeseen ja suurella todennäköisyydellä palaan utelemaan lisää :lol:
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

HokeyCokey kirjoitti:
tämähän sähäkkä foorumi on :D
Sähäkkä? :shock: Melekei 20min meni ennen eka vastausta.
Hitaaksi on menny. :evil:
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Käsi ylös että monellako tuo säätö toimii? Mulla on nyt menossa neljäs W123 ja yhdessäkään se ei ole toiminu (vaijeri poikki ja hyötyynsä nähden melko arvokas), tutulla kyllä toimi 240D:ssä joskus vuonna nakki ja pipo...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Suatana
Viestit: 49
Liittynyt: 24.10.2007 20:11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Suatana »

Kyllä toi namiska toimi ex 240d -82:ssa vielä kevättalvella aivan moitteettomasti..(nosti myös kierroksia)
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

On toiminut kahdessa omistamastani kolmesta w123 mersusta. 8) Kolmannessa sitä ei nyt sen tarpeellisuutensa johdosta kytketty moottorinvaihdon yhteydessä. :lol:
Tähdellisen parantola
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”