kertokaapa mistä vois johtua.. eli maantie nopeuksissa (80-120km/h) käännät esim. mutkaan kuuluu hirvee jurina ja loppuu ku renkaat suorassa?
Ja sit tyhjäkäynti humppailee 500-1300 kierroksen hujakoilla ja ei lähe käyntiin välillä ollenkaan ilman kaasua?
ihme ääniä ajossa ja tyhjäkäynti
Oiva tarkennus.maatias kirjoitti:ja autohan on 88vm 201 2.3 ruisku koneella.
Pyöränlaakeri kypsä? Kumpaan suuntaan kantatessa ääntää? Oikealle kääntäessä meteliä oikean etupyörän laakeri kypsä jne...
Tyhjäkäynti kuulostaa olevan automallin mukaisessa oletuskunnossa, mutta siihen voi vaikuttaa siivoamalla tyhjäkäyntimoottorin, l. lisäilmaluistin. Löytyy imusarjan alta, ja on se kikkula johon menee 2 sormen paksuista kumiletkua sekä pari piuhaa.
Myös alipainevuoto h*oraa joutokäyntiä, mahdollisesti.
joo ton ikäsessä on ne ruiskun kumiosat jo suurella todennäköisyydellä haperot ja vuotaa. eli kurkkaappa vaikkapa ke-jetin alakumi. joudut ottamaan ruiskun irti, ei niinkään vaikea homma kuin miltä kuulostaa. Suuttimille menevät putket irti, ruiskun bensaletkut irti ja loppu onkin melkein pulttien irroittelua. toki kannattaa muistaa laskea ne bensapaineet nolliin ennenkuin avaa (nimimerkillä osui_melkein_silmään )
Sieltä alakumista lähtee sitten se yksi letku sinne lisäilmaluistille ja se oli myös omassani (-90) aika laho. ja kuten aikasemmin ehdotettiin niin se lisäilmaluisti irti ja kovaa putsausta.
Kannattaa myös tsekata että se kylmäkäynnistyssuutin pelaa jos ei kerta lähde päälle ilman kaasuttelua.
Noi on varmaankin ne halvimmat mistä kannattaa lähteä liikkeelle. Alakumi maksaa n. 20e paikkeilla KL varaosista. Suosittelen tilaamaan jo etukäteen ja vaihtaa samalla kun ottaa ruiskun irti niin ei tarvitse montaa kertaa irroitella
Ainiin ja tervettuloa tyhjäkäyntikerhoon
Sieltä alakumista lähtee sitten se yksi letku sinne lisäilmaluistille ja se oli myös omassani (-90) aika laho. ja kuten aikasemmin ehdotettiin niin se lisäilmaluisti irti ja kovaa putsausta.
Kannattaa myös tsekata että se kylmäkäynnistyssuutin pelaa jos ei kerta lähde päälle ilman kaasuttelua.
Noi on varmaankin ne halvimmat mistä kannattaa lähteä liikkeelle. Alakumi maksaa n. 20e paikkeilla KL varaosista. Suosittelen tilaamaan jo etukäteen ja vaihtaa samalla kun ottaa ruiskun irti niin ei tarvitse montaa kertaa irroitella
Ainiin ja tervettuloa tyhjäkäyntikerhoon
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!