mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Auton ilmansuodatin saattaa tukkeutua.
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 17.4.2007 17:55    Viestin aihe: Auton ilmansuodatin saattaa tukkeutua. Vastaa lainaamalla viestiä Back to top





Viimeinen muokkaaja, dealer pvm 18.4.2007 22:17, muokattu 2 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lucky-Dog
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 7701
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

 LähetäLähetetty: 17.4.2007 18:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Samaa tulee meilläkin vastaan valitettavan usein Crying or Very sad

Tuskimpa on ihan liitoittelua sanoa, että imansuodatin on yksi auton huonoiten huolletuista kohteista.
_________________
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Melitos



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 2652
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 17.4.2007 20:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei ole saksalainen ingenjööri osannut laskea suomessa ilmassa olevan pölyn määrää oikein. Sorateillä ajelu ja nastarenkaiden sekä hiekotuksen aiheuttama pöly kyllä tukkii suodattimen helposti. Milloinkahan keksivät autoihin varoitusvalon tuolle, työkoneissa ja traktoreissahan syttyy merkkivalo kun paine-ero ilmansuodattimen yli kasvaa tietyn rajan yli (eli suodatin ahdistaa ilman kulkua).
_________________
I drive an Opel. What's your excuse?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AM
Mr.Tuning



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 5924
Paikkakunta: Keski-Suomi

 LähetäLähetetty: 17.4.2007 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Järkyttävä...paljonkohan pitää ajaa että suodatin menee tuohon kuntoon Shocked Riippuu varmaan paljon siitäkin missä ajelee, mutta silti tuohon kuntoon ajamiseen tarvitsee kyllä vuosia?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JP74



Liittynyt: 08 Mar 2005
Viestejä: 711
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

 LähetäLähetetty: 17.4.2007 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

On tolla putsarilla varmasti yli 100tkm ajettu tai sitten olosuhteet on ollut jotenkin poikkeukselliset.

Aika yleistä on myös vanhoissa autoissa jättää öljyt vaihtamatta. Lisätään vaan ja annetaan mennä...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
h5



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 4072

 LähetäLähetetty: 18.4.2007 15:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Dealeri voisi siivota nuo turhat läpätykset pois tästä topikista niin jää
oleellinen luettavaksi.

Heikki

siivottu. tiileri.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veppe
Mekka-master



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 1720
Paikkakunta: Tikkakoski

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 0:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Shocked

Itse vaihdan ilmanputsarin joka kesä ennenkuin lähden vaunua vetämään. Yleensä siinä vaiheessa (35 tkm takana) suodatin on vasta vähän harmaantunut Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vito500tkm



Liittynyt: 10 Jou 2006
Viestejä: 276
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 0:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Myös aika usein näkee samannäköisiä raitisilmasuodattimia eec
Ja höyrystimenkennoja Shocked Mr. Green
_________________
vito 110D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AM
Mr.Tuning



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 5924
Paikkakunta: Keski-Suomi

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 12:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Parempi kun ei ole varoitusvaloja, vaihtaa silloin kun huoltoohjelma käskeekin, eipä tuo niin kallis osa ole Rolling Eyes Olikos tuossa sitten se ilmamassamittari rikki, vai heittääkö sellaista herjaa kun ei saa ilmaa?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuMu S
Punaniska

Volvoterapeutti


Liittynyt: 29 Tam 2006
Viestejä: 2900
Paikkakunta: Pyykkögrad

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 13:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

AM kirjoitti:
Parempi kun ei ole varoitusvaloja, vaihtaa silloin kun huoltoohjelma käskeekin, eipä tuo niin kallis osa ole Rolling Eyes


Tässähän tämä totuus tuli. Cool

On jotenkin oudolla tavalla huvittavaa kuunnella uusautoinnokkaan työkaverin selittämisiä kuinka kivoja noi uusien autojen huoltoja helpottavat apulaitteet on. Ei tarvi enää käsiäkään ollenkaan liata kun näkee suoraan kojelaudasta että basfit/apsit/espit on nyt rikki. Idea Ja kuulemma ajotietokoneesta pystyy räpläämään esille että nyt vika onkin itse vikatunnistusjörjestelmässä eikä itse toimilaitteessa. Laughing

Mutta noiden tunnistimien ideahan taitaakin olla tehdä mahdolliseksi se autovalmistajan märkä uni, että liikkumistarpeen yllättäessä haetaan kivijalkaliikkeestä uusi auto, ja liikutaan sillä niin kauan kuin se vain toimii. Sitten kun ei enää toimi tulee omistajan harkittavaksi, että vaihdetaanko viallinen osakokonaisuus vai koko auto. Twisted Evil
_________________
JA SITKU MÄ SUUTUN NIIN MUA EI PELKÄÄ KUKAAN!

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harju



Liittynyt: 27 Hel 2006
Viestejä: 5514

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 13:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onhan nuita ärsyttäviä valoja jo vm-85 2,0deessä Shocked

Öljyn vähyydestä varotellaan Shocked näkeehän sen jos ö-paine valo syttyy että on liian vähä öljyä Laughing (vai onko siinä semmosta Shocked no paine mittari tippuu ainaski)

Vähäsestä jäähytin nesteestä varotellaan kans Evil or Very Mad Huomaahan senkin siitä jos rupiaa lämmöt nousee taikka kabiiniin ei tuu enää lämmintä Laughing

Ja bissboyn huomaa siitä ettei tule vettä klasille Idea
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bliz
Grynderi



Liittynyt: 09 Tou 2006
Viestejä: 1727
Paikkakunta: Ylivieska

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 14:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

no ei huhhuh, taitaa taas jollakin järki päätä pakottaa Laughing miten hitos tommonen on mahollista. ajanu saharan halki vai nivalassa korttelirallia 100tkm Very Happy
_________________
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari66
Mesen Invaryhmä®



Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 13042
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 16:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

AM kirjoitti:
Parempi kun ei ole varoitusvaloja, vaihtaa silloin kun huoltoohjelma käskeekin, eipä tuo niin kallis osa ole

Ootkos katsonut, kuinka usein se huolto-ohjelma käskee?
Se on nimittäin 90 000 km välein Shocked

Eli siitä kuvasta näkee millainen se on semmosen matkan jälkeen....
_________________

* Adria Twin 600 SF *

www.mbclub.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 18:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Muutamia huomioita aiheesta ilmansuodatin eri automalleissa.
En mainitse mistä malleista on kyse, jospa keskustelu pysyisi asiallisempana kun kukaan ei koe hänen autoaan moitittavan suotta ja väärin perustein. Very Happy

- Joittenkin automallien kanssa pitää olla erityisen tarkkana vaihtovälin noudattamisessa ja mieluusti vaihtaa tiheämminkin koska niiden suodattimiin kulkeutuu hiekkaa ja pölyä paljon keskimääräistä enemmän.
Vastikään vaihdoin suodattimen jolla oli ajettu 60000 km enemmän ja monta vuotta kauemmin kuin aloitusviestini kuvan suodattimella mutta se ei ollut lähellekään noin likainen kuin kuvan suodatin.
Vaihtoaika ja kilometrit olivat varmasti tiedossa; auton omistajan sekä huoltokirjaan että suodattimeen tekemät merkinnät täsmäsivät.

- Eräässä automallissa suodattimen vaihdossa voi jäädä yksi letku pois paikaltaan, sitä ei näe päältäpäin eikä huomaa ajossa mutta moottorivaurio on todennäköinen.

- Muuan suuri ajoneuvosuodattimien valmistaja on tehnyt jonkinaikaa erääseen automalliin 1 cm liian lyhyttä suodatinta.
Suodattimen asennus on senverran ahtaaseen paikkaan ettei mittaeroa välttämättä huomaa mutta kyseisen suodattimen käyttö aiheuttaa moottorivaurion jos sillä ajetaan normaalin vaihtovälin verran.

- Eräässä automallissa suodattimen kotelo on sellainen ettei se tue suodatinta hyvin; mikäli suodattimella ajetaan pitkään ja se tukkeutuu imuilma vetää sen pois paikaltaan ja moottori saa suodattamatonta ilmaa; turbo- ja moottorivaurio.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tarmo
Judge Mese

Roadrunner


Liittynyt: 05 Mar 2005
Viestejä: 1926
Paikkakunta: Box

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 18:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla on erään mallinen auto. shout
Sori, oli ihan pakko... niinpä niin
_________________


A U T O F O O R U M I . F I
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
AM
Mr.Tuning



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 5924
Paikkakunta: Keski-Suomi

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 19:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ari66 kirjoitti:

Ootkos katsonut, kuinka usein se huolto-ohjelma käskee?
Se on nimittäin 90 000 km välein Shocked



Ohho...no perumpa sitten puheeni Embarassed 90tkm..eikai se voi olla noin paljon..no ehkä jos ajelee jossain saksan autobaanoilla Rolling Eyes Itse olen vaihtanut varmaan turhankin usein, enpä kilometrejä ole katellut vaan kurkannut onko se likainen Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari66
Mesen Invaryhmä®



Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 13042
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 20:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:

- Muuan suuri ajoneuvosuodattimien valmistaja on tehnyt jonkinaikaa erääseen automalliin 1 cm liian lyhyttä suodatinta.

Hyvä pointti.
Tästä syystä itse lopetin tarvikesuodattimissa säästämisen ja siirryin alkuperäisiin.



dealer kirjoitti:

- Eräässä automallissa suodattimen kotelo on sellainen ettei se tue suodatinta hyvin; mikäli suodattimella ajetaan pitkään ja se tukkeutuu imuilma vetää sen pois paikaltaan ja moottori saa suodattamatonta ilmaa; turbo- ja moottorivaurio.

Näin on ainakin S210 E 300 TDT:ssä (OM606).
Tosin en ole itse varma tuosta että imuilma sen vetää paikaltaan, ennemmin epäilen virheellistä asennusta sillä suodatinkotelon kansi on todella hankala asettaa oikein.
Omassa oli suodatinkotelo vääntynyt siten, että suodattamatonta ilmaa johtui moottoriin. Ilmeisin syy hutiloiden tehty suodatinkotelon kannen asennus.
Tämä havainto ajalta, jolloin lähestulkoon satavarmasti huollot tehty merkkiliikkeessä ja siten siis alkuperäissuodattimin.

Sitten alkoikin se ilmamassamittarirumba, joka päättyi vasta siihen kun huomasin suodatinkotelon pohjan vääntyneen pysyvästi kieroon.

(Ehkä Dealer ei viitannutkaan em. malliin ja diagnoosia en "ei-ammattilaisena" suoraan tunnista ja asiaan yhdistä, mutta tuo on oma huomioni mainitsemastani mallista.
Toivottavasti avuksi muille kuitenkin).

_________________

* Adria Twin 600 SF *

www.mbclub.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Ville S.
VAG asiantuntija



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 544
Paikkakunta: Ylivieska

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mainittakoon tässä, että öljyttäviä suodattimia ei saa asentaa ilmamassamittarilla varustettuun autoon! Mittari kuolee varmasti viikossa. Myöskään muita "vapareita" en suosittele, hienoa pölyä voi päästä läpi ja mittarin elinikä lyhenee.
_________________
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ari66
Mesen Invaryhmä®



Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 13042
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

AM kirjoitti:
90tkm..eikai se voi olla noin paljon..

No sillä lailla sen laskeskelin kerran huolto-ohjelmasta, kun itsekin ihmettelin erään huollon jälkeen, että ei umpilikaista suodatinta oltu vaihdettu Shocked
Nyt vaihtuu itse työ tehtynä noin 20-25 tkm välein.

Viimeksi vein uuden alkuperäissuodattimen mukanani huoltoon viime kuussa (ei merkkihuolto) ja sanoin että vaihdetaan taas.
Kaveri kävi laittamaan kiinni suodatinkotelon kantta, tuumasin että annahan kun laitan ite, tiedän ainakin ketä syyttää jos ei osu kohdilleen Very Happy
Ja kaikki oli tyytyväisiä.

On muuten viimeisen ilmamassamittarin vaihdon jälkeen ajettu aikas pitkä matka Wink



Ville S. kirjoitti:
Mainittakoon tässä, että öljyttäviä suodattimia ei saa asentaa ilmamassamittarilla varustettuun autoon! Mittari kuolee varmasti viikossa.

Kiitos tiedosta.
Vähän samanmoista uumoilua on ollut, mutta olen itse arvellut "öljyämisen" olevan sen verran kevyttä, että se ei vaikuttaisi.
Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin pienikin öljymäärä ilmamassamittarin peilikirkkaalla anturipinnalla on tosiaan myrkkyä.
_________________

* Adria Twin 600 SF *

www.mbclub.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
AM
Mr.Tuning



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 5924
Paikkakunta: Keski-Suomi

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sellaisen huomion tein tuosta 290TD:n putsarista(sama kuin 300?) että siinä ei ole 124:sesta tuttua metallivahvistetta. Kyllähän se siellä pysyy kun tulee sinne väliin puristuksiin mutta kuitenkin. Onkohan noissa alunperin sitä vai onko tuo joku harakiri suodatin? Kuulemma 124:sen suodattimistakin sen jotkut valmistajat ovat jättäneet pois...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari66
Mesen Invaryhmä®



Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 13042
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri

 LähetäLähetetty: 19.4.2007 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei oo ainakaan 300:sen orggissuodattimessa mitään metallivahvikkeita.
Kyllä se sinne uraan uppoaa riittävän tiiviisti, mutta tarkkana saa olla.
Enää ei oo suodattimet semmosia kuin ennen vanhaan, että heitetään "rinkilä" peltikoppaan ja siipiruuvi kiinni.....
_________________

* Adria Twin 600 SF *

www.mbclub.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jarno.V
Opel - spesialisti



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 1021
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

 LähetäLähetetty: 20.4.2007 0:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ari66 kirjoitti:

Enää ei oo suodattimet semmosia kuin ennen vanhaan, että heitetään "rinkilä" peltikoppaan ja siipiruuvi kiinni.....

Niissä ei niin väliä ollutkaan kunhan ei käpyjä isompia kurkkuun mennyt, toki kone kuluu jos pölyä menee.
Onneksi nykyäänkin kuiten monet ihan vaihdettaviksi rakennettu, yleensä Shocked
Esim. bemarissa yleensä helppo, mutta e46 neloskone-valvetronic!?
Ei oikeen ymmärrä mitä vasten se hässäkkä on suunniteltu, ettei kukaan varasta putsaria tietääkö kokkolan bemariasentaja kikkaa tähän Question
_________________
Jos ei kulje niin kromaa se.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1906
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 21.4.2007 12:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu tiiän kikan,kaivetaan se koko pömpeli pois sieltä konehuoneesta samalla varoen ettei se pikku nippa katkea joka on siinä haitariputkessa kiinni.Sitten se vaan otetaan kotelo syliin ja ruuvataan ruuvit ja ilmamassamittari irti ja suodatin lähtee irti Twisted Evil .
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarno.V
Opel - spesialisti



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 1021
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

 LähetäLähetetty: 21.4.2007 13:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

jari_w123 kirjoitti:
Juu tiiän kikan,kaivetaan se koko pömpeli pois sieltä konehuoneesta samalla varoen ettei se pikku nippa katkea joka on siinä haitariputkessa kiinni.Sitten se vaan otetaan kotelo syliin ja ruuvataan ruuvit ja ilmamassamittari irti ja suodatin lähtee irti Twisted Evil .


Shocked Mulla on just sama konsti ollu, monesti vaan ollu sellanen apinaa koijataan -fiilis acavallo silläkohtaa kun kaivaa ilmamassamittarin liitintä irti jne.. Laughing
_________________
Jos ei kulje niin kromaa se.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1906
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 21.4.2007 16:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Uusissa diesel Hondissa vaihdetaa p-a suodatin vähän samaan tyyliin mutta purettavaa on vaan enemmän kun kaikki akut ja ilmansuodatin kotelot pitää purkaa pois suodattimen tieltä.Tämä toimenpide pitää tehdä aina 40000km:n välein,uskomatonta ettei tuossa kohtaa insinöörit ole ajatelleet yhtään huoltoa.Yli tunti tuhraantuu tuossa suodattimen vaihdossa kun se koko suodattimen jalka pitää loppujen lopuksi irroittaa rintapellistä ja ruuvipenkissä purkaa vielä suodattimen ympäriltä suojapeltejä että itse suodatin päästään irroittamaan,kätevää eikö Question Laughing .
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harju



Liittynyt: 27 Hel 2006
Viestejä: 5514

 LähetäLähetetty: 21.4.2007 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

H*py with honda
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1906
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 22.4.2007 1:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Harju kirjoitti:
H*py with honda

Niinpä hondan kans on tullu muutenkin vietettyä melkoisia "h*pyhoureja Justiinsa tuommosten ratkaisujen takia mitä tuossa aikasemmin selitin.Ei ole ihme että hondat toimii niinkin hyvin koska ne laitetaan 40000km:n kohdilla uuteen uskoon koko auto.Missään muussa autossa ei varmaankaan ole yhtä perusteellista huoltoa 40000km:n välein kuin hondassa Exclamation
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jiitek
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 2337
Paikkakunta: Oulunseutu

 LähetäLähetetty: 22.4.2007 13:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

jari_w123 kirjoitti:
Uusissa diesel Hondissa vaihdetaa p-a suodatin vähän samaan tyyliin mutta purettavaa on vaan enemmän kun kaikki akut ja ilmansuodatin kotelot pitää purkaa pois suodattimen tieltä.Tämä toimenpide pitää tehdä aina 40000km:n välein,uskomatonta ettei tuossa kohtaa insinöörit ole ajatelleet yhtään huoltoa.Yli tunti tuhraantuu tuossa suodattimen vaihdossa kun se koko suodattimen jalka pitää loppujen lopuksi irroittaa rintapellistä ja ruuvipenkissä purkaa vielä suodattimen ympäriltä suojapeltejä että itse suodatin päästään irroittamaan,kätevää eikö Question Laughing .


Vähän saman tyylinen homma Avensiksessa ja Corollassa, ei tosin mene tuntia, eikä puoltakaan kun on helpommassa paikassa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 13.12.2007 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top




tiileri kirjoitti:
mikäli suodattimella ajetaan pitkään ja se tukkeutuu imuilma vetää sen pois paikaltaan ja moottori saa suodattamatonta ilmaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
300 D farkku



Liittynyt: 02 Kes 2006
Viestejä: 541
Paikkakunta: 97940

 LähetäLähetetty: 13.12.2007 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laughing Laughing Shocked
_________________
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 1 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit