blacklaken 300TDT
W124 mallikohtainen etukaiutin rainbowilta ei taida olla enää saatavissa.. En ainakaan löytänyt äkkiseltään mistään.
Jos joltakin löytyis uudet rainbowit nii saa tarjota
Gz versiota löytyy mut jos koittaisi enste löytää rainbowit.
Tähän on liki uutena asennettu pioneerin cd soitin josta löytyy dokumenttihässäkät niin se tuossa saa jatkaa taivaltaan.
Kuskin etukajari vähän pätkii toisinaan, kaiketi kontaktihäiriötä jossain..
Kattelin huoltokansiota niin siellähän oli kaikki ostokuiteista lähtien
Noin 2500km nyt tällä hurruutellut. RVS:sät laitoin koneeseen ja laatikkoon.
Jos joltakin löytyis uudet rainbowit nii saa tarjota
Gz versiota löytyy mut jos koittaisi enste löytää rainbowit.
Tähän on liki uutena asennettu pioneerin cd soitin josta löytyy dokumenttihässäkät niin se tuossa saa jatkaa taivaltaan.
Kuskin etukajari vähän pätkii toisinaan, kaiketi kontaktihäiriötä jossain..
Kattelin huoltokansiota niin siellähän oli kaikki ostokuiteista lähtien
Noin 2500km nyt tällä hurruutellut. RVS:sät laitoin koneeseen ja laatikkoon.
® Mesen Porkkana-klubi
Rainbowin IL-X4.7 saatavuus on ilmeisen heikko, mutta löysin tuollaisen DL-X4.7 jonka pitäisi myös sopia. Koko on ainakin oikea, omaa kokemusta ei ole. Kuvien perusteella puuttuu kaiutinjohdon adapterit, mutta se tuskin on kauhea ongelma?
https://www.hifikulma.fi/epages/hifikul ... OW-DL-X4.7
https://www.fanaticaudio.com/shop/kaiut ... w-dl-x4-7/
https://www.hifikulma.fi/epages/hifikul ... OW-DL-X4.7
https://www.fanaticaudio.com/shop/kaiut ... w-dl-x4-7/
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Tilasin Rainbowit.
hifikulman sivuilla näkyi olevan virallisia w124 kaiuttimia
Ground zerolta 59,25 €
Audio systemiltä 129 €
Kannattaiskohan tuohon heittää väliin joku pieni vahvistin. 90-luvun pioneeri ei kaiketi anna hirveästi tehoa ulos.
Väyrysen vakio audio10 olis toki asiallinen päivitys ja antoi ainakin edellisessä w201 selvästi enempi poweria kuin vakio beckeri.
hifikulman sivuilla näkyi olevan virallisia w124 kaiuttimia
Ground zerolta 59,25 €
Audio systemiltä 129 €
Kannattaiskohan tuohon heittää väliin joku pieni vahvistin. 90-luvun pioneeri ei kaiketi anna hirveästi tehoa ulos.
Väyrysen vakio audio10 olis toki asiallinen päivitys ja antoi ainakin edellisessä w201 selvästi enempi poweria kuin vakio beckeri.
® Mesen Porkkana-klubi
Re: blacklaken 300TDT
Mese on pelaillu aivan hienosti. nyt huristellut noin 6000km tällä.
Loppuvuodesta vaihtelin hiacen iskareiden tieltä tandemipumpun tilalle uuden original ohjaustehostinpumpun yksillä lähdöillä.
Samalla tein pientä huoltoa, uusi ilmansuodatin sekä polttoaineen hieno- ja karkeasuodattimet konehuoneen puolelle, tankin suodatinta ei ole tullut vielä katsottua.
Vanha karkeasuodin oli oikee MB osanumerolla toivottavasti nyt ei sentää iha 94 vuodesta lähtien oo tuolla ollu
Viimeviikolla tein isomman öljynvaihtohuollon ja vaihtoon meni seuraavat:
-Moottoriöljyt, teboil gold, sekä suodatin
-Vaihteistoöljyt Mag1 premium type F, sekä tietty suodatin. Vaihteiston 2-3 jousisarjan uusin lähinnä koska osa oli niin halpa.
-Peräöljyt vielä uudestaan. Fuhcs titan sintopoid. Vaihtaapa laatikko tarkasti uusilla öljyillä!
Loppuvuodesta vaihtelin hiacen iskareiden tieltä tandemipumpun tilalle uuden original ohjaustehostinpumpun yksillä lähdöillä.
Samalla tein pientä huoltoa, uusi ilmansuodatin sekä polttoaineen hieno- ja karkeasuodattimet konehuoneen puolelle, tankin suodatinta ei ole tullut vielä katsottua.
Vanha karkeasuodin oli oikee MB osanumerolla toivottavasti nyt ei sentää iha 94 vuodesta lähtien oo tuolla ollu
Viimeviikolla tein isomman öljynvaihtohuollon ja vaihtoon meni seuraavat:
-Moottoriöljyt, teboil gold, sekä suodatin
-Vaihteistoöljyt Mag1 premium type F, sekä tietty suodatin. Vaihteiston 2-3 jousisarjan uusin lähinnä koska osa oli niin halpa.
-Peräöljyt vielä uudestaan. Fuhcs titan sintopoid. Vaihtaapa laatikko tarkasti uusilla öljyillä!
® Mesen Porkkana-klubi
Re: blacklaken 300TDT
Oho. Tuli vahingossa hommattua tuommoinen oman ikäinen harrasteauto kun sopivasti tuli tyrkylle.
Model 280 E
Engine 104942 10 001722
Transmission 717440 03 313512
Order Number 0 2 236 02278
Order Location FREIBURG BRANCH
Interior CLOTH BLACK (061)
Paint 1 BLUE-BLACK - METALLIC PAINT (199U)
Approx. Build Date 1993-03
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281 STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN (390 MM) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
653 SPORTS CHASSIS WITH 8-HOLE LIGHT ALLOY WHEELS
750 BECKER RADIO EUROPA 2000 VK
855 NEW AUTOMATIC TRANSMISSION
Varusteita ei hirviänä ole, mutta moottorin vuoksihan tuo tuli hommattua.
Syyt evukkaaseen hintaan:
-Leima mennyt viimevuonna pitkäksi
-johtosarjavika, sutintukki näky olevan irti ja puolet johoista revitty veks.
-pintapelleissä mätävikaa
-nyt kun omiin nimiin sain niin olihan sielä hiukan verojakin perässä.
Jos puoli-ilmainen ehjä johtosarja jollaki varastossa niin saapi tarjota
Tämä ei ole onneksi päässyt vielä nuorisokäyttöön muuta kuin edellisen johtosarjan korjaajan toimesta, joka ei tällä onneksi ole päässyt ajamaan.
Kaikkinensa siis sika säkissä, tutkaillaan...
Model 280 E
Engine 104942 10 001722
Transmission 717440 03 313512
Order Number 0 2 236 02278
Order Location FREIBURG BRANCH
Interior CLOTH BLACK (061)
Paint 1 BLUE-BLACK - METALLIC PAINT (199U)
Approx. Build Date 1993-03
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281 STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN (390 MM) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
653 SPORTS CHASSIS WITH 8-HOLE LIGHT ALLOY WHEELS
750 BECKER RADIO EUROPA 2000 VK
855 NEW AUTOMATIC TRANSMISSION
Varusteita ei hirviänä ole, mutta moottorin vuoksihan tuo tuli hommattua.
Syyt evukkaaseen hintaan:
-Leima mennyt viimevuonna pitkäksi
-johtosarjavika, sutintukki näky olevan irti ja puolet johoista revitty veks.
-pintapelleissä mätävikaa
-nyt kun omiin nimiin sain niin olihan sielä hiukan verojakin perässä.
Jos puoli-ilmainen ehjä johtosarja jollaki varastossa niin saapi tarjota
Tämä ei ole onneksi päässyt vielä nuorisokäyttöön muuta kuin edellisen johtosarjan korjaajan toimesta, joka ei tällä onneksi ole päässyt ajamaan.
Kaikkinensa siis sika säkissä, tutkaillaan...
® Mesen Porkkana-klubi
Re: blacklaken 300TDT
Manuaali tämä siis on, mikä lie tuo viimeinen koodi, eihän nuo koderit aina ihan oikein näytä.
Katalysaattoritkin näemmä sahattu talteen
Katalysaattoritkin näemmä sahattu talteen
® Mesen Porkkana-klubi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: blacklaken 300TDT
Nykytekniikalle liian vaikeata tulkita varustekoodeja jos sama koodi on ajan mittaan ollut eri käytössä. Erikoista että bekkoammekaan ei tunnu tuota osaavan:
855 from 19.06.1996 to 19.10.1997 V140 M119 WITH NAG
620:lle enemmän vaihtoehtoja:
620 EMISSION CONTROL SYSTEM
620 from 01.09.1983 to 28.02.1985 E.C.E. VERSION WITH CATALYST TECHNIQUE
620 from 01.03.1985 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
620 from 01.01.1967 to 31.08.1969 VERSION FOR ITALY
Re: blacklaken 300TDT
Minkä verran TDT kuluttaa ? Muistelen, että on -92 vei aikoinaan vähimmillään pitkällä matkalla 7,2-7,5 ja sekalaisessa ajossa 8-9.
wiimax.fi
Re: blacklaken 300TDT
Hiukan liikaa se tuntuu vievän. En ole, kumma kyllä, saanu vielä aikaiseksi mitata..
Tuossahan olisi m104 koneisesta bolt on setti millä sais farkun manuaaliksi ja hiukan taloudellisemmaksi
Tuossahan olisi m104 koneisesta bolt on setti millä sais farkun manuaaliksi ja hiukan taloudellisemmaksi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: blacklaken 300TDT
Kiitos tästätähtikuljettaja kirjoitti: ↑31.1.2021 12:29Nykytekniikalle liian vaikeata tulkita varustekoodeja jos sama koodi on ajan mittaan ollut eri käytössä. Erikoista että bekkoammekaan ei tunnu tuota osaavan:
855 from 19.06.1996 to 19.10.1997 V140 M119 WITH NAG
620:lle enemmän vaihtoehtoja:
620 EMISSION CONTROL SYSTEM
620 from 01.09.1983 to 28.02.1985 E.C.E. VERSION WITH CATALYST TECHNIQUE
620 from 01.03.1985 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
620 from 01.01.1967 to 31.08.1969 VERSION FOR ITALY
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 29.8.2011 1:03
- Paikkakunta: etelä-savo
Re: blacklaken 300TDT
Mikäs perävälitys tdt.ssä on? Mulla oli 606.sen kanssa m104.sesta manuaalilaatikko käänteisellä kaaviolla ja perä niin välitykset oli aivan liian lyhyet, ykkösellä eikä oikeastaan kakkosellakaan ei tehnyt mitään ja huiput oli ehkä vajaa 180kmh perävälitys taisi olla m104.sen perässä 3.47
Re: blacklaken 300TDT
TDT:ssä 2.65, manuaalina kai ihanne ois ehkä 2.88? Vai jopa 3.07?
Tuossa minun m104 koneisessa 3.69 kunkku. Melkoisia periä noissa bensoissa,
Tuossa minun m104 koneisessa 3.69 kunkku. Melkoisia periä noissa bensoissa,
® Mesen Porkkana-klubi
Re: blacklaken 300TDT
Ajatellut, että haluisi tehä farkulle isomman fiksin ja käydä hiukan häiritseviä paikkoja läpi. Nyt tuli naapuripaikkakunnalle sit järkevän hintainen väliaikais-farkku myyntiin niin hain tämmöisen https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/12022458
Näppään TDT:n piakkoin seisontaan. Työlistalla esim:
-lokarit, muoviset Lokarin sisälokarit ja puskurit pois. Tsekkaus miltä näyttää, tarvittaessa korjuuta, massausta jne ja kasaan.
-etupuskuri täytyy etsiä ehjä, alalaidasta puuttunut aina pien pala.
-yksi esikammio supsuttaa, sen tiivistys, samalla uudet hehkut, ajoituksen tarkastukset jne. Vähän tekis mieli käyttää pumppukin mynädieselillä huollettavana.
Ynnä muuta kaikkea pientä.
Näppään TDT:n piakkoin seisontaan. Työlistalla esim:
-lokarit, muoviset Lokarin sisälokarit ja puskurit pois. Tsekkaus miltä näyttää, tarvittaessa korjuuta, massausta jne ja kasaan.
-etupuskuri täytyy etsiä ehjä, alalaidasta puuttunut aina pien pala.
-yksi esikammio supsuttaa, sen tiivistys, samalla uudet hehkut, ajoituksen tarkastukset jne. Vähän tekis mieli käyttää pumppukin mynädieselillä huollettavana.
Ynnä muuta kaikkea pientä.
® Mesen Porkkana-klubi
Re: blacklaken 300TDT
Tämä on tämmöinen e niin priima yksilö, mutta välttää väliaikaisesti. Ei ehkä ihan linttalupilainen, muttei kaukana enää siitä. Olis tässä potentiaalia ihan vaikka tehä hienokin auto. Sisällä on hiukan kai tupakoitu, täytyy tuuletella.
Öljyt vaihdoin koneeseen, tarvii muutakin pientä "käyttööottohuoltoa" tehdä, ennen ku tohtii punaisen pistää seisomaan.
Pyöränkaaria peitti 2cm likakerros, niille näytin höyrypesuria. Ihan ok näyttää, joitakin paikkoja sielä oli kyllä hitsailtu.
Öljyt vaihdoin koneeseen, tarvii muutakin pientä "käyttööottohuoltoa" tehdä, ennen ku tohtii punaisen pistää seisomaan.
Pyöränkaaria peitti 2cm likakerros, niille näytin höyrypesuria. Ihan ok näyttää, joitakin paikkoja sielä oli kyllä hitsailtu.
® Mesen Porkkana-klubi
Re: blacklaken 300TDT
Vähän tehty sitä sun tätä, valkoisestakin fiksaillut sisätiloja, oli se niin kamalassa kunnossa ettei edes väliaikaiskulkineena ilennyt tuollaisenaan pitää
Punaiseen hain purkaamolta toiset hellan etu-umpiot. Purin ne, sekä autossa paikallaan olleet hellalaiset umpiot ja yhdistelin parhaat heijastinpinnat ja lasit samoihin runkoihin. Lasit käytin irti kehyksistään, siis liimauksistaan, niin sai tiskattua kunnolla.
Yksi tilannekuva, tarvii laittaa joskus lisempää
Punaiseen hain purkaamolta toiset hellan etu-umpiot. Purin ne, sekä autossa paikallaan olleet hellalaiset umpiot ja yhdistelin parhaat heijastinpinnat ja lasit samoihin runkoihin. Lasit käytin irti kehyksistään, siis liimauksistaan, niin sai tiskattua kunnolla.
Yksi tilannekuva, tarvii laittaa joskus lisempää
® Mesen Porkkana-klubi
Re: blacklaken 300TDT
Mites tuo, onko nämä faceliftit lähteny kirkkailla vilkuilla tehtaalta?
Autossa oli ostohetkellä hellan kirkkaat etuvilkut ja mietin ny, tarvisko ne heittää tuohon paikalleen
On ne kyllä rumat..
Autossa oli ostohetkellä hellan kirkkaat etuvilkut ja mietin ny, tarvisko ne heittää tuohon paikalleen
On ne kyllä rumat..
® Mesen Porkkana-klubi
Re: blacklaken 300TDT
Minusta facelifti on alunperin kirkkailla vilkuilla. Ja olikohan vielä, että kirkkaat vilkut mutta keltaiset sivuvilkut...?
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: blacklaken 300TDT
Kiitos tästä, ehkä laittelen sit nuo orkkis kirkkaat kun siihen kuuluu
280E olisi nyt tarjolla jos jotakin kiinnostaa. Ei raaskisi luopua, ei millään, mutta nyt olis melkein pakko..
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/12122558
280E olisi nyt tarjolla jos jotakin kiinnostaa. Ei raaskisi luopua, ei millään, mutta nyt olis melkein pakko..
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/12122558
® Mesen Porkkana-klubi
Re: blacklaken 300TDT
Nyt olis väliaikaiskulkinekki jäämässä jouten. Kirsikkana päällä Tallin perältä kaivettu järisyttävän harvinainen muovinen amg puskuri
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/12136604
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/12136604
® Mesen Porkkana-klubi
Re: blacklaken 300TDT
No sportline tuli jostakin päähänpistosta hävitettyä kesällä ja tilalla ollut s203 vaimolla käyttiksenä.
Nyt tuli taas toiselle autolle tarve ja pensakoneisia kahtelin tuosa
Tuommonen viis vuotta seissyt 300TE sitten löyty. Varusteitakin näky olevan ruksittu ihan perus mukavasti, täytyy ihmetellä kuinka suuri osa niistä pelaa
Noh, siirtokilvet kouraan ja hakemaan.. tyhjäkäynti oli melko ontuva sitten paikanpäällä, mutta kaupat tehtiin ja lähdin ajelemaan..
Kaksi kertaa jäin välille, ei kuumalla koneella mitenkään käyntiin. Takapyörän laakeri alkoi myös kuulostamaan aika pahalta niin tulin loppumatkan kotia bussilla
Noh, vähän tuumiskella nyt mitä osia ottaa reppuun kun lähtee uusiksi yrittämään, vai hakeeko sitten trailerilla
Nyt tuli taas toiselle autolle tarve ja pensakoneisia kahtelin tuosa
Tuommonen viis vuotta seissyt 300TE sitten löyty. Varusteitakin näky olevan ruksittu ihan perus mukavasti, täytyy ihmetellä kuinka suuri osa niistä pelaa
Noh, siirtokilvet kouraan ja hakemaan.. tyhjäkäynti oli melko ontuva sitten paikanpäällä, mutta kaupat tehtiin ja lähdin ajelemaan..
Kaksi kertaa jäin välille, ei kuumalla koneella mitenkään käyntiin. Takapyörän laakeri alkoi myös kuulostamaan aika pahalta niin tulin loppumatkan kotia bussilla
Noh, vähän tuumiskella nyt mitä osia ottaa reppuun kun lähtee uusiksi yrittämään, vai hakeeko sitten trailerilla
® Mesen Porkkana-klubi