Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
18 vitjan vaihto kokemus täälä. Ja työkalut on sekä hehkunporaus settiki just hommattu. suuttimen ppohja jutut onnistuu kanssa.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Vieläkö hotari tekee vitjan vaihtoja?
P.S. YV
P.S. YV
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Paraniko tuo 642 koskaan? 2014-mallista CLS:ää kattelen, onko samat ongelmat odotettavissa kuin vanhemmissakin? Lompakkoa itkettää edelleen ärrän vähän ajan sisään tehdyt kurahaararempat ja jakopää.
https://www.scc.fi/vaihtoauto/Mercedes- ... ed/KUJ498/
https://www.scc.fi/vaihtoauto/Mercedes- ... ed/KUJ498/
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
En nyt sano lainkaan varmaksi, mutta eikös uudemmissa "korjattu" tuo ketjuasia laittamalla jokin peltilipare öljykorkin kohdille niin, ettei kiristintä pysty näkemään?luokyio kirjoitti: ↑22.4.2021 10:34 Paraniko tuo 642 koskaan? 2014-mallista CLS:ää kattelen, onko samat ongelmat odotettavissa kuin vanhemmissakin? Lompakkoa itkettää edelleen ärrän vähän ajan sisään tehdyt kurahaararempat ja jakopää.
https://www.scc.fi/vaihtoauto/Mercedes- ... ed/KUJ498/
Poissa silmistä, poissa mielestä
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Tämähän kuulostaa vallan fiksulta
Eli käytännössä kattella näkyykö öljyjä väärällä puolella lohkoa ja heliseekö startatessa... Ja kovaa ajoa kunnes jompi kumpi aloittaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Tiedä sitten korjauksesta tai parantamisesta, mutta 2014 loppuvuodesta eteenpäin OM642 jakopää on yksinkertaisella ketjulla. Vanhemmissa tulpaketju.
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... =109799&q=
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... =109799&q=
W218 CLS 350 CDI -11
W460 300 GD "CDI projekti" - 81
W460 300 GD "CDI projekti" - 81
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
En tiedä onko ihan viimeisiin parannettu ja em. ketjun muuttumisesta en tiennytkään.luokyio kirjoitti: ↑22.4.2021 10:34 Paraniko tuo 642 koskaan? 2014-mallista CLS:ää kattelen, onko samat ongelmat odotettavissa kuin vanhemmissakin? Lompakkoa itkettää edelleen ärrän vähän ajan sisään tehdyt kurahaararempat ja jakopää.
https://www.scc.fi/vaihtoauto/Mercedes- ... ed/KUJ498/
Tälläkin hetkellä korjaamolla eräs muistaakseni 2012 vuoden 350 E-mekkeri jakoketjun ja öljynjäähdyttimen tiivisteiden vaihdossa, noissa uudemmissa osassa näkee kiristimen osassa pelti edessä.
Tuollainen CLS on "makia peli". Erään puolitutun vastaavalla pari kertaa työmatkan ajaneena ei voi kuin kehua. Tosin kyseinen auto ei ole Shooting Brake. On voimaa ja kulutus aisoissa. Kuskin puolen etuvetarin tukilaakeri kannattaa vaihdatta. Halpa huolto kun tekee ajoissa ettei ehdi muuttua korjaukseksi. Jos tuossa edessä vetarit on
wiimax.fi
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Tämä oli uutta tietoj joo, eikö ne kerpleleet opi mitään siellä Sindelfindenissä...Ruscoder kirjoitti: ↑22.4.2021 15:39 Tiedä sitten korjauksesta tai parantamisesta, mutta 2014 loppuvuodesta eteenpäin OM642 jakopää on yksinkertaisella ketjulla. Vanhemmissa tulpaketju.
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... =109799&q=
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Lupaan tarkastaa tällä kertaa jos tuohon päädyn
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4332
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Onhan tuo selkeä parannus, mikrohippunen vähemään tulee päästöjä ulosMHe kirjoitti: ↑22.4.2021 16:52Tämä oli uutta tietoj joo, eikö ne kerpleleet opi mitään siellä Sindelfindenissä...Ruscoder kirjoitti: ↑22.4.2021 15:39 Tiedä sitten korjauksesta tai parantamisesta, mutta 2014 loppuvuodesta eteenpäin OM642 jakopää on yksinkertaisella ketjulla. Vanhemmissa tulpaketju.
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... =109799&q=tähän asti se ketjun venymä ei ole pahasti haitannut, kohtahan aletaan kuullatuleeko fataaleja rikkoontumisia näissä 'parannetuissa' kunhan alkavat massoittain saavuttaa ikää ja kilometrejä.
(siis pakokaasun mukan...uusien mootorinen tekmisestähän ei mitään päästöjä tule
korjaamotkin saa lisää töitä, auton omistajan on kevyempi kulkea kun ei rahat paina taskussa,
pankki tilillekin tulee tilaa niin että eivät joka päivä soitele että käytä nyt johonkin rahaa,
jossain vinku intiassa auttaa lapsia saaman hiukan rahaa kun käsin kaivelevat 23h tarvitavia raakaaineita eli joka tavalla parnnus
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Nössöilin ja ostin neloskoneisen takavedon.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Löytyskö tekijää om642 ketjun vaihdolle, kyseessä Chrysler 300c joka rääkäsee startatessa, kiristäjässä reikä näkyvissä ja kilsoja 380tkm. Sijaitsee Helsingissä
-
Tähtikuski
- Viestit: 364
- Liittynyt: 09.9.2020 23:09
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Hei minulla vuotaa tuossa w211 320 om 642 juuri tuo öljynjäähdytin juuri tuolla v haarassa minkälainen homma vaihtaa onnistuuko itse? Mistä saan kasaamiseen ohjeet että pultit menee oikeille paikoilleen tiivistesarja ja jäähdytin on hommattu
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Miksei onnistuisi, aikaa menee osaavalla vajaan työpäivän verran kun on kunnolliset työkalut.
Kasatessa pultit vaan samoihin paikkoihin kuin mistä otettu pois, sehän ei ole ongelma.
Remonttiin pitäisi löytyä youtubesta jonkinlainen video oppimateriaaliksi, liian pitkä tarina yrittää kirjoittaa...
Kasatessa pultit vaan samoihin paikkoihin kuin mistä otettu pois, sehän ei ole ongelma.
Remonttiin pitäisi löytyä youtubesta jonkinlainen video oppimateriaaliksi, liian pitkä tarina yrittää kirjoittaa...
wiimax.fi
-
Tähtikuski
- Viestit: 364
- Liittynyt: 09.9.2020 23:09
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
dealer kirjoitti: ↑06.12.2021 17:26 Miksei onnistuisi, aikaa menee osaavalla vajaan työpäivän verran kun on kunnolliset työkalut.
Kasatessa pultit vaan samoihin paikkoihin kuin mistä otettu pois, sehän ei ole ongelma.
Remonttiin pitäisi löytyä youtubesta jonkinlainen video oppimateriaaliksi, liian pitkä tarina yrittää kirjoittaa...
Löysinkin jo hyviä videoita millä saa öljyisen haaran putsattua wipperiä ja öljynimupumppua ja jarrukliineriä
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Tuossa on jonkinlainen "free" EPC:
https://webautocats.com/epc/mercedes
Wis on korjausohjeita, ei löydy netistä.
https://webautocats.com/epc/mercedes
Wis on korjausohjeita, ei löydy netistä.
wiimax.fi
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Tietämättä toisten taito- ja harrastetasoa, työtiloista puhumattakaan, ei ihan ensimmäisenä harrastekohteena voi kyllä suositella kurahaaran purku-kasaamista. Kokeneella tekijällä menee työpäivä ja tämä edellyttää pulttien helppoa aukeamista. Mm. turbon pultit saattavat olla todella tiukassa.
Meillä taviksilla kone on levällään viikosta kolmeen viikkoon, kunnes emäntä hermostuu ja käskee tehdä loppuun sen minkä on aloittanutkin. Itse harkitsin asiaa ja totesin, että perhesopu on hyvinkin 1300 eur arvoinen, vaikka kiinnosti purkaa ihan periaatteen vuoksi. Taistelut kannattaa valita.
Ohjeet ja momentit löytyvät WIS:stä.
Meillä taviksilla kone on levällään viikosta kolmeen viikkoon, kunnes emäntä hermostuu ja käskee tehdä loppuun sen minkä on aloittanutkin. Itse harkitsin asiaa ja totesin, että perhesopu on hyvinkin 1300 eur arvoinen, vaikka kiinnosti purkaa ihan periaatteen vuoksi. Taistelut kannattaa valita.
Ohjeet ja momentit löytyvät WIS:stä.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Kaikenlainen kokemus OM642:sta: lämpenee muuten motti ja kabiini nopeasti näilläkin pakkasilla. On (ML) mukava talviauto toimiessaan. 
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
-
Tähtikuski
- Viestit: 364
- Liittynyt: 09.9.2020 23:09
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
IIIisk kirjoitti: ↑07.12.2021 18:52 Tietämättä toisten taito- ja harrastetasoa, työtiloista puhumattakaan, ei ihan ensimmäisenä harrastekohteena voi kyllä suositella kurahaaran purku-kasaamista. Kokeneella tekijällä menee työpäivä ja tämä edellyttää pulttien helppoa aukeamista. Mm. turbon pultit saattavat olla todella tiukassa.
Meillä taviksilla kone on levällään viikosta kolmeen viikkoon, kunnes emäntä hermostuu ja käskee tehdä loppuun sen minkä on aloittanutkin. Itse harkitsin asiaa ja totesin, että perhesopu on hyvinkin 1300 eur arvoinen, vaikka kiinnosti purkaa ihan periaatteen vuoksi. Taistelut kannattaa valita.
Ohjeet ja momentit löytyvät WIS:stä.
Mistä tuon WIS saa? Ent saako täälä kysyä mutta asuuko kukaan pirkanmaan alueella joka olisi tehnyt tuon rempan voisi tulla auttamaan minua kyseisessä rempassa yp poistaa tän jos ei saa kysyä tälläista.
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Imusarjan läppien siirtotankojen lukitseminen auki asentoon, autosta on poistettu niitä liikutteleva moottori.
Kumpi tanko lukitaan eteenpäin ja kumpi taakse?
Kumpi tanko lukitaan eteenpäin ja kumpi taakse?
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Kato mihin päin se mottorin jousi niitä kääntää. Ovat silloin auki.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Kuten kirjoitin, kyseinen moottori puuttuu kokonaan
ei ole mistä katsoa.
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Hei, kysymys erityisesti OM642-tietäjille.
Vuoden 2007 E-malli (S211) 280 CDI (ajettu 300 000).
Kyseisen auton imusarjat eivät tunnu asettuvan samaan "tasoon".
Perushuollossa (imusarjojen puhdistus ym. ym. ym.) kävi ilmi, että imusarjoja yhdistävä (jäähdytysjärjestelmään liittyvä) "holkki" jää asennuksessa väkisin vinoon.
Juu, autoa on vaivannut krooninen tehon puute (alavääntö), ja päätin putsata ainakin karstat pois. Lukemattomien työtuntien jälkeen pääsin sitten asennusvaiheeseen. Mutta huolimatta siitä, että rakensin jopa imusarjoja yhdistävän tuennan, kääntyi "holkki" heti vinoon.
Asiaa tutkittuani näyttää tosiaan siltä, että imusarjat eivät edes lähtökohtaisesti asetu samaan tasoon.
Noh, imusarjojen kiinnityksessähän on melko iso toleranssi. Suurten ruuvinreikien mahdollistama imusarjojen liikuttelu (nostamalla tai laskemalla) ei kuitenkaan näyttäisi sekään riittävän saamaan osia "suoraan".
Myös edellinen huoltomies näyttää taistelleen saman ongelman kanssa. Asennuksessa oli näet lisätty liimamassa O-renkaan juureen ikään kuin varmistukseksi.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Vuoden 2007 E-malli (S211) 280 CDI (ajettu 300 000).
Kyseisen auton imusarjat eivät tunnu asettuvan samaan "tasoon".
Perushuollossa (imusarjojen puhdistus ym. ym. ym.) kävi ilmi, että imusarjoja yhdistävä (jäähdytysjärjestelmään liittyvä) "holkki" jää asennuksessa väkisin vinoon.
Juu, autoa on vaivannut krooninen tehon puute (alavääntö), ja päätin putsata ainakin karstat pois. Lukemattomien työtuntien jälkeen pääsin sitten asennusvaiheeseen. Mutta huolimatta siitä, että rakensin jopa imusarjoja yhdistävän tuennan, kääntyi "holkki" heti vinoon.
Asiaa tutkittuani näyttää tosiaan siltä, että imusarjat eivät edes lähtökohtaisesti asetu samaan tasoon.
Noh, imusarjojen kiinnityksessähän on melko iso toleranssi. Suurten ruuvinreikien mahdollistama imusarjojen liikuttelu (nostamalla tai laskemalla) ei kuitenkaan näyttäisi sekään riittävän saamaan osia "suoraan".
Myös edellinen huoltomies näyttää taistelleen saman ongelman kanssa. Asennuksessa oli näet lisätty liimamassa O-renkaan juureen ikään kuin varmistukseksi.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Ohessa vielä kuva sanojen tueksi...
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Ja tässä itse kuva....
- Liitteet
-
- IMG_20251217_133424.jpg (482.63 KiB) Katsottu 112 kertaa
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4332
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Eli se holkki jää niin vinoon että vuotaa sieltä ?Sandtu72 kirjoitti: ↑17.12.2025 12:04 Hei, kysymys erityisesti OM642-tietäjille.
Vuoden 2007 E-malli (S211) 280 CDI (ajettu 300 000).
Kyseisen auton imusarjat eivät tunnu asettuvan samaan "tasoon".
Perushuollossa (imusarjojen puhdistus ym. ym. ym.) kävi ilmi, että imusarjoja yhdistävä (jäähdytysjärjestelmään liittyvä) "holkki" jää asennuksessa väkisin vinoon.
Juu, autoa on vaivannut krooninen tehon puute (alavääntö), ja päätin putsata ainakin karstat pois. Lukemattomien työtuntien jälkeen pääsin sitten asennusvaiheeseen. Mutta huolimatta siitä, että rakensin jopa imusarjoja yhdistävän tuennan, kääntyi "holkki" heti vinoon.
Asiaa tutkittuani näyttää tosiaan siltä, että imusarjat eivät edes lähtökohtaisesti asetu samaan tasoon.
Noh, imusarjojen kiinnityksessähän on melko iso toleranssi. Suurten ruuvinreikien mahdollistama imusarjojen liikuttelu (nostamalla tai laskemalla) ei kuitenkaan näyttäisi sekään riittävän saamaan osia "suoraan".
Myös edellinen huoltomies näyttää taistelleen saman ongelman kanssa. Asennuksessa oli näet lisätty liimamassa O-renkaan juureen ikään kuin varmistukseksi.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
aloitanut kiristyksen kuskin puolen imusarjasta ? (sikilä oli olevinaan merkitystä)
jos holkin jättä kokonaan pois kokeeksi niin miten imusarjat asettu(jos vaikka ovat kierot)
onhan holkki siihen kuuluva ?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Hei, en ole vielä kiristänyt imusarjan ruuveja, joten lopullinen asento ei ole tiedossa (eikä mahdollinen o-renkaiden vuoto) Varaosamyyjän mukaan o-renkaiden pitäisi toimia, vaikka asennus olisi kuvan mukainen. Kyseinen "holkki" on ns. alkuperäisosa. Kiristystysjärjestys näyttäisi tosiaan puoltavan ajatusta, että kuskin puoli ensin. Menee henkimaailman puolelle, jos kiristysjärjestyksellä on todella vaikutusta myös tuossa kohti. Tähän mennessä imusarjat ovat siis olleet kiristettynä vain sen verran, että "oikea paikka" selviää. En kuitenkaan usko, että kukaan on imusarjoja asentaessaan varsinaisesti etsinyt "oikeaa asentoa". Muutaman millin välys ruuvien ja imusarjan välillä jää luultavasti huomiotta ja osat menee juuri siihen kohtaan, mihin ne omalla painollaan asettuu. Ja luonnollinen asento lienee siinä, missä imusarja nojaa ruuveihin.