TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Tähän uutta:

Akun napa kävi vähän kuumana ja tyhjensi akun kun auto oli lämmityskäytössä sammunut aamulla. Siis vaimo aamulla laittoi auton pyörimääb, että auto lämpenisi sulattaen lasit.

Vaimon palattua autolle parinkymmenen minuutin kuluttua töihin lähteäkseen auto oli ollut sammuksissa. Starttiyritys ja naks. Akku tyhjä.

Löin toisella akulla käyntiin ja ei pysynyt tyhjäkäynnillä käynnissä. Akulta lähtevä toinen paksummista johdoista oli liitoksestaan löytynyt. Kirstin tämän kun huomasin asian.

Auto ei pyöri tyhjäkäyntiä. Star kertoo ilmamassamittari vikaa (p0100), arvot kuitenkin muuttuvat kaasutellessa. Luottaisiko tuohon? Eikös auton pitäisi mennä vikakartoille ja pyöriä jos IMM pistokkeen irroittaa? Auto sammuu samalla tavalla heti startin jälkeen jos kaasuun ei koske.

Vai aiheuttaako tuo 0.4litran tilavuusero AMG:n peruskarttaan sen, että auto sammahtaa. Tässähän on toistaiseksi 500:n lohko AMG:n nokilla.

Eli: luotanko Stariin ja tilaan uuden IMM:n?
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

TimoV kirjoitti:Tähän uutta:

Akun napa kävi vähän kuumana ja tyhjensi akun kun auto oli lämmityskäytössä sammunut aamulla. Siis vaimo aamulla laittoi auton pyörimääb, että auto lämpenisi sulattaen lasit.

Vaimon palattua autolle parinkymmenen minuutin kuluttua töihin lähteäkseen auto oli ollut sammuksissa. Starttiyritys ja naks. Akku tyhjä.

Löin toisella akulla käyntiin ja ei pysynyt tyhjäkäynnillä käynnissä. Akulta lähtevä toinen paksummista johdoista oli liitoksestaan löytynyt. Kirstin tämän kun huomasin asian.

Auto ei pyöri tyhjäkäyntiä. Star kertoo ilmamassamittari vikaa (p0100), arvot kuitenkin muuttuvat kaasutellessa. Luottaisiko tuohon? Eikös auton pitäisi mennä vikakartoille ja pyöriä jos IMM pistokkeen irroittaa? Auto sammuu samalla tavalla heti startin jälkeen jos kaasuun ei koske.

Vai aiheuttaako tuo 0.4litran tilavuusero AMG:n peruskarttaan sen, että auto sammahtaa. Tässähän on toistaiseksi 500:n lohko AMG:n nokilla.

Eli: luotanko Stariin ja tilaan uuden IMM:n?
Pistä tankkiin sopivasti re85 niin pysyy seos sopivana :D

No, huoino vitsi.

Mitähän se moottorinohjaus osaa kompensoida???

Mitäs jos muuttais ME2.8 asetuksista myllyn M113 5.0 kokoiseksi???
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Voiko sen muuttaa tuohon ECUun? Oikeasti? En uskalla vielä kovin syvälle koodauksiin mennä itse. Autohan rokkasi ennen tätä episodia todella hienosti noilla asetuksilla. Nyt tulee herjaa IMMstä ja auto ei pyöri.

Hitto kun ei ole enää pihassa 430ä kun siinä olis ollut sama IMM - olisi ollut helppo kokeilla.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

TimoV kirjoitti:Voiko sen muuttaa tuohon ECUun? Oikeasti? En uskalla vielä kovin syvälle koodauksiin mennä itse. Autohan rokkasi ennen tätä episodia todella hienosti noilla asetuksilla. Nyt tulee herjaa IMMstä ja auto ei pyöri.

Hitto kun ei ole enää pihassa 430ä kun siinä olis ollut sama IMM - olisi ollut helppo kokeilla.
No, en tiedä mitä se muutos oikeasti vaikuttaa - vai vaikuttaako mitään. Mutta sen voi toki vaihtaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Ohjaukset toimivat pääosin Starilla, ainoa mikä ei toimi on kaasuläpän testit. Livedatassa säätöarvot kyllä muuttuvat kaasua painaessa.

Kun nollasin moottorinohjauksen adaptaatiot auto pyöri tyhjäkäyntiä n. 1100 rpm hyrskyttäen, mutta ei sitten reagoinut kaasuun ollenkaan. IMM pistokkeen irrottaminen palautti käynnin taas sammahtelevaksi.

Tämä siis viikonloppuna kun ehdin autoa lasten vahtimiselta tutkimaan. Pitänee tilata se IMM jostain (113 094 0048 tai Boschin nro 0 280 217 810) - plääh.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Erityiskiitokset jäsen Roistolle!

Kokonaisedullinen second hand-ilmamassamittari herätti hevoset.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Eihän tuo maffi ole uutenakaan Boschilaisena edes kallis. Meinasin heittää sulle ehdotuksen että osta uus Boschilainen maffi QP:lta ja jos ei auta, niin lunastan sen sulta samaan hintaan. Voisi ihan huoltohommana vaihdella SLK:hon. Nehän on ihan kulutustavaraa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Jotain puoltoistasataa postikuluineen eBay:ssä. En tiedä sitten jos sen pelkän anturiosan jostain metsästää mitä sitten maksaa. Ensimmäinen MAF mikä mulla M113:ssa meni. Kilsoja kuitenkin tuolla moottorilla takana mulla 200tkm. Mie en tietenkään ole päristellyt autobahnoilla missä ilma liikkuu tuon lärpäkkeen läpi isommalla haipakalla. Ilmanputsari kerkesi edellisellä huoltovälillä menemään v...n huonoon kuntoon, joka kyllä todennäköisesti tuon kilkkeen käyttöikää pienensi.

M271:ssä tais mennä kaksi jos oikein muistan. Se toinen oli halpis - ei koskaan enää.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Tupla
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Ei pyhtätöntä viikkoa ilman ongelmia :shout: Nyt korkkasi jarruputki jossain kuskin helman alla. Ja tarvitsen autoa joka helekatan päivä... :escape:
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

TimoV kirjoitti:Ei pyhtätöntä viikkoa ilman ongelmia :shout: Nyt korkkasi jarruputki jossain kuskin helman alla. Ja tarvitsen autoa joka helekatan päivä... :escape:
Laita putki rusetille. Silleen oli joku slaavilainen vahvaa mahorkkaa autossaan polttanut ydinvoimala-työntekijä tehnyt yhdessä Focuksessa joka mulle johkaantui erinäisiä vuosia sitten.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Tämä oli aikomuksena kunhan tänään töistä kotiin selviän. Putken pätkän vaihto sitten viikonloppuna. Toinenkin taakse menevä linja näyttää haaparouskulta, joten pitänee tehdä uutta pätkää siihenkin.

Ostoslistaa Biltemaan:
Putkityökalut
Putkea
Liitosnippoja.

Ja arpomista?
Mikähän lie kierre jarruletkussa ja taka-akseli etupuolella olevassa liitinpalikassa?
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vaihda vaan suosiolla edestä saakka ne putket.
Ex -03 ml:ään joutu vaihtaa takaputket jo 10 vuotta sitten. Vanhat lähti 20-30cm pätkissä sormin napsuttelemalla pois.

Edestä taakse saakka ihan lahoa pilliä.
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Aika hyvältä näyttää putket puolesta välistä eteenpäin.

Jospa tuo rusetti pitäisi pahimman vuodon kurissa lauantaille saakka.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Olipahan helppo jarruremontti. Ensimmäisen kerran ikinä avautui ruosteisen näköinen nippa jarruletkun päästä ilman minkäänlaisia vaikeuksia ja sen sai käyttää uudelleen. Ainoa hankaluus oli uuden putken taivuttelu ja asettelu korin ja runkoaisojen väleissä, mutta sekin meni loppujen lopuksi varsin helposti. Ilmauskin sujui kivutta.
Bilteman työkalusettikin oli aika hyvä. Missähän se kostaa?

Osaakohan sitä palata normaaliin ajotyyliin yliennakoivan kolmen työmatkapäivän jäljiltä?
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Pitäisi koettaa selvittää mistä syystä ESP/BAS valo syttyy ennenkuin paluu töihin tapahtuu. Työnantaja soitti tänään ja pyysi takaisin suolakaivokseen. Olin kyllä jo melko varma että puhelua ei tule.

Josko huomenna ehtisi laittaa Starin tulille.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

ESP:ltä:
C1320-016 Säätyvä ohjaustehostimen venttiili Y10

C1212-006 Ajotesti on aktiivisena

Nappasin piru vie ajotestin päälle, enkä saa sitä puoliympyrän ajolla kuitattua pois. Eli ABS-valo palaa koko ajan.

Isompi ongelma on nyt, että en saa enää Starilla yhteyttä ESP boksiinkaan. Pitäis kokeilla toisella johdolla. Kynnysvalot rupesivat myös yhtäkkiä toimimaan. Jotain sähköhärdelliä tässä vehkeessä kyllä on.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Venttiili vaihdettu - valo ei enää syty. Ja en muistanutkaan miten kevyt se ohjaus olikaan toimiessaan oikein.

Nyt pitäis saada se ajotesti pois jotta vois käyttää leimalla.

Ja kynnysvalot katosivat kun auto on nakottanut tallissa sateensuojassa. Ihme hommaa.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Bj Andy
Viestit: 96
Liittynyt: 17.12.2016 21:03
Paikkakunta: Lemi The Land of Red Potatoes

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Nyt alan ymmärtää miksi ko.automalli on saanut niin paljon kehuja....

Tuo oma Suomispesisiaali on kyllä ollut todella vähä vikainen yksilö.
jusky
Viestit: 11
Liittynyt: 16.6.2007 7:40
Paikkakunta: kainuu

Re:

Viesti Kirjoittaja jusky »

TimoV kirjoitti: 01.11.2020 8:06 Venttiili vaihdettu - valo ei enää syty. Ja en muistanutkaan miten kevyt se ohjaus olikaan toimiessaan oikein.

Nyt pitäis saada se ajotesti pois jotta vois käyttää leimalla.

Ja kynnysvalot katosivat kun auto on nakottanut tallissa sateensuojassa. Ihme hommaa.
Missä tuo venttiili sijaitsee ja mitä maksaa? Omassa ml55amg:ssä jäykähkö ohjaus.
Ml55amg -00
Hilux kun25 -08
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Ohjaustehostimessa. Näkyy auton alta vasemman etusen kohdalla runkopalkin vieressä. Siinä on semmoinen kahdella pultilla oleva peltiläkkärä suojana edessä.

Uusi on aika tyyris. Käytettykin maksoi satkun.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”