S124 250TD -92

Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Onko molemmat iskarit väljänä?
Löytyy yksi ehjä 124:n Sachsilainen ja yksi ehjä 210:n iskari, mitähän lie eroa 124 ja 210 iskareilla kun päälisinpuolin näyttävät samanlaisilta?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Molemmat ne kolisee. Enpä ole tutkinut 124-210 eroja, mutta josko on samat mitat ja letkun kiinnitys niin luulisi toimivan oikein.
Mietittiin sitäkin että laittaisi jotkin normi iskarit tilalle kun kuormaa ei kuskailla ja melkoisen matala on, mutta maksaa nekin ja pitäisi mitoittaa sopivat jostain ...
Mitä iskarit maksaisi, laita vaikka yyveetä. Kyselen sitten juniorilta raaskiiko ostaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

jone77 kirjoitti:Onkos kulutuksesta julkaisukelpoista tietoa ?
Nyt olisi, mitattu noin 1000km matkalta josta enin osa matka-ajoa.
Reippaasti ajeltu, säästelemättä.
Keskikulutus 6,16 litraa, josta saattaa jopa hieman pienentyä kun ottaa mittarivirheen huomioon. Perä kun on vaihdettu vielä harvempaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Poistettiin liikenteestä kun juniori lähti joksikin aikaa Sodankylään tiedustelemaan :roll:

Eibacheja leikeltiin hieman, tässä korkeudessa mennään...

Kuva
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kuva

Täällä vähän samanlaiset tunnelmat. :shock:
Tosin vekaranjärvellä.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mersu talvehti maalaamossa, nyt oli piiiiitkästä aikaa pojalla ajossa viikonloppuna. Hieno auto nykyään tämä.
Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään leimalla, ei moitittavaa.
Ajettu viime katsastuksen jälkeen noin 12000 km jotka tulleet 2015 keväällä ja alkukesästä, autohan on sitten seissyt kymmenisen kuukautta ajamattomana.
Mittarissa 690000 jossa vähän ylimääräistäkin mittariston vaihdon vuoksi kuten aiemmin todettu, ellei karvakäsi aikoinaan ole jo etukäteen kompensoinut kilometriasiaa ennen auton siirtymistä pitkäaikaisen meitä edellisen omistajan käyttöön 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ostin joskus 8" ja 9" Rialit että kunnostelen 123:een, no eihän ne sen alle koskaan ehtineet :lol: mutta hyvin sopii 124:ään, oikein hyvin 8)

Kuva
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Onko nuo nurkkavilkut ja umpiot kalvotettu vai maalattu?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Marco kirjoitti:Onko nuo nurkkavilkut ja umpiot kalvotettu vai maalattu?
Näyttäisi maalatuilta mun silmään.

Pirun komian näköne vehe kyllä 8)
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vilkut on maalattu, ajovaloista sanoisin että kalvotettu.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

dealer kirjoitti:Vilkut on maalattu, ajovaloista sanoisin että kalvotettu.
Ja konttorille mentäessä repästään kalvo pois :roll:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Noi Rialit taitaa olla 16"? Mikä rengastus noissa on?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katsastus on talvella jolloin paikoillaan muutenkin normaalit ajovalot.
Rialit on 8x16" ja 9x16" ET11. Renkaita en muista mutta jos jotain veikkaan niin 195/50 tai 195/55...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

250TD tänään pajalla moottoriöljynvaihdossa, lisäksi oli korjaustarvetta koskien lasinpyyhintä josta oli moottorihässäkän neljästä kumityynystä kaksi hajalla.
Juuri sen verran niitä varastosta löytyi joten kuntoon tuli.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään leimalla, suullinen maininta alkavasta välyksestä oikean puolen ulommassa raidepäässä. Hyväksytty.
Viime kesänä vaihdettiin takaiskarit ehjiin, ja ajettu on niin että nyt mittarissa 713000.
Madallus löytyy nyt otteestakin, mitat edessä ja takana 31 cm.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Sievä peli, siihen vain pitäs jostaki saaha vieterit ja rathaat ko nuin ryysää maata...
No Merc at the moment
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aika paljon on ajomukavuuden kustannuksella madallettu tätä mersua juu :(
oulaistenliikenne.fi
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Mutta eiköse ole sitä nykyaikaa? :ope:
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katsastuksessa mainittu raidepää korjattu, eli vaihdettiin koko tanko.
Avantgardemaskin verran on tullut muutosta ulkonäköön sitten viime näkemän.
Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Etuiskarien yläpäänkumit olivat murtuneet niin että vaihdettiin. Itse asiassa nuo murtuneet taisi olla käytettyjen Koni iskareiden mukana tulleet ja tallista löytyi edelliset iskarit ja hyvät kumit niin laitettiin ne.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva
Mittarissa 756000.
Kesällä vaihdettiin lämmityslaitteen kenno, kun viime talvena ei enää lämmintä tullut 124-maiseen tapaan.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ajoin tällä pitkästä aikaa muutama kymmenen kilometriä.
Ei moitittavaa, talvirajoituksilla viitosella kevyet 1800 kierrosta moottorissa kun mittarissa 80 (tod.nop.78 )
Kilometrejä pyörähti mittariin 769000.
Viimeksi muokannut dealer, 12.3.2019 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Harvinaisen hieno on s124:ksi. Tuppaa useimmiten olevan aika rujossa kunnossa ja yleensä joku keltaliivinen raksaukko ratissa peräkontti sullottuna täyteen työkaluja :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Arto N helmikuussa 2014 kirjoitti:Oliko vieläkään pohjassa ruostetta? Entä miltä kulku tuntuu tuolla perällä
Ei ole mainittavasti vieläkään, 5 ja puoli vuotta ja noin 140000 kilometriä myöhemmin.
Kyllä on ollut varmaa ja halpaa kyytiä :idea:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tätä vaivasi alkusyksystä hienoinen käyntiinlähtövaikeus johon tuli lisäksi ajoittaista nykimistä ja jopa pari sammahtamista. Liikenteessä kuitenkin on pysytty, päivittäin.
Autoa tutkimatta epäilin että paineventtiilien tiivisteet, mutta toisaalta ne on pumppuremontissa joskus jo vaihdettukin. Tai sitten polttoaineen lämmitin.

Puhdistettiin pumpun päällystää ja todettiin ettei se dieselistä kostu.
Letkuja oli kovettuneita ja lämmitin kostea, laitettiin uudet letkut ja karkeasuodatin ja ohitettiin lämmitin.

Ei helpottanut oireet.

Auton alla oli kuivat paikat, eikä tuntunut sihtikään tukossa olevan tankissa.

Lopulta tänään kun auto saatiin nosturille omistaja paikallisti ongelman nylonputkeen jolla oli korvattu alkuperäinen polttoaineputki. Se oli taka-akseliston ylityksen kohdalla hankautunut puhki aivan ylimmästä kohtaa. Putki korvattiin uudella ja suojattiin niin ettei ongelma toistu.

Aurausta säädettiin, oli mittauksen mukaan nollassa. Nyt puolitoista milliä aurauksella.
Lisäksi omistaja paikkaili pientä takaluukun maalivauriota.

Matka jatkuu :kuski:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva
Satalankussa talvirengasta alla, cee odottelee vielä kesärenkailla.
Lumeenhan nämä katoaa väriltään.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

iskarit takana 80/80
Nämähän sitten kolistelun takia vaihdettiin, käytetyt paremmat tuli tilalle.
Nyt on arvot jotain / 0 eli oikean puolen iskari hajalla ja öljyt pihalla tasonsäädöstä.

Tilattiin uudet Saksasta.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään uudet iskarit paikalleen. Hyvin irtosi pultit, letkut taas ei. Oli toki varauduttu uusilla letkuilla, ja induktiokuumentimen avulla saatiin liitin putken päässä pyörimään.
Ilmaaminen sujui niin että uusi letku uuteen iskariin paikalleen, iskari pöydälle pystyyn, letku öljypönttöön ja iskarin liikuttelua kunnes ilmat on poissa.
Sitten iskarit paikalleen, putkiliitos vielä löysällä, ja auton käymään kunnes liitoksesta valuu öljyä.
Iskarien hinta 385 euroa pari rahteineen.
Mittarissa jotain päälle 780000.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ensimmäiset hitsailut jouduttiin tälle autolle tekemään nyt mittarilukemassa 790000.
Taakse pohjaan paikka apurungon etukiinnikkeen seutuvilta eteenpäin molemmin puolin ja toisen kiinnikkeen korjaus.
Edemmäs kaksi pikkuista korjausta jarruputkien kiinnityskohtiin.
Korjaukset tehtiin 1,2mm pellistä ja pohjamaali - pintamaali - massa / sisäpuolelta pohjamaali - kotelosuoja-aine. Ajatuksena se että korjaukset eivät olisi parin vuoden kuluttua taas kaipaamassa uusintaa.
Tuosta kun kaapi / hioi puhtaaksi, maalasi jne niin aika mukavan tuntuinen korjaus tuli.
Kuva

Vasen raidepää oli väljä, sinne vauhti koko raidetanko. Toinen vaihdettiinkin jokunen vuosi sitten. Moottoriöljyt, suodatin, peräöljyt.
Jotain muuta mitä en juuri nyt muista....
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”