W210 Engine oil: Check engine oil level!

Vastaa Viestiin
dislokaatio
Viestit: 27
Liittynyt: 27.5.2019 23:16

W210 Engine oil: Check engine oil level!

Viesti Kirjoittaja dislokaatio »

Kävin vaihdattamassa Veholla moottorin öljyt ja suodattimen, ja tämän jälkeen säännöllisen epäsäännöllisesti on ilmennyt seuraavaa vikaa:

Pidempää matkaa ajaessa ilmenee hyvin usein ajotietokoneeseen "Engine oil: Check engine oil level!" varoitus. Varoitus lähtee joka kerta pois kun starttaa auton uusiksi.

Välittömästi ajon jälkeen kyseisen virheen ilmaannuttua kun öljyt katsoo tikusta, ne on joko maximissa, himpun verran yli, melkein maksimissa tai jonkin verran yli puolessa välissä. Kun antaa auton olla jonkin aikaa ne kyllä nousee tuolta noin puolilta takaisin maksimille.
Ajotietokoneen kautta mitattua öljynmäärän tulee aina ilmoitus: Engine oil level: O.K.

Auto ei tiputa öljyä myöskään, eikä järjen mukaan syökkään sitä koska öljyntaso on aina kuitenkin palautunut takaisin noin maksimiin.

Mikä tämän voisi aiheuttaa? Tänään esimerkiksi se on tullut varmaan 6-7 kertaa kun lähes koko päivä on mennyt motareilla, ja aina tarkastanut öljynmäärät ja kaikki ok. Tuskin mikään vakava vika (joku anturi?) mutta onhan se nyt stressaavaa.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Oliskoos se iänpäiväinen vaiva, että öljyä on laitettu niin paljon kuin kirjoissa määrätään :roll:
Desi-kaksi vähemmän, niin lakkaa piippaamasta :wink:

Olikos tämä millä moottorilla?
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1000
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Toinen ääni ylenpalttiselle öljynlotraamiselle.

Öljyn lämpölaajeneminen on yllättävän suurta ja tämä korostuu moottoritienopeuksissa; helposti laajenee maksimin yli. Desi-kaksi pois ja pitäisi olla ok.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: W210 Engine oil: Check engine oil level!

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tiedämme että w210 ja että v€holla köytetty öljynvaihdossa. No, ehkä kannattaa käyttää muualla jatkossa (ootko nyt kolmesti siellä käynyt tiheesti ja aina jotain sanomista ollu jälestäpäin) :D

W210 on montaa eri moottoria auton tyyppi kannattaisi mainita ja vuosimallikin.

Esim M104 moottorissa ja miksei muissakin oli öljypinnan antureita jotka vikaantui niin että hetken ajon jälkeen sytytteli valoa, sitten reippaammassa polkaisussa saattoi sammuttaa valon. Syynä tuollaiseen oli esim koho joka pikkuisen puhki tms. Itselläkin oli sellainen tapaus.

Jos öljyä on niin senkun ajelee. Ensin voi kokeilla jo mainittua öljyn pientä poistoa. Anturi taisi maksaa muutaman kympin ja sillä homma korjaantunut aina. Anturin johtokin ollut parissa ihan viittä vaille poikki joten voisi senkin katsella onko katkosta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
dislokaatio
Viestit: 27
Liittynyt: 27.5.2019 23:16

Viesti Kirjoittaja dislokaatio »

Leemu kirjoitti:Oliskoos se iänpäiväinen vaiva, että öljyä on laitettu niin paljon kuin kirjoissa määrätään :roll:
Desi-kaksi vähemmän, niin lakkaa piippaamasta :wink:

Olikos tämä millä moottorilla?
Kone on 2.4L V6, eli vissiin M112?
dislokaatio
Viestit: 27
Liittynyt: 27.5.2019 23:16

Re: W210 Engine oil: Check engine oil level!

Viesti Kirjoittaja dislokaatio »

AK47 kirjoitti:Tiedämme että w210 ja että v€holla köytetty öljynvaihdossa. No, ehkä kannattaa käyttää muualla jatkossa (ootko nyt kolmesti siellä käynyt tiheesti ja aina jotain sanomista ollu jälestäpäin) :D

W210 on montaa eri moottoria auton tyyppi kannattaisi mainita ja vuosimallikin.

Esim M104 moottorissa ja miksei muissakin oli öljypinnan antureita jotka vikaantui niin että hetken ajon jälkeen sytytteli valoa, sitten reippaammassa polkaisussa saattoi sammuttaa valon. Syynä tuollaiseen oli esim koho joka pikkuisen puhki tms. Itselläkin oli sellainen tapaus.

Jos öljyä on niin senkun ajelee. Ensin voi kokeilla jo mainittua öljyn pientä poistoa. Anturi taisi maksaa muutaman kympin ja sillä homma korjaantunut aina. Anturin johtokin ollut parissa ihan viittä vaille poikki joten voisi senkin katsella onko katkosta.
Todellisuudessahan kävin vain kerran veholla, jossa oli tuo niiden eco-huolto mihin kuului myös moottorin öljynvaihdot, ja sitten tuo tomaatin öljynvaihto.

Tänään aamulla auton nokka tosi lievässä ylämäessä näytti mittatikku himpun verran yli maksimin ja nytten nokka lievässä alamäessä mittatikun puolessa välissä. Onko normaalia että noin suurta heittoa pienestä asennonmuutoksesta voisi koitua?
Ja tosissaan näkyviä vuotoja ei silmämääräsesti ainakaan edessä ole eikä öljyä tipu auton alle.

Ja auto on E240 -99 facelift 2.4L V6 bensa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: W210 Engine oil: Check engine oil level!

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dislokaatio kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Tiedämme että w210 ja että v€holla köytetty öljynvaihdossa. No, ehkä kannattaa käyttää muualla jatkossa (ootko nyt kolmesti siellä käynyt tiheesti ja aina jotain sanomista ollu jälestäpäin) :D

W210 on montaa eri moottoria auton tyyppi kannattaisi mainita ja vuosimallikin.

Esim M104 moottorissa ja miksei muissakin oli öljypinnan antureita jotka vikaantui niin että hetken ajon jälkeen sytytteli valoa, sitten reippaammassa polkaisussa saattoi sammuttaa valon. Syynä tuollaiseen oli esim koho joka pikkuisen puhki tms. Itselläkin oli sellainen tapaus.

Jos öljyä on niin senkun ajelee. Ensin voi kokeilla jo mainittua öljyn pientä poistoa. Anturi taisi maksaa muutaman kympin ja sillä homma korjaantunut aina. Anturin johtokin ollut parissa ihan viittä vaille poikki joten voisi senkin katsella onko katkosta.
Todellisuudessahan kävin vain kerran veholla, jossa oli tuo niiden eco-huolto mihin kuului myös moottorin öljynvaihdot, ja sitten tuo tomaatin öljynvaihto.

Tänään aamulla auton nokka tosi lievässä ylämäessä näytti mittatikku himpun verran yli maksimin ja nytten nokka lievässä alamäessä mittatikun puolessa välissä. Onko normaalia että noin suurta heittoa pienestä asennonmuutoksesta voisi koitua?
Ja tosissaan näkyviä vuotoja ei silmämääräsesti ainakaan edessä ole eikä öljyä tipu auton alle.

Ja auto on E240 -99 facelift 2.4L V6 bensa.
Öljytaso mitataan aina ehdottoman tasaisella, muuten se on turha homma. Lämmöt kannattaa tosiaan huomioida. Kuten jo tiedät kuumana öljy laajenee ja jos haluaa varmistua ettei yläraja ylity ajossa niin tarkistaa öljyt kuumana ajon jälkeen. Toki pitää odottaa muutama minuutti öljyjen valumista ennen mittaamista. Taasen kylmänä ei saa mennä alarajan alapuolelle. Perusjuttuja.

Kannattaa katsoa että mittatikusta löytyy mersun numero että on oikea tikku millä mittaat.

Laatikon öljytasot sitten moottori käydessä ja P päällä. Laatikkoon saa motonetistä 20eur huoltamotikkua ja kiinasta tilaamalla 5eur (tilasin nuita ja ihan samanlaisia tikkuja kyllä kuin motonetissä)
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
dislokaatio
Viestit: 27
Liittynyt: 27.5.2019 23:16

Re: W210 Engine oil: Check engine oil level!

Viesti Kirjoittaja dislokaatio »

AK47 kirjoitti:
dislokaatio kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Tiedämme että w210 ja että v€holla köytetty öljynvaihdossa. No, ehkä kannattaa käyttää muualla jatkossa (ootko nyt kolmesti siellä käynyt tiheesti ja aina jotain sanomista ollu jälestäpäin) :D

W210 on montaa eri moottoria auton tyyppi kannattaisi mainita ja vuosimallikin.

Esim M104 moottorissa ja miksei muissakin oli öljypinnan antureita jotka vikaantui niin että hetken ajon jälkeen sytytteli valoa, sitten reippaammassa polkaisussa saattoi sammuttaa valon. Syynä tuollaiseen oli esim koho joka pikkuisen puhki tms. Itselläkin oli sellainen tapaus.

Jos öljyä on niin senkun ajelee. Ensin voi kokeilla jo mainittua öljyn pientä poistoa. Anturi taisi maksaa muutaman kympin ja sillä homma korjaantunut aina. Anturin johtokin ollut parissa ihan viittä vaille poikki joten voisi senkin katsella onko katkosta.
Todellisuudessahan kävin vain kerran veholla, jossa oli tuo niiden eco-huolto mihin kuului myös moottorin öljynvaihdot, ja sitten tuo tomaatin öljynvaihto.

Tänään aamulla auton nokka tosi lievässä ylämäessä näytti mittatikku himpun verran yli maksimin ja nytten nokka lievässä alamäessä mittatikun puolessa välissä. Onko normaalia että noin suurta heittoa pienestä asennonmuutoksesta voisi koitua?
Ja tosissaan näkyviä vuotoja ei silmämääräsesti ainakaan edessä ole eikä öljyä tipu auton alle.

Ja auto on E240 -99 facelift 2.4L V6 bensa.
Öljytaso mitataan aina ehdottoman tasaisella, muuten se on turha homma. Lämmöt kannattaa tosiaan huomioida. Kuten jo tiedät kuumana öljy laajenee ja jos haluaa varmistua ettei yläraja ylity ajossa niin tarkistaa öljyt kuumana ajon jälkeen. Toki pitää odottaa muutama minuutti öljyjen valumista ennen mittaamista. Taasen kylmänä ei saa mennä alarajan alapuolelle. Perusjuttuja.

Kannattaa katsoa että mittatikusta löytyy mersun numero että on oikea tikku millä mittaat.

Laatikon öljytasot sitten moottori käydessä ja P päällä. Laatikkoon saa motonetistä 20eur huoltamotikkua ja kiinasta tilaamalla 5eur (tilasin nuita ja ihan samanlaisia tikkuja kyllä kuin motonetissä)

Siis kuten tossa jo mainitsin alussa niin noita öljytasoja tuli katseltua tuossa eilen hyvin monta kertaa tien varressa tasaisella pinnalla kun noita varoituksia ilmeni. Öljyt luonnollisesti olivat lämpimät, ja hetki tuli odoteltua.
Välillä oli vähän yli max, välillä juuri max, välillä vähän vajaa max (n. 80%) ja välillä noin puolet-vähän yli mittatikun max-min väliltä. Joka kerta katsoin myös ajotietokoneen kautta ja aina sanoi että level O.K.
Tuntuu että taso heittelee aika paljon, tiedä sitten että miksi..
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: W210 Engine oil: Check engine oil level!

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dislokaatio kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
dislokaatio kirjoitti: Todellisuudessahan kävin vain kerran veholla, jossa oli tuo niiden eco-huolto mihin kuului myös moottorin öljynvaihdot, ja sitten tuo tomaatin öljynvaihto.

Tänään aamulla auton nokka tosi lievässä ylämäessä näytti mittatikku himpun verran yli maksimin ja nytten nokka lievässä alamäessä mittatikun puolessa välissä. Onko normaalia että noin suurta heittoa pienestä asennonmuutoksesta voisi koitua?
Ja tosissaan näkyviä vuotoja ei silmämääräsesti ainakaan edessä ole eikä öljyä tipu auton alle.

Ja auto on E240 -99 facelift 2.4L V6 bensa.
Öljytaso mitataan aina ehdottoman tasaisella, muuten se on turha homma. Lämmöt kannattaa tosiaan huomioida. Kuten jo tiedät kuumana öljy laajenee ja jos haluaa varmistua ettei yläraja ylity ajossa niin tarkistaa öljyt kuumana ajon jälkeen. Toki pitää odottaa muutama minuutti öljyjen valumista ennen mittaamista. Taasen kylmänä ei saa mennä alarajan alapuolelle. Perusjuttuja.

Kannattaa katsoa että mittatikusta löytyy mersun numero että on oikea tikku millä mittaat.

Laatikon öljytasot sitten moottori käydessä ja P päällä. Laatikkoon saa motonetistä 20eur huoltamotikkua ja kiinasta tilaamalla 5eur (tilasin nuita ja ihan samanlaisia tikkuja kyllä kuin motonetissä)

Siis kuten tossa jo mainitsin alussa niin noita öljytasoja tuli katseltua tuossa eilen hyvin monta kertaa tien varressa tasaisella pinnalla kun noita varoituksia ilmeni. Öljyt luonnollisesti olivat lämpimät, ja hetki tuli odoteltua.
Välillä oli vähän yli max, välillä juuri max, välillä vähän vajaa max (n. 80%) ja välillä noin puolet-vähän yli mittatikun max-min väliltä. Joka kerta katsoin myös ajotietokoneen kautta ja aina sanoi että level O.K.
Tuntuu että taso heittelee aika paljon, tiedä sitten että miksi..
Siksi kun mittasit tien päällä etkä vaateriin valetulla lattialla. Lämpötila ja odotusaika vaikuttaa myös. 5€ maksaa halpa lämpömittari jolla saa pannusta lämmöt ja kello on kaikilla. Jos asiasta tekee mittaus taulukon näkee helposti että miten taso vaihtelee.

Ajele nyt vaan menemään ja vähennä pari kolme desiä öljyä. Jos ei auta , vaihda anturi ja/tai tarkista sen piuha.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
dislokaatio
Viestit: 27
Liittynyt: 27.5.2019 23:16

Re: W210 Engine oil: Check engine oil level!

Viesti Kirjoittaja dislokaatio »

AK47 kirjoitti:
dislokaatio kirjoitti:
AK47 kirjoitti: Öljytaso mitataan aina ehdottoman tasaisella, muuten se on turha homma. Lämmöt kannattaa tosiaan huomioida. Kuten jo tiedät kuumana öljy laajenee ja jos haluaa varmistua ettei yläraja ylity ajossa niin tarkistaa öljyt kuumana ajon jälkeen. Toki pitää odottaa muutama minuutti öljyjen valumista ennen mittaamista. Taasen kylmänä ei saa mennä alarajan alapuolelle. Perusjuttuja.

Kannattaa katsoa että mittatikusta löytyy mersun numero että on oikea tikku millä mittaat.

Laatikon öljytasot sitten moottori käydessä ja P päällä. Laatikkoon saa motonetistä 20eur huoltamotikkua ja kiinasta tilaamalla 5eur (tilasin nuita ja ihan samanlaisia tikkuja kyllä kuin motonetissä)

Siis kuten tossa jo mainitsin alussa niin noita öljytasoja tuli katseltua tuossa eilen hyvin monta kertaa tien varressa tasaisella pinnalla kun noita varoituksia ilmeni. Öljyt luonnollisesti olivat lämpimät, ja hetki tuli odoteltua.
Välillä oli vähän yli max, välillä juuri max, välillä vähän vajaa max (n. 80%) ja välillä noin puolet-vähän yli mittatikun max-min väliltä. Joka kerta katsoin myös ajotietokoneen kautta ja aina sanoi että level O.K.
Tuntuu että taso heittelee aika paljon, tiedä sitten että miksi..
Siksi kun mittasit tien päällä etkä vaateriin valetulla lattialla. Lämpötila ja odotusaika vaikuttaa myös. 5€ maksaa halpa lämpömittari jolla saa pannusta lämmöt ja kello on kaikilla. Jos asiasta tekee mittaus taulukon näkee helposti että miten taso vaihtelee.

Ajele nyt vaan menemään ja vähennä pari kolme desiä öljyä. Jos ei auta , vaihda anturi ja/tai tarkista sen piuha.
Noniin eli 3 desiä öljyä otettu veke. Tuli taas sama check oil level varoitus, mutta hetken päästä tuli myös punainen "Engine oil, visit workshop" varoitus. Molemmat lähti taas sammuttamalla ja uusiksi käynnistämällä, jonka jälkeen taas tuli tuo check oil level hetken päästä.
Nyt ajotietokone herjaa kun mittaa öljyn sitäkautta, "add 1 liter", mittatikusta katottuna ajon jälkeen määrä vähän alle puolenvälin.
dislokaatio
Viestit: 27
Liittynyt: 27.5.2019 23:16

Viesti Kirjoittaja dislokaatio »

Tänään lisäsin ehkä n. 2desiä takaisin koneeseen jonka jälkeen ei ole tullut "add 1 liter" varoitusta.

Mutta check oil level varoitus tullut edelleen, ja myös uusi varoitus: "Engine oil level sensor: visit workshop!". Tämäkin lähti uudelleenkäynnistämällä veke. Öljyä on koneessa.

Voidaanko siis tulla hyvinpitkälti siihen johtopäätökseen että anturi on viallinen?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”