W210 E240 nakuttaa

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
dislokaatio
Viestit: 27
Liittynyt: 27.5.2019 23:16

W210 E240 nakuttaa

Viesti Kirjoittaja dislokaatio »

Niinhän siinä sitten kävi, tuli menetettyä mersuneitsyys ja ostettua -99 vuoden väyrynen.

Huomasin jo ostotilanteessa että kone nakuttaa, mutta ottaen huomioon että auto oli katsastettu samana päivänä, autolla on ajettu 197tkm ja huoltohistoria löytyy alusta alkaen, säännölliset öljynvaihdot, niin ajattelin että nakutus voisi ehkä olla "ominaisuus" V6-moottorissa.
Enemmän nettiä luettuani tämä ei ilmeisesti pidä paikkaansa, ja nyt ajattelin kysäistä teiltä että kuinka pahalta tämä nakutus kuulostaa, ja voisiko ehkä lähteä öljynvaihdolla veke? Öljyt vaihdettu noin 6tkm sitten. Jos en ihan väärässä ole niin koneessa on Castrolin magnatec 5w40 sisällä.

Tässä videoklippi äänestä:
https://www.youtube.com/watch?v=ocU5Lcc ... e=youtu.be

Vaikea olisi uskoa että tällä huoltohistorialla sekä näillä kilometreillä moottori olisi vaurioitunut. Itse poropeukalona ja autoista mitään tietämättömänä en huomaa mitään epänormaalia muuten auton käynnissä. Mutta eipä varmistus viisaammilta ainakaan mitään haittaa voi tehdä :D

Kiitos!

Ps. on muuten mukava auto tämä w210 verrattuna aikaisempiin kokemuksiin jotka rajoittuvat Volvoon :wink:
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

On sen verta nopea ja pehmeä tikitys että tulee joko venttiilikoneistosta, hihnan jostain toimilaitteesta taikka jakoketjulta. Missään nimessä ei ole alakerran ääni tai mitään muutakaan vakavaa. Itse ajaisin vaan ja seuraisin äänen kehittymistä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
dislokaatio
Viestit: 27
Liittynyt: 27.5.2019 23:16

Viesti Kirjoittaja dislokaatio »

Mou kirjoitti:On sen verta nopea ja pehmeä tikitys että tulee joko venttiilikoneistosta, hihnan jostain toimilaitteesta taikka jakoketjulta. Missään nimessä ei ole alakerran ääni tai mitään muutakaan vakavaa. Itse ajaisin vaan ja seuraisin äänen kehittymistä.
Ok. Kiitos paljon, tämä tieto rauhoittaa jo kummasti 8)

Öljyt täytynee piakkoin vaihtaa kuitenkin, onko jotain suosituksia öljylle? Käykö 5w40 vai pitäisikö olla 0w40 tai jotain muuta? Merkki?

Tämä ääni kuuluu myös hyvin vasemman eturenkaan kohdalta, oikealta en olekkaan kuunellut. Mutta jos olet sitä mieltä että ääni ei alakerrasta tule, luotan sinuun ja painan menemään vain :D
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Venttiilikoneisto pyörii sen verran nopeammin kuin alakerran kanget veivit ja männät joten tuo ääni ei oikeen sovi sinne. Ei se ääni tietysti ole normaali joten kyllä sitä kannattaa seurata ja selvittää mahdollisuuksien mukaan.

Öljyistä on mielipiteitä yhtä paljon kuin öljyäjiäkin. Itse oon kaatanut 5w-40 Magnatecia, mutta jos ajaisin talvella niin laittaisin varmaan 0w-40 rasvat.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”