TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Alkuperäisen vikalistan kohdat 2 ja 6 selvät.

ABS/ETS/ESP yms jarruherjat pois, noepeusmittari toimii. Vaihteet ja alennusvaihteisto toimivat myös. :mrgreen:

Ohjaukset vain läpi. Jarrujen asetus (Brembo) ja ohjauksen tyyppi. Niillä lähti tulille. Ei muita koodauksia (HHTWin, ei DAS, mitä simulaattori tarjosi) :happy:
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Hemmetin hieno homma! Lisää motivaatiota nyppiä pikkujuttuja kuntoon kun yksi iso on pois päiväjärjestyksestä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Mou kirjoitti:Hemmetin hieno homma! Lisää motivaatiota nyppiä pikkujuttuja kuntoon kun yksi iso on pois päiväjärjestyksestä.
Juuri näin. Nyt on talviauto kun tuolla voi jo ajaa kunnolla.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Ja vänkärin takaovi aukeaa nyt. Kuvat operaatiosta laitan myöhemmin. Voi kun olis tiennyt mistä kohti avittaa lukkomekaanismia, niin ei olis niin paljon tarvinnut avata.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Ja kun kerran lupasin:

Vaihe 1. Penkit irti - Aika kuraa on laadultaan noitten penkkien alla olevat suojamuovit. Kiinnikkeet rikkoutuvat helposti, enkä niitä lopuksi takaisin viritellyt. Selvästikään ei ollut saksalaisen insinöörin paperista ne! Tuli ihan vuosituhannen taitteen sysler voijakeeri mieleen niistä. Parempi olla ilman.
Vähän oli jotain outoa kuraa/paskaa/koirannappuloita/kuolaa/kolaa yms noissa penkkien jaloissa.
Kuva

Vaihe 2. Oviverhous pois. Pari sähköpiuhaa on verhouksessa sekä lukon nuppi ja ovikahvan vaijeri pitää vapauttaa. Tämä vaihe oli helppo. Itse oviverhoilun irroittaminen on vaikeaa penkki paikallaan, joten tästä syystä purin penkit pois. Akun maapiuha irti ja airbagin liitin myös irti varmuudeksi ennen seuraavaa vaihetta. Tuon oviverhoilun irroitus löytyy juutuubista googlaamalla https://www.youtube.com/watch?v=t3AINXHeGFc
Kuva

Vaihe 3. Reikä, kun ei tuosta oven ja c-pilarin raosta saanut avattua. Käytin aluksi 10mm poraa, kun koetin saada pienellä reiällä selvittyä. Eihän se riittänyt kun ei tiennyt rakennetta. Sitten kehiin rautasahan terä, 3 mm terä ja eikun nytkyttelemään.
Kuva
Lopputulos on tässä. Reiän oikeassa reunassa oven sisäreunaa vasten (siis oven suuntaisesti) on lukkomekanismiin liittyvä pelti(messinki?)lätkä, jota ylös-alas talttameisselillä siirtämällä sain lukon vapautumaan:
Kuva

Vaihe 4. Ovi auki:
Kuva

Sitten vaan hirveesti CRC:tä ja herkistelyä kielelle ja mekanismeille. En vielä hitsaillut koloa umpeen, vaan jätin verhoilun alle vielä varmuudeksi. Tänä aamuna tuo ovi olikin taasen jumissa. Tosin ovi aukesi onneksi sisäkahvasta verhoilua uudestaan purkamatta. Lisää CRC:tä...
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Toi on kyllä niin käsittämätöntä miten ihmiset sotkee noita autoja. Kaikkea karkkia ja kuraa ym jätetään lattoille ja penkkien väliin. Noissa kaupallisissa paskaläjissä on tulltu vastaan ties mitä oksennusta.

Ja yks asia mua varsinkin ihmetyttää... Naiset. Osa mimmeistä on niin anaalitarkkoja kotinsa siisteydestä ja järjestyksestä mutta autolla ei ole mitään väliä. Meikkejä, roskia, aamupalaa ym ym. Sitä autoa jotenkin ei mielletä olohuoneen jatkumona tms.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Löysin minä jonkin mömmön sisältä euron kolikonkin noista penkkien jalaksista kivettyneenä. Luulin ensin sen olevan rakenneosa, mutta aikani hangattua se irtosi ja alapuolelta paljastui kolikoksi. :lava:

Kyllä kannatti... mutta olihan p..kaa!
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Päivitystä projektiin.

Auto on päivittäisessä käytössä - toimi hyvin ja aivan ihana ajaa! Vetää takahampaita hymyyn joka kerta kun pihasta lähtee. Vaimo ajelee tuolla töissä lumisadepäivinä, muuten se on kakkosautona pihassa. Itse kun tällä hetkellä työtön olen, niin autoa en juuri tarvitse. CLK on ruostelaitossa.

Lämpimän tallin puute on hieman rajoittanut puuhastelua. Pari kertaa on startatessa moottorin vikavaloa näytellyt, mutta stariin en ole kylmässä vielä turvautunut. Tuo vikavalo liittyy webastoon jotenkin. Jos webasto on päällä startatessa, vikavalo syttyy ja auto käy huonosti. Sammutus ja uusi startti - kone käy normaalisti. Vikavalo kuittaantuu muutamalla ajokerralla. Yhteinen nimittäjä on aina ollut päällä ollut webasto.

Kerran pakkasella sytytti ESP/BAS valon moottoritiellä ja tehot katosivat. Ajoin ekasta rampista ylös ja kävin käynnistämässä auton uudelleen kauppakeskuksen pihalla ja valo katosi. Sen jälkeen auto on toiminut normaalisti.

SRS-valo myös joskus temppuilee - liittyy vänkärin penkkiin jotenkin. Valo saattaa palaa joskus pidempään kun joku siinä istuu, mutta sammuu yleensä alle minuutissa.

Pitäisi käydä vikamuistit Starilla läpi, mutta odottelen vähän lämpimämpiä kelejä.

Mekaanisesti:
Kallistuksen vakaajan runkokumit takana laitettava
Etuperän stefa falskaa - pitää tarkistaa huohotin.
Ohjaustehostimen letkusta prässin juuresta vuotaa jostain vähän.
+se vänkärin peilin ohjaus vielä pitää setviä ja bensamittari

Siinäpä se.

Auton tankki on melkoisen iso. Jossain tiedoissa olen törmännyt 95 litraan (AMGssä on lisätankki). Tankkaaminen on yhtä tuskaa viimeisen 20 litran osalta. Toooooodeeeeeellla hidasta. Autoon menee 110 litraa, joka kyllä vähän vieläkin isomasta tankista kielisi.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo SRS-valo voi johtua likaisista turvavyön lukoista. Siellä lukon sisällä on mikrokytkimet tunnistamassa vyön kiinnioloa. Ex ML:ssä korjaantu puhdistuspraylla ja paineilmalla.
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Nonni...

Taitaapi äänestä päätellen päästä irrottelemaan voimanpesää ja vaihtelemaan sitten siihen kiertokankeen laakereita...

Hyvinhän tuo tänne asti menikin. Ois nyt muutaman viikon vielä ollut ääntelemättä, niin vaimo ois saanut ajella rospuuttokelit töissä nelivedolla. :escape:

No - onneksi CLK on ruostekorjattu, maalattu, suojattu ja ajossa taas, niin ei tarvitse ostaa jotain kotteroa.

Hyvä että sattui minun ajossa, eikä vaimolle tuo ääntäminen. En pitkään uskaltanut ajella kun älysin äänen tulevan moottorista. Auto parkkiin ja lavetti paikalle. 10 km kotiin. Vaimo ois ajanut kotiin saakka - tai siihen kun mylly olisi kaivanut itsensä varmasti loppuun. :bondage:

Tällä hetkellä kahdelle autolle on tarvis, kun pääsin tuossa helmikuussa töihin. Ihan uusi ala itselle ja työsopparissa lukee ensimmäisen kerran elämässäni "toistaiseksi".Melko uusi kokemus mulle - ja olen kuitenkin vuosikertaa 71. :happy:

Taisin saada tuon työn teknisen harrastuneisuuden ja melko hyvän kielitaidon takia. Puuhastelen tällä hetkellä huollon järjestelyn ja valvonnan parissa. Vehkeet on vähän erilaisia, polttomoottorilla kylläkin pitkälti ja pääosin melkein sata vuotta vanhaa tekniikkaa moottoreiden osalta. Ihme hommaa. On siellä uudempia mersunkin dieselpatoja. :pope:
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:shock: Millä kilsoilla meni liuskat?
Onko tuossa moottorissa tyyppivika, vai sattuiko nyt joku muu höpsis?
BMW E31 V12
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

"longlife" öljynvaihtovälit?

Kone täynnä kivettynyttä kuraa joka tukki imusihdin.
Öljynpainettahan näissä ei tunnetusti mitata niin ko. tapauksessa oireet huomaa kun kone alkaa kolisemaan.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Mika.T kirjoitti:"longlife" öljynvaihtovälit?

Kone täynnä kivettynyttä kuraa joka tukki imusihdin.
Öljynpainettahan näissä ei tunnetusti mitata niin ko. tapauksessa oireet huomaa kun kone alkaa kolisemaan.
M113:seen saa öljypaineanturin kierteellä olevaa timanttilevyä eteen. Siitä sais helposti paineen mittarille.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mou kirjoitti:M113:seen saa öljypaineanturin kierteellä olevaa timanttilevyä eteen. Siitä sais helposti paineen mittarille.
Tuossa levyssä on guuglettelun perusteella M12x1,5-kierre. Muistaako kukaan, mikä oli esmes 124:n anturin kierre? Oliko se pienempi?

EDIT: Näköjään on sama kierre. Hmm... :tuumaus:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Onhan tuossa kilometrejä jo jotain 370k. Tosin henkilö jo!ta auton ostin on auton maahantuoneen miehen appiukko ja kertoi että tuodessa olisi hiukan kilsoja lisätty. Tiedä siitä sitten.

Öljynvaihdot on olleet näköjään n kymppitonnin välein.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Nyt on vähän ehditty tutkimaan. Kolina häviää kun lyö vaihteen päälle ja antaa runtua jarrua vasten -> voimalinjaan viittaa ennemminkin.


Atlas otti laatikon pois ja vetolevy antoi pulteissaan aavistuksen vapaata. Ei murtumia. Se on muuten rosteria näissä. Ensi viikonloppuna huolella läjään - silleen, ettei varmana liiku - ja testiä. :pope:
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Kasin kiertokangen laakerihan se sitten oli. Ja söi kampuran siihen kuntoon, että uusi käytetty on tilattu. Motti irti ja osiksi. pesuun, uudet laakerit, tiivisteet yms osat sisään ja kasaan. Sillä siitä päästään.

Mutta miksi? Öljypumppu oli ihan ok.
Jakokopassa oli kyllä moskaa melko paljon, mutta sihti ei näyttänyt tukossa olevalta, eikä tässä mallissa öljyn pickup ole öljypohjan takaosasta erillisellä putkella jossa on niitä o-rengasongelmia niinkuin esim. M113:oma varustetuissa CLK:ssa.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro

Jotenkin muistelen, että oisit maininnut laakerista jo aiemmin. Onko tästäkin topikista hävinnyt viesti?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mou kirjoitti:Toi on kyllä niin käsittämätöntä miten ihmiset sotkee noita autoja. Kaikkea karkkia ja kuraa ym jätetään lattoille ja penkkien väliin. Noissa kaupallisissa paskaläjissä on tulltu vastaan ties mitä oksennusta.

Ja yks asia mua varsinkin ihmetyttää... Naiset. Osa mimmeistä on niin anaalitarkkoja kotinsa siisteydestä ja järjestyksestä mutta autolla ei ole mitään väliä. Meikkejä, roskia, aamupalaa ym ym. Sitä autoa jotenkin ei mielletä olohuoneen jatkumona tms.
Näin on. Sisko on ajellut isän ranskanpotulla niin siellä oli sisälläkin ranskanpottuja ja koko auto yltätäpäältä naarmuissa ja pikkukolhua joka tullut itse tavaloita kannettaessa ja autoon ovea vasten nojatessa tyyliin ja sormusten tekemää naarmua lakassa, takaluukun alareunaan lyöty väliin jääneellä tavaralla jne, pahempi kuin oma 169:nsä - Ei silti se on vain ranskis joten ei vahinko suuri. Mutta se ihme periaate. Helmakin rutattu eikä mistään näsitä ola itse kiinnitettyu huomiota. Pyyhkijän sulat vaihtamatta, melkein hankaa raudat lasia, ja tosiaan ei ole imuroitu , laseja pesty jne varmaan kahteen vuoteen.

Pitäiskö ottaa yksi penkki pois ja laittaa wc istuin sinne niin alkaisi kuuraus :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Roisto kirjoitti:Moro

Jotenkin muistelen, että oisit maininnut laakerista jo aiemmin. Onko tästäkin topikista hävinnyt viesti?

t.
Risto
Kyllä muistaakseni olen asiasta kirjoittanut - starttauksen rilahduksesta ja siitä että ääni kuulostaa siltä.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Tilasin uuden käytetyn AMG kampuran ja moottottori purettiin. Mutta mutta;
Mikäs tekee M113:lle tätä:

Kuva
Kutospytty
:escape: :hang:
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

TimoV kirjoitti:Tilasin uuden käytetyn AMG kampuran ja moottottori purettiin. Mutta mutta;
Mikäs tekee M113:lle tätä:

Kuva
Kutospytty
:escape: :hang:
:shock: M113 on käsitykseni mukaan pomminvarma vehe.

En ole moisesta kuullut ikinä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

En minäkään.

Kiertokangen liuskoista löytää juttua ja täydellisesti losahtaneista koneista kyllä. Yleensä kaikki moottorivauriot on johtuneet siitä, että öljy ei kulje johtuen kahdella imulla olevasta öljypumpusta. Tällaista rakennetta ei ole möllin tai ässän öljypohjissa, joissa ölypohjan patti on jakopäänkopan puolella. CLKssa ja joissain muissa, missä öljypohjan patti on takaosassa, on pitkä imuputki öljypumpulle joka tiivistyy pumppuun o-renkaalla. Tämä kovettuu ja alkaa falskata. Ja tällöin ensimmäisenä öljynkierto heikkenee juuri kasipytyn kiertokangen liuskoista. Omaan CLK:hon pitää tuo o-rengas varuilta kyllä vaihtaa.

Tukkoinen imusihti voi tietysti tehdä samaa, mutta tässä se oli ihan puhdas. Mutta miksi sylinteri on halki?

Nyt on pakko mennä budjettifixillä (ässän 500:n mylly AMG:n nokillla, imu- ja pakosarjalla sekä suuttimilla paikalleen) ja pikkuhiljaa hommata osia täydelliseen AMG:n moottoriin. Lohkoa uupuu siis ja takatasku ei ihan just nyt ole tarpeeksi pullallaan. Tuo oli halvin ratkaisu talven nelivetopulmaan, joka on perheessä ihan ehdoton. :roll:

Ei ihan puristinen ratkaisu.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Mylly paikallaan ja auto toimii. Rehellisyyden nimissä en ajossa erota 0,4litran tilavuuseroa moottorissa. Katsastuksessa pomppasi, kun takapalloissa oli aavistus välystä, hammastanko oli toisesta päästä löysällä ja SRS-valo ei syty :shock:

Akku on ihan finaalissa. Starilla en saanut yhteyttä airbagin boksiin. Prkl.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Otin airbagin boksin irti. Myös Airbag off-valo loisti poissaolollaan tällöin. Tilasin eBaysta käytetyn alle kolmellakympillä. Kokeillaan. Airbagin boksissa ei näyttänyt sisällä mitään selkeästi kärähtänyttä olevan - saati kylmäjuotoksiakaan. Työpaikan elektroniikkagurukin sen käytti sen auki ja vähän mittaili.

Auto toimii muuten kuten ennenkin, joskin pidemmän ajon jälkeen vakkari päällä kierrokset saattavat jäädä leijumaan tyhjäkäynnillä P:llä lähemmäs kahtatonnia. Ilmavuoto? Pitääpi tutkia vähän.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

TimoV kirjoitti:Otin airbagin boksin irti. Myös Airbag off-valo loisti poissaolollaan tällöin. Tilasin eBaysta käytetyn alle kolmellakympillä. Kokeillaan. Airbagin boksissa ei näyttänyt sisällä mitään selkeästi kärähtänyttä olevan - saati kylmäjuotoksiakaan. Työpaikan elektroniikkagurukin sen käytti sen auki ja vähän mittaili.

Auto toimii muuten kuten ennenkin, joskin pidemmän ajon jälkeen vakkari päällä kierrokset saattavat jäädä leijumaan tyhjäkäynnillä P:llä lähemmäs kahtatonnia. Ilmavuoto? Pitääpi tutkia vähän.
Moottori kun on eri väylässä niin sen vaihto tai rassaus ei pitäisi vaikuttaa srs valoon... Varsinkin että se puuttuu.

Siis kun virrat laittaa päälle ei siis sytytä srs valoa hetkeksi?

Jos perusasettaisi mittariston kokeeksi starilla? Päin peppua näyttävät mittarin neulat ainakin sillä asettuu, miksei valokin?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Juu - ei syty valo. Akkua joutunut rumppaamaan irti ja kiinni, ja kipinöintiä ollut useamminkin tuossa hommassa. Epäilen itse boksia. Pitää kokeilla noita perusasetuksia - jospa bensamittarikin heräisi.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Mun mielestä valo pitäisi palaa vaikka boxin nyppää irti. Tämä palamattomuus vähän kielisi että mittaristossa on nyt räpelletty jotain, peitetty valo tms.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Kyllä se aiemmin paloi
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

TimoV kirjoitti:Kyllä se aiemmin paloi
No sitten...
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”