Automaattiloota

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pentti Hirsjärvi kirjoitti:Kertauksen vuoksi koko operaatio vielä kerran:
Ensimmäisellä korjaamolla lootaan vaihdettiin öljy, suodatin, johdnlevy ja töpseli. Hintaa tuli 500€. Myös tämän korjaamon diagnoosi oli: luistaa!
Sitten auto vietiin toiseen korjaamoon starin piuhan päähän. Liveseuranta yms. diagnosointi antoi saman tuomion: luistaa!
Ruotsista tilattiin vaihtoloota hintaan 1000€. Sitä odotellessa vanha laatikko irrotettiin ja siitä purettiin johdinlevy, pistoke jne... .
"Uuden" laatikon tultua se purettiin ja osat laitettiin siihen. Samalla uusittiin kyb-venttiili. Öljyt vaihdettiin huuhtelemalla ja sitä meni n. 12 litraa.
Laatikko laitettiin paikalleen ja tehtiin tarvittavat "opetukset" ja muut loitsut jotka asiaan kuuluu.
Huoltokirjasta löytyy merkintä vaihteisto-öljyn vaihdosta 140000 km:n kohdalta.
Nyt vaihteet vaihtuvat nätisti, eikä normi kiihdytyksessä vaihtoa juuri huomaa, kuin kierroslukumittarista.
Ainoastaan kylmänä D- tai R-asennossa jarrulla pidättäessä jyristää hieman.
Lämpimänä ei jyrise. Vanha lootakin jyristi kylmänä varsinkin pakilla.
Onkohan tyhjäkäynti liian pieni; vapaallakin vain n.600-700 r/min.
Vaihde päällä tippuu 500:n kiekkaan.
Paljonko tyhjäkäyntikierrosten kuuluu olla, minusta tuo on liian pieni.
Laitoitko vanhasta turbiinin? Vai uudesta?

Itse vaihdoin 202 lootan, sit se porsi ja vaihdoin toisen ja kun sekin antautui meni vehe purkuun. Vanha loota mielestäni mulla jätti kiertoon jotai tai turbiiniin ja se paska kiersi siellä ja teki uudet tuhot tms.

Koko linjasto pitäisi huuhdella tai pikemminkin pestä jollain liuotinpesulla ja kuivata hyvin ja sit uutta öljyä ...

Toivottavasti kilometrejä tulee nyt hyvin ja vaihtele 60tkm välein huuhtelemalla niin sit ei jää epäilystä että ois itsessä vikaa jos jotain hajoaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Ja jyrinään: yksi mahdollinen vikakohde turbiinin lisäksi on moottorin tukikumit.

Helppo testi:
Kokeile konepelti auki, jarru pohjassa D:llä ja R:llä antaa kaasua. Ja tsekkaa hyppääkö jompikumpi moottorin puoli huomattavasti kaasuttaessa.

Mulla pakilla jyrisi oma CLK, ja koneen vasen laita pomppasi melkein kymmenen senttiä ylös pakkia vasten kaasuttaessa. Tukikumii vasemmalla oli aivan valmis.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Pentti Hirsjärvi
Viestit: 23
Liittynyt: 19.3.2019 22:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pentti Hirsjärvi »

Tulipas annettua väärää tietoa turbiinista. Vaihtolootan mukana myös turbiini vaihtui. Kävin tänään ko. korjaamolla ja siellä asia kerrottiin.
Asentaja tarkisti laatikon öljymäärän ja totesi sen hieman vajaaksi. Öljyä lisättiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”